Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wilt ge aub niet aan broodroof doen? Als ze bovenstaande krijgen opgelost, heeft elke maatschappelijk werker op het OCMW 30% minder dossiers te maken. Wat gaan we dan moeten doen ipv uren in de wachtrij staan om een antwoord te krijgen op de vraag waarom het dossier nog altijd niet in orde is

Terug massaal bruine cafés openen en allen daarheen

En wederom botst een mens tegen de volkomen incompetentie aan van IT'ers en de implementatie ervan:
  • Arbeidsongeschiktheid werd erkent
    • Ze vragen om het inlichtingenblad in te vullen - uiteraard zijn ze alle gegevens (naam, rijksregister ...) vergeten en kan je heel dat circus terug invullen
    • Ze vragen om een ongevalsaangifte in te vullen -
      • uiteraard zijn ze alle gegevens (naam, rijksregister ...) vergeten en kan je heel dat circus terug invullen
      • Als kers op de taart moet je dan tekenen - met een eID lezer
        • Ik heb er nu toevallig 1 - maar niettegenstaande ik 200 meldingen krijg dat hij is aangesloten en werkt wordt deze niet erkend door Adobe
      • De rest van de CM hunnen bazaar is gekoppeld aan itsme - maar dat formulier niet
Wat hebben de dames en heren van IT nu bereikt:
  • Een pak tijd verloren want je hebt nodig: ID kaart, kaartlezer, itsme, Adobe ...
  • Een pak frustraties want er zit geen lijn in hun systemen
  • Systemen zijn zo dom als lood gezien je eerst moet inloggen met itsme maar toch nog al je gegevens zeven miljard keer moet invullen
Besluit:
  • 99% van alle IT'ers zijn incompetent - vermoedelijk beter alle IT afschaffen en met pen en papier werken, iedereen een fax - ziehier besparing van miljarden.
Waarom loopt de wereld in godsnaam vol met mensen zonder verstand, zonder logica - ik begrijp er niets van, en dat voor zaken die gewoon dagelijks en repetitieve kost zijn - ik kan enkel een paar middeleeuwse straffen bedenken die streng genoeg zijn voor deze diensten - 0,0 respect voor dergelijk team van prutsers. Heel die sector is rot tot op het bot en draagt enkel bij tot een stijging van het aantal depressies, zelfmoorden en het tekort aan psychologen en psychiaters.
Even de IT-ers verdedigen, welke van al die zaken mogen de IT-ers zelf beslissen denk je?

ik zou contextbinder niet serieus nemen, zeker als het over Itsme en eID gaat is GDPR een shite om dat gebruiksvriendelijk te krijgen.
Qua inhoud ben ik doodserieus, dat is letterlijk domme dwaze rechttoe rechtaan administratie die gigantisch complex wordt gemaakt.

In deze case: welke idioot haalt het in zijn of haar hoofd om binnen 1 site zaken te gaan bevestigen met itsme en dan plots naar een eID te gaan? Een psychiater verklaart u dan officieel zot.

Het zijn die zaken die de belastingbetaler miljarden op jaarbasis kosten, het zijn die zaken die bijdragen tot burn-out en alle gevoel van waardering of voldoening in tal van jobs met de grond gelijk maken. Het absolute toppunt van onkunde.

Het zal wellicht zo zijn voor ondernemers ook - awel, ik begrijp perfect dat die zeggen: België: kust mijn gat - ik ga wel op een ander.

Al eens digitaal een vergunning voor een verbouwing aangevraagd- echt een zaligheid om u net geen hartaanval te bezorgen, even gebruiksvriendelijk als uw haar kammen met een diepvries.

Laatst bewerkt:
Mijn raam werd ingegooid. Ik storm naar buiten en zag 3 zatlappen opt gemakske wegslenteren alsof er niets aan de hand was. Kbel 101 "ja ze hebben mijn raam ingegooid en ik ben nu letterlijk naar die daders aan het kijken en er zijn getuigen"
- "Ik geef het door, er komt morgen iemand langs voor een pv op te stellen":confused::confused::confused:

Mijn raam werd ingegooid. Ik storm naar buiten en zag 3 zatlappen opt gemakske wegslenteren alsof er niets aan de hand was. Kbel 101 "ja ze hebben mijn raam ingegooid en ik ben nu letterlijk naar die daders aan het kijken en er zijn getuigen"
- "Ik geef het door, er komt morgen iemand langs voor een pv op te stellen":confused::confused::confused:
Hoe is zoiets mogelijk in een 1e wereld land...
En dan staan ze versteld wanneer mensen het heft in eigen handen nemen.

