Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Fotografie, schilderen of wat artistiek doen met klei :unsure:
Het eerste is natuurlijk echt een investering, de andere twee vallen qua kosten nog wel mee.
Schilderen kan je alleszins echt doen in kleine stukjes en vraagt inderdaad weinig financiële investering. Je maakt dat zo duur als je zelf wilt.

Iets creatief is goed voor een mens. Het kan je net energie geven die je nodig hebt. Als je voelt dat je zoiets moet doen, moet je er ruimte voor maken.

Schilderen kan je alleszins echt doen in kleine stukjes en vraagt inderdaad weinig financiële investering. Je maakt dat zo duur als je zelf wilt.

Iets creatief is goed voor een mens. Het kan je net energie geven die je nodig hebt. Als je voelt dat je zoiets moet doen, moet je er ruimte voor maken.
Ja, ik heb nu al amper ruimte hier in huis om iets te doen. Misschien moet mijn voornemen voor 2026 zijn om plaats te maken thuis.
Want het is effectief wel dat creatieve dat ik mis in mijn leven momenteel.

tis 2025 en bepaalde vrienden/kennissen weigeren nog steeds Payconiq of dergelijke te gebruiken. 'Kan je die xx euro overschrijven op BE...' Want een Payconiq payment request waar ik gewoon op kan klikken ipv te prutsen met dat rekeningnummer te kopiëren, die je makkelijk met een ganse groep kan delen waarbij je ook nog een mooi overzicht krijgt wie al betaald heeft, dat is te gemakkelijk natuurlijk :sarcastic:

Fotografie, schilderen of wat artistiek doen met klei :unsure:
Het eerste is natuurlijk echt een investering, de andere twee vallen qua kosten nog wel mee.

Goh, als je fotografie wilt leren en je niet zeker bent dat je die hobby blijft uitoefenen, kan je ook beginnen met een ouder veel goedkoper model he. Het hoeft daarom niet direct een duur recent model te zijn. Op het moment dat ik een fotografieopleiding in avondschool ging volgen, werkte ik met een model dat op dat moment al 10 jaar oud was (Nikon D3100). En dat ben ik toch nog zo een 3 à 4 jaar blijven doen. En daarmee kon ik evengoed mooie foto's maken.
Nu goed, als dat een hobby is die je blijft uitoefenen, zit de kans er wel in dat je op den duur toch naar een recenter model overschakelt en bijkomend gerief gaat willen aanschaffen.

Goh, als je fotografie wilt leren en je niet zeker bent dat je die hobby blijft uitoefenen, kan je ook beginnen met een ouder veel goedkoper model he. Het hoeft daarom niet direct een duur recent model te zijn. Op het moment dat ik een fotografieopleiding in avondschool ging volgen, werkte ik met een model dat op dat moment al 10 jaar oud was (Nikon D3100). En dat ben ik toch nog zo een 3 à 4 jaar blijven doen. En daarmee kon ik evengoed mooie foto's maken.
Nu goed, als dat een hobby is die je blijft uitoefenen, zit de kans er wel in dat je op den duur toch naar een recenter model overschakelt en bijkomend gerief gaat willen aanschaffen.
Ja, klopt. Ik ga het nog even laten bezinken ^^ Bedankt voor de tips

Ligt die forumfreeze nu alleen aan mij?

Ik heb het nu in browser op mijn pc, in browser op mijn 2 smartphones, en in de app van beyondgaming die installeert als je pagina vanuit chrome wil toevoegen aan je smartphone icoontjes...

Ik heb het nu in browser op mijn pc, in browser op mijn 2 smartphones, en in de app van beyondgaming die installeert als je pagina vanuit chrome wil toevoegen aan je smartphone icoontjes...
Wat versta je onder “forum freeze”?

Nee, geen last va
giphy.webp

Rip in peace Buck Rogers.

Bidi bidi!
Ik ken hem enkel van het Feeder-liedje en tot op heden nooit opgezocht. RIP indeed

OT: Paul Simon tickets proberen kopen, wekker gezet voor 11u... in queu gezet, direct alle tickets van €150 en €175 weg. Grote fans in dit huishouden, maar €225 vind ik te gek.

En uiteraard zijn er de klote-resellers die tickets verkopen met een €60 meerkost. :sop:

Ik ken hem enkel van het Feeder-liedje en tot op heden nooit opgezocht. RIP indeed

OT: Paul Simon tickets proberen kopen, wekker gezet voor 11u... in queu gezet, direct alle tickets van €150 en €175 weg. Grote fans in dit huishouden, maar €225 vind ik te gek.

En uiteraard zijn er de klote-resellers die tickets verkopen met een €60 meerkost. :sop:
Concerten zijn echt mega duur geworden de laatste paar jaar, niet normaal. 10-15 jaar geleden ging ik voor 75 euro naar Toto of Cat Stevens. Voor die prijs kan je niet meer naar een grote naam de dag van vandaag volgens mij.

Concerten zijn echt mega duur geworden de laatste paar jaar, niet normaal. 10-15 jaar geleden ging ik voor 75 euro naar Toto of Cat Stevens. Voor die prijs kan je niet meer naar een grote naam de dag van vandaag volgens mij.
Ja, het is triestig tegenwoordig. Ik praat met men vrouw soms over hoe we weinig tot geen muziek-sterren met de *roem* die figuren zoals Eagles, Michael Jackson, Whitney Houston ofzo indertijd hadden(misschien wel nog iemand gelijk Taylor Swift), dus als je zo een act nu nog eens uitzonderlijk live kan zien voor ze te oud zijn... pijnlijk.

Met het geld van zo 2 tickets koopt ge u praktisch een ps5.

Bedrijven die overschakelen naar peppol en geloven dat ze daar een mail moeten voor sturen. Fuck jongens, het is een wettelijke verplichting dus waarom moet ge ons daarvoor nog eens 6 mails sturen om te zeggen dat je zal voldoen aan de wettelijke verplichting. Wat is het volgende, laten weten dat je maar 30km per uur meer zal rijden door wegenwerken waar je maar 30 mag? Waarom iedereen altijd maar weer mails moet sturen voor the obvius, ik heb er het raden naar. Volgens mij zijn er toch veel bedrijven waar veel mensen met te veel tijd zitten.

De (gekke Trumper) schoonzus vroeg gisteren hoe het was geweest met de verstoring van de openingsnacht van de Brusselse kerstmarkt. Wij wisten van niets, dus deelde ze een screenshot van ChristinaAguayoNews van fb :sarcastic: , waarin werd verteld hoe "families met kinderen in paniek moesten wegvluchten van mensen die agressief zongen en met Palestijnse vlaggen zwaaiden".

En kijk: https://www.knack.be/factcheck/factcheck-de-brusselse-kerstmarkt-werd-niet-bestormd/

Fake news everywhere.

Bedrijven die overschakelen naar peppol en geloven dat ze daar een mail moeten voor sturen. Fuck jongens, het is een wettelijke verplichting dus waarom moet ge ons daarvoor nog eens 6 mails sturen om te zeggen dat je zal voldoen aan de wettelijke verplichting. Wat is het volgende, laten weten dat je maar 30km per uur meer zal rijden door wegenwerken waar je maar 30 mag? Waarom iedereen altijd maar weer mails moet sturen voor the obvius, ik heb er het raden naar. Volgens mij zijn er toch veel bedrijven waar veel mensen met te veel tijd zitten.
dat was ook zo toen de wet op GDPR van kracht werd. Kreeg je ook mails van bedrijven dat ze inzaten met onze gegevens en dus maatregelen gingen treffen.
Langs de ene kant begrijp ik wel dat een bedrijf zo'n verplichting probeert te gebruiken om zich positief te profileren; als je er geld tegen moet smijten, kan je het ook maar beter gebruiken in de hoop van een beetje positive return te krijgen, maar het is wel heel doorzichtig.

Terug
Bovenaan