Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nieuwe kaart proberen toe te voegen aan Payconiq app. Kaartlezer nodig en de accu is plat. Gelukkig heb ik er nog eentje in de kast liggen die nooit is open geweest...... Batterij ook plat 🤦‍♂️

Check-in dame op de luchthaven heeft me bijna tot ontploffen gebracht.
Die was echt actief op zoek naar problemen, en zag ze bijgevolg overal opduiken.
Twintig keer paspoort check, visa letter voor letter gedoublecheckt.
Moest een hele hoop info weten die haar noch de airline iets aangaat.

Nieuwe paspoort check. Visa check. Iets opzoeken op haar scherm. Paspoort check, enz ..

Drie keer nagevraagd bij haar collega naast haar.

Drie keer bevestigt die gast dat alles ok is. Echt ok.

Hup, ze ziet meteen een vermeend nieuw probleem.
Dit keer moet de supervisor erbij, want ze vertrouwt de mening vd collega toch niet echt.

Die supervisor ziet letterlijk binnen tien seconden dat alles ok is.

Man man man, kan niet wachten tot ze overal check-in automaten hebben.

Side ergernis: ik was al online ingecheckt dus in principe enkel bagage drop off. En de bagage was -gelukkig- niet te zwaar.
Maar de rij bij de "normale" check-in, was korter en stukken sneller.

Gedroomd van David fucking Dehenauw. Meer dan 8 miljard mensen in de wereld en dan moet ik natuurlijk net van die fucking nar van mijn kloten dromen
Daarnet was hij op de radio. Na zijn volledig foutieve prognose voor de 2de helft van juli ('tropisch warm door de klimaatverandering, zeker veel warmer dan gemiddeld voor juli!'), richt hij nu zijn pijlen op Italië en Spanje, daar is meer drama te beleven. En zonet sprak hij de geleerde woorden 'de droogte is afhankelijk van de temperatuur'

Waar ze die mafkees vandaan hebben is mij een raadsel. 😂😂

Daarnet was hij op de radio. Na zijn volledig foutieve prognose voor de 2de helft van juli ('tropisch warm door de klimaatverandering, zeker veel warmer dan gemiddeld voor juli!'), richt hij nu zijn pijlen op Italië en Spanje, daar is meer drama te beleven. En zonet sprak hij de geleerde woorden 'de droogte is afhankelijk van de temperatuur'

Waar ze die mafkees vandaan hebben is mij een raadsel. 😂😂
Het was ook gemiddeld warmer in Juli in vergelijking met de vorige 5 jaren in België.😀

Check-in dame op de luchthaven heeft me bijna tot ontploffen gebracht.
Die was echt actief op zoek naar problemen, en zag ze bijgevolg overal opduiken.
Twintig keer paspoort check, visa letter voor letter gedoublecheckt.
Moest een hele hoop info weten die haar noch de airline iets aangaat.

Nieuwe paspoort check. Visa check. Iets opzoeken op haar scherm. Paspoort check, enz ..

Drie keer nagevraagd bij haar collega naast haar.

Drie keer bevestigt die gast dat alles ok is. Echt ok.

Hup, ze ziet meteen een vermeend nieuw probleem.
Dit keer moet de supervisor erbij, want ze vertrouwt de mening vd collega toch niet echt.

Die supervisor ziet letterlijk binnen tien seconden dat alles ok is.

Man man man, kan niet wachten tot ze overal check-in automaten hebben.

Side ergernis: ik was al online ingecheckt dus in principe enkel bagage drop off. En de bagage was -gelukkig- niet te zwaar.
Maar de rij bij de "normale" check-in, was korter en stukken sneller.
Jamai... T was toevallig geen ex ofzo ? :p

Deed ze bij iedereen moeilijk dan? Of ze had ne pik op u?

Zit hij er dan echt zoveel naast? Heb die indruk toch niet. Nu ik bekijk wel niet elke dag zijn weerberichten eerder sporadisch. En zijn voorspellingen zijn dan ook wel zo geformuleerd met mogelijks dit, of grote kans op dat hij altijd wel gelijk heeft.

Voor vandaag bv:

Elke volgende berekening verschilt weer van de vorige. Maar de nieuwste van HARMONIE houdt voor morgen regionaal tot meer dan 50 liter per vierkante meter voor mogelijk.
De meeste regen valt vóór het middaguur.

Geen idee hoe het bij u zit, maar hier is geen drup regen gevallen.

Voor vandaag bv:

Elke volgende berekening verschilt weer van de vorige. Maar de nieuwste van HARMONIE houdt voor morgen regionaal tot meer dan 50 liter per vierkante meter voor mogelijk.
De meeste regen valt vóór het middaguur.

Geen idee hoe het bij u zit, maar hier is geen drup regen gevallen.
Dit is wat daarstraks kreeg op zijn website

zondag 27 juli
Een zachte nacht met tegen de ochtend kans op intense buien
Vanavond is het droog.

In het tweede deel van de nacht neemt de kans op buien toe. Er is dan ook kans op onweer.
Regionaal kunnen de buien in de loop van de ochtend zelfs tientallen liters per vierkante meter achterlaten.

In de loop van zondag krijgen we te maken met een wisselvallig weerbeeld.
Droge perioden - met ook zonneschijn - worden afgewisseld door buienzones die soms een flinke plensbui met zich mee kunnen brengen.

De temperatuur doet het iets minder goed dan de voorbije dagen, met nog maxima tussen 2
2 en 23°C.

Imo heb ik dit weer toch gezien. Nu het is wel zo vaag verwoord dat hij bijna altijd wel gelijk heeft.

K was deze ochtend onmiddellijk wakker.
K ging efkes buiten naar mijn open tuinhuis. (1 kant is open) en k zag een nest van Aziatische hoornaars, schat toch 30 a 40 cm en een 20 tal cm breed).
Ondertussen al gemeld op waarnemingen.be en nu hopen dat ze deze asap komen vernietigen

K ging efkes buiten naar mijn open tuinhuis. (1 kant is open) en k zag een nest van Aziatische hoornaars, schat toch 30 a 40 cm en een 20 tal cm breed).
Ondertussen al gemeld op waarnemingen.be en nu hopen dat ze deze asap komen vernietigen
Beter ook melden op vespawatch.be
Ik denk niet dat er op waarnemingen.be verdelgers zitten?

edit: vespawatch stuurt door naar waarnemingen.be 🤦‍♂️

Had niet goed gelezen en dacht dat ge zei dat de wesp zelf 30 a 40cm was :eek2:
Tijd voor mn tweede koffietje

Had niet goed gelezen en dacht dat ge zei dat de wesp zelf 30 a 40cm was :eek2:
Tijd voor mn tweede koffietje
Mijn maandagvoormiddag kop, had opgenomen open tuinhuis + vespawatch = @Fabke zijn vespa was gepikt. En kon dus eerst de rest van tekst niet plaatsten

Terug mijn ogen wat gaan dicht doen, zo lezen op een maandagvoormiddag als ambtenaar is toch te veel moeite na een weekend.

Mijn maandagvoormiddag kop, had opgenomen open tuinhuis + vespawatch = @Fabke zijn vespa was gepikt. En kon dus eerst de rest van tekst niet plaatsten

Terug mijn ogen wat gaan dicht doen, zo lezen op een maandagvoormiddag als ambtenaar is toch te veel moeite na een weekend.
Nochtans was je niet gestoord door de kuisploeg tijdens je ochtenddutje heb ik ergens gelezen 😅

Nochtans was je niet gestoord door de kuisploeg tijdens je ochtenddutje heb ik ergens gelezen 😅
das echt, maar die maandag voormiddagen zijn echt tricky. Op andere dagen is het dutje afgewisseld met de gazet lezen en wat plakken aan het koffiemachine. Maar ge ziet, op maandag is toch wel echt niet het goede moment om zo veel dingen in te plannen.

Has gebeld naar de gemeente en moest het idd melden via waarnemingen.be

Op hun site lees ik dit:
Raadpleeg de website van de gemeente voor meer informatie over de aanpak van deze gecoördineerde bestrijding. Over het algemeen zal de bestrijder u na ongeveer 10 werkdagen contacteren voor een afspraak te maken voor de bestrijding. Via de overzichtskaart kan je ook raadplegen of je nest behandeld zal worden via de reservatiestatus en of het nest bestreden is of niet. Indien je geen 10 werkdagen wilt wachten, contacteer je best een private bestrijder of de brandweer wat op eigen kosten is aangezien je dan geen gebruikt maakt van de regeling van de georganiseerde bestrijding binnen jouw regio.

Hopelijk komen ze snel.

Mijn vader heeft bijenkorven (+1uur rijden van waar ik woon) en hij heeft 4 vallen voor hoornaars. Er zitten er zeker 100 dode hoornaars in (Aziatische hoornaars hebben gele poten). Das echt een plaag geworden.

Zijn er idd alsmaar meer en meer, ik heb er hier al 3 jaar op rij binnen in huis gehad, maar nog nooit een nest gezien rond mijn woonst.

Dit is een voorbeeld van een straat achter mij.
Daar hebben ze onlangs een nest bestreden, en een paar dagen erna waren die beesten al een nieuwe nest aan maken net ernaast 👹

Je valt - breekt je enkel - naar ziekenhuis - gips - briefje arts ziekenhuis - controle - terug briefje arts ziekenhuis - stuur ik alles op naar CM - sturen die doodleuk een document op dat de arts moet invullen - ik denk dan: hallo: die briefjes zijn ingevuld door een arts - waarom nog dat extra document, extra werk, ... slecht voor het milieu, humeur/stress/frustratie van mezelf en arts, de 7 miljard patiënten die zitten te wachten op een arts omdat die wederom een document van mijn kl*ten moet invullen ....

EDIT: net huisarts aan de lijn gehad - begrip voor die zever maar je merkt ook dat de frustratie eraf loopt om dat op te stellen, mss moet men eens een consultancy bedrijf een paar miljard geven om ergens een software programma te schrijven dat standaard zo een document bij kan voegen bij het uitvaardigen van een langdurige afwezigheid - of nee, wacht, de mutualiteiten verwachten natuurlijk dat het eerste wat je doet na iets te breken of halfdood te zijn - rap dat papier gaan halen alvorens er hier iets gebeurd, kwestie dat ze het meteen kunnen invullen - dat zal het zijn.

En wederom botst een mens tegen de volkomen incompetentie aan van IT'ers en de implementatie ervan:
  • Arbeidsongeschiktheid werd erkent
    • Ze vragen om het inlichtingenblad in te vullen - uiteraard zijn ze alle gegevens (naam, rijksregister ...) vergeten en kan je heel dat circus terug invullen
    • Ze vragen om een ongevalsaangifte in te vullen -
      • uiteraard zijn ze alle gegevens (naam, rijksregister ...) vergeten en kan je heel dat circus terug invullen
      • Als kers op de taart moet je dan tekenen - met een eID lezer
        • Ik heb er nu toevallig 1 - maar niettegenstaande ik 200 meldingen krijg dat hij is aangesloten en werkt wordt deze niet erkend door Adobe
      • De rest van de CM hunnen bazaar is gekoppeld aan itsme - maar dat formulier niet
Wat hebben de dames en heren van IT nu bereikt:
  • Een pak tijd verloren want je hebt nodig: ID kaart, kaartlezer, itsme, Adobe ...
  • Een pak frustraties want er zit geen lijn in hun systemen
  • Systemen zijn zo dom als lood gezien je eerst moet inloggen met itsme maar toch nog al je gegevens zeven miljard keer moet invullen
Besluit:
  • 99% van alle IT'ers zijn incompetent - vermoedelijk beter alle IT afschaffen en met pen en papier werken, iedereen een fax - ziehier besparing van miljarden.
Waarom loopt de wereld in godsnaam vol met mensen zonder verstand, zonder logica - ik begrijp er niets van, en dat voor zaken die gewoon dagelijks en repetitieve kost zijn - ik kan enkel een paar middeleeuwse straffen bedenken die streng genoeg zijn voor deze diensten - 0,0 respect voor dergelijk team van prutsers. Heel die sector is rot tot op het bot en draagt enkel bij tot een stijging van het aantal depressies, zelfmoorden en het tekort aan psychologen en psychiaters.

Has gebeld naar de gemeente en moest het idd melden via waarnemingen.be

Op hun site lees ik dit:
Raadpleeg de website van de gemeente voor meer informatie over de aanpak van deze gecoördineerde bestrijding. Over het algemeen zal de bestrijder u na ongeveer 10 werkdagen contacteren voor een afspraak te maken voor de bestrijding. Via de overzichtskaart kan je ook raadplegen of je nest behandeld zal worden via de reservatiestatus en of het nest bestreden is of niet. Indien je geen 10 werkdagen wilt wachten, contacteer je best een private bestrijder of de brandweer wat op eigen kosten is aangezien je dan geen gebruikt maakt van de regeling van de georganiseerde bestrijding binnen jouw regio.

Hopelijk komen ze snel.

Mijn vader heeft bijenkorven (+1uur rijden van waar ik woon) en hij heeft 4 vallen voor hoornaars. Er zitten er zeker 100 dode hoornaars in (Aziatische hoornaars hebben gele poten). Das echt een plaag geworden.

2 weken terug hier ook een nest - 2 dagen na de melding is er iemand langsgekomen - zeer vlot dus, zolang je geen IT'er nodig hebt is de kans 99% dat het vlot gaat is mijn levensmotto.

En wederom botst een mens tegen de volkomen incompetentie aan van IT'ers en de implementatie ervan:
  • Arbeidsongeschiktheid werd erkent
    • Ze vragen om het inlichtingenblad in te vullen - uiteraard zijn ze alle gegevens (naam, rijksregister ...) vergeten en kan je heel dat circus terug invullen
    • Ze vragen om een ongevalsaangifte in te vullen -
      • uiteraard zijn ze alle gegevens (naam, rijksregister ...) vergeten en kan je heel dat circus terug invullen
      • Als kers op de taart moet je dan tekenen - met een eID lezer
        • Ik heb er nu toevallig 1 - maar niettegenstaande ik 200 meldingen krijg dat hij is aangesloten en werkt wordt deze niet erkend door Adobe
      • De rest van de CM hunnen bazaar is gekoppeld aan itsme - maar dat formulier niet
Wat hebben de dames en heren van IT nu bereikt:
  • Een pak tijd verloren want je hebt nodig: ID kaart, kaartlezer, itsme, Adobe ...
  • Een pak frustraties want er zit geen lijn in hun systemen
  • Systemen zijn zo dom als lood gezien je eerst moet inloggen met itsme maar toch nog al je gegevens zeven miljard keer moet invullen
Besluit:
  • 99% van alle IT'ers zijn incompetent - vermoedelijk beter alle IT afschaffen en met pen en papier werken, iedereen een fax - ziehier besparing van miljarden.
Waarom loopt de wereld in godsnaam vol met mensen zonder verstand, zonder logica - ik begrijp er niets van, en dat voor zaken die gewoon dagelijks en repetitieve kost zijn - ik kan enkel een paar middeleeuwse straffen bedenken die streng genoeg zijn voor deze diensten - 0,0 respect voor dergelijk team van prutsers. Heel die sector is rot tot op het bot en draagt enkel bij tot een stijging van het aantal depressies, zelfmoorden en het tekort aan psychologen en psychiaters.
Wilt ge aub niet aan broodroof doen? Als ze bovenstaande krijgen opgelost, heeft elke maatschappelijk werker op het OCMW 30% minder dossiers te maken. Wat gaan we dan moeten doen ipv uren in de wachtrij staan om een antwoord te krijgen op de vraag waarom het dossier nog altijd niet in orde is

Terug
Bovenaan