Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Als ge opstapt als het nog een daluur is, is heel uw traject geldig voor het daluur.
Als uw trein voorzien is om te vertrekken tijdens de daluren maar door vertraging vertrekt hij in de spits, dan nog is uw ticket daluur geldig.
het maakt het toch moeilijk voor jullie?

stel, daluur eindigt om 16u. trein vertrekt in station A om 15u55. iedereen die daar opstapt: daluur-tarief.
rijdt naar station B, waar hij vertrekt om 16u03. iedereen die daar opstapt: normaal tarief.

hou maar eens overzicht. want als er daar éne tussen zit die een ticket koopt vanaf station A, terwijl hij van B vertrekt, reist die wel goedkoper?

lijkt mij dat dit gewoon niet echt deftig “getest is” (lees: alle mogelijke scenario’s).

Personeelsleden NMBS zullen wellicht wel de opdracht gekregen hebben om dit te verdedigen (online), maar wellicht ook gewoon in zichzelf denken van : “wat voor een gedrocht is dit”.

Het seizoen is weer aangebroken om het ventilatiesysteem 's avonds uit te zetten door iemand in de buurt die zijn houtstoof toch zo plezant vindt.

Dan woon je rustig en vlak tegen groen maar is de luchtkwaliteit slechter dan op veel plaatsen in't stad.
:sop:
Check eens voor een andere filter.
Maakt een groot verschil

stel, daluur eindigt om 16u. trein vertrekt in station A om 15u55. iedereen die daar opstapt: daluur-tarief.
rijdt naar station B, waar hij vertrekt om 16u03. iedereen die daar opstapt: normaal tarief.

hou maar eens overzicht. want als er daar éne tussen zit die een ticket koopt vanaf station A, terwijl hij van B vertrekt, reist die wel goedkoper?
Ik zie het al voor me. Aan die automaten, waar je al eens wachtrijen hebt. Mensen gaan natuurlijk zitten proberen van een ander startstation te nemen, om in een daluur te starten, om er een euro af te krijgen.

9.69€ voor een dubbele reep van de nieuwe Côte d’Or chocolade met Lotus speculaas (ja is Biscoff nu, is een belachelijke naam, extra ergernis) bij de Colruyt.

Dat zijn toch geen normale prijzen meer?

Ter vergelijking, een gewone dubbele reep Côte d’Or Melkchocolade is +- 3.30€.

Ik zie het al voor me. Aan die automaten, waar je al eens wachtrijen hebt. Mensen gaan natuurlijk zitten proberen van een ander startstation te nemen, om in een daluur te starten, om er een euro af te krijgen.
Binnenkort kunt ge al ne boekhouder nemen om uw uitgaven te optimaliseren als ge vaak met de trein moet :unsure:

Mjah. Welk systeem er ook is, er zullen altijd wel mensen zijn die proberen te foefelen. 🤷

En af en toe lopen die wel eens tegen de lamp.

We zijn pas dinsdag, ik loop al 3 dagen achter op planning en als ik dan wat ambetant wordt want haar "nog eens afspreken met vriendin X" was noch voorzien noch prioriteit ben ik de slechte natuurlijk.
We zien je binnenkort dan wel hier:
Thank me later.

Amai, samen met 'Allo 'Allo toch heel vaak met het hele gezin gekeken op TV. 96 is een mooie leeftijd.

Ik gaf hier even op het werk mee dat die dus ook al dood is. Kreeg ik ineens de vraag... wie? 🤦‍♂️ En het is niet dat ze jonger is.
Ik had het onlangs met een collega over haar overlijden. Kende de reeks niet. Gevraagd of hij andere Britse comedy's kende zoals Allo Allo.
Reactie: "Ah, ik denk dat ik dat ken, is dat niet met Luk Alloo?"

:cry:

Ik werk graag samen met hem en het klikt, maar je merkt dat hij van een generatie later is. Zaken zoals Buiten De Zone, Neveneffecten, Willy's en Marjetten heet hij nog nooit van gehoord. Zaken die voor onze generatie vanzelfsprekend zijn, en een groot deel uit maken van onze (pop)cultuur.

Ik had het onlangs met een collega over haar overlijden. Kende de reeks niet. Gevraagd of hij andere Britse comedy's kende zoals Allo Allo.

Ik werk graag samen met hem en het klikt, maar je merkt dat hij van een generatie later is. Zaken zoals Buiten De Zone, Neveneffecten, Willy's en Marjetten heet hij nog nooit van gehoord. Zaken die voor onze generatie vanzelfsprekend zijn, en een groot deel uit maken van onze (pop)cultuur.
Ik denk dat ik van uw generatie ben en heb zelf nooit gekeken naar Buiten De Zone, Neveneffecten, Willy en Parketten,... Dus zo vanzelfsprekend vind ik dat niet.

Ik ken de reeks wel. Zoals andere reeksen die ik van naam ken, maar nooit gezien heb.

Hier zitten users die een post reporten omdat er een quote uit Neveneffecten instaat.

:unsure: :angry:

Mjah. Welk systeem er ook is, er zullen altijd wel mensen zijn die proberen te foefelen. 🤷

En af en toe lopen die wel eens tegen de lamp.
En is het een strafbaar feit een station later te zijn opgestapt, dan op het ticket staat vermeld?

Hoe controleer je het zelfs allemaal?

Ziet ge toch van ver afkomen dat mensen dat massaal gaan doen.
Gewoon een random startstation ingeven waar de trein nog vertrekt tijdens de daluren.

Laatst bewerkt:
En is het een strafbaar feit een station later te zijn opgestapt, dan op het ticket staat vermeld?

Gewoon een random startstation ingeven waar de trein nog vertrekt tijdens de daluren.
Zou ik bijzonder jammerlijk vinden. Toont ook een mentaliteit aan waar je niet ver mee geraakt eerlijk gezegd. Ik spreek me niet uit over de uitgewerkte praktische kant van het systeem. Zeer jammer als de massale reflex zou zijn: hoe kunnen we misbruik maken van het systeem?

Maar als ge een station later opstapt maar op uw ticket staat een eerder dat betaal je toch ook meer (want langere afstand)?

Terug
Bovenaan