Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Al die mensen die nu mogen gaan bijzitten: vergeet niet ongelooflijk te prutsen, verkeerd te tellen of wat dan ook om het allemaal in het honderd te laten lopen. Als je uw werk te goed doet ben je in oktober weer gejost :unsure:
Tuurlijk, verdubbel de tijd die je er moet verprutsen.
Mijn telbureau had meestal als één van de eerste de telling beëindigd (18h00-19h00, dus 6-7u geteld). Er waren groepen die dan nog maar aan hun tweede stembus bezig waren, en dus tot na middernacht kunnen blijven.

Tuurlijk, verdubbel de tijd die je er moet verprutsen.
Mijn telbureau had meestal als één van de eerste de telling beëindigd (18h00-19h00, dus 6-7u geteld). Er waren groepen die dan nog maar aan hun tweede stembus bezig waren, en dus tot na middernacht kunnen blijven.
Het was als onschuldig grapje bedoeld. Maar ze straffen er zich zelf mee, en spijtig genoeg ook diegene die met hen in het bureau zitten.

Als je digitaal moet stemmen, valt het mee voor de bijzitters.
Die moeten niet veel doen dan.
Ene: pas + uitnodiging aannemen
Twee: namen aanduiden in boeken
Ene: Zien of kaartje goed in de bak wordt gestoken.
Ene: Kaartjes activeren...

En dan naar huis.

Ge kunt allemaal wel zagen en klagen over die ene zondag maar vergeet niet dat er ook mensen zijn die dus die hele infrastructuur mogen opbouwen en terug afbreken dat weekend he....
Het zullen mijn eerste verkiezingen zijn als "medewerker" maar zoals ik het hoor van collega's ist vrij simpel: vrijdag beginnen met de opbouw, na onze normale dagtaak, tot 22-23u. Zaterdag opnieuw van ´s morgens tot klaar (meestal ergens rond 15u) en dan ´s zondags zijn wij weer vanaf ´s morgens in permanentie voor technische storingen en ist na de verkiezingen/tellen doorwerken tot alles terug opgeruimd is want ´s maandags moeten al die lokalen (scholen, parochiecentra, sporthallen, whatever) terug hun normale functie vervullen.

Chauffeur van de wagen voor mij die aan het rood licht een zak chips uit het raam slingert.
Sommige mensen hebben toch echt geen manieren...

Ge kunt allemaal wel zagen en klagen over die ene zondag maar vergeet niet dat er ook mensen zijn die dus die hele infrastructuur mogen opbouwen en terug afbreken dat weekend he....
Het zullen mijn eerste verkiezingen zijn als "medewerker" maar zoals ik het hoor van collega's ist vrij simpel: vrijdag beginnen met de opbouw, na onze normale dagtaak, tot 22-23u. Zaterdag opnieuw van ´s morgens tot klaar (meestal ergens rond 15u) en dan ´s zondags zijn wij weer vanaf ´s morgens in permanentie voor technische storingen en ist na de verkiezingen/tellen doorwerken tot alles terug opgeruimd is want ´s maandags moeten al die lokalen (scholen, parochiecentra, sporthallen, whatever) terug hun normale functie vervullen.

ik ga er vanuit dat dat uw job is en dat ge die uren dus extra betaald krijgt en/of terugkrijgt als verlof? das een heel andere situatie toch?

Als bijzitter ben je ook betaald, de volle 25 €. En koffiekoeken.

mqdefault.jpg

ik mag hopen dat Gromker meer betaald wordt dan 25 euro voor 4 tot 8 uur werk
In het weekend en/of 's avonds dan nog.

Als voorzitter is het trouwens iets meer, maar ook daar ga je niet rijk van worden. Waarschijnlijk helemaal niet realistisch om dat met al de privéwerkgevers te regelen en/of jobs zoals de politie, maar een soort recupdag krijgen in de plaats zou denk ik voor velen aangenamer zijn.

Dating kiesbureaus

I like the idea :love:

Samen iets invullen in het kieshokje, if you catch my drift...
Is dat een kiespotlood in uw broek, meneer?
Ik ga nu wel in de slappe lach schieten als ik die zondag in dat kieskot ga staan en dat papier met "het potlood niet nat maken aub" ga zien hangen :laugh:

"Wat doen jullie twee daar in dat stemhokje?"
"Euh... Euh... Zij is mijn kiespotlood aan het natmaken."
"Ha, dan is het goed, ik dacht al dat jullie aan het masturberen waren."

Liefst wel ja. Hier draaien wij ook op voor de IT kant van de telbureau's. Hoort gewoon bij het werk. Vaccinatiecentrum indertijd was ook zo'n rushmomentje.
Ja, uiteindelijk zijn dat gewoon werk-uren en helaas wat part-of-the-job maar ik kan (en mag) mij ook wel wat ergeren aan de vele klagers met hun "gans, compleet, helemaal verloren dag" terwijl ik en vele anderen hun hele weekend (en meer) er voor moeten opofferen, voor die relatief zeldzame keer dat er nog eens een echte, ongemakkelijke plicht tegenover onze rechten staat . Alle verlof is bvb ook geblokkeerd van de donderdag tot de dinsdag.

En in mijn persoonlijk geval dit jaar is het een beetje extra zuur want dat betekent dat mijn vrouw alleen naar haar na-screening zal moeten gaan en ik het schoolfeest vd kinderen ga missen. Onder voorbehoud wel. Ik sta wel eerst op de lijst om gelost te worden als alles vlot gaat.

da's er weer ene die "de grootste partij" verwart met "een meerderheid van de stemmen"
een meerderheid is 51% percent he, en om staatshervormingen door te voeren heb je 67% nodig.

Op zich vind ik het niet zo erg aangezien de verkiezingen belangrijk zijn. Maar om nu twee keer achter elkaar op geroepen te worden... En van 7:15 tot zeker 16:00... Uuugh 😒.

Uiteindelijk zijn er genoeg werklozen die ze eens zouden kunnen oproepen om een steentje bij te dragen.
Ze roepen altijd meer mensen op dan dat er nodig zijn.
Kans bestaat dus dat er bij de start meer mensen aanwezig zijn.
Als je dan aangeeft dat je vorig jaar ook al bent opgeroepen geweest dan kan je wsl naar huis.

Terug
Bovenaan