Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Concerten zijn echt mega duur geworden de laatste paar jaar, niet normaal. 10-15 jaar geleden ging ik voor 75 euro naar Toto of Cat Stevens. Voor die prijs kan je niet meer naar een grote naam de dag van vandaag volgens mij.
Concertjes waar ik vroeger voor €20 naartoe ging kosten nu vaak €35-40. Merch aldaar idem.
Logisch aangezien niemand nog platen koopt en Spotify de artiesten per jaar €2 uitbetaald.

Op jaarbasis zal het mij ongeveer even veel kosten (ik koop ook bijna geen platen meer door het gemak van streaming) maar ik val soms wel achterover als ik de prijzen van live muziek zie.

Ja, het is triestig tegenwoordig. Ik praat met men vrouw soms over hoe we weinig tot geen muziek-sterren met de *roem* die figuren zoals Eagles, Michael Jackson, Whitney Houston ofzo indertijd hadden(misschien wel nog iemand gelijk Taylor Swift), dus als je zo een act nu nog eens uitzonderlijk live kan zien voor ze te oud zijn... pijnlijk.

Met het geld van zo 2 tickets koopt ge u praktisch een ps5.
Wij gaan volgend jaar naar Hans Zimmer. Ik weet de exacte prijs niet meer maar het was er ook niet naast. Roem zoals MJ dat zie je vandaag de dag volgens mij niet meer. Je kan Taylor Swift zeggen, maar is dat echt zo? Bij MJ vielen mensen flauw. je kon bij wijze van spreken een foto van MJ in de brousse aan een stam tonen en je had kans dat ze wisten wie dat was. Dat zie je toch niet meer denk ik.

Wij gaan volgend jaar naar Hans Zimmer. Ik weet de exacte prijs niet meer maar het was er ook niet naast. Roem zoals MJ dat zie je vandaag de dag volgens mij niet meer. Je kan Taylor Swift zeggen, maar is dat echt zo? Bij MJ vielen mensen flauw. je kon bij wijze van spreken een foto van MJ in de brousse aan een stam tonen en je had kans dat ze wisten wie dat was. Dat zie je toch niet meer denk ik.
Voor Swift zullen er ook wel velen flauwvallen toch? Voor Clouseau vielen ook mensen flauw...misschien is dat passé door het feit dat iedereen zo'n sterren op elke moment van de dag kan zien op social media. En ook, we volgen niet allemaal dezelfde lineaire media dus ik denk dat een grote ster worden moeilijker is.

Concerten zijn echt mega duur geworden de laatste paar jaar, niet normaal. 10-15 jaar geleden ging ik voor 75 euro naar Toto of Cat Stevens. Voor die prijs kan je niet meer naar een grote naam de dag van vandaag volgens mij.
Lonen van alle medewerkers zijn duurder geworden, concerten hebben veel meer lichten, schermen,… Als je kijkt naar de Eras Tour: toch echt wel straf wat daar allemaal bij komt kijken: een show van 3,5u, dansers die maanden moeten oefenen, podia die bewegen, x aantal outfits,… Da’s natuurlijk wel iets anders dan vroeger toen bands kwamen optreden met eventueel een scherm erachter.

Mensen die jong sterven, zoals nu de man van Belle Perez aan zaken waar ge weinig aan kunt doen als een hersenaneurysma.

Dan zit ik te stressen over werk en het niet kunnen kopen van een woning doordat ik te weinig verdien, maar uiteindelijk is gezondheid alles...

Dit klinkt misschien bijzonder sassy... Maar na pakweg 35 jaar nagelbijten ben ik er dus een tijd geleden in geslaagd om definitief te stoppen. Intussen mooie lange nagels. Ben nooit een poppemie geweest, maar nu was ik er wel fier op omdat het gewoon voor mij heel moeilijk is geweest na al die jaren. Alsof het nagelbijten de constante stress release was die ik nu kwijt moest raken. Dat klinkt misschien heel dom, maar zo voelt het ergens wel...

Alleen....ze zijn heel slap. En ik doe het nodige om ze in een goede conditie te brengen, maar dat is gewoon eerder een jarenlange proces, denk ik.

Nu ga ik net mijn paarden (paardenmeisje jaahaa) eten geven en pak ik dat pak hooi verkeerd van de stapel. Plastic pak van 25 kilo boven mijn hoofd, het wou niet mee, doordat het door de regen plakte aan het volgende... Drie nagels volledig omgeplooid. Op eentje van pak bijna 2cm lengte zie ik dus vanaf de aanzet +-5 millimeter verder een horizontale lijn over heel de breedte waar de lak ook weg is... Doet f**king vies fel zeer... Moet dat nu?!?

Laatst bewerkt:
Dit klinkt misschien bijzonder sassy... Maar na pakweg 35 jaar nagelbijten ben ik er dus een tijd geleden in geslaagd om definitief te stoppen. Intussen mooie lange nagels. Ben nooit een poppemie geweest, maar nu was ik er wel fier op omdat het gewoon voor mij heel moeilijk is geweest na al die jaren. Alsof het nagelbijten de constante stress release was die ik nu kwijt moest raken. Dat klinkt misschien heel dom, maar zo voelt het ergens wel...

Alleen....ze zijn heel slap. En ik doe het nodige om ze in een goede conditie te brengen, maar dat is gewoon eerder een jarenlange proces, denk ik.

Nu ga ik net mijn paarden (paardenmeisje jaahaa) eten geven en pak ik dat pak hooi verkeerd van de stap. Plastic pak van 25 kilo boven mijn hoofd, het wou niet mee, doordat het door de regen plakte aan het volgende... Drie nagels volledig omgeplooid. Op eentje van pak bijna 2cm lengte zie ik dus vanaf de aanzet +-5 millimeter verder een horizontale lijn over heel de breedte waar de lak ook weg is... Doet f**king vies fel zeer... Moet dat nu?!?
Wat (wacht eerst: auw) bedoel je met je nagels in conditie brengen? Altijd met mijn handen gewerkt en steeds heb ik mijn nagels kort gehouden net omdat ze zo gemakkelijk plooien/scheuren. Ik zal allicht nooit begrijpen waarom vrouwen denken dat het mooi is om lange nagels te hebben (zelfs nog met valse nagels te werken om dit effect te hebben) ; ik zie die lange nagels en denk "wat kun je daarmee buiten eens leuk tikken?".

Nagelriemolie, wekelijks bijvijlen, lakken want dat maakt ze véél steviger dan als ik er niets op doe, maar met lak zonder schadelijke stoffen.

Valse nagels heb ik heel kort gebruikt (één keer) om de periode te overbruggen van kortgebeten naar normale goede lengte. Maar dan ook niet van die lange latten. Dan biab gezet. En nu gewone lak.

Ik hou niet van die extreme nagels die dan vaak ook nog zo krom als iets zijn. Mijn langste nagels op dit moment (ze zijn niet gelijk want soms scheurt er eentje) komen pakweg een dikke halve centimer buiten de vingertop. Ik kan er net zo veel mee als met korte, enkel cello spelen lukt me niet zo (maar momenteel toch geen tijd). Als ze nog langer worden en ik mijn blikje niet meer kan openen, moeten ze korter.

Ik vind het gewoon mooi zo...

en wie moet er in centrum brussel zijn vandaag met de auto? Sales: "en nee tom, de klant wil niet virtueel, meeting is te belangrijk"

Wedden dat de sales last minute belt en zegt "tom ik geraak er niet, gij regelt het?"

en wie moet er in centrum brussel zijn vandaag met de auto? Sales: "en nee tom, de klant wil niet virtueel, meeting is te belangrijk"

Wedden dat de sales last minute belt en zegt "tom ik geraak er niet, gij regelt het?"
*dit bericht werd geplaatst vanuit de file* ?

Nagelriemolie, wekelijks bijvijlen, lakken want dat maakt ze véél steviger dan als ik er niets op doe, maar met lak zonder schadelijke stoffen.

Valse nagels heb ik heel kort gebruikt (één keer) om de periode te overbruggen van kortgebeten naar normale goede lengte. Maar dan ook niet van die lange latten. Dan biab gezet. En nu gewone lak.

Ik hou niet van die extreme nagels die dan vaak ook nog zo krom als iets zijn. Mijn langste nagels op dit moment (ze zijn niet gelijk want soms scheurt er eentje) komen pakweg een dikke halve centimer buiten de vingertop. Ik kan er net zo veel mee als met korte, enkel cello spelen lukt me niet zo (maar momenteel toch geen tijd). Als ze nog langer worden en ik mijn blikje niet meer kan openen, moeten ze korter.

Ik vind het gewoon mooi zo...
Ik vermoed dat nagelsterke/dikte ook wel genetisch is. Mijn vrouw heeft ook veel fragielere nagels dan ik.

F U youtube met u last van onderbrekingen. Ge moogt mij dat 1000x vragen, ik heb liever last van onderbrekingen dan mijn adblocker uit te zetten.

Bedrijven die overschakelen naar peppol en geloven dat ze daar een mail moeten voor sturen. Fuck jongens, het is een wettelijke verplichting dus waarom moet ge ons daarvoor nog eens 6 mails sturen om te zeggen dat je zal voldoen aan de wettelijke verplichting. Wat is het volgende, laten weten dat je maar 30km per uur meer zal rijden door wegenwerken waar je maar 30 mag? Waarom iedereen altijd maar weer mails moet sturen voor the obvius, ik heb er het raden naar. Volgens mij zijn er toch veel bedrijven waar veel mensen met te veel tijd zitten.
Goh misschien voor hun klanten die niet echt mee zijn met dat verhaal en zo nog net op tijd wakker geschud worden zodat hun facturen betaald blijven worden en er geen extra werk aan credit control bijkomt.

Door een algemene storing bij de Belgische Peppol-autoriteit is registreren op Peppol vandaag niet mogelijk. Meer info op de supportpagina.

Tspel is espe!

Goh misschien voor hun klanten die niet echt mee zijn met dat verhaal en zo nog net op tijd wakker geschud worden zodat hun facturen betaald blijven worden en er geen extra werk aan credit control bijkomt.
Ik denk dat een multinational zoals bij mij of mijn vrouw haar werk waar facturatie in Polen of Hongarije zit vooral de focus zijn. En ja die Polen en Hongaren zouden wel van de Belgische wetgeving op de hoogte moeten zijn als dat hun werk is maar de praktijk leert mij dat dat absoluut niet het geval is. De stoten die wij daarmee al meegemaakt hebben om dat ze regels niet onmiddellijk opvolgen of eigen interpretaties van maken. Ik kan er boeken over schrijven. En dan deurwaarders bij ons aan de deur omdat die Hongaren hun werk niet uitvoeren zoals het moet.

Ge moet ook niet met de auto gaan, maar met de traktor. Dat ging vlotter vandaag 😅

Terug
Bovenaan