Je ergernissen van vandaag - Deel 2

mijn oud papieren rijbewijs is een bijna onleesbaar vodje geworden. dus, met dat ik sinds deze week een nieuwe e-id heb met up-to-date foto, dacht ik: ik ga dat gemakkelijk online aanvragen.

maar, hoewel dat ge op beldrive kunt inloggen met uw e-id, is het onmogelijk om die foto te gebruiken, en daarvoor moet ge dus naar het gemeentehuis. of die foto van toen ik 17 was herbruiken.

tjah, dan is't voor 2030, ik ga niet nog eens 2x een uur van mijn tijd verspillen zolang dat niet nodig is.

De bureaucrate tamzakkerij op het stadhuis is ook de reden waarom ik nog een papieren heb. Ik had een afspraak gemaakt om mijn e-id te vernieuwen. Oud inlezen, digitaal formulierke tekenen, vingerafdrukken nemen...minuutje of vier werk en klaar.

Ik vraag dus, op een rustige dinsdagmiddag waar er letterlijk niemand in die wachtzaal zit te wachten, nu ik hier toch ben...kan ik mijn rijbewijsvodje laten vernieuwen voor een nieuw?

'Ja meneer, daat gaat u een nieuwe afspraak voor moeten maken hoor.'

stuur mij maar een brief als ik mijn vodje moet vervangen luiaards.

Ik blijf zo lang mogelijk met die papieren vod rondrijden en vervang dat pas op de moment dat het echt moet en niet meer anders kan.
Van de moment dat je dat nieuwe plastieken kaartje hebt moet je dat ook om de 10 jaar laten vernieuwen en iedere keer weer opnieuw ervoor betalen.

Onnozel, maar dat plastiekje rond chupa chups krijg ik amper los. Als mijn dochter me om eentje komt vragen neem ik mijn mes om dat stuk te krijgen.

maar, hoewel dat ge op beldrive kunt inloggen met uw e-id, is het onmogelijk om die foto te gebruiken, en daarvoor moet ge dus naar het gemeentehuis. of die foto van toen ik 17 was herbruiken.
Vreemd, vorig maand nog een rijbewijs online aangevraagd (papieren vodje vervangen door kaart) en ik kon de foto van mijn eID gebruiken. Online aangevraagd en een week later gaan afhalen op het gemeentehuis.

mijn oud papieren rijbewijs is een bijna onleesbaar vodje geworden. dus, met dat ik sinds deze week een nieuwe e-id heb met up-to-date foto, dacht ik: ik ga dat gemakkelijk online aanvragen.

tjah, dan is't voor 2030, ik ga niet nog eens 2x een uur van mijn tijd verspillen zolang dat niet nodig is.
Och het kan nog beter, dat rijbewijs is het enige dat ik blijkbaar niet bij de ambassade kan laten doen. Dus wanneer ik dat ooit ga moeten vervangen moet ik naar het gemeente waar ik laatst ingeschreven was -_-

Maw ik stel dat zo lang mogelijk uit zelfs al zagen ze er over elke keer dat hier gecontroleerd wordt

2 dagen plat in de zetel door de griep (t weekend) maandag proberen te werken.. en ben toen om 11u naar huis gegaan. Dinsdag ook halve dag gewerkt en gisteren volledige dag (geen vervanging). Vandaag dagje uitrusten.

Vandaag voel ik me redelijk maar nog steeds die zwakte, moe (wl al beter dan gisteren) en die hoest.

Maandag had de jongste ook de griep en sinds vannacht de oudste nu ook. Een epidemie bij mij thuis.

Is de griep harder dan anders? Lang geleden dat ik nog eens zo ziek was.

Ze waren er volledig naast met hun vaccin. Vroeger ook al eens griep gehad met griepvaccin en was 2 a 3 dagen lichtjes ziek. Nu had ik echt wel de griep.

Hoever op voorhand mag je op de busstrook rijden voor af te slagen?
Zonet nam een agent een foto van mijn nummerplaat, als ik hem vroeg waarom, zei hij dat ik de boete thuis ging krijgen.

Ik moest letterlijk 100m verder de oprit van een bedrijf op, maar dat was veel te vroeg volgens hem.
Als ik vroeg hoever op voorhand het wel mocht, zei hij dat er geen exact aantal meters op stond...

Aanvechten als ik de boete krijg of niet?

Zonet nam een agent een foto van mijn nummerplaat, als ik hem vroeg waarom, zei hij dat ik de boete thuis ging krijgen.

Ik moest letterlijk 100m verder de oprit van een bedrijf op, maar dat was veel te vroeg volgens hem.
Als ik vroeg hoever op voorhand het wel mocht, zei hij dat er geen exact aantal meters op stond...

je mag enkel de laatste meters over de busstrook. Heb je autos ingehaald via de strook ook?

"72.5. Busstrook.
...
a) op de busstrook rijden om omheen een hindernis op de rijbaan te rijden;
b) op de busstrook rijden om van richting te veranderen in de onmiddellijke nabijheid van een kruispunt;
c) de busstrook dwarsen op een kruispunt;
d) de busstrook dwarsen om een eigendom of een parkeerplaats gelegen langsheen de busstrook in te nemen of te verlaten."

Ik zou het niet aanvechten.

Vandaag erachter gekomen dat een goede kameraad volledig mee in het trump verhaal is gegaan. Normaal praten wij niet over politiek omdat hij anti-overheid is maar sinds de verkiezingen in amerika is dat veranderd.

Nu ja hij krijgt al zijn nieuws van tiktok dus dat zegt al genoeg. Onze berichten als het over trump gaat is altijd hetzelfde.

hij > tiktok over trump
Ik > tegenargument met de waarheid
hij > fake news
ik > bericht met geverifieerde bronnen
hij > das biden zijn fout
ik > zucht

Tot op vandaag ergerde ik mij daar niet aan omdat ik er plezier in had omdat hij nooit een tegenargument kon geven. Maar vandaag zei hij dat trump gelijk heeft en dan oekraïne de oorlog is begonnen.

Ik had iets van is dieje nu series..?? Hetgene waar ik mij aan erger is dat hij nooit wil toegeven wanneer ik hem de waarheid zeg over trump. Mij kan het weinig schelen dat hij voorstander is of niet. Maar stuur mij geen tiktok/reels met foute informatie en dan niet akkoord gaan wanneer ik de juiste informatie stuur.

En altijd als hij geen tegenargument kan geven is het ofwel "trump heeft gewonnen" of "das allemaal door biden"

vermoeiend

@J Lawieck leest het reglement hier idd goed. Punt b is enkel van toepassing om van richting te veranderen in het verkeer, dus links/rechts afslaan. Jij verlaat de rijbaan om een eigendom op te rijden, dus val je onder d. Dan mag je de busstrook niet gebruiken om af te slaan.
100m is toch ook al relatief ver indien je effectief gewoon zou afslaan. "Onmiddellijke nabijheid" is natuurlijk een ruim begrip en zal niet op elk kruispunt hetzelfde aanvoelen, maar om al een voetbalveld ver de busstrook op te rijden, vind ik wel veel.

Ja want het verkeer stond stil .

Dus eigenlijk mag je op de a12 enkel aan de lichten over de busstrook
ja inderdaad en inhalen via de busstrook al staat het verkeer stil is normaal 50€ boete dacht ik. Dat zal de grote reden zijn waarom hij een foto genomen heeft. Nuja voor hetzelfde geld laat hij het zo en was het omdat je er op zou letten.

ja inderdaad en inhalen via de busstrook al staat het verkeer stil is normaal 50€ boete dacht ik. Dat zal de grote reden zijn waarom hij een foto genomen heeft. Nuja voor hetzelfde geld laat hij het zo en was het omdat je er op zou letten.
64 zelfs! (incl administratiekost)

Dat laatste kan idd ook, in mijn jonge jaren ook eens gedacht de slimme te zijn en ipv om te rijden, 50m door de eenrichtingsstraat te rijden. Stond just een agent. :lol:
Geen boete ontvangen, maar zo'n stoten toch nooit meer gedaan.

In mijn arbeiderswijk is er een groot probleem met sluikstort en zwerfvuil. Ik ben het strontbeu dat er niet harder tegen wordt opgetreden, het is nochtans iets waar iedereen buiten de vervuilers zelf zich aan stoort. Zelfs op het speelpleintje waar ik met mijn dochter ga moet ik goed opletten voor peuken of hondendrollen in het gras, en dat is dan nog het minst erge.

Onlangs was er nog een Facebookpost van een kerel in Zwijnaarde die al jaren zwerfvuil verzamelt en rapporteert die ermee stopt omdat hij gewoon de moed verloren is, dweilen met de kraan open. Zo ook hier, als ik al eens de moed vind om andermans vuiligheid op te ruimen draai je de hoek om en ligt het weer vol.

Het maakt me ook zo cynisch want dan zijn er mensen die een opruimactie doen en ik denk dan al snel 'wat haalt het toch uit'. Of nog erger, ze willen dan een 'ludieke' actie doen of 'in gesprek gaan met de buurt' waarbij degene die vervuilen meestal gewoon ontzien worden, die hebben ook geen boodschap aan een