Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?


  • Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
In die Seraing saga vond ik dit zinnetje toch wel het beste:
Je kan zeggen wat je wil over de CFG, maar geen enkele club in België had zo'n strenge Corona protocollen als Lommel. Die strenger waren dan die van de Pro league. Extra quarantaine na interlands, quarantaine na hoog-risico contacten met een forfaitnederlaag tegen Seraing als gevolg, ...

Als je zelf je promotiekansen fnuikt door altijd de gezondheid voorop te zetten. En je ziet dan een tegenstander zonder schroom sjoemelen, mag je gerust een zware straf voor Seraing verwachten!
 
Je kan zeggen wat je wil over de CFG, maar geen enkele club in België had zo'n strenge Corona protocollen als Lommel. Die strenger waren dan die van de Pro league. Extra quarantaine na interlands, quarantaine na hoog-risico contacten met een forfaitnederlaag tegen Seraing als gevolg, ...

Als je zelf je promotiekansen fnuikt door altijd de gezondheid voorop te zetten. En je ziet dan een tegenstander zonder schroom sjoemelen, mag je gerust een zware straf voor Seraing verwachten!
Tuurlijk, volledig akkoord dat daar een zware straf mag opstaan. Maar je snapt toch dat ik dat wel een beetje grappig vind, aangezien CFG op andere gebieden nu niet de meest ethisch verantwoorde groep is.
 
Wat Club eigenlijk had moeten doen in deze playoffs, met die 8p voorsprong, is de andere ploegen het spel laten maken. Die andere ploegen moeten komen, zij moeten de punten pakken willen ze nog iets betekenen.

Clement dacht wellicht elke ploeg te overpoweren zoals het een paar maand geleden en vorig seizoen vaak lukte, om zsm die titel binnen te halen. Maar hij had moeten weten en aanvoelen dat Club daar op dit moment niet meer toe in staat is. Je speelt tenslotte ook tegen de 3 beste ploegen in België naast Club, waarvan er 2 dan ook nog eens serieus in vorm zijn. Waarom dan niet wat meer verdedigend gaan spelen, het initiatief laten aan de andere ploeg en je troeven uitspelen, nl de snelle flanken en goede snelle combinaties op en van het middenveld? Beetje zoals het in de CL ook wel eens lukt tegen grotere ploegen. En zoals Genk nu eigenlijk 3 doelpunten heeft gemaakt.

Kortom, als trainer je gewoon wat aanpassen aan de situatie en realistischer gaan spelen. Ik vind dus wel dat Clement daar tactisch tekort komt.
Ook al gedacht, maar zou dat geen te simplistische voorstelling zijn? Het lijkt me nu ook niet vanzelfsprekend om midden het jaar The System™ overhoop te gooien.

Er zou ook een hoop geklaag zijn van supporters en analisten en weet ik veel. Akkoord dat je daar in principe geen rekening mee moet houden, maar stel je voor dat het dan nog misgaat, dan mag Clement het afbollen als persona non grata.
 
Ook al gedacht, maar zou dat geen te simplistische voorstelling zijn? Het lijkt me nu ook niet vanzelfsprekend om midden het jaar The System™ overhoop te gooien.

Er zou ook een hoop geklaag zijn van supporters en analisten en weet ik veel. Akkoord dat je daar in principe geen rekening mee moet houden, maar stel je voor dat het dan nog misgaat, dan mag Clement het afbollen als persona non grata.
Bwah, je mag toch verwachten van profs dat ze zich kunnen aanpassen aan een systeem én dat ze meerdere systemen hebben getraind en onder de knie hebben. In de CL hebben ze zich ook best wel aangepast aan de andere ploeg.

En geklaag van de supporters zou ik mij ook niet teveel van aantrekken. Tuurlijk, als het misloopt ben je de pineut, maar nu is er ook enkel maar geklaag over het niveau en de slechte resultaten.
 
Tuurlijk, volledig akkoord dat daar een zware straf mag opstaan. Maar je snapt toch dat ik dat wel een beetje grappig vind, aangezien CFG op andere gebieden nu niet de meest ethisch verantwoorde groep is.
CFG dat ethische redenen aanhaalt is natuurlijk wel de grap van het jaar. Hopelijk moeten we Lommel nooit in 1A zien.
 
Bwah, je mag toch verwachten van profs dat ze zich kunnen aanpassen aan een systeem én dat ze meerdere systemen hebben getraind en onder de knie hebben. In de CL hebben ze zich ook best wel aangepast aan de andere ploeg.

En geklaag van de supporters zou ik mij ook niet teveel van aantrekken. Tuurlijk, als het misloopt ben je de pineut, maar nu is er ook enkel maar geklaag over het niveau en de slechte resultaten.


Je zou dat inderdaad verwachten, maar de realiteit is dat dat niet het geval is.
Bovendien praat je eigenlijk ook niet echt over een systeem maar een ingesteldheid van voetbal. Club wil altijd vooruit voetballen en de spelers zijn daar ook op ingesteld. Ineens afwachtend gaan spelen, gaat niet over zomaar een andere positie of een andere inval qua aanvallen maar over een volledig andere manier van denken. En dat even erin metsen op zo een cruciaal moment brengt zoveel andere mogelijke issues met zich mee, waaronder vertrouwen (in zichzelf, medespelers en coach) dat nog sneller kan afbreken dan nu al het geval lijkt. Je geeft als coach en club de indruk dat je schrik hebt en dergelijke dingen gaan vlug door het bloed van de spelers stromen. Kijk bvb maar eens naar die talloze opmerkingen over de puntenhalvering. Spelers zijn vlugger mee in negatieve redeneringen dan velen lijken te denken.
 
Je zou dat inderdaad verwachten, maar de realiteit is dat dat niet het geval is.
Bovendien praat je eigenlijk ook niet echt over een systeem maar een ingesteldheid van voetbal. Club wil altijd vooruit voetballen en de spelers zijn daar ook op ingesteld. Ineens afwachtend gaan spelen, gaat niet over zomaar een andere positie of een andere inval qua aanvallen maar over een volledig andere manier van denken. En dat even erin metsen op zo een cruciaal moment brengt zoveel andere mogelijke issues met zich mee, waaronder vertrouwen (in zichzelf, medespelers en coach) dat nog sneller kan afbreken dan nu al het geval lijkt. Je geeft als coach en club de indruk dat je schrik hebt en dergelijke dingen gaan vlug door het bloed van de spelers stromen. Kijk bvb maar eens naar die talloze opmerkingen over de puntenhalvering. Spelers zijn vlugger mee in negatieve redeneringen dan velen lijken te denken.
Ok, maar dat is toch ook gewoon de taak en sterkte van een goede coach? Jouw boodschap en tactiek geloofwaardig overbrengen, zorgen dat de spelers mee zijn, dat ze weten waarom je iets zus of zo aanpakt. Als je daar een peptalk rond maakt genre "wij zijn Club, wij staan voor, de druk ligt bij hen, laat ze nu zelf maar eens bewijzen dat ze beter zijn,..." met duidelijke tactische richtlijnen, met mooie voorbeelden van geweldige doelpunten op de counter (de goal van België tegen Japan in Rusland comes to mind), duidelijk tonen dat uit die tactiek ook grote kansen zullen komen én je perfect leuk, verzorgd voetbal kan spelen op die manier,... zo ga je echt wel die spelers ook meekrijgen, die zijn daar ook best gevoelig aan. Je moet het natuurlijk wel mooi verpakken en niet gewoon gaan zeggen dat je vanaf nu de bus gaat parkeren hé.

Maar wat heb je nu? Gefrustreerde spelers die een hele match zitten te breien, het gevoel hebben dat ze dominant zijn maar toch geen punten pakken en daardoor almaar gefrustreerder worden en almaar meer gaan beginnen twijfelen.
 
Wat vinden de Antwerp fans hier van het vertrek van D’Onofrio?
Mijn schoonfamilie heeft net geen fles champagne open gedaan.
- Veel prestige transfers die, op Dieu en Refa na, allemaal mislukt zijn (Defour, Mirallas, Lukaku,...)
- Door zwak onderhandelen Refa en Juklerod kwijt
- Mikt vaak op oude namen en hasbeens die bitter weinig bijbrengen aan de ploeg, behalve dan een hoge loonlast
- Is ook gewoon niet zuiver op de graat, al gaat dat waarschijnlijk voor veel volk in dat wereldje op.

Benieuwd wie zijn vervanger wordt en welke wind er dan door Deurne gaat waaien...
 
Wat vinden de Antwerp fans hier van het vertrek van D’Onofrio?
De meningen zijn over het algemeen verdeeld maar gemiddeld gezien vindt men het wel jammer.
Ik ben blij dat hij er 4 jaar is geweest. Hij heeft nauwelijks geld uitgegeven aan transfers, ik dacht 5 miljoen over 4 jaar gespreid (waarvan 3 miljoen voor Benson...) daar tegenover staat ook wel dat er nauwelijks iets binnen gekomen. Nu zijn er wel enkele die wat geld waard beginnen te worden (Buta, Hongla, Seck, Lamkel Zé,...).
Als je dan ziet welke resultaten er tegenover staan: 8e, 6e, 4e, 2e, beker gewonnen en Europees overwinterd. Als je ziet van waar wij komen dan kan ik enkel maar zeggen: 'Goed gewerkt!'. Financieel gezien zijn we nog nooit zo gezond geweest.
Er zaten enkele gokjes bij maar die heeft hij nooit een lang contract gegeven (Mirallas en Defour) en die zijn zwaar onder hun pré komen spelen (waarschijnlijk wel terecht).
Ik denk dat we met iemand anders niet hadden gestaan waar we nu staan.
Om op de zaken Juklerod en Refaelov terug te komen: Juklerod wou niet bijtekenen want hij wou na 4 jaar Antwerp eens verandering. Dan heb je 2 keuzes, hem toch een dik contract aanbieden om hem dan nog proberen te verkopen maar dat was realistisch. Vanaf er moest betaald worden was er 0 interesse. Andere keuze was hem gratis laten gaan en je 'verlies' slikken.
Refaelov was vrij simpel: hij wou een dik contract voor de duur van 2 jaar. Ik ga hem missen maar ik ben blij dat we niet geplooid zijn voor eisen. Zeker als je weet dat Refaelov Miyoshi blokkeerde.
Nu d'Onofrio weg is, is het tijd om een moderne werking op poten te zetten. Ik hoop dat men eens goed kijkt hoe Genk het doet want dat is wel het grote voorbeeld imo.
 
Wat vinden de Antwerp fans hier van het vertrek van D’Onofrio?
Ik vind dat hij het zeer goed gedaan heeft. Hij heeft op vier jaar tijd Antwerp omgetoverd in een vaste PO1 kandidaat en dat zonder astronomische sommen geld te spenderen. Bekerwinst, een mooie Europese campagne en drie jaar op rij een plekje in de top-4. Zijn er zaken die beter konden? Uiteraard, we hebben zelden geld gevangen voor een speler en ik vond dat hij nogal vaak in dezelfde vijvers viste. En ik kan hem alleen maar gelijk geven in zijn visie om oudere spelers op een contractbasis van 1 jaar te houden. Vergelijk dat met zijn voorganger Patrick Decuyper die 4-jarige contracten aan jan en alleman uitdeelde en dan heb ik toch liever de werkwijze van D'Onofrio.

Anderzijds denk ik ook dat we met D'Onofrio een beetje aan onze limiet zitten en dat we voor een moderne werkwijze beter af zijn met een nieuwe sportief directeur. En wat zou ik graag zien dat we meer jeugdspelers in de A-kern kunnen brengen. Eeuwige zonde dat we Quirijnen niet hebben bijgehouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
Zou het voor Antwerp uiteindelijk niet gewoon de goeie beslissing zijn om de samenwerking met D'Onofrio te stoppen? Pas op, ik vond Antwerp vanaf het begin een aanwinst voor Eerste Klasse en daarin heeft hij zeker zijn verdienste. Maar om écht door te groeien? De ervaren mannen waarmee D'Onofrio uitpakte zijn stilletjes aan wel aan het einde van hun carrière. Veel jeugdige opvolging kwam er ook niet van D'Onofrio, dus om ook binnen een 3-tal jaar nog top te zijn, is het m.i. hoog tijd dat er wat moderner gewerkt wordt naar inkomende transfers toe.
 

Stel die match dan begod 30 min uit... dit gaat weer een klucht worden, ziet ge van ver komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan