Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?


  • Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Club heeft de fout gemaakt in de winterstop diatta te laten gaan en gewoon geen waardige vervanger gehaald, dat je diatta laat gaan tot daar aan toe maar dan krijgen we Chong, dirar, Denswil...
En elke Club supporter zal erkennen dat het sinds feb echt een pak minder is en we nog relatief veel punten gepakt hebben.
Nu over gisteren zo slecht was het ook, maar genk heeft veel klasse van voor en dat hebben we ook gezien die afwerking van Ito ja amai.
En praktisch al ons gevaar moet van lang komen dat is geen gezonde situatie.

Btw wel cool in genk met die lichten en dat vuur tijdens de match was sjiek gedaan.
 
Wat ik vnl mis bij Club is die overpowering die ze wel hadden tot over een paar weken/maand. Nu lijkt er geen snelheid en diepgang meer in te zitten. Ok, ze hadden wel balbezit en zeker in het begin van de 2de helft, tot aan de 1-0, kwam Genk er bijna niet over. Maar echte kansen levert dat quasi niet op.

Het lijkt mij altijd dat net wanneer ze eens op snelheid zouden moeten doorgaan ze telkens weer temporiseren, om dan weer te gaan breien tot de zoveelste voorzet of laatste pas in de box die niet aankomt. En dan zie je Genk net wel 3 doelpunten maken die uit een snelle aanval en combinatie komen, waarmee je helemaal uit verband wordt gespeeld.

Er was een aanval van Lang die daar tekenend voor is. Hij startte op de eigen helft aan de linkerkant, krijgt een diepe bal, is 2m voor de laatse verdediger van Genk en in plaats van dat hij naar binnen trekt (waardoor je eventueel nog een fout kan uitlokken zoals RSCA vorige week toen Amuzu voor Hans kwam lopen), gaat hij verder naar de zijkant om te gaan temporiseren en weer te kunnen breien met de rest van de ploeg.

Die flanken, met hun kwaliteiten, moeten in dergelijke situatie toch echt naar de goal kunnen en durven gaan, veel doelgerichter zijn, zelfs met 2 verdedigers in hun kielzog. Dat Dost dat niet doet, akkoord, maar Lang en CDK moeten dat toch kunnen en durven. Diatta en Dennis deden dat ook.

Ik ben dan ook wel akkoord dat het nu gewoon niet genoeg is op de flanken, iets waar we de laatste jaren nochtans telkens in uitblonken. Lang is natuurlijk top maar na Covid toch nog niet op datzelfde niveau, CDK is nog te jong om een gans seizoen op topnivau te spelen en die gedijt ook gewoon beter in een goed draaiende ploeg, hij gaat niet die dragende kracht zijn die de ploeg op sleeptouw neemt. En de rest is gewoon pover. Nee, dikke blaam daar toch voor het bestuur, hun huiswerk niet goed gemaakt.

En ik ben altijd een grote Vormer fan geweest, zijn vuur en passie, zijn instelling, zonder echt capsones maar duidelijk een volkse jonge, ik vind hem een icoon van Club geworden... maar het lijkt wel bijna op te zijn. Jammer.
 
Ik en nog enkele andere Club supporters willen al langer van Clement af. Al van voor de hele goeie reeks. En die reeks kwam er gewoon door Mata, Lang en CDK die in bloedvorm zaten en de ploeg die daardoor veel vertrouwen had.

Gisteren enkel Mechele op niveau. Tot aan de goal zat Onuachu letterlijk in die zijn achterzak.
Kossounou en Rits waren ook nog goed. De rest gebuisd.
 
De supporters gaan hier op een half uurtje van Brugge is beter/de betere ploeg/ onverdiend van Genk die 1-0

Naar

Het is op, we worden geen kampioen, wordt krasselen, Clement buiten

?????

Bijzonder vreemde conclusie om te trekken uit al de berichten die gisteren werden geplaatst. Je neemt letterlijk een handvol posts en stelt die voor als 'de mening van de supporters'. Beetje hetzelfde als Zantas zijn verwijt hierboven. Minder ergerlijk, maar wel even fout. Bekijk de laatste 10 resultaten van Club eens? Het verval is al enige tijd bezig en veel supporters zijn daar bezorgd over. Dat is al enkele speeldagen aan de hand. Om dat dan voor te stellen als 'op een half uurtje draait iedereen hier met de wind', is op meer dan één vlak fout.
 
Wat ik vnl mis bij Club is die overpowering die ze wel hadden tot over een paar weken/maand. Nu lijkt er geen snelheid en diepgang meer in te zitten. Ok, ze hadden wel balbezit en zeker in het begin van de 2de helft, tot aan de 1-0, kwam Genk er bijna niet over. Maar echte kansen levert dat quasi niet op.

Het lijkt mij altijd dat net wanneer ze eens op snelheid zouden moeten doorgaan ze telkens weer temporiseren, om dan weer te gaan breien tot de zoveelste voorzet of laatste pas in de box die niet aankomt. En dan zie je Genk net wel 3 doelpunten maken die uit een snelle aanval en combinatie komen, waarmee je helemaal uit verband wordt gespeeld.

Er was een aanval van Lang die daar tekenend voor is. Hij startte op de eigen helft aan de linkerkant, krijgt een diepe bal, is 2m voor de laatse verdediger van Genk en in plaats van dat hij naar binnen trekt (waardoor je eventueel nog een fout kan uitlokken zoals RSCA vorige week toen Amuzu voor Hans kwam lopen), gaat hij verder naar de zijkant om te gaan temporiseren en weer te kunnen breien met de rest van de ploeg.

Die flanken, met hun kwaliteiten, moeten in dergelijke situatie toch echt naar de goal kunnen en durven gaan, veel doelgerichter zijn, zelfs met 2 verdedigers in hun kielzog. Dat Dost dat niet doet, akkoord, maar Lang en CDK moeten dat toch kunnen en durven. Diatta en Dennis deden dat ook.

Ik ben dan ook wel akkoord dat het nu gewoon niet genoeg is op de flanken, iets waar we de laatste jaren nochtans telkens in uitblonken. Lang is natuurlijk top maar na Covid toch nog niet op datzelfde niveau, CDK is nog te jong om een gans seizoen op topnivau te spelen en die gedijt ook gewoon beter in een goed draaiende ploeg, hij gaat niet die dragende kracht zijn die de ploeg op sleeptouw neemt. En de rest is gewoon pover. Nee, dikke blaam daar toch voor het bestuur, hun huiswerk niet goed gemaakt.

En ik ben altijd een grote Vormer fan geweest, zijn vuur en passie, zijn instelling, zonder echt capsones maar duidelijk een volkse jonge, ik vind hem een icoon van Club geworden... maar het lijkt wel bijna op te zijn. Jammer.
Al zou die bij FC Klapdorp spelen , ik vind Vormer gewoon nen irritante Hollander ook altijd da uitdagen ...
Passie ok , maar als je juist op u kloten hebt gehad en NIKS hebt gebracht moete ni gaan bleiten over het playoff systeem , ik vind dat gewoon klein en kinderachtig .
 
Lang is natuurlijk top maar na Covid toch nog niet op datzelfde niveau
Ik ga hier hulp nodig hebben van de Clubfans aangezien ik die ploeg niet nauw volg, dus als ik mis ben verbeter me gerust, maar is dat na corona of na zijn blessure? En zelfde vraag voor corona en de ineenstorting van het seizoen in dezelfde week met uitschakeling in de EL en de beker, wat is de "echte" reden dat het sindsdien vaak spaak loopt? Ondanks corona, waarvan ze zogezegd vlugger moe worden en fysiek niet helemaal top zijn, hebt ge tegen Anderlecht toch beduidend sterker gespeeld in de tweede helft dan de eerste. Net zoals tegen Gent, waar Brugge gewoon overnam na rust. Ik heb moeite om een constante te zien in het coronaexcuus.

Wat wel telt, is dat Lang nu even niet meer de topspeler is die hij het heel seizoen was. Als ik mij niet vergis, kende Brugge ook een dramastart van het seizoen en dook Lang op net na het terug begon te bollen bij Brugge. Lang heeft dan een half jaartje iedereen naar huis gespeeld in de JPL, wat bijdroeg aan het succes van Brugge want ik heb hier toch vaak moeten lezen dat het allemaal niet zo goed was ondanks winstmatchen. Als Lang dan wat minder is en ge niet meer kunt terugvallen op die bredere kern met Diatta en hoe vaak ge ook op hem vloekt Dennis, dan scheelt dat gewoon een pak. Zeker als Vanaken ook nog eens amper goesting lijkt te hebben en de verdediging doet alsof ze niet weten welk van de twee doelen hun eigen goal is. Misschien De Mil Rik nog eens "come on boys" laten roepen langs de zijlijn? Al was dat ook geen succes.

Voor Clement is deze situatie eveneens nieuw, en iets waarvoor ik al beducht was voor het seizoen startte zoals onder andere @NemesisBE zal kunnen getuigen: Voor de eerste keer bij zijn drie ploegen gebleven na succes te hebben behaald, dat is anders dan waar hij op kon terugvallen. Lang heeft zijn taak een pak gemakkelijker gemaakt, maar de periode voor Lang en nu na Lang in topvorm zijn toch maar povertjes geweest, heb ik althans de indruk. Die laatste matchen die ik me herinner tegen Gent of Anderlecht, of gisteren, dat is toch meer een mentaliteitsprobleem dan iets anders? Die eerste helft tegen Gent, twee keer tegen Anderlecht op dezelfde manier het weggeven, gisteren gewoon imploderen ... ik kan daar toch weinig anders in zien dan een probleem met de instelling. Vormer mag dan wel leg je energy erin roepen voor de camera's, maar op het veld zie ik toch wat anders een groot deel van de tijd. Over die laatste match tegen Antwerp moeten we het dan niet eens hebben, een schoolvoorbeeld.

Nu ja, Brugge moet nog twee keer tegen Antwerp dat het zwakke broertje lijkt, en Brugge moet niet eens matchen winnen, zelfs twee keer gelijk spelen is al genoeg om de titel te pakken met wat meeval. Dat zal nog wel lukken, maar voor volgend seizoen zal er toch serieus wat werk geleverd moeten worden op transfervlak want ik zie Clement dat op dit moment toch niet trekken. Gelukkig heeft Brugge getoond de laatste jaren geld en inzicht genoeg te hebben om de ploeg te vernieuwen om daar als supporter niet heel erg bezorgd over te zijn, maar ik wil het nog zien en op dit moment ziet dat er toch een beetje minder rooskleurig uit dan dat dat een jaar of twee jaar terug was, zou ik durven zeggen. Langs de andere kant is hun voorsprong in de JPL zo groot dat ook dat weer niet gedramatiseerd moet worden.

Dat ge lacht oke, hou het gewoon sportief simpel.
Het moet niet echt sportief zijn, wel grappig. En dat was het natuurlijk weer niet.
 
Mja, das een moeilijke vraag hé. Voor mij lijkt het op een combinatie van de verschillende factoren die je opsomt. De impact van het virus kan ik helemaal niet inschatten, niemand van ons denk ik. Dat kan je waarschijnlijk perfect meten in fysieke testen, maar die informatie gaan ze natuurlijk niet zomaar te grabbel gooien. Als ik er eentje moet uitpikken als voornaamste oorzaak, dan ga ik toch voor de povere transferperiode. Onze brede bank is voor een groot stuk verdwenen. Naast Diatta en Dennis mogen we Schrijvers ook niet vergeten.

Het moet niet echt sportief zijn, wel grappig. En dat was het natuurlijk weer niet.

Welja, dat was het gewoon hé. Kwam neer op 'Haha verloren'. Als we dat iedere keer gaan posten als de ploeg die we niet tof vinden verliest, gaan de mods veel werk krijgen vrees ik.
 
Bij de meeste club supporters hoorde ik al labger dat ze hoopten kampioen te worden en dan te kunnen starten met nieuwe trainer.

Vind toch ook dat ze een Schrijvers missen. Die had toch ook wel de winnaarsmentaliteit die velen missen.

Diatta verkopen was inderdaad te vroeg. Een jongere zoals CDK is nog te jong om een gans seizoen die creativiteit te dragen. Toen hij in de 1ste helft plots Ito zomaar liet lopen en zelf zo wat bleef verder slenteren .. Vond dat ook maar een raar beeld.

Enkel Dost is een meerwaarde gebleken. Dat is te weinig. Al de rest die erbij gekomen is = veel te zwak. En het goeie begin van Badji is ook ver te zoeken.

Met Okereke komt het niet meer goed. Volgend jaar Openda terug?
 
Tjah, de invloed van een COVID besmetting is bij iedereen anders hé. Sommigen hebben er werkelijk geen enkele last van, anderen hebben een paar maand nodig om ervan te recupereren.

Deze playoffs echt wel reclame voor het concept. Leuke matchen, vol goals. En een heerlijke spanning. Die playoffs met 4 mogen van mij gerust blijven.
 
Hoeft daarom Openda niet te zijn, maar op zich wel een interessant profiel. Dan kunnen we de bus parkeren en op de counter spelen. Zoals we op Gent gingen spelen onder MPH, maar dan met Diaby in de punt. De code kraken heette dat toen :tongue:.
 
Godverdomme die klotedip in januari en februari. Anders hadden we echt voor de titel meegedaan. Wel nagenieten dit. En Thorstvedt, kerel, ik hou van u. Iedereen van een andere ploeg zal die wel haten, maar zo een speler heeft iedere ploeg nodig.
 
Bij de meeste club supporters hoorde ik al labger dat ze hoopten kampioen te worden en dan te kunnen starten met nieuwe trainer.

Vind toch ook dat ze een Schrijvers missen. Die had toch ook wel de winnaarsmentaliteit die velen missen.

Diatta verkopen was inderdaad te vroeg. Een jongere zoals CDK is nog te jong om een gans seizoen die creativiteit te dragen. Toen hij in de 1ste helft plots Ito zomaar liet lopen en zelf zo wat bleef verder slenteren .. Vond dat ook maar een raar beeld.

Enkel Dost is een meerwaarde gebleken. Dat is te weinig. Al de rest die erbij gekomen is = veel te zwak. En het goeie begin van Badji is ook ver te zoeken.

Met Okereke komt het niet meer goed. Volgend jaar Openda terug?
Voila , ik vond Schrijvers gewoon een van de beste van Club .. onbegrijpelijk
 
Diata weg gedaan e, nu begin je hem te missen.


En moest Vanaken even veel voetballen als mekkeren, hij speelde bij Barcelona.
 
Even serieus. Hoe kunnen nu wij nu Schrijvers missen? Diatta kan ik nog begrijpen, maar Schrijvers?

Schrijvers heeft dit seizoen amper gespeeld onder Clement bij Club. Ik kan me zelf niet direct een goal van hem voor de geest halen dit seizoen. Hij heeft dit seizoen dus weinig tot geen meerwaarde gehad in onze uitstekende periode en bijbehorende voorsprong. Dus dat wij hem nu 'opeens' zouden missen of dat het een van de betere was raakt kant noch wal.
 
Niet de beste speler uit de kern inderdaad, maar wel iemand die je kan inbrengen wanneer Lang of De Ketelaere niet beschikbaar zijn. Geen basisspeler dat klopt, maar liever Schrijvers dan de opties die we nu hebben.

Ik wil ook niet zeggen dat we met Schrijvers niet in dezelfde situatie zouden zitten, maar we zouden alleszins wat meer mogelijkheden hebben.
 
Laatst bewerkt:
Even serieus. Hoe kunnen nu wij nu Schrijvers missen? Diatta kan ik nog begrijpen, maar Schrijvers?

Schrijvers heeft dit seizoen amper gespeeld onder Clement bij Club. Ik kan me zelf niet direct een goal van hem voor de geest halen dit seizoen. Hij heeft dit seizoen dus weinig tot geen meerwaarde gehad in onze uitstekende periode en bijbehorende voorsprong. Dus dat wij hem nu 'opeens' zouden missen of dat het een van de betere was raakt kant noch wal.
AMper spelen maakt ne speler niet slecht he , maar als die mee deed was er dreiging als Lang geen zin had
 
Deze playoffs echt wel reclame voor het concept. Leuke matchen, vol goals. En een heerlijke spanning. Die playoffs met 4 mogen van mij gerust blijven.
Voor jullie misschien wel. Maar wat moeten de supporters van Beerschot, OHL, KVK, ... dan zeggen? Mooi uitgetekend systeem voor de big boys. En wie er niet bij zit moet maar gaan fietsen of padellen met de groep de komende weken.
Ik loop er nog steeds niet warm van eerlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan