Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Drie scholen op drie vrij andere plaatsen te bezoeken op de volgende twee dagen (boeken, admin etc etc voor 2x kind en mijzelf) en op de baan naar elke school is er nu, deze week, begonnen met ingrijpende wegenwerken, gelieve een half uur extra te voorzien. Nu. En met zo een ‘ja, tegen september is dat wel klaar’ maar ze zeggen niet of het niet september 2029 zal zijn. Op een bepaalde site hier dichter bij is het al zo lang stil dat de Pissebedden gewoon door het beton groeien.

Drie scholen op drie vrij andere plaatsen te bezoeken op de volgende twee dagen (boeken, admin etc etc voor 2x kind en mijzelf) en op de baan naar elke school is er nu, deze week, begonnen met ingrijpende wegenwerken, gelieve een half uur extra te voorzien. Nu. En met zo een ‘ja, tegen september is dat wel klaar’ maar ze zeggen niet of het niet september 2029 zal zijn. Op een bepaalde site hier dichter bij is het al zo lang stil dat de Pissebedden gewoon door het beton groeien.
Je eerste zin zou ik nog eens herlezen en proberen herformuleren. Ik heb dat dus 7x moeten lezen voor mijn euro viel wat je wilde zeggen. :unsure:

Van die pissebedden, als je het hebt over de R8, is dat toch gewoon omdat er daar een deel van de linkerrijstrook is afgesloten om naar 1 rijstrook te gaan tijdens te werken. Die werken duren daar al even, dus logisch dat het daar op die plek ook al even stil staat natuurlijk.

Blij dat ik niet de enige ben.

Wat doe je dan juist? want je kan toch haast niet het risico lopen en die kaart te blijven gebruiken?

Want @berenod gaf hier al een goede tip: met een debitcard werken. Helaas heb je dan daar meestal geen uitgebreide (reis)verzekering op.

Ik heb speciaal een betalende travel elite card bij beobank (creditcard), met verzekeringen. Maar ik twijfel toch ook hard hoor als ik een boeking moet doen.

Want stel je maar eens voor dat je in Azië zit, en je krijgt opeens mails van je bank van frauduleuze acties. Dan moet je contact opnemen met bank en cardstop vanuit het buitenland.... zijn toch dure telefoons dat.
+ dat je dan aan andere kant van de wereld zit, zonder kaart!
Denk dat ik vanaf nu altijd mijn Wise debit card ga gebruiken. Daarmee bespaar ik ook nog eens 1.5-2% in FX fees.

Denk dat ik vanaf nu altijd mijn Wise debit card ga gebruiken. Daarmee bespaar ik ook nog eens 1.5-2% in FX fees.
Ja die kaart heb ik ook.

Maar hou er dan wel rekening mee dat als je reis problemen hebt, geen verzekering meer kunt aanspreken. (tenzij je een aparte reisverzekering hebt natuurlijk)

Ja die kaart heb ik ook.

Maar hou er dan wel rekening mee dat als je reis problemen hebt, geen verzekering meer kunt aanspreken. (tenzij je een aparte reisverzekering hebt natuurlijk)
Klopt maar in de praktijk eigenlijk nog nooit gebruikt.

En met de besparingen op wisselkoersen ga je misschien meer winnen dan om de 5 of 10 jaar eens die reisverzekering nodig te hebben.

Moest eens een half jaar geleden een Delijn bus nemen. Die app geïnstalleerd en wou zo een ticket kopen. Geprobeerd te betalen met debetkaart en itsme, blokkeert. Met debetkaart en bankapp, blokkeert. Met creditkaart en itsme, blokkeert. Bus komt toe, ik leg het uit aan de chauffeur en die zegt me te gaan zitten en het is oké. De ene keer dat ik ooit een bus neem zijn er controleurs. Fair enough, had ticket via een SMS kunnen kopen en daar niet bij stilgestaan. Ik krijg vandaag nu pas (via gewone brief) een aanmaning om de boete van 107 EUR te betalen (fair) maar nog eens 70 EUR of wat interesten en aanmaningskosten erbij. Heb nog nooit een eerste brief ontvangen. Wat is dat zelfs voor inningswijze, aanmaningen via gewone brief en niet via aangetekende zending :laugh:
Ik woon in een appartementsgebouw dus iemand anders had die brief even goed kunnen nemen. Wat dan? Na een maand nog eens x EUR kosten erbij?

Laatst bewerkt:
Ring van Brussel.
Ge ziet toch wa stoten ze. Ik kan er dan extra van genieten om gewoon, zoals steeds, extreem correct te rijden. Laat ze hun stuur maar opfreten

Hadden die vrienden de hulpdiensten niet ingeschakeld was er niets gebeurd, maar wie weet was er dan weer een bericht van een dode drenkeling.

Zo lang heeft het geduurd voor het omgekeerde scenario.
Dan sta je daar schoon met een mogelijke vervolging en celstraf aan je been.
Wie weet hebben die in hun beetje heldere gedachten door het dronken heen nog gedacht dat ze niet hetzelfde als zondag wouden meemaken en moeten opdraaien voor een zoektocht dat op niets uitdraait.
Zoals gezegd, moeilijke materie en keuze.

Opeenstapeling van facturen en dan komen ze nog eens aankloppen voor de onroerende voorheffing. Schaf dat toch eens af.
En dan komen we hier nog vrij goed weg... In veel landen is er een property tax.
In Texas bvb. waar ik familie heb is dat 1,8% per jaar.
Wordt de waarde van uw kot op 500k geschat, wat tegenwoordig eerder average is, dan mag je dus JAARLIJKS 9k aftikken.
Hier in B. zijn er veel huizen van 500k waar je niet eens aan 1k OV komt.

POSTNL punten.... er zijn er hier aan mijn werk 2, volgende de website. voor mijn werk snel geweest naar de éne: papier aan de deur: we stoppen met post nl sinds 1 augustus.

grr, dan maar naar de 2e: een logo van post NL aan de deur met een groot kruis er door.

toch erg, ik ga eens mailen naar postnl dat ze hun postpunten mogen bij werken....

Nuja, die handelaars hebben daar wellicht meer mizerie aan of wat anders, lijkt me nie winstgevend voor hen

Opeenstapeling van facturen en dan komen ze nog eens aankloppen voor de onroerende voorheffing. Schaf dat toch eens af.
Mja, zorgen dat je belastingen terugkrijgt, (toch meestal zo als je een hypotheek hebt lopen),
en dan dat geld (of een gedeelte ervan) aan de kant zetten voor de onroerende voorheffing.

Zo doe ik het toch steeds :)
je krijgt van de overheid, je betaalt aan de overheid.

(maar ik besef ook maar al te goed dat het geld dat je terugkrijgt van de belastingen is omdat je door het hele jaar blijkbaar te veel hebt betaald)

Mja, zorgen dat je belastingen terugkrijgt, (toch meestal zo als je een hypotheek hebt lopen),
en dan dat geld (of een gedeelte ervan) aan de kant zetten voor de onroerende voorheffing.

Zo doe ik het toch steeds :)
je krijgt van de overheid, je betaalt aan de overheid.

(maar ik besef ook maar al te goed dat het geld dat je terugkrijgt van de belastingen is omdat je door het hele jaar blijkbaar te veel hebt betaald)
Ik weet wel dat het er aan komt, maar het is ieder jaar toch wel zuchten om meer dan 1000 euro af te dokken. Brengt in totaal wel meer dan 3 miljard inkomsten op en we moeten 30 miljard besparen van Europa, dus ik ben niet zo naïef te denken dat we hiervan snel verlost gaan zijn.

Die Wout Schrijvers (bekend van FIRE: vroeg op pensioen) blijft gewoon schaamteloos piramidespelen promoten. Deze keer is hij ambassadeur van Adclickgo, een platform waarop je zogegd met een paar minuten per dag op advertenties klikken 2% dagelijkse return op je investering kan halen.

Ik kan niet begrijpen dat er niet sneller kan worden opgetreden tegen zo'n overduidelijke scam. Dat is misschien moeilijker wanneer het vanuit Dubai wordt georganiseerd zonder duidelijke CEO, maar in dit geval gaat het om een Belgische onderneming met Belgische CEO. Zeker als je er dan rekening mee houdt dat er reeds een onderzoek lopende is tegen Wout.

EDIT: de zetel van het bedrijf staat precies toch in de UAE geregistreerd op basis van de website.

Via de woonbonus dan?
(Dat is sinds 1 januari 2016 ook niet meer van toepassing voor nieuwe eigenaars 🥲).

Air Up. Heb die dingen nu een dikke tien dagen in huis. Mails dat dat bedrijf stuurt… Heb er twee gekregen over ‘hoe steek ik de fles in elkaar’, dan eentje ‘vol med vauten’ omdat er kennelijk een fout in de vorige twee stond en ze dat moesten rechttrekken. Dan maar liefst drie keer een mail over hoe de fles schoon te maken. Mail of ik niet nóg een fles wou kopen. Vandaag mail over mijn tevredenheid met de Air Up ervaring.
Het zit weliswaar allemaal in spam, maar viel toch op toen ik daarjuist een inbox-mail daar ging zoeken.
Het blijft trouwens - bonus ergernis - voor mij onbegrijpelijk dat mensen dat drinken met mega luchtbellen gewoon worden. Vroeger was dat teken van een gat in je rietje.

Hier ook. Eerst een hele hoop schoolboeken voor de kinderen (allemaal invulboeken dus nieuw te kopen), dan de verkeersbelasting, de premie voor de familiale en brandverzekering en de onroerende voorheffing als cherry on top...

Terug
Bovenaan