Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wat @Noctilucus zegt dus:

"Het algoritme van Waze zal je bij extra drukte of een ongeval een alternatieve route aanbieden. Op die manier willen ze het verkeer gaan spreiden."

Wat minder mensen weten, is dat niet elke gebruiker dezelfde omleiding krijgt aangeboden. Ook al heb je dezelfde bestemming ingegeven. "Net om te vermijden dat die omleidingsroute opnieuw gaat vastlopen. Daardoor kan het best zijn dat jij een andere suggestie krijgt dan iemand anders die in je buurt rijdt."

En dat is meteen ook een nadeel van Waze: "Je wordt als gebruiker soms ook via bepaalde routes gestuurd waarover Waze op dat moment nog nét niet genoeg actuele informatie heeft. Meer zelfs: je wordt op dat moment een beetje 'gebruikt' of 'misbruikt' door Waze, omdat jij een route voor hen gaat verkennen.

Situatie in Gent bvb.:

De maatregel moet duidelijk maken dat Gent wil dat auto’s en zwaar verkeer op de grote assen rijden, en niet dwars door de woonstraten. In april werd daarom al een circulatieplan ingevoerd in de drie woonwijken. Het plan liet echter verschillende sluiproutes open. Dankzij apps zoals Waze en Google Maps hadden bestuurders die routes meteen gevonden. Het gevolg was dat er nieuwe sluiproutes ontstonden. Rustige straten kregen plots honderden voertuigen per dag te slikken.

Het stadsbestuur gaat daarom nu een stap verder en dwingt met de zones voor plaatselijk verkeer ook Waze en Google om hun routes rond de woonwijken te leggen, in plaats van erdoor.

Dat gezever over dat Israël meedoet aan het songfestival …Dat ze die dan gewoon geen punten geven en dan doet ze sowieso niet mee aan de finale maar durf te wedden dat ze er bij zal zitten …

Dat gezever over dat Israël meedoet aan het songfestival …Dat ze die dan gewoon geen punten geven en dan doet ze sowieso niet mee aan de finale maar durf te wedden dat ze er bij zal zitten …
Gezien de ligging is het sowieso niet logisch dat Israel meedoet aan Europese wedstrijden. Het EK is ook zo'n farce. Los van het politieke klopt dat gewoon niet.

Gezien de ligging is het sowieso niet logisch dat Israel meedoet aan Europese wedstrijden. Het EK is ook zo'n farce. Los van het politieke klopt dat gewoon niet.
Maar het hoort ook niet bij het midden oosten (toch niet volgens de buurlanden) dus ik snap het wel ergens vanuit historische context dat men die bij Europa heeft willen houden.

Blijkbaar lobby't Israel actief bij Europese Joden om te stemmen? Zelf krijg ik ook dat nummer door mijn strot geramd als ik op youtube durf komen (sponsored content).

Vraag me af wat Israelische hardliners als Smotrich vinden van geld uitgeven om goed te scoren op het LGBTQ+ festijn dat Eurovisie is. Israel heeft natuurlijk twee gezichten, Tel Aviv is (was?) echt wel een linkse/diverse stad maar heb de indruk dat de conservatieve stemmen steeds luider klinken. Kolonisten en conservatieve Joden hebben dan ook onovertroffen geboortecijfers...

9 maart een vinyl besteld via Bandcamp, van een UK-band.

Estimated to ship March 14, 2025 and estimated to arrive no later than April 25, 2025

Totale radiostilte, tot op 2 mei plots een mailtje

Hey!

Just a quick note to say that we shipped your order and it’s now on its way

Direct een Track&Trace (bpost) gekregen, sinds 5 mei staat daar:

Waiting for customs clearance

Your parcel is going through an import procedure.

How long will my parcel remain at customs?
Most parcels are available to customs for 1-2 days. If additional checks are required, this can take up to 7 days. bpost cannot speed up this period.

We zijn ondertussen toch al meer dan 7 dagen verder...

Ik blijf met de schrik zitten dat er nog een douane factuur komt...

9 maart een vinyl besteld via Bandcamp, van een UK-band.

Totale radiostilte, tot op 2 mei plots een mailtje

Direct een Track&Trace (bpost) gekregen, sinds 5 mei staat daar:

We zijn ondertussen toch al meer dan 7 dagen verder...

Ik blijf met de schrik zitten dat er nog een douane factuur komt...
Tenzij de afzender uit VK met IOSS werkt en jij aan hun de BTW reeds op voorhand hebt betaald, zal er inderdaad nog een factuur van Bpost komen.

Maar gezien je die mail al krijgt, vermoed ik niet dat die met IOSS werkt en je dus inklaringskosten en BTW aan Bpost zal moeten betalen.

Toen ik in Polen kwam wonen in 2013 stuurde ik vol trots berichtjes naar de familie en vrienden dat kebabs te verkrijgen vielen voor een schamele 2 a 3 euro.
Vorige maand opent zich een nieuwe kebabzaak schuins tegenover ons, 9 euro voor een kebab zeg. In Polen. Goed, ik woon wel in een toeristische trekpleister, beetje verder in het normale gedeelte van de stad kost het maar 6-7 euro. Toch nog altijd verdubbeld op iets meer dan 10 jaar tijd :(

Toen ik in Polen kwam wonen in 2013 stuurde ik vol trots berichtjes naar de familie en vrienden dat kebabs te verkrijgen vielen voor een schamele 2 a 3 euro.
Vorige maand opent zich een nieuwe kebabzaak schuins tegenover ons, 9 euro voor een kebab zeg. In Polen. Goed, ik woon wel in een toeristische trekpleister, beetje verder in het normale gedeelte van de stad kost het maar 6-7 euro. Toch nog altijd verdubbeld op iets meer dan 10 jaar tijd :(
Jup, zelfs in Auschwitz... De nacht voor 't bezoek van het kamp laat aangekomen in een klooster om er te overnachten, natuurlijk niks meer open in dit hol en wat rondgereden, wat was er open? Nen kebab. Exact 9 euro, equivalent in zloty dan wel, met een gratis lastige dronken Pool die kwam koekeloeren en boel zoeken.

Australië doet toch ook al sinds een jaar of 10 mee aan het Eurovisie songfestival? Puur omdat die organisatie nog meer grote landen zocht om de boel te sponsoren. Veel Europees is er dan niet meer aan inderdaad...

Die van mij had stoelen besteld een maand geleden hier:

Ik had reviews opgezocht maar dat was natuurlijk een andere veerman, met goede referenties.
Deze heeft natuurlijk sinds een paar weken allemaal slechte recensies dat het oplichters zijn.
Tracking staat ook al een maand op last mile....

Ben ik mijn geld kwijt of kan ik nog iets doen?

Is inflatie en de groei van de economie niet een deel van de verklaring?

Die van mij had stoelen besteld een maand geleden hier:

Ik had reviews opgezocht maar dat was natuurlijk een andere veerman, met goede referenties.
Deze heeft natuurlijk sinds een paar weken allemaal slechte recensies dat het oplichters zijn.
Tracking staat ook al een maand op last mile....

Ben ik mijn geld kwijt of kan ik nog iets doen?
image.png

:rofl:

Je kan het afwachten, de ombudsdienst of je rechtsbijstand inschakelen.

Terug
Bovenaan