Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vind het wel geinig (not) dat je continu alle berichten over de opdrachtgevers negeert. Werkgevers doen niks fout, werknemers wel zeker?

Als een kraantje open staat, gade ook tegen het lopende water brullen dat ze moeten stoppen met verspillen ipv de kraan dicht te draaien?

Ik ga ervan uit dat daar in kleine teams wordt aan gewerkt, dat die dingen ook worden getest - het feit dat men zoiets als team laat passeren kan eigenlijk alleen maar resulteren in een collectief ontslag aangevuld met eindeloze folteringen wat mij betreft. Wie als meewerkende en denkende werknemer gewoon slaafs volgt en geen vragen stelt m.b.t. gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid (2 belangrijke zaken in die context) is eigenlijk waardeloos in dergelijke functie - ga dan fruit plukken ofzo.

Breng eens een auto op de markt waarvoor je 5 sleutels nodig hebt: 1 voor elke deur en 5de voor de koffer - das eigenlijk juist hetzelfde en kijk wat het resultaat is: wereldnieuws zeg ik u.
Als het automerk wil dat er 5 verschillende sleutels gebruikt worden, zullen de "ontwerpers" zeker de feedback geven dat dat geen goed idee is. Maar op het einde van de rit is het diegene die voor het ontwerp betaald die beslist en niet de "ontwerpers"

Vind het wel geinig (not) dat je continu alle berichten over de opdrachtgevers negeert. Werkgevers doen niks fout, werknemers wel zeker?

Als een kraantje open staat, gade ook tegen het lopende water brullen dat ze moeten stoppen met verspillen ipv de kraan dicht te draaien?

Iedereen maakt fouten uiteraard, ook normaal dat er wordt bijgestuurd onderweg - maar ik heb te veel ronduit traumatische ervaringen met alles wat ook maar iets met IT en overheid/gezondheidszorg heeft te maken - en telkens over echt simpele zaken. Ik ben me ook bewust dat ik er gevoelig voor ben - er zijn geen woorden voor hoe zeer ik me kan ergeren om ergens in te loggen met itsme en vervolgens het eerste vak dat ik moet invullen is: vul uw naam in - dat gaat daar bij mij echt niet in, ik krijg daar instant een hartslag van 200 van.

Als het automerk wil dat er 5 verschillende sleutels gebruikt worden, zullen de "ontwerpers" zeker de feedback geven dat dat geen goed idee is. Maar op het einde van de rit is het diegene die voor het ontwerp betaald die beslist en niet de "ontwerpers"

Met dat verschil dat deze failliet gaat wegens slecht ontwerp - hier is het resultaat: extra miljarden belastinggeld, zonder enige verantwoording, zonder evaluatie, zonder gevolg, zonder verantwoordelijkheden.

Grootvader overleden.

93 jaar en een mooi leven gehad. Veel om dankbaar over te zijn. Maar hoe oud iemand ook wordt en hoeveel toffe herinneringen ge er ook aan hebt, 't blijft verdomd kut om afscheid te nemen.
Mijn grootmoeder is ook overleden op 93 jaar (7 jaar geleden). Ik denk nog heel vaak aan haar terug, mis ook vaak die heerlijke gesprekken en tradities en typische dingen die je je hele leven hebt gekend van je grootouder. Mij rest vooral de dankbaarheid dat ik haar zo lang heb mogen kennen.:support:

Mijn grootmoeder is ook overleden op 93 jaar (7 jaar geleden). Ik denk nog heel vaak aan haar terug, mis ook vaak die heerlijke gesprekken en tradities en typische dingen die je je hele leven hebt gekend van je grootouder. Mij rest vooral de dankbaarheid dat ik haar zo lang heb mogen kennen.:support:
Op dit vlak heb ik wat "geluk" gehad. Toen mijn laatste grootmoeder bijna zes jaar geleden overleed (ook 93) was ik al enige tijd een van haar mantelzorgers, dus van vrij nabij kunnen ervaren hoe ze sukkelde en zich afvroeg wat ze hier nog deed. Haar leven was gewoon compleet. Denk dat ik het lastiger had gehad als ik haar die laatste jaren enkel had gezien bij bezoekjes waarbij ze zich kranig hield.

Afspreken met vrienden, na héél veel moeite toch een avond gevonden waar het moet lukken. En dan bellen ze last minute nog af met een kutsmoes.

sorry, maar ik ga geen moeite meer doen.

De martino van het lokale tankstation was lekker dus opnieuw eentje besteld. Gemaakt door een jobstudent deze keer. Kom ik toe op mijn werk en zie ik dat er enkel prepare en ajuintjes tussen mijn broodje zitten.

#fml

De martino van het lokale tankstation was lekker dus opnieuw eentje besteld. Gemaakt door een jobstudent deze keer. Kom ik toe op mijn werk en zie ik dat er enkel prepare en ajuintjes tussen mijn broodje zitten.

#fml

2015-12-07.jpg

Mijn raam werd ingegooid. Ik storm naar buiten en zag 3 zatlappen opt gemakske wegslenteren alsof er niets aan de hand was. Kbel 101 "ja ze hebben mijn raam ingegooid en ik ben nu letterlijk naar die daders aan het kijken en er zijn getuigen"
- "Ik geef het door, er komt morgen iemand langs voor een pv op te stellen":confused::confused::confused:
:crazy:

Mijn raam werd ingegooid. Ik storm naar buiten en zag 3 zatlappen opt gemakske wegslenteren alsof er niets aan de hand was. Kbel 101 "ja ze hebben mijn raam ingegooid en ik ben nu letterlijk naar die daders aan het kijken en er zijn getuigen"
- "Ik geef het door, er komt morgen iemand langs voor een pv op te stellen":confused::confused::confused:
Goed bezig.
Op de duur zou je die zatlap met zn hoofd een paar keer tegen hetzelfde raam beuken.
Politie .. kom je morgen eens een pv opstellen van iemand die hier mn zn hoofd tegen mn raam gevallen is 🤬

Ik ga ervan uit dat daar in kleine teams wordt aan gewerkt, dat die dingen ook worden getest - het feit dat men zoiets als team laat passeren kan eigenlijk alleen maar resulteren in een collectief ontslag aangevuld met eindeloze folteringen wat mij betreft. Wie als meewerkende en denkende werknemer gewoon slaafs volgt en geen vragen stelt m.b.t. gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid (2 belangrijke zaken in die context) is eigenlijk waardeloos in dergelijke functie - ga dan fruit plukken ofzo.

Breng eens een auto op de markt waarvoor je 5 sleutels nodig hebt: 1 voor elke deur en 5de voor de koffer - das eigenlijk juist hetzelfde en kijk wat het resultaat is: wereldnieuws zeg ik u.
Werknemers?
Berg die illusie al maar op. Er gaan niet veel overheidsinstellingen zijn die een developmentteam intern gaan hebben, laat staan een testteam.

Meestal maken ze daarvoor een bestek en die met de (voor hun) voordeligste offerte wint dat. Dat kan uiteindelijk meevallen of niet afhankelijk van het bedrijf.
Die bestekken zijn vaak opgemaakt door mensen die technisch geen idee hebben wat het allemaal inhoud, mogelijks ook beïnvloed door de laatste "hypes" of door een verkooppraatje van een specifieke bedrijf.
Ik heb zo ooit eens een bestek onder ogen gehad voor een low code oplossing van lokale/provinciale instellingen.
De verwachtingen waren over the top extravagant, met veel boeteclausules ervoor en de veronderstelling dat hun administratieve krachten zonder kennis daar wel even zelfstandig de nodige dingen in konden "ontwikkelen".

Zelfs de eindbeslissing over het aannemen van werknemers ligt op het niveau (tot op sommige instanties zelfs op politiek niveau) waar die mensen geen idee hebben welke competenties ze nodig hebben, laat staan dat ze erop kunnen beoordelen.
Als er dan geen IT dienst is die daar dat wat kan sturen, gaat ge niet die nodige competenties binnenkrijgen.
Dat is al als er (goede, competente) architecten zo zot zijn om erop te solliciteren, want met de privé(/freelance) kunnen die niet concurreren.
En dat is nu eenmaal wat ge nodig hebt, een goede, betrokken architect om de lijnen uit te tekenen.

Op dit vlak heb ik wat "geluk" gehad. Toen mijn laatste grootmoeder bijna zes jaar geleden overleed (ook 93) was ik al enige tijd een van haar mantelzorgers, dus van vrij nabij kunnen ervaren hoe ze sukkelde en zich afvroeg wat ze hier nog deed. Haar leven was gewoon compleet. Denk dat ik het lastiger had gehad als ik haar die laatste jaren enkel had gezien bij bezoekjes waarbij ze zich kranig hield.
Er zit toch veel verschil in mensen hé. De overbuurvrouw van mijn moeder wordt er 99 in januari en ze woont nog alleen en ze sukkelt met mmm 'niks'. OK slechte ogen, een beetje hardhorig maar dat is het. Gene rolstoel, nog altijd gene stok of rollator, geen enkele ziekte, geen rugpijn, gewoon niks ..

Terwijl de buurman van mijn moeder naast haar er amper 70 is maar hij sukkelt met vanalles, hij klaagt dat hij elke dag veel pijn heeft, moet nu operatie zoveel ondergaan op een jaar tijd en hij ziet er ouder uit ziet als de overbuurvrouw. En hij zei onlangs: Ik ben hier alleen nog maar voor mijn vrouw en kinderen, voor mijzelf hoeft het niet meer. :frown:

Terug
Bovenaan