Met voorsprong het irritantste aan zo een wachtmuziek is dat die af en toe onderbroken wordt door een stem die iets zegt in de aard van: "Er is momenteel niemand beschikbaar, blijf nog even aan de lijn alstublieft".Vandaag weer eens moeten beroep doen op een telefonische klantendienst (Farys in dit geval, maar dat is niet relevant, ze zijn allemaal hetzelfde). En mij weer ferm geërgerd aan het wachtmuziekje... niet zozeer omwille van het wachtmuziekje (ik begrijp dat er wachtenden zijn), maar vooral omwille van 2 zaken:
1) die muziek staat altijd zo ENORM luid tov van de stem die af en toe je naar de website verwijst, of de telefonist(e)
2) die muziek klinkt nagenoeg altijd heel erg vervormd. In de jaren stillekes, toen dat nog effectief bandjes waren die draaiden, kon ik dat begrijpen... die bandjes waren na verloop van tijd rats versleten. Maar in de huidige digitale tijd mag dat toch niet.
Mijn vermoeden is dat ze zo luid uitsturen, dat er clipping gebeurt. Maar waarom dat zo is bij heel veel klantendiensten snap ik echt niet.
Dus: Managers van klantendiensten, laat uw muziekjes wat zachter zetten aub! En probeer die vervorming te elimineren.
Voila, mijn ergernis is weer van mij afgeschreven...
Elke keer krijg ik een halve hartaanval omdat ik denk dat er eindelijk iemand is.
En als dan na 37 keer er effectief iemand is heb ik het niet door en/of ben ik al vergeten waarom ik gebeld had.