Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vandaag weer eens moeten beroep doen op een telefonische klantendienst (Farys in dit geval, maar dat is niet relevant, ze zijn allemaal hetzelfde). En mij weer ferm geërgerd aan het wachtmuziekje... niet zozeer omwille van het wachtmuziekje (ik begrijp dat er wachtenden zijn), maar vooral omwille van 2 zaken:
1) die muziek staat altijd zo ENORM luid tov van de stem die af en toe je naar de website verwijst, of de telefonist(e)
2) die muziek klinkt nagenoeg altijd heel erg vervormd. In de jaren stillekes, toen dat nog effectief bandjes waren die draaiden, kon ik dat begrijpen... die bandjes waren na verloop van tijd rats versleten. Maar in de huidige digitale tijd mag dat toch niet.
Mijn vermoeden is dat ze zo luid uitsturen, dat er clipping gebeurt. Maar waarom dat zo is bij heel veel klantendiensten snap ik echt niet.

Dus: Managers van klantendiensten, laat uw muziekjes wat zachter zetten aub! En probeer die vervorming te elimineren.

Voila, mijn ergernis is weer van mij afgeschreven...
Met voorsprong het irritantste aan zo een wachtmuziek is dat die af en toe onderbroken wordt door een stem die iets zegt in de aard van: "Er is momenteel niemand beschikbaar, blijf nog even aan de lijn alstublieft".

Elke keer krijg ik een halve hartaanval omdat ik denk dat er eindelijk iemand is.

En als dan na 37 keer er effectief iemand is heb ik het niet door en/of ben ik al vergeten waarom ik gebeld had.

Met voorsprong het irritantste aan zo een wachtmuziek is dat die af en toe onderbroken wordt door een stem die iets zegt in de aard van: "Er is momenteel niemand beschikbaar, blijf nog even aan de lijn alstublieft".

Elke keer krijg ik een halve hartaanval omdat ik denk dat er eindelijk iemand is.

En als dan na 37 keer er effectief iemand is heb ik het niet door en/of ben ik al vergeten waarom ik gebeld had.
Toen ik op de dispatching zat werkten we samen met Adecco voor interimkrachten voor de ophaalrondes met de vuilkar. Als er problemen waren moesten we bellen naar hun permanentiedienst om dat op te lossen. En dan telkens die wachtmuziek met Roy Orbinson: "you got it". Dat werd ik toch ook kotsbeu, zeker als ze het niet opgelost kregen.

Het meest maniakale vond ik wel werken bij Gamma. De hele dag lang dezelfde twintig liedjes met om de vijf botten die reclame van Gamma.

Echt m'n slechtste maand tot nu toe... Eerste week diepe mentale crisis, de week erna een doodsbedreiging en dan van dit weekend een zware griep waarvoor ik rond 3u snachts naar de wachtpost reed omdat m'n hart zo snel klopte. En dan deze morgen even naar m'n moeder gegaan en ik moet ergens m'n portefeuille verloren hebben... M'n kaarten al laten blokkeren.

Ben mentaal nog nooit zo op geweest en ik heb autisme wat me allesbehalve stressbestendig maakt.

Gisteren zonder lenzen gevallen -4 er waren er nog van 3,75 waar ik vrij slecht mee zag. Met overmaakt van ramp vind ik mijn bril niet meer, vandaag weer de gebuikelijke lenzen gebruikt en mijn zicht blijft slecht. En mijn bril is dus nergens te vinden

Bpost.

Mijn aangetekende brief is al een week niet verder dan “overhandigd aan Bpost”, terwijl dat normaal de volgende dag al moet aankomen…

Bpost.

Mijn aangetekende brief is al een week niet verder dan “overhandigd aan Bpost”, terwijl dat normaal de volgende dag al moet aankomen…
Door de staking ben ik ook al een tijdje aan het wachten op een paar pakjes. Nu iets besteld voor de dochter voor carnaval. Dat werd door DHL geleverd, dus veilig dacht ik. Nu een bericht "DHL overhandigt het pakje aan bpost". :angry:

Door de staking ben ik ook al een tijdje aan het wachten op een paar pakjes. Nu iets besteld voor de dochter voor carnaval. Dat werd door DHL geleverd, dus veilig dacht ik. Nu een bericht "DHL overhandigt het pakje aan bpost". :angry:
Yup vaak zo met dhl en kleinere post paketten. En wat mij betreft is dat meestal een betere zaak.
Behalve nu met de staking natuurlijk.

Dom geweest bij pc-upgrade en ik had het kunnen voorkomen door deftig te researchen op voorhand. CPU (intel 13400) van een nieuwe cooler willen voorzien omdat de stock-cooler zeer luid was zonder en onder belasting. Gekozen voor Be quiet pure rock 2. Alles netjes aangesloten en pc was muisstil in zonder belasting... mooi, maar eens ik de MH Wilds benchmark liet lopen,begonnen de straaljagergeluiden opnieuw...

Meer zitten opzoeken en uitgekomen op het feit dat ik "per ongeluk" een budget-cooler had gekocht. Voor quasi hetzelfde geld kon ik de Thermalright Peerless Assassin 120 SE bestellen... 6 heatpipes ipv 4 en gerate voor 265 TDP ipv de 150 van Be quiet...

Gevonden op Reddit, maar afgaande op de namen en gebruikte producten moet dit een Vlaams bedrijf zijn. Wat een blaaskaak. Verwacht die nu echt dat een potentiële sollicitant daar de vuile vaat gaat doen? :laugh:
Lijkt mij eerder een test om te zien wie er zo ruggengraatloos mogelijk is. Als je als sollicitant hier al over je heen laat lopen, wie weet wat ze je dan nog allemaal lappen. Lijkt mij zo een work hard, play hard ventje te zijn. :puke:
Iemand op dit forum gaat die blaas toch moeten kennen?

Toepasselijk artikel:

6vr32vk9orje1.png

Laatst bewerkt:
Lol, alsof een sollicitant op weg naar de vergaderzaal gaat zeggen "seg, minuutje he, ik ga eerst even de vaatwasser uitladen want mijn OCD kan dat niet aanzien. Mijn java-skills testen we sebiet wel"

Gevonden op Reddit, maar afgaande op de namen en gebruikte producten moet dit een Vlaams bedrijf zijn. Wat een blaaskaak. Verwacht die nu echt dat een potentiële sollicitant daar de vuile vaat gaat doen? :laugh:
Lijkt mij eerder een test om te zien wie er zo ruggengraatloos mogelijk is. Als je als sollicitant hier al over je heen laat lopen, wie weet wat ze je dan nog allemaal
Afgaande op de foto en het bijschrift heeft hij zelf de vaatwas ook niet uitgeladen é. Lead by example, of zoiets.

Lijkt mij eerder een test om te zien wie er zo ruggengraatloos mogelijk is. Als je als sollicitant hier al over je heen laat lopen, wie weet wat ze je dan nog allemaal lappen. Lijkt mij zo een work hard, play hard ventje te zijn. :puke:
Iemand op dit forum gaat die blaas toch moeten kennen?

Toepasselijk artikel:
Ik heb ook ooit eens sympathiek willen doen. Volle vaatwas in de keuken op het werk waar ik toen pas begonnen was. Ik was die aan het leegmaken wanneer mijn manager binnenkwam en zei: 'ah, is 't uwen toer misschien?' Ik: 'nee hoor'.

'Ah, liefhebberij dan? Kom, doe maar normaal.'

Ik heb ook ooit eens sympathiek willen doen. Volle vaatwas in de keuken op het werk waar ik toen pas begonnen was. Ik was die aan het leegmaken wanneer mijn manager binnenkwam en zei: 'ah, is 't uwen toer misschien?' Ik: 'nee hoor'.

'Ah, liefhebberij dan? Kom, doe maar normaal.'
is voor mij dagelijkse kost, heb ik toch als ambtenaar 10 minuten werk op een dag

Wat maakt het uit dat ge eens af en toe de vaatwasser moet leegmaken. Ik doe dat ook niet iedere dag, maar af en toe wel. Kleine moeite.

Jullie hebben een vaatwasser ofzo?
Hier is het op het werk of uw tas laten beschimmelen of ze wassen met uw eigen sponsje, met uw eigen zeep en af te drogen met uw eigen handdoek.

Jullie hebben een vaatwasser ofzo?
Hier is het op het werk of uw tas laten beschimmelen of ze wassen met uw eigen sponsje, met uw eigen zeep en af te drogen met uw eigen handdoek.
Hier staat op elke verdieping een vaatwas, en nog slagen veel collega's er in om hun vuil gerief er gewoon bovenop te zetten. Net zoals die twee pubers thuis...

Wij hebben kartonnen bekers ook. Ik neem altijd zoiets. Geen vaat meer.

En de dames van de aankoop hebben daar een perfect systeem voor hé. Een voorraad bekers bestellen voor 2-3 weken tot hij op is en dan nieuwe bestellen. Als ik probeer uit te leggen om in bulk aan te kopen of toch minstens een minimumvoorraad te houden bekijken ze mij alsof ik een penguin ben die moet kakken.

Wij hebben kartonnen bekers ook. Ik neem altijd zoiets. Geen vaat meer.

En de dames van de aankoop hebben daar een perfect systeem voor hé. Een voorraad bekers bestellen voor 2-3 weken tot hij op is en dan nieuwe bestellen. Als ik probeer uit te leggen om in bulk aan te kopen of toch minstens een minimumvoorraad te houden bekijken ze mij alsof ik een penguin ben die moet kakken.
Because they have fast metabolism, penguins typically poop once every 20 minutes. Their guano jets can travel nearly four feet. (+- 1,21m ver)

Ik zou u dan ook raar bekijken hoor. :wtf:

Terug
Bovenaan