Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ze was daar op uitnodiging van Zelensky, voor een internationale werkgroep die specifiek onderzoek doet naar de ecologische gevolgen van het conflict. De Kahhovka dam werd vernietigd die in Oekraïne onder andere voor zware vervuiling had gezorgd, het uitdrogen van een reservoir, dode dieren etc wat allemaal ook impact heeft op de Oekrainse bevolking, weetwel, DE MENSEN.

Het doel was materiaal en andere hulpmiddelen brengen en de illegale Isrealische blokkade te doorbereken, met dan ook extra aandacht te brengen aan die blokkade.
Alsook, dit:
Je leven hangt er vanaf, natuurlijk probeer je als Oekraïne zijnde zoveel mogelijk mensen te bereiken en te smeken om steun. Elk bekend persoon die je voor jouw zaak kan inschakelen is een win.

Hebben de Palestijnen haar dan ook gevraagd om hulp? Of is dat vooral iets op eigen initiatief?

Maar blijf maar kakken op de persoon die daadwerkelijk iets probeert te doen, ook al is het niet altijd doeltreffend of hoe jullie vinden dat zoiets gedaan zou moeten worden. Bende zure boomers.
Straks mogen we nog niet eens kakken op de mensen die zich vastkleven aan een schilderij of de tarmac van een drukke straat, of je wordt al zure boomer genoemd. Word jij eens wakker.

Je leven hangt er vanaf, natuurlijk probeer je als Oekraïne zijnde zoveel mogelijk mensen te bereiken en te smeken om steun. Elk bekend persoon die je voor jouw zaak kan inschakelen is een win.

Hebben de Palestijnen haar dan ook gevraagd om hulp? Of is dat vooral iets op eigen initiatief?

Straks mogen we nog niet eens kakken op de mensen die zich vastkleven aan een schilderij of de tarmac van een drukke straat, of je wordt al zure boomer genoemd. Word jij eens wakker.

Ik vind het een vreemde reactie, beschadigt Thunberg zaken of onze economie door wat ze doet? Ik zou net denken dat dit is wat iedereen die "kakt" op mensen die zich vastkleven aan een schilderij of de tarmac van een drukke straat voorstelt: dat ze ter plaatste gaan in plaats van ons hier lastig te vallen :unsure:
Verder ja, waarschijnlijk is ze niet persoonlijk gevraagd door de Palestijnen, de meesten daarvan zijn druk bezig met zaken zoals levend de dag door te komen zou ik denken.

Dat zal uiteraard wel niet hé,

anders kan je aan een kameraad vragen die zo'n train+ heeft, om een goedkoop ticket voor je te regelen.

Nee mij lijkt het vrij logisch: als je met 2 personen reist, en je wil goedkoper rijden met train+ , dan moet iedere reiziger over zo'n train+ beschikken.
@Vrouwtje Theelepel ?
Klopt, de train+ kaart is ook op naam.
Train+ kaart is in jullie geval ook enkel geldig in de daluren en het weekend.
Wil je door de week tijdens de spits vertrekken dan is het de normale prijs maar het max bedrag is wel begrensd tot 14€ ipv 20,9€..

Wil je door de week tijdens de spits vertrekken dan is het de normale prijs maar het max bedrag is wel begrensd tot 14€ ipv 20,9€..
maar met de online multi standard, (die je nog kan kopen tot en met 14 oktober, i guess), mag je wel één of meerdere reiziger meenemen toch hé, en op jouw multi standard laten mee reizen, zolang je zelf maar mee reist?

Ik vind het een vreemde reactie, beschadigt Thunberg zaken of onze economie door wat ze doet? Ik zou net denken dat dit is wat iedereen die "kakt" op mensen die zich vastkleven aan een schilderij of de tarmac van een drukke straat voorstelt: dat ze ter plaatste gaan in plaats van ons hier lastig te vallen :unsure:
Verder ja, waarschijnlijk is ze niet persoonlijk gevraagd door de Palestijnen, de meesten daarvan zijn druk bezig met zaken zoals levend de dag door te komen zou ik denken.
Mijn reactie is natuurlijk een reactie op het feit dat we niet mogen kakken op "de persoon die daadwerkelijk iets probeert te doen, ook al is het niet altijd doeltreffend of hoe jullie vinden dat zoiets gedaan zou moeten worden".

Dus ja ik overdrijf even door die marginalen erbij te betrekken, maar ik ben wel niet degene die zo'n zwart/witte uitspraak doet als die tussen de aanhalingstekens hierboven. En dat is blijkbaar dan de basis om een waardeoordeel over mij te geven (zure boomer). Omdat ik ochot het doen en laten van enkele mensen in vraag stel.

Het is ook niet omdat ik meewarig doe over dergelijke aandachtsverslaafde personen, dat je dat moet verbinden met mijn inhoudelijke standpunten over de politieke zaken waarmee die professionele protesteerders zich bezig houden. Even eerlijk blijven aub.

Youtube is blijkbaar ook de toer aan't opgaan waar uw feed meer "recommended for you" is, dan dingen waar ge op subscribed.

Heel dat gedoe met dal- spitsuren.

Een spitsuur, en ene heeft een daluurticketje.

"Jamaar die (overstap) trein had vertraging."

Pfft begint maar :p

+ zelf moet je dan al terugrekenen: "ah ja die zal effectief tijdens de daluren zijn opgestapt komende van die stad terwijl het nu al spitsuur is."

Uw trein vertrekt om 15:55, net nog daluur, maar je komt om 17 uur aan.
Wordt dan een volledig spitsuurticket neem ik aan?

Heel dat gedoe met dal- spitsuren.

Een spitsuur, en ene heeft een daluurticketje.

"Jamaar die (overstap) trein had vertraging."

Pfft begint maar :p

+ zelf moet je dan al terugrekenen: "ah ja die zal effectief tijdens de daluren zijn opgestapt komende van die stad terwijl het nu al spitsuur is."

Uw trein vertrekt om 15:55, net nog daluur, maar je komt om 17 uur aan.
Wordt dan een volledig spitsuurticket neem ik aan?
Als ge opstapt als het nog een daluur is, is heel uw traject geldig voor het daluur.
Als uw trein voorzien is om te vertrekken tijdens de daluren maar door vertraging vertrekt hij in de spits, dan nog is uw ticket daluur geldig.

Als ge opstapt als het nog een daluur is, is heel uw traject geldig voor het daluur.
Als uw trein voorzien is om te vertrekken tijdens de daluren maar door vertraging vertrekt hij in de spits, dan nog is uw ticket daluur geldig.
Er gaan toch situaties zijn die leiden tot discussie.

Als je opstapt tijdens dal, je mist de overstap door een vertraging.
Je moet daar mss een uur staan wachten op de volgende trein, volop tijdens de spits.

Je moet die persoon geloven op zijn woord, tenzij je effectief gaat nakijken in het systeem van of er effectief een vertraging was. Inmiddels al > 1 uur geleden.
Nu, bij 99% van de gevallen zal er gezegd worden: "jaja het is goed."

En tegen het einde van uw werkshift zijt ge als conductrice moe, geen zin meer om alles grondig te controleren.

En ge gaat etters hebben die bij 1 minuut vertraging beweren dat ze daardoor de overstap gemist hebben.
Woord tegen woord. "Jamaar ik ben niet zo goed te been. Net niet gehaald."

Laatst bewerkt:
Vorig weekend door mijn vrouw mijn, redelijk uitgebreid, klussenlijstje nog eens gepresenteerd gekregen, afgesproken dat ik daar terug werk van ging maken maar dat zij dan deze week bepaalde huishoudelijke taken terug gaat moeten opnemen, ik kan veel maar ik kan niet tegelijkertijd en koken en huiswerk begeleiden en tegelen en deuren plaatsen. Dus, even gekeken wat prioritair was en samen planning gemaakt en afgesproken wie wat wanneer dan moet doen.
We zijn pas dinsdag, ik loop al 3 dagen achter op planning en als ik dan wat ambetant wordt want haar "nog eens afspreken met vriendin X" was noch voorzien noch prioriteit ben ik de slechte natuurlijk.
Want ik kan nu toch nog aan dat terras verder werken? In´t balkdonker met een zaklamp en wel niet slijpen of lawaai maken want de kinderen liggen in bed.

ik kan veel maar ik kan niet tegelijkertijd en koken en huiswerk begeleiden en tegelen en deuren plaatsen.

Allez, dat moet toch wel lukken zeker?
Ik doe dat al 10 jaar zo.

Ik overdrijf niet, maar minstens 90% van de huishoudelijke taken hier doe ik. En dat is inclusief dagelijks taxi spelen, alle boodschappen, emotionele ondersteuning,...

En dat met een full-time job (3d/w telewerk) terwijl m'n vrouw 100% telewerkt.

Maar daar zal ik ten gepaste tijde wel eens een uitgebreidere posts over maken in de juiste topic.

Nu ik erover nadenk snap ik wel waarom ik al 10j aan het verbouwen ben en het nog minstens 10j gaat duren...

Het seizoen is weer aangebroken om het ventilatiesysteem 's avonds uit te zetten door iemand in de buurt die zijn houtstoof toch zo plezant vindt.

Dan woon je rustig en vlak tegen groen maar is de luchtkwaliteit slechter dan op veel plaatsen in't stad.
:sop:

Terug
Bovenaan