Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Je gebruikt toch zeker ook hoofdletters, uitroeptekens, groter lettertype, vet, onderlijnd en in het rood? Verder zeker niet vergeten om de mail te voorzien van een hoge urgentie en sowieso een ontvangstbevestiging toevoegen. Kwestie van zeker te zijn dat de boodschap goed overkomt. :unsure:
Dat doet me denken aan een ondertussen overleden prof. die nog op mijn dienst heeft rondgelopen. Echt nog zo iemand die plechtig taalgebruik hanteerde, liefst met synoniemen die de ontvanger eens moest opzoeken.

Die mails waren inderdaad ook altijd kleurboeken waar elke vorm van opmaak in voorkwam om zo 10 verschillende combinaties van nadruk en belangrijkheid te onderscheiden.

Ik weet nog hoe de secretaresse eens in mijn bureau stond: "Zeg, ik heb weer zo'n mail gekregen van X...weet jij wat een corollariumvraag is?"
 
Wieltjeszuigers. Ik rijd met een elektrische fiets (#alweereenautominder :coolbrows: ) en dan heb je vaak van die wannabe Wout-figuren die denken dat ze op een doorsnee maandagochtend de TdF aan het rijden zijn en zich dan met koersfietske gevaarlijk dicht achter u komen rijden om zo toch maar niet in de wind te moeten rijden. Stelletje parasieten.
Vanmorgen ingehaald door een speedpedelec met op zijn koersbroek op zijn gat "wieltjeszuigers, overnemen!" geprint 🤣
 
Ik moet de komende maanden regelmatig samenwerken met persoon x.
Persoon x is 23 jaar oud, van het vrouwelijk geslacht en heeft een enorm zware vorm van adhd waardoor haar nood aan aandacht met momenten echt extreem groot is.

De laatste dagen is ze mij quasi aan´t stalken. Elke keer dat er iets op tijd af moet zijn is ze te laat want ´ik heb het zo druk´, en telkens als ze iets in haar hoofd heeft en je bent niet binnen de 5 minuten mee in haar verhaal draait ze helemaal door.

Heel mooi om te zien hoe iedereen haar blijft betrekken in het proces, ondanks dat ze op iedereen zenuwen werkt zonder dat ze het zelf door heeft. Maar ik vrees toch dat ik een van dezer eens zwaar ga ontploffen tegen haar. En het probleem is dat als ik ontplof ik nogal imposant kan overkomen en dan gaan er weer traantjes vloeien en dan is´t mijn schuld :unsure:
 
Heb hiercal verteld dat mijn schoon ma int ziekenhuis ligt, na de operatie die ze nie wou.
Is ze nu hellemaal gek aant worden.
- Ze kan de zee zien vanuit het uz gent
-mijn zoon rijdt al met een brommer wat niet zo is
En nog veel meer van die rare dingen, als mijn vrouw nu gaat komt ze al wennend thuis door alle verwijten dat ze naar haar hoofd geslingerd krijgt .
Ze belt haar op haar werk voor onnozel heden.
Nu ist grootste verwijt waarom hebben jullie mij niet dood laten gaan leuk om te horen.

Nu wil ze op papier zetten voor euthanasie wat noot gaat lukken want ze is zichzelf niet. Fysiek lijden doet ze niet het zit gewoon in haar hoofd
 
Gebeurt wel vaker dat mensen beginnen te hallucineren door medicatie of een aandoening.
Als ze zo graag wil sterven, waarom gaan jullie dan niet mee in die wens?

Tegenwoordig houden wij iedereen maar in leven ook al wil die persoon dat zelf niet meer. Mijn grootmoeder had bvb echt 0,0 levenskwaliteit de laatste 10 jaar van haar leven en die werd ook maar in leven gehouden for the sake of it.
 
Nu wil ze op papier zetten voor euthanasie wat noot gaat lukken want ze is zichzelf niet. Fysiek lijden doet ze niet het zit gewoon in haar hoofd
"Euthanasie is alleen wettelijk als de patiënt zich bevindt in een medisch uitzichtsloze toestand van aanhoudend en ondraaglijk fysiek of psychisch lijden, dat niet kan worden verholpen. De toestand is het gevolg van een ernstige en ongeneeslijke aandoening, veroorzaakt door ziekte of een ongeval."
 
Visitekaartjes besteld voor mijn bijberoep (fotografie), maar blijkt de recto/verso omgedraaid te zijn. Da's minder. Voor de rest zien ze er wel goed uit.
 
Gebeurt wel vaker dat mensen beginnen te hallucineren door medicatie of een aandoening.
Als ze zo graag wil sterven, waarom gaan jullie dan niet mee in die wens?

Tegenwoordig houden wij iedereen maar in leven ook al wil die persoon dat zelf niet meer. Mijn grootmoeder had bvb echt 0,0 levenskwaliteit de laatste 10 jaar van haar leven en die werd ook maar in leven gehouden for the sake of it.
Vorige week hadden ze de keuze ze wou niet geopereerd worden. Dan haalde ze eind van vorige week niet.
Voor mijn vrouw zou het goed geweest zijn ze heeft een grote medische achtergrond.
En weet ook hoe ze eruit kan komen en ze krijgt gelijk.
Haar pa wou dat ze absoluut geopereerd werd en haar broer had geen tijd om te komen.
Ik kon mij daar niet mee moeien het zijn de kinderen en haar man die er overbesllisen.

Maar om het nu nog op papier te zetten gaat niet meer, ze weet niet meer wat ze doet (dementie)
 
deze morgen een bericht in mijn e-box, mag gaan bijzitten tedju, dat ze eens de doppers oproepen he zeg ipv de werkende mens.
 
Heb hiercal verteld dat mijn schoon ma int ziekenhuis ligt, na de operatie die ze nie wou.
Is ze nu hellemaal gek aant worden.
- Ze kan de zee zien vanuit het uz gent
-mijn zoon rijdt al met een brommer wat niet zo is
En nog veel meer van die rare dingen, als mijn vrouw nu gaat komt ze al wennend thuis door alle verwijten dat ze naar haar hoofd geslingerd krijgt .
Ze belt haar op haar werk voor onnozel heden.
Nu ist grootste verwijt waarom hebben jullie mij niet dood laten gaan leuk om te horen.

Nu wil ze op papier zetten voor euthanasie wat noot gaat lukken want ze is zichzelf niet. Fysiek lijden doet ze niet het zit gewoon in haar hoofd
Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar een delier na een operatie is niet zo abnormaal, zeker niet als er enkele risicofactoren meespelen (leeftijd, voorgeschiedenis, infectie, polyfarmacie, ...).

Een wilsverklaring afleggen/aanvraag doen tot euthanasie gaat idd niet lukken als ze in een periode van delier zit.
 
Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar een delier na een operatie is niet zo abnormaal, zeker niet als er enkele risicofactoren meespelen (leeftijd, voorgeschiedenis, infectie, polyfarmacie, ...).

Een wilsverklaring afleggen/aanvraag doen tot euthanasie gaat idd niet lukken als ze in een periode van delier zit.
Dat beseffen we ze heeft het al eens voorgehad, bij een vorige operatie. Maar nu slaat ze er enorm naast. Fysiek is ze bijna helemaal in orde, ik weet niet wnn ze daar ontslagen gaat worden maar in deze toestand kan die absoluut niet naar huis ze isceen gevaar voor zichzelf en anderen.
 
deze morgen een bericht in mijn e-box, mag gaan bijzitten tedju, dat ze eens de doppers oproepen he zeg ipv de werkende mens.
En waarom zou een werkende mens niet zijn steentje moeten/kunneb bijdragen aan de organisatie van de verkiezingen? Misschien hebben de meeste werklozen niet de competentie om dat werk uit te voeren (ik ben 10 keer voorzitter geweest van een telbureau/stemopnemingsbureau, en ik kan je verzekeren dat je die "misschien" gewoon beter weglaat). Ik heb twee werkloze bijzitters gehad die even nuttig waren als pakweg een goudvis in dat stembureau.
 
een steentje bijdragen aan een organisatie die de dag van vandaag nutteloos is, want ze luisteren toch niet naar de stem van de mens...
 
Al die mensen die nu mogen gaan bijzitten: vergeet niet ongelooflijk te prutsen, verkeerd te tellen of wat dan ook om het allemaal in het honderd te laten lopen. Als je uw werk te goed doet ben je in oktober weer gejost :unsure:
 
een steentje bijdragen aan een organisatie die de dag van vandaag nutteloos is, want ze luisteren toch niet naar de stem van de mens...
Ze luisteren wel naar de stemmen, de huidige coalitie heeft een meerderheid van de stemmen
 
Terug
Bovenaan