Welkom terug.
De reis is eigenlijk al met een sisser begonnen ook.
Vrouw is vertrokken 2 weken voor mij. Wij hadden de financiën besproken.
Ik stel voor, neem iets van een 1000 euro mee voor de eerste 2 weken, je zal dat normaal niet nodig hebben, want ze ging 2 weken bij haar moeder gaan slapen. (slechts 1 nacht op hotel bij aankomst).
Kom ik daar toe, die 1000 euro was mysterieus al op.

Goed ja, is haar geld, maar vind het toch weer verdacht.
Anyway. Vlak voor ze naar Belgie kwam wonen, kocht ze nog een Suzuki XL 7 wagen voor haar zus. Op afbetaling. Ze betaalt die elke maand keurig af. Maar waarom? Ze hebben nogtans een auto...
Ik kreeg als vage uitleg "is toch makkelijk, zo'n grote auto. Als we dan toekomen in Thailand, hebben we meteen vervoer." (want ja, wij zelf willen niet rijden daar, maar als ik een Bolt of Grab taxi regel, kost dat werkelijk peanuts. Dus totaal geen auto nodig).
Soit, wederom: haar geld, en hij was al gekocht....
Na een lange vlucht, heb ik daar nog 3 uur in de luchthaven moeten staan wachten tot ze daar waren. Ik was al moe, en dan ben je wat pinniger natuurlijk. Ik met een luide stem in die airport van mijn tak maken. Ik zeg voor 1 keer dat ik kom op een jaar, zijn ze hier nog niet ??
Ewel ik neem de taxi naar Pattaya. alleen. wedden dat ze volgend jaar op tijd gaan zijn!
En dan 2 dagen mee naar haar familie. Fijn vind ik dat daar toch niet hoor. Had wel de kinderen van het dorp blij gemaakt met oude smartphones mee te nemen die ik terug naar fabrieksinstellingen had gezet. Die mensen hebben daar echt helemaal niets.
Enfin 2 keer een (korte) ruzie gehad in 4 weken tijd. Het valt wel mee denk ik dan. Het was gauw weer over.
Want daar blijf ik toch steeds bang voor: mijn ouders zijn indertijd uit elkaar gegaan, puur omdat ze niet met elkaar overweg konden op reis !
Tijdens de weekdagen werkdagen, weekend geen probleem. Hadden ze een woordenwisseling, hadden ze daags nadien wel terug andere zorgen.
Maar op reis was dat altijd ambras, zodat ze zich zijn beginnen afvragen: als wij later op pensioen zijn, gaan we ELKE DAG op elkaars lip zitten... Nee dan houden we er beter nu al mee op.
Bij ons is het gelukkig zo erg nog niet gesteld. Maar dat cock blocken, daar ga ik toch wat moeten op vinden. We leven tenslotte maar 1 keer.