Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Beschadigen van andermans goed us al strafbaar. Maar banden aflaten telt niet als beschadigen.

Het aanraken van andermans goed strafbaar maken is wel een hele overdrijving.
Ja tuurlijk, dat bedoel ik ook niet. Maar het moet toch makkelijk te omschrijven zijn zoiets.
Een aanpassing doen waardoor een persoonlijk bezit niet meer naar behoren functioneert bijvoorbeeld of het bezit zich niet meer in de oorspronkelijke staat bevindt.

Simpelweg. Blijf van mensen hun gerief! :)

Laatst bewerkt:
De reis wat met een sisser afgesloten.

4 weken weg geweest, maar nogal veel ziek geweest in het begin. (32 graden overdag, en in de kamer mijn vrouw die constant de airco super laag zette, 16 graden ofzo). Ziek gevallen door de te hoge temperatuurverschillen vermoed ik, hoest ging niet over, antibiotica kuur. En ja dan mag je ook niet drinken.

Enkel laatste avond zwaar in de drank gevlogen met m'n wederhelft, en een 3 tal bargirls aan onze tafel geroepen. Ik dacht het is de moment; ik ga er ééntje mee nemen, en een trio voorstellen. Maar mijn vrouw was er totaal niet voor te vinden.
Eerst zei ze dat het 4000 baht ging kosten, toen ik zei dat dat oké was, begon ze dat die vrouw die ik aantrekkelijk vond , de zaak niet mocht verlaten.

Uiteindelijk voor het dubbele van die prijs pinten en lady drinks betaald, en met een broek vol goesting naar onze hotelkamer, waar we nog wat ruzie hebben gemaakt.

Feitelijk mag ze niet van haar neus maken, want ik heb haar gevolgd. En mijn droom (voorlopig) opgeborgen.

De reis wat met een sisser afgesloten.

4 weken weg geweest, maar nogal veel ziek geweest in het begin. (32 graden overdag, en in de kamer mijn vrouw die constant de airco super laag zette, 16 graden ofzo). Ziek gevallen door de te hoge temperatuurverschillen vermoed ik, hoest ging niet over, antibiotica kuur. En ja dan mag je ook niet drinken.

Enkel laatste avond zwaar in de drank gevlogen met m'n wederhelft, en een 3 tal bargirls aan onze tafel geroepen. Ik dacht het is de moment; ik ga er ééntje mee nemen, en een trio voorstellen. Maar mijn vrouw was er totaal niet voor te vinden.
Eerst zei ze dat het 4000 baht ging kosten, toen ik zei dat dat oké was, begon ze dat die vrouw die ik aantrekkelijk vond , de zaak niet mocht verlaten.

Uiteindelijk voor het dubbele van die prijs pinten en lady drinks betaald, en met een broek vol goesting naar onze hotelkamer, waar we nog wat ruzie hebben gemaakt.

Feitelijk mag ze niet van haar neus maken, want ik heb haar gevolgd. En mijn droom (voorlopig) opgeborgen.
Welkom terug. :sneaky:

Welkom terug. :sneaky:
De reis is eigenlijk al met een sisser begonnen ook.
Vrouw is vertrokken 2 weken voor mij. Wij hadden de financiën besproken.

Ik stel voor, neem iets van een 1000 euro mee voor de eerste 2 weken, je zal dat normaal niet nodig hebben, want ze ging 2 weken bij haar moeder gaan slapen. (slechts 1 nacht op hotel bij aankomst).

Kom ik daar toe, die 1000 euro was mysterieus al op. :wtf: Goed ja, is haar geld, maar vind het toch weer verdacht.

Anyway. Vlak voor ze naar Belgie kwam wonen, kocht ze nog een Suzuki XL 7 wagen voor haar zus. Op afbetaling. Ze betaalt die elke maand keurig af. Maar waarom? Ze hebben nogtans een auto...
Ik kreeg als vage uitleg "is toch makkelijk, zo'n grote auto. Als we dan toekomen in Thailand, hebben we meteen vervoer." (want ja, wij zelf willen niet rijden daar, maar als ik een Bolt of Grab taxi regel, kost dat werkelijk peanuts. Dus totaal geen auto nodig).

Soit, wederom: haar geld, en hij was al gekocht....
Na een lange vlucht, heb ik daar nog 3 uur in de luchthaven moeten staan wachten tot ze daar waren. Ik was al moe, en dan ben je wat pinniger natuurlijk. Ik met een luide stem in die airport van mijn tak maken. Ik zeg voor 1 keer dat ik kom op een jaar, zijn ze hier nog niet ??
Ewel ik neem de taxi naar Pattaya. alleen. wedden dat ze volgend jaar op tijd gaan zijn!

En dan 2 dagen mee naar haar familie. Fijn vind ik dat daar toch niet hoor. Had wel de kinderen van het dorp blij gemaakt met oude smartphones mee te nemen die ik terug naar fabrieksinstellingen had gezet. Die mensen hebben daar echt helemaal niets.

Enfin 2 keer een (korte) ruzie gehad in 4 weken tijd. Het valt wel mee denk ik dan. Het was gauw weer over.

Want daar blijf ik toch steeds bang voor: mijn ouders zijn indertijd uit elkaar gegaan, puur omdat ze niet met elkaar overweg konden op reis !
Tijdens de weekdagen werkdagen, weekend geen probleem. Hadden ze een woordenwisseling, hadden ze daags nadien wel terug andere zorgen.
Maar op reis was dat altijd ambras, zodat ze zich zijn beginnen afvragen: als wij later op pensioen zijn, gaan we ELKE DAG op elkaars lip zitten... Nee dan houden we er beter nu al mee op.

Bij ons is het gelukkig zo erg nog niet gesteld. Maar dat cock blocken, daar ga ik toch wat moeten op vinden. We leven tenslotte maar 1 keer.

Laatst bewerkt:
Vakantie in Italië waar het pokkewarm was. Auto in, airco op, huisje in, airco op. Hoe mensen dat vroeger deden zonder airco is me een raadsel.

Op zich went dat wel, zoals je vroeger ook in de zomer in een auto van 40° stapte, de ramen open zette en het overleefde zonder airco.
En in echt warme bestemmingen waren/zijn er ook veel toeristen die op het warmste moment van de middag niet buiten komen.

Slapen als het zo warm was zonder airco, dat was altijd een stuk lastiger.

Je ging toch 2 dagen vroeger gaan zonder het te zeggen?
Nee dat is in het verleden reeds gebeurd bij mijn ex.

Nu was het nogal wat ingewikkeld: vrouw is 2 weken eerder vertrokken voor bij de familie,
ik ben dan vertrokken vanuit belgie naar singapore, en we hebben daar afgesproken. en dan via bali naar thailand waar mijn aller liefste schoonzus mij (ons) 3 uur liet schilderen in de luchthaven :rolleyes:

Nee dat is in het verleden reeds gebeurd bij mijn ex.

Nu was het nogal wat ingewikkeld: vrouw is 2 weken eerder vertrokken voor bij de familie,
ik ben dan vertrokken vanuit belgie naar singapore, en we hebben daar afgesproken. en dan via bali naar thailand waar mijn aller liefste schoonzus mij (ons) 3 uur liet schilderen in de luchthaven :rolleyes:
Ze had misschien geen rekening gehouden met het uurverschil?

Morgen eerste van 40 dagopnames in 't ziekenhuis. Ik kijk uit naar het eindresultaat, maar wat zie ik op tegen morgen... Waarschijnlijk ook omdat ik nog geen idee heb wat er me te wachten staat. Het zal misschien beteren. Deze week 3x gaan, volgende week 2x, week nadien weer 3x en daarna nog 16 weken lang 2x per week.
Gelukkig dankzij verzekering van 't werk krijg ik er nog een aalmoes voor.
Dat het ziekenhuis 26km ver is helpt ook niet aan de motivatie. :unsure: Sommige dagen ga ik ook niet zelf in auto mogen rijden, dus mijn vader al in 't zak moeten zetten om taxi te spelen.

Morgen eerste van 40 dagopnames in 't ziekenhuis. Ik kijk uit naar het eindresultaat, maar wat zie ik op tegen morgen... Waarschijnlijk ook omdat ik nog geen idee heb wat er me te wachten staat. Het zal misschien beteren. Deze week 3x gaan, volgende week 2x, week nadien weer 3x en daarna nog 16 weken lang 2x per week.
Gelukkig dankzij verzekering van 't werk krijg ik er nog een aalmoes voor.
Dat het ziekenhuis 26km ver is helpt ook niet aan de motivatie. :unsure: Sommige dagen ga ik ook niet zelf in auto mogen rijden, dus mijn vader al in 't zak moeten zetten om taxi te spelen.

Vind dat het allemaal wel ok meevalt met het OV. Zeker voor een dagopname- zolang je er niet om 6h smorgens moet zijn. Tablet, switch, asus rog ally, boek, ... en de tijd vliegt vooruit.

Dat is precies iedere keer als ik in Oost-Azie een vlucht boek, mijn credit card gegevens gehackt worden.

In januari 2023 met NOK airlines, maand erop frauduleuze transacties.
Vorige maand met Thai Airways & Hainan Airlines, vorige week frauduleuze transacties.

Vind dat het allemaal wel ok meevalt met het OV. Zeker voor een dagopname. Tablet, switch, asys rog ally, boek, ... en de tijd vliegt vooruit.
De bus van hier naar het ziekenhuis doet er 3u47 over en de dichtste halte bij huis is 1.3km wandelen. :unsure:

Ze zijn wel verbeterd met hun nieuwe routes, twee jaar terug eens gekeken en toen was het +8u met de bus. :laugh:

Effe de zure hond uithangen. Ik woon in de buurt van PKP. Ik weet dat het elk jaar PKP is en ik heb daar ook weinig/geen problemen mee, maar waarom moet dat zondagnacht tot 3u duren? Mensen moeten maandag gewoon werken. Opnieuw, geen problemen mee dat het do-vr-zat tot 3-4u duurt, maar moet dat nu zondag ook nog eens? Wordt weer vermoeid een belachelijk drukke week beginnen.
Oordoppen Voidski! Ik sliep al om 22u en heb gewoon doorgeslapen tot 7u, zonder problemen. En dat op minder dan 400m vogevlucht van het terrein. :p

Zoals ik zeg heb ik geen problemen met PKP. Ik woon te ver voor compensaties, maar niet ver genoeg om geen last te hebben van de bassgeluiden. Mijn ergernis is gewoon dat het zondag op maandag nog zo laat moet duren.
Zelfs al vlucht ik naar een weekendje weg, zondag op maandag wil ik gewoon thuis kunnen slapen om mijn werkweek fris te kunnen starten. µ

Het is trouwens ook gewoon een PKP probleem, want andere festivals zoals bv. Werchter of TML hebben helemaal niet zo laat nog een line-up gepland.

Kan ik idd wel geloven dat het de zondagnacht minder aangenaam is.
Graspop duurde de zondagnacht ook tot 4h45. En als ik me niet vergis is het op Dour ook wel tot 4h ‘s nachts dat ze nog spelen. Ze zouden beter een uurtje vroeger beginnen :p

De reis is eigenlijk al met een sisser begonnen ook.
Vrouw is vertrokken 2 weken voor mij. Wij hadden de financiën besproken.

Ik stel voor, neem iets van een 1000 euro mee voor de eerste 2 weken, je zal dat normaal niet nodig hebben, want ze ging 2 weken bij haar moeder gaan slapen. (slechts 1 nacht op hotel bij aankomst).

Kom ik daar toe, die 1000 euro was mysterieus al op. :wtf: Goed ja, is haar geld, maar vind het toch weer verdacht.
Haar geld was op aan pinten en boy drinks zeker.

Dat is precies iedere keer als ik in Oost-Azie een vlucht boek, mijn credit card gegevens gehackt worden.

In januari 2023 met NOK airlines, maand erop frauduleuze transacties.
Vorige maand met Thai Airways & Hainan Airlines, vorige week frauduleuze transacties.
Blij dat ik niet de enige ben.

Wat doe je dan juist? want je kan toch haast niet het risico lopen en die kaart te blijven gebruiken?

Want @berenod gaf hier al een goede tip: met een debitcard werken. Helaas heb je dan daar meestal geen uitgebreide (reis)verzekering op.

Ik heb speciaal een betalende travel elite card bij beobank (creditcard), met verzekeringen. Maar ik twijfel toch ook hard hoor als ik een boeking moet doen.

Want stel je maar eens voor dat je in Azië zit, en je krijgt opeens mails van je bank van frauduleuze acties. Dan moet je contact opnemen met bank en cardstop vanuit het buitenland.... zijn toch dure telefoons dat.
+ dat je dan aan andere kant van de wereld zit, zonder kaart!

Terug
Bovenaan