Je ergernissen van vandaag - Deel 2

oh nee een dier kakt
1 dier tot daar aan toe. Hier in de buurt is er ooit een op het lumineuze idee gekomen om wilde duiven beginnen eten te geven. Als er dan nog paar met kippen zijn waar ze nog wat eten kunnen scoren dan wordt het een plaag en zou ik die beesten ook de nek kunnen omwringen.
Er zitten er hier dikwijls 10-20 tegelijk op het dak. En ik woon dan nog niet eens dicht bij de "voederplekken". Dak volgescheten, zonnepanelen, tuinhuis, dakgoten, vensterbanken, terras, ... Leuk hoor.

1 dier tot daar aan toe. Hier in de buurt is er ooit een op het lumineuze idee gekomen om wilde duiven beginnen eten te geven. Als er dan nog paar met kippen zijn waar ze nog wat eten kunnen scoren dan wordt het een plaag en zou ik die beesten ook de nek kunnen omwringen.
Er zitten er hier dikwijls 10-20 tegelijk op het dak. En ik woon dan nog niet eens dicht bij de "voederplekken". Dak volgescheten, zonnepanelen, tuinhuis, dakgoten, vensterbanken, terras, ... Leuk hoor.
Het is ook maar dat hoor, hier hangen nestkasten aan al de huizen voor huiszwaluwen. Daarmee is o.a. mijn wagen ook altijd ondergekakt, bovenop de gewoonlijke duiven.
I don't give...a shit.

-----------------

Wat mij wél stoort: zo'n simpele doos tussen mijn fb-vrienden (het is te zeggen, een gedeeld account van een koppel, succes verzekerd) dat een post publiceert "we missen je nog altijd omi!!!", waar haar twee kinderen op hun knieën aan een grafsteen zitten. Hou zo'n dingen toch voor jezelf.

Wat mij wél stoort: zo'n simpele doos tussen mijn fb-vrienden (het is te zeggen, een gedeeld account van een koppel, succes verzekerd) dat een post publiceert "we missen je nog altijd omi!!!", waar haar twee kinderen op hun knieën aan een grafsteen zitten. Hou zo'n dingen toch voor jezelf.
Da's een vrij paternalistische houding. Wie ben jij om uberhaupt een mening te hebben over hoe anderen om moeten gaan met rouw/verlies? "Hou zo'n dingen toch voor jezelf" is exact het kader dat een cultuur van binnenfretters creëert, terwijl we dergelijke topics net bespreekbaar moeten houden. Facebook/Instagram is voor veel mensen nu eenmaal een soort van digitaal semi-openbaar dagboek en dat is niet slechter dan binnenfretten.

"Simpele doos" - je bent beter dan dit, Sylverscythe.

Da's een vrij paternalistische houding. Wie ben jij om uberhaupt een mening te hebben over hoe anderen om moeten gaan met rouw/verlies? "Hou zo'n dingen toch voor jezelf" is exact het kader dat een cultuur van binnenfretters creëert, terwijl we dergelijke topics net bespreekbaar moeten houden. Facebook/Instagram is voor veel mensen nu eenmaal een soort van digitaal semi-openbaar dagboek en dat is niet slechter dan binnenfretten.

"Simpele doos" - je bent beter dan dit, Sylverscythe.
Posts van je minderjarige kinderen online zwieren die, al dan niet in scène gezet door de ouders, rouwen aan een grafsteen is gewoon niet ok. Dat die ouders er zelf op hun knieën gaan zitten en die foto's online zwieren als dat hen helpt bij hun rouwproces.

Posts van je minderjarige kinderen online zwieren die, al dan niet in scène gezet door de ouders, rouwen aan een grafsteen is gewoon niet ok. Dat die ouders er zelf op hun knieën gaan zitten en die foto's online zwieren als dat hen helpt bij hun rouwproces.
Dat is al een ander paar mouwen inderdaad, zo had ik je originele post niet begrepen. Digitale terughoudendheid zou inderdaad wat prominenter aanwezig mogen zijn in de hoofden van mensen.

Nog een zoveelste verzuchting m.b.t. IT: het platform van DGZ (dierengezondheidzorg) - gewoon heel dat IT team naar de frontlijn in Oekraïne sturen, zonder wapens.

Je moet imo 20 jaar studeren om iets zo slecht af te leveren, anders lukt dat je niet, onmogelijk.

Ik woon naast een duivenmelker. Hij doet geen wedstrijden met zijn duiven, dus die dienen enkel om alles in de buurt onder te schijten en zodat hij thuis zelf niet (altijd) de simpelste duif is.

Onlangs zijn er op korte tijd weer 3 gestorven door tegen onze ramen te vliegen. Nog 71 te gaan.

Ik woon naast een duivenmelker. Hij doet geen wedstrijden met zijn duiven, dus die dienen enkel om alles in de buurt onder te schijten en zodat hij thuis zelf niet (altijd) de simpelste duif is.

Onlangs zijn er op korte tijd weer 3 gestorven door tegen onze ramen te vliegen. Nog 71 te gaan.

Ruilen: hier wordt mijn oprit dagelijks ondergescheten door paarden, en daar zit dan nog iemand op ook.

Ruilen: hier wordt mijn oprit dagelijks ondergescheten door paarden, en daar zit dan nog iemand op ook.
Is het relevant dat er nog iemand op dat paard zit? :unsure:

Ik bedacht me vanmiddag op een wandeling ook wel: "Al goed dat mensen met hun paarden de boswegen gebruiken in plaats van mijn straat, want stel je voor dat de straat voor ons huis wordt ondergekakt. Je steekt dat niet zomaar in een zakje zoals bij een hond en als ik het moet opkuisen, is dat ook geen pretje tenzij ik het aan de overkant van de straat gooi waar er nog een braakliggend stuk is, maar ik heb geen zin om kak te gooien".

Is het relevant dat er nog iemand op dat paard zit? :unsure:

Ik bedacht me vanmiddag op een wandeling ook wel: "Al goed dat mensen met hun paarden de boswegen gebruiken in plaats van mijn straat, want stel je voor dat de straat voor ons huis wordt ondergekakt. Je steekt dat niet zomaar in een zakje zoals bij een hond en als ik het moet opkuisen, is dat ook geen pretje tenzij ik het aan de overkant van de straat gooi waar er nog een braakliggend stuk is, maar ik heb geen zin om kak te gooien".
De wetgeving is discriminerend en slecht opgesteld:
  • Hond moet je opkuisen VS een paard niet
  • Duif heeft vrije vlucht VS paard heeft normaal een berijder
  • Een kat is ook nog iets leuk - op het plat dak van appartement dat ik verhuur kan ik elke paar jaar 10kg uitwerpselen van katten in een zak doen. Maar een kat heeft een vrije loop of hoe noemen ze dat ...
het is wat het is zeker

Ik zou anders met mijn koe eens gaan wandelen - maar de wetgeving is aangepast en je mag niet meer met koeien op straat komen.

Mijn koe wordt dus gediscrimineerd en beroofd van haar vrijheden - benieuwd wat Gaia en de minister van Gelijke Kansen daarover te zeggen heeft!

Mijn idiote buren hebben weer een nieuwe camionette gekocht die ze gaan ombouwen naar camper. Dus weer non stop geklop en gezaag allerhande. Wat ik dan nog extreem hatelijk vind is dat ze dit op hun oprit allemaal doen vlak langs de onze. En vervolgens die camionette daar weken laten staan. Leuk bij het uitrijden voor ons. Heb al is een opmerking gemaakt dat ze 3 parkings hebben en dit soms echt niet leuk is bij het uitrijden van onze wagen als je iemand kruist want je ziet geen hol. Als je een ganse week werken bent dan vraag ik mij af waarom die klote camionette daar gans de week moet staan.

Ook van zijn werk komen ze hier regelmatig pakjes droppen. Vrijdag was het ook weer zover, gewoon in de carport gedropt. Niemand gezien, niemand aangebeld weer. En dat zijn geen klein pakketjes maar allemaal enorm grote en zware. Heb dat al meermaals besproken met hem dat de firma die levert is naar de juiste huisnummer moet zien of het dan maar in zijn werk camionette moeten steken (die firma zou een sleutel hebben volgens hem). Kheb zijn pakket voor de voordeur gegooid vrijdag. Ben het moe.
Het goede nieuws is, eens die camper afgewerkt gaan ze waarschijnlijk veel weg zijn. Dus ik zou gaan vragen of ze geen hulp nodig hebben.

Het goede nieuws is, eens die camper afgewerkt gaan ze waarschijnlijk veel weg zijn. Dus ik zou gaan vragen of ze geen hulp nodig hebben.
Als die even veel in panne staat als de vorige kan ik beter eerst een cursus automechanica gaan volgen :unsure:

Net thuisgekomen van het werk, en alle lichten aangedaan omdat ik vond dat het nogal donker was... het heeft toch zeker 5 minuten geduurd voor ik doorhad dat ik mijn zonnebril nog op had. :unsure:

Ik erger me even aan mezelf omdat ik vandaag in een zelfbeklagmodus zat. En dan kijk ik nu even naar't nieuws naar beelden van de gazastrook waar mensen met hun kommetje gewoon staan te smeken om eten. Dan schaam ik me steendood over alle zaken waar ik over klaag.

Door de droogte zit hier alles onder de bladluizen en ander ongedierte. De beukenhaag, de vlinderstruiken, de rozen,... Overal zit er wel iets op :(
Vorig jaar niets last van gehad, die beesten houden ook niet van regen.

Nu ja, liever dit dan vorig jaar dan toch.

Door de droogte zit hier alles onder de bladluizen en ander ongedierte. De beukenhaag, de vlinderstruiken, de rozen,... Overal zit er wel iets op :(
Vorig jaar niets last van gehad, die beesten houden ook niet van regen.

Nu ja, liever dit dan vorig jaar dan toch.
Idem. En kennelijk is de lupinebladluis een soort jumboversie van een gewone.

Terug
Bovenaan