Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Die van mij had stoelen besteld een maand geleden hier:

Ik had reviews opgezocht maar dat was natuurlijk een andere veerman, met goede referenties.
Deze heeft natuurlijk sinds een paar weken allemaal slechte recensies dat het oplichters zijn.
Tracking staat ook al een maand op last mile....

Ben ik mijn geld kwijt of kan ik nog iets doen?

Altijd goed om bij onbekende webshops het verzendbeleid eerst te checken. Als de levertijd meer dan een week is zijn dat gewoonlijk dropshippers die hun brol uit China laten komen.

Zulke schimmige webshops duiken hoe langer hoe meer op. Daar zou toch echts eens iets aan gedaan moeten worden.

Ik had reviews opgezocht maar dat was natuurlijk een andere veerman, met goede referenties.
Deze heeft natuurlijk sinds een paar weken allemaal slechte recensies dat het oplichters zijn.

Sowieso twijfelachtige sites betalen met creditcard of paypal, dan ben je tenminste verzekerd indien het nodig gaat zijn.

Ik heb iets dergelijks ook voor gehad een jaar of zeven geleden. Eerst geprobeerd met bellen en mailen naar de verkoper (ook in Nederland), maar het werd mij al snel duidelijk dat ze mij effectief aan het oplichten waren. Ik voelde me daar echt slecht bij en dus wilde ik het er niet bij laten. Ben aangifte gaan doen op het politiekantoor, maar daar zeiden ze meteen dat daar niets van ging komen. Dat was een zaak voor de cybercrime unit en omdat het hier maar om een klein bedrag ging (160€) zou dat sowieso niet bekeken worden.
Daarna heb ik het platform dat de betalingen voor die zaak deed (dat was Mollie) gecontacteerd met een klacht. Die hebben dan wel meteen gereageerd en enkele dagen later stond mijn geld terug op mijn rekening.

Met wat heb je betaald?

Bedrijf in Amsterdam volgens hun beschrijving, maar de gegevens van de achterliggende firma op de site is wel een LTD uit Engeland? Er staat geen enkel adres in Amsterdam op de website.
Op het adres in Engeland geen meubelbedrijf te zien: https://www.google.be/maps/place/92...try=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDUxMy4xIKXMDSoASAFQAw==
Typefout op de site: Abboneer en over het algemeen raar taalgebruik
Site geregistreerd op 18/02/2025 door een bedrijf in Canada: https://www.whois.com/whois/veerman-outlet.com
Mailadres waarop je kan mailen is @meubel44.com, toevallig ook op 18/02/2025 geregistreerd door een bedrijf in Canada: https://www.whois.com/whois/meubel44.com

Heeft alles weg van een scam. Hopelijk geen groot bedrag?

Met uitzondering van enkele webshops die ik regelmatig gebruik of erg kleine bedragen betaal ik elke online aankoop met CC of Paypal, exact om deze reden.

Dat niet iedereen een kredietkaart wilt kan ik snappen, maar Paypal is zo laagdrempelig en zo eenvoudig in dit soort gevallen. Niet geleverd? Knopje klikken, enkele weken wachten en joepie geld is terug.

Sowieso twijfelachtige sites betalen met creditcard of paypal, dan ben je tenminste verzekerd indien het nodig gaat zijn.

Ja ga es kijken hoe betaald is, ik weet t niet die van mij heeft da gedaan denk ik. Toch 800 euro dus ja wil wel wa moeite doen.
Hopelijk creditcard of paypal ja.

Hoewel de naam van de unie doet vermoeden dat enkel Europese landen lid zijn, is dat niet het geval. Om in aanmerking te komen voor het EBU-lidmaatschap, dient een land aan minimaal een van de volgende twee eisen te voldoen:

• Ligging in het gebied ten noorden van 30e breedtegraad en ten westen van de 40e lengtegraad (en ten oosten van de Atlantische Oceaan).[2]
  • Lidmaatschap van de Raad van Europa.[3]
Het gebied in de eerste voorwaarde omvat, naast het overgrote deel van Europa, ook een aantal mediterrane landen in Afrika en Azië, zoals Marokko, Egypte en Israël. Het omvat niet Armenië, Azerbeidzjan en Georgië, maar die landen zijn lid van de Raad van Europa.

-Australië is er ooit bijgekomen "op uitnodiging" en is blijkbaar blijven komen (of schoonmoeder-gewijs, zichzelf uitgenodigd...)

Rip. Koning van Katoren, Oorlogswinter en Oosterschelde windkracht 10 behoren toch tot mijn favoriete jeugdboeken. Samen met Thea Beckman toch een van de betere jeugdschrijvers.

Droogmolen gekocht om de was in de tuin te kunnen laten drogen op een deftig ding in plaats van ons gammel versleten droogrekje.
Wil het grondanker plaatsen maar krijg na 5 minuten sukkelen amper een paar cm in de grond met mijn spade. Beenhard geworden door aanhoudende droogte. Die plek nat gemaakt met de tuinslang maar blijft er minuten laten nog steeds quasi volledig op staan in plaats van te infiltreren. :wtf:

Al sinds 16u geen Telenet meer... Toevallig zijn er hier vanaf maandag wegenwerken en wordt er een fiber en 400v kabel gelegd. Er waren vandaag al arbeiders bezig en een van die debielen zal wel al iets verkloot hebben. :angry:

Telenet is er van op de hoogte en een technieker is onderweg. Tuurlijk...

Een anonieme bron heeft net de foto van @Tomski doorgestuurd nadat alle grijze haren zijn weggehaald:

IMG-0296.jpg

veerman outlet
meubel outlet

Scam alert :frown:

Terug
Bovenaan