Hoe is zoiets mogelijk in een 1e wereld land...
En dan staan ze versteld wanneer mensen het heft in eigen handen nemen.
Ongelooflijk, ze vroegen me of ik de daders ken "ja nie van naam maar ze zijn staan hier eh"...ze hangen ook altijd rond in dezelfde park en er waren 2 getuigen die alles zagen gebeuren for fuck's sake

Bij gebrek aan dramatisch weer in eigen land :oi22: Hoofdnieuws op HLN op 't moment!
Uiteraard met het verplichte fotoke van een of andere "expert" erbij!

Grootvader overleden.

93 jaar en een mooi leven gehad. Veel om dankbaar over te zijn. Maar hoe oud iemand ook wordt en hoeveel toffe herinneringen ge er ook aan hebt, 't blijft verdomd kut om afscheid te nemen.

Ale, alle muren van de eetruimte zitten met een meter vocht.
Badkamer breken de muurtegels en na wat snuffelen merken we achter kasten etc toch veel blote bekabeling.

En nu is onze inductie kookplaat gebarsten.
Goeie koop, ons huis🫠

Spreekt boekdelen dat de makelaar er zo tegen was om het pand meerdere keren te bezoeken. Geen aanrader die Boonstra.

Ongelooflijk, ze vroegen me of ik de daders ken "ja nie van naam maar ze zijn staan hier eh"...ze hangen ook altijd rond in dezelfde park en er waren 2 getuigen die alles zagen gebeuren for fuck's sake
Wat zou de reden dan zijn dat ze niet meteen komen? Zelfde geld hebde een steen tegen uw hoofd gekregen

Wat zou de reden dan zijn dat ze niet meteen komen? Zelfde geld hebde een steen tegen uw hoofd gekregen
Mijn bureau voor thuiswerk bevindt zich naast die raam dus ja, gelukkig dat ik net gedaan had met werken....de reden denk ik is dat er in mijn regio een serieus tekort is aan (70 tal) agenten en dat er op dat moment dringendere zaken waren

Ale, alle muren van de eetruimte zitten met een meter vocht.
Badkamer breken de muurtegels en na wat snuffelen merken we achter kasten etc toch veel blote bekabeling.

En nu is onze inductie kookplaat gebarsten.
Goeie koop, ons huis🫠

Spreekt boekdelen dat de makelaar er zo tegen was om het pand meerdere keren te bezoeken. Geen aanrader die Boonstra.
Ik meende hier eens gelezen te hebben dat dat onder je brandverzekering kan vallen (glasbreuk). Je kan het op z'n minst al eens proberen, scheelt toch al weer die kost.

Ik meende hier eens gelezen te hebben dat dat onder je brandverzekering kan vallen (glasbreuk). Je kan het op z'n minst al eens proberen, scheelt toch al weer die kost.
Klopt. Dat werd me gezegd toen een expert van de verzekering hier thuis iets kwam nakijken.

Terug massaal bruine cafés openen en allen daarheen
Mag die term nog gebruikt worden? :thinking:

Ik moet echt terug fatsoenlijk beginnen te eten. Mijn kont is al een ganse week aant afzien
😐
Terug langs uw mond eten kan mss al helpen?

Even de IT-ers verdedigen, welke van al die zaken mogen de IT-ers zelf beslissen denk je?

Doel voor zoiets zou toch een bijdrage moeten zijn aan snelheid, veiligheid, duidelijkheid … in bovenstaande is het juist het omgekeerde, alleen al daaraan meewerken zou de doodstraf moeten zijn.

En als ze daar niet aan mee werken verliezen ze hun job wat voor sommige ook een doodstraf kan betekenen, zij het iets langzamer. En als er dan niemand over blijf om daaraan mee te werken wordt het ge-outsourced naar het buitenland en moet ge heel die interface in Nederlands van Google Translate lezen. En de itsme etc toestanden blijven.

Ge zou beter achter de opdrachtgevers gaan ipv de werknemers.

En als ze daar niet aan mee werken verliezen ze hun job wat voor sommige ook een doodstraf kan betekenen, zij het iets langzamer. En als er dan niemand over blijf om daaraan mee te werken wordt het ge-outsourced naar het buitenland en moet ge heel die interface in Nederlands van Google Translate lezen. En de itsme etc toestanden blijven.

Ge zou beter achter de opdrachtgevers gaan ipv de werknemers.

Ik ga ervan uit dat daar in kleine teams wordt aan gewerkt, dat die dingen ook worden getest - het feit dat men zoiets als team laat passeren kan eigenlijk alleen maar resulteren in een collectief ontslag aangevuld met eindeloze folteringen wat mij betreft. Wie als meewerkende en denkende werknemer gewoon slaafs volgt en geen vragen stelt m.b.t. gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid (2 belangrijke zaken in die context) is eigenlijk waardeloos in dergelijke functie - ga dan fruit plukken ofzo.

Breng eens een auto op de markt waarvoor je 5 sleutels nodig hebt: 1 voor elke deur en 5de voor de koffer - das eigenlijk juist hetzelfde en kijk wat het resultaat is: wereldnieuws zeg ik u.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan