Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het laatste wat nog enigzins goed was bij de nmbs, sterft zeer weldra.

--
Als je een ticket koopt, heen en terug.
Moet je bij zowel de heen- als terugreis ingeven of je een spits- of daluur neemt dan?

Niet van ik zie 's avonds wel wanneer ik terug ga.
dat wordt rapper wandelen in het weekend of je beperken tot een zondagswandeling. :s

Ik haat abonnementsformules. kan je met 1 abonnement ook twee tickets bestellen?
Vandaag op trein naar Antwerpen eens gekeken wat het verschil met nieuwe systeem was (9 (daluur of 14 euro piekuren vs 15 euro het tarief vandaag maar bij die 9 euro moet je dus nog 6 EURO extra rekenen...)

Dominos Heusden-Zolder is al anderhalve week gesloten om onbekende redenen.

Voor iemand het zegt: ik weet dat het bedenkelijke pizza is, maar er zijn schijnbaar geen andere opties in de buurt die binnen deftig tijd leveren of betere kwaliteit bieden dan Dominos.

Vroeger in Hasselt wonen had ge keuze genoeg, maar Heusden-Zolder is een en al kebab-zaken. Heel soms lust ik wel eens een Turkse pizza, maar niet tijdens uw typische pizza-mood.
😅

dat wordt rapper wandelen in het weekend of je beperken tot een zondagswandeling. :S

Ik haat abonnementsformules. kan je met 1 abonnement ook twee tickets bestellen?
Vandaag op trein naar Antwerpen eens gekeken wat het verschil met nieuwe systeem was (9 (daluur of 14 euro piekuren vs 15 euro het tarief vandaag maar bij die 9 euro moet je dus nog 6 EURO extra rekenen...)
Nah, dat wordt gewoon nog meer de auto nemen.:coolbrows:

Gisteren een afspraak om de kleine in te schrijven op de school waar ze begint volgend jaar. We komen toe, niemand op het secretariaat / onthaal. Er passeert toevallig iemand en we spreken die aan, uiteindelijk nog 45 minuten moeten wachten tot we kunnen beginnen. Dan krijgen we drie comic sans formulieren om met de stylo in te vullen. Die ze dan later ongetwijfeld zullen overtypen in hun systeem.

Echt jongens, Microsoft forms, whatever, stuur het op voorhand en je krijgt alles schoon in een Excel. Ik krijg het op mijn heupen van al die inefficiënte mensen die dan klagen 'druk druk druk'.

Dat zal uiteraard wel niet hé,

anders kan je aan een kameraad vragen die zo'n train+ heeft, om een goedkoop ticket voor je te regelen.

Nee mij lijkt het vrij logisch: als je met 2 personen reist, en je wil goedkoper rijden met train+ , dan moet iedere reiziger over zo'n train+ beschikken.
@Vrouwtje Theelepel ?

Greta Thunberg die als een kameleon verandert van klimaatactiviste naar Palestina-voorvechter.

Ach ja, haar bankrekening zal er wel bij varen zeker?
Volgend jaar iets anders?

Greta Thunberg die als een kameleon verandert van klimaatactiviste naar Palestina-voorvechter.

Ach ja, haar bankrekening zal er wel bij varen zeker?
Volgend jaar iets anders?
Amai, wat een kortzichtige opmerking.

Ze is begonnen als klimaatactiviste in 2018, toch al een goeie 7 jaar bezig, ge doet alsof ze elke 6 maand van gedacht verandert. Het ging hem ook bij haar klimaat activisme om het welzijn van de mensheid, Palestina is ook de mensheid. En zich inzetten voor 1 zaak wil niet zeggen dat ze zich totaal niet meer inzet of aantrekt van een andere zaak.

Ook geen idee wat je denkt dat zij verdient met haar 'carriereswitch'. Het is ook algemeen geweten dat ze veel doneert aan organisaties die ook vechten tegen klimaatverandering etc. Dusja, veel liever dat zo iemand dan wat geld binnenrijft dan de gemiddelde TikTok Influencer.

blijft wel frappant hoeveel die nu al niet is opgepakt en terug is vrijgelaten in half de wereld.

anderen worden opgesloten, en hoor je nooit niets meer van terug

blijft wel frappant hoeveel die nu al niet is opgepakt en terug is vrijgelaten in half de wereld.

anderen worden opgesloten, en hoor je nooit niets meer van terug
Het gaat om gewone bestuurlijke aanhoudingen, in de meeste rechtstaten zijn die zeer beperkt qua duur.

Amai, wat een kortzichtige opmerking.

Ze is begonnen als klimaatactiviste in 2018, toch al een goeie 7 jaar bezig, ge doet alsof ze elke 6 maand van gedacht verandert. Het ging hem ook bij haar klimaat activisme om het welzijn van de mensheid, Palestina is ook de mensheid. En zich inzetten voor 1 zaak wil niet zeggen dat ze zich totaal niet meer inzet of aantrekt van een andere zaak.

Ook geen idee wat je denkt dat zij verdient met haar 'carriereswitch'. Het is ook algemeen geweten dat ze veel doneert aan organisaties die ook vechten tegen klimaatverandering etc. Dusja, veel liever dat zo iemand dan wat geld binnenrijft dan de gemiddelde TikTok Influencer.
Ze heeft ook eens iets over Oekraïne gezegd: dat er daar een 'ecocide' plaatsvindt en dat dat niet kan. Oorlog is slecht want bommen zijn slecht voor het klimaat en milieu.
Geen uitspraak over de oorlogsmisdaden tegen de Oekraïners. Zoveel zit ze met mensen in.

Het is me dus vreemd waarom ze voor de Palestijnen haar boot van koers heeft doen veranderen en nu het zogezegd wel voor de mensen opneemt en niets meer over klimaat te vertellen heeft. Als het maar anti-Israël is.

En wat heeft ze nu al voor de Palestijnen gedaan? Afgelopen zomer 3 keer een maand op een boot gezeten om te trachten Palestina te bereiken? Wat moet je daaruit nu afleiden?
Misschien moet ze volgende keer vanuit Nieuw-Zeeland vertrekken, dan kan ze er nog wat langer op zitten.

Binnenkort toch eens kijken om een extra inkomen te bekomen. Anders zal het mij nooit lukken om iets te kopen.

Als ik kijk in de omgeving van Diepenbeek voor een 2 SL appartement met parking dan zit ik aan minimum 250K + 10-20K voor een parkeerplaats/garage erbij.

Prijs: 250k
EI: 50k
rente: 3.4%

1.261 € op 25 jaar.

Jawadde en dit met een eigen inbreng van 20% met een EI van 10% word dit 1.384 €. Dus als ik de regel gebruik dat 1/3 van je loon naar je huur/lening mag gaan dan zou ik 3.783 € / 4.152€ moeten verdienen.

Als ik 50% van mijn loon zou gebruiken zou ik netto 2.522€/2.768€ moeten verdienen.

Ik zit nu aan 2.450€ als 38j alleenstaande, FML.

Ze heeft ook eens iets over Oekraïne gezegd: dat er daar een 'ecocide' plaatsvindt en dat dat niet kan. Oorlog is slecht want bommen zijn slecht voor het klimaat en milieu.
Geen uitspraak over de oorlogsmisdaden tegen de Oekraïners. Zoveel zit ze met mensen in.

Het is me dus vreemd waarom ze voor de Palestijnen haar boot van koers heeft doen veranderen en nu het zogezegd wel voor de mensen opneemt en niets meer over klimaat te vertellen heeft. Als het maar anti-Israël is.

En wat heeft ze nu al voor de Palestijnen gedaan? Afgelopen zomer 3 keer een maand op een boot gezeten om te trachten Palestina te bereiken? Wat moet je daaruit nu afleiden?
Misschien moet ze volgende keer vanuit Nieuw-Zeeland vertrekken, dan kan ze er nog wat langer op zitten.
Ze was daar op uitnodiging van Zelensky, voor een internationale werkgroep die specifiek onderzoek doet naar de ecologische gevolgen van het conflict. De Kahhovka dam werd vernietigd die in Oekraïne onder andere voor zware vervuiling had gezorgd, het uitdrogen van een reservoir, dode dieren etc wat allemaal ook impact heeft op de Oekrainse bevolking, weetwel, DE MENSEN.

Het doel was materiaal en andere hulpmiddelen brengen en de illegale Isrealische blokkade te doorbereken, met dan ook extra aandacht te brengen aan die blokkade.
Alsook, dit:

Maar blijf maar kakken op de persoon die daadwerkelijk iets probeert te doen, ook al is het niet altijd doeltreffend of hoe jullie vinden dat zoiets gedaan zou moeten worden. Bende zure boomers.

Mensen zijn feilbaar, maar verder vind ik het nu ook wel gemakkelijk om mensen die effectief iets doen af te schieten, liefst met het argument van hypocrisie. Er zijn nog een hoop conflicten op de wereld bezig, het feit dat ze in het nieuws komt met hulp voor Gaza lijkt me eerlijk gezegd een positief effect op zich.

Terug
Bovenaan