Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?


  • Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
En in Antwerp gaan wij moeten winnen tegen dit Antwerp?
No way.
Dit toont nog maar eens pijnlijk aan dat wij thuis altijd de 3 punten hadden moeten halen tegen Anderlecht, zo sterk zijn die echt niet...
 
Het is op bij Anderlecht. Ze hebben al hun energie er moeten insteken om PO-I te halen.

Club Brugge moet inderdaad een beetje hun niveau terug optrekken, ze blijven de grote favoriet maar de titel is toch niet meer 100% zeker.
Ze moeten gewoon nog 4x alles geven sé en dan zijn ze kampioen!
 
Danku Antwerp om deze wedstrijd en vooral de tweede helft op de mat te brengen. Het is de eerste keer sinds jaren (tweede klasse) dat ik mij nog eens zo opgeboeid heb en genaaid heb gevoeld door de man in't zwart. Normaal alle sympathie voor Lambrechts en toegegeven hij trekt die lijnen niet. Die 1ste off-side goal daar valt heel weinig over te discussieren dat die Mbokani niet buitenspel staat. Echter die 2de off-side goal wordt nog afgeweken op Anderlecht speler zijn voet, dus veranderd de baan van de bal en kan dus nooit buitenspel zijn. Plus als hij dan toch van een Antwerp speler komt...ik heb de beelden nu 5 a 6 keer gezien, als jullie vinden dat die lijn recht getrokken is?



Antwerp krijgt 5 minuten in zijn nek geduwd voor de vervangingen van Anderlecht? Plus sinds wanneer moet er bij een scheidsrechtersbal zo maar even 5 m achteruitgegaan worden?

En dan nog iets?
Ik dacht dat het reglement zei dat men maar 3 x mocht vervangen, in een gespreide periode met hun 5 wissels? Hoezo Anderlecht mag er 4x wisselen?

Anyway voor ons is de tweede plaats gevlogen vind het zeer jammer het op deze manier moet gebeuren want het heeft weinig met voetbal te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik en nog enkele andere Club supporters willen al langer van Clement af. Al van voor de hele goeie reeks. En die reeks kwam er gewoon door Mata, Lang en CDK die in bloedvorm zaten en de ploeg die daardoor veel vertrouwen had.

Gisteren enkel Mechele op niveau. Tot aan de goal zat Onuachu letterlijk in die zijn achterzak.
Kossounou en Rits waren ook nog goed. De rest gebuisd.

Toch wel altijd frappant dat verschil in visie. In onze ogen speelde Onuachu een BEESTIGE match als aanspeelpunt.

Meh, geef mij maar het oude systeem met 18 ploegen en een deftige tweede klasse. Gedaan na de reguliere competitie. Maarja, dat brengt niet zo veel geld op uiteraard. Wat uiteraard nog de kernzaak is van dit systeem.

Vinden jullie dat het Belgisch voetbal er op vooruit gaat (hoger niveau)?
Als je ziet hoe het nu zit met ons coëfficiënt heb ik toch mijn twijfels.

We zijn er objectief echt op vooruit gegaan, hoor. Vergelijk onze Europese status in 2005 eens met die in 2020. We waren competitief tot in de jaren '90 met het Bosman arrest en daarna is het op enkele uitschieters na (RSCA onder Anthuenis bvb) armoei troef geweest en zijn we sinds de invoering van de PO's echt wel een pak beter geworden Europees. Ik herhaal: Bekijk de cijfers gewoon.

Die halvering mogen ze van mij liever vandaag dan morgen afschaffen. En ik ga niet wenen als er geen PO's zijn. Maar ik snap echt niet hoe er nog steeds mensen ontkennen dat we erop vooruit gegaan zijn. Willen ze nu discussiëren of dat ECHT aan de PO's ligt, aangezien "toevallig" ook de nationale ploeg begon te bouwen rond die tijd en we misschien ook gewoon kunnen wijzen naar bepaalde professionaliseringen inzake jeugd- en ander beleid, kan ik dat nog volgen. Maar we zijn er de laatste 10 jaar echt wel op vooruit gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan