Svartálfar
Well-known member
Ergernis is hier al ettelijke keren gepasseerd maar vandaag is het ook mijn ergernis. Bruto 4100 eindejaarspremie, netto 1800. Vooral zuur als de rekeningen in verband met de verbouwingen maar blijven oplopen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ergernis is hier al ettelijke keren gepasseerd maar vandaag is het ook mijn ergernis. Bruto 4100 eindejaarspremie, netto 1800. Vooral zuur als de rekeningen in verband met de verbouwingen maar blijven oplopen.
Zo, een negental frigobonnen zijn eraf gegaan.Ergernis is hier al ettelijke keren gepasseerd maar vandaag is het ook mijn ergernis. Bruto 4100 eindejaarspremie, netto 1800. Vooral zuur als de rekeningen in verband met de verbouwingen maar blijven oplopen.
Iedereen vergeet precies altijd met opzet dat voor de definitieve belastingen die eindejaarspremie gewoon verrekend wordt.Ja en dan moet je lezen van: “goh, in België betaalt bijna niemand 50% belastingen”.
En wat doen werkgevers dan, cafetariaplannen invoeren. Minder inkomsten voor de staat.
Wat een land.
Iedereen vergeet precies altijd met opzet dat voor de definitieve belastingen die eindejaarspremie gewoon verrekend wordt.
Niet voor iedereen is deeltijds werken een keuze.Een kind is een persoonlijke keuze.
Deeltijds werken ook.
Omgekeerd ook.
Dus iedereen gelijk ?
Mensen fixeren wel graag op 53% op hun eindejaarspremie maar vergeten wel dat belastingen op hun loon progressief zijn en dat ze op de eerste 15-16k maar 25% betalen + en dit is nog veel belangrijker: dat ze vaak een massa geld ontvangen via fiscale gunstregimes... ~€150 maaltijdcheques, ecocheques, netto vergoedingen allerhande, internet dat betaald wordt door WG, firmawagen, noem maar op... Als je al die extralegale voordelen telt komt bijna niemand anywhere near 50% op het totaalpakket. Maar het is wel frustrerend dat dat je eens in die hoogste schijf van €100 bruto opslag nauwelijk nog een netto verschil ziet, dat klopt.Ja en dan moet je lezen van: “goh, in België betaalt bijna niemand 50% belastingen”.
En wat doen werkgevers dan, cafetariaplannen invoeren. Minder inkomsten voor de staat.
Wat een land.
Inderdaad, heel onze fiscaliteit is een broekzak/vestzak systeem. Maar spijtig genoeg niet altijd van hetzelfde kostuum.Mensen fixeren wel graag op 53% op hun eindejaarspremie maar vergeten wel dat belastingen op hun loon progressief zijn en dat ze op de eerste 15-16k maar 25% betalen + en dit is nog veel belangrijker: dat ze vaak een massa geld ontvangen via fiscale gunstregimes... ~€150 maaltijdcheques, ecocheques, netto vergoedingen allerhande, internet dat betaald wordt door WG, firmawagen, noem maar op... Als je al die extralegale voordelen telt komt bijna niemand anywhere near 50% op het totaalpakket. Maar het is wel frustrerend dat dat je eens in die hoogste schijf van €100 bruto opslag nauwelijk nog een netto verschil ziet, dat klopt.
Een inkomensgrens lijkt me anders wel vrij gelijk.Een kind is een persoonlijke keuze.
Deeltijds werken ook.
Omgekeerd ook.
Dus iedereen gelijk ?
Het internet in het algemeen, en sociale media specifiek, zijn werkelijk de plaats waar al het uitschot van de wereld ongestoord zichzelf kan zijn zonder repercussies.
Eerste ergernis: Tate bedreigt een slachtoffer van minderjarige grooming en verkrachting nadat ze Tate op twitter beschuldigt van grooming en verkrachting.
"I'm so sorry. I'm quiet".
-> Dit is de wegkwijnreactie van een getraumatiseerd persoon.
Tweede ergernis: de zieke reacties van Tateboys:

Straks dan maar proberen met mijn debetcard van mijn bank, maar daar dan weer geen verzekering aan gekoppeld, als er iets mis zou lopen![]()

Ne vaillant was +-3200€ all inclusief (dus ook alle rommel terug meenemen en inclusief de keuring, aanpassen schouw, leidingen, inclusief nieuwe thermostaat ..). De Buderus (merk dat ik genomen heb) zou echter gemiddeld nog +-15 jaar mee gaan, de vaillant +-8 jaar. De levensduur zou hard ingezakt zijn bij die laatste. Dit zijn natuurlijk de bevindingen van installateurs die ik opgebeld heb en waarmee ik dit besproken heb. Dus schiet mij niet dood dat dit niet klopt. Maar ik dacht dan: Voor die 500€ meer als dat langer mee gaat dan kies ik daarvoor.3700€ voor een nieuwe gasketel? Hoeveel vermogen dan? Bij mijn ma hebben ze vorige maand nieuwe Vaillant geplaatst voor 2200€ all-in inclusief plaatsing en oude rommel (chaffoteaux et maury) meenemen
Dat is dus één van de redenen waarom ik geen nieuwe ketel wil. De levensduur van nieuwe ketels is niet meer wat het ooit geweest is. Wij hebben een oude Vaillant gasketel van 20j die volgens wat ik op internet lees onverwoestbaar is. Of het waar is weet ik niet, maar 20j is toch al niet slecht. Met de huidige instellingen is die ook zuinig genoeg voor ons. Als ik deze nog 10j kan houden zonder al te veel kosten, dan zien we dan wel weer verder of een gasketel nog interessant is. We zijn alleszins al voorzien van airco's om te verwarmen voor wanneer gas te duur moest worden.Ne vaillant was +-3200€ all inclusief (dus ook alle rommel terug meenemen en inclusief de keuring, aanpassen schouw, leidingen, inclusief nieuwe thermostaat ..). De Buderus (merk dat ik genomen heb) zou echter gemiddeld nog +-15 jaar mee gaan, de vaillant +-8 jaar. De levensduur zou hard ingezakt zijn bij die laatste. Dit zijn natuurlijk de bevindingen van installateurs die ik opgebeld heb en waarmee ik dit besproken heb. Dus schiet mij niet dood dat dit niet klopt. Maar ik dacht dan: Voor die 500€ meer als dat langer mee gaat dan kies ik daarvoor.
2200€ is wél weinig. Een bevriende installateur? Of iemand die nog maar recent begonnen is? Aftercare is namelijk ook wel ergens belangrijk.
Het vermogen is standaard 20 kW maar tot max 30 kW is mogelijk met deze ketel.
Ik had ook doorgeklikt en gezegd dat ik het financieel moeilijk heb en gisteren een aangetekende brief ontvangen dat ik niet in aanmerking kom. Daar waren ze wel snel mee.Ik heb doorgeklikt en gezegd dat ik het financieel moeilijk heb.
Benieuwd of het OCMW me nu gaat contacteren.
Hier ook, aangetekende van departement milieu. Vroeg wij al af wat ik misdaan had.Ik had ook doorgeklikt en gezegd dat ik het financieel moeilijk heb en gisteren een aangetekende brief ontvangen dat ik niet in aanmerking kom. Daar waren ze wel snel mee.

Goh, ik zou die twee nu niet op dezelfde hoogte plaatsen. Een of ander "goed idee" van iemand uit een lokaal bestuur vs iets meer doordacht advies van mensen met een zekere expertise.
Zou gerust kunnen maar dat doet niets af van de essentie van de zaak. Namelijk:
Twee overheidsdiensten hebben blijkbaar tijd genoeg om onderling tegen elkaar te discussiëren over het fretten van kerstbomen à rato van lonen waar 90% van de bevolking alleen maar kan van dromen terwijl die wél betaald moeten worden door de lonen van diezelfde 90% door schandalig hoge lasten op loon terwijl we een gat in de begroting hebben van tientallen miljarden en er zogezegd geen geld is voor kerntaken zoals justitie en defensie.
Maar of er een probleem is in dit land? Bwah. Laat ons er nog eens een studie over maken.
Symbolischer kan het niet worden denk ik.
De essentie van de zaak lijkt me hier te zijn dat iemand bij stad Gent een fout heeft gemaakt en het FAVV dan wel moet reageren in het kader van de volksgezondheid (= kerntaak). Hadden ze dat niet gedaan was er veel meer, en terechte, commentaar gekomen.Zou gerust kunnen maar dat doet niets af van de essentie van de zaak. Namelijk:
Twee overheidsdiensten hebben blijkbaar tijd genoeg om onderling tegen elkaar te discussiëren over het fretten van kerstbomen à rato van lonen waar 90% van de bevolking alleen maar kan van dromen terwijl die wél betaald moeten worden door de lonen van diezelfde 90% door schandalig hoge lasten op loon terwijl we een gat in de begroting hebben van tientallen miljarden en er zogezegd geen geld is voor kerntaken zoals justitie en defensie.
Maar of er een probleem is in dit land? Bwah. Laat ons er nog eens een studie over maken.
Symbolischer kan het niet worden denk ik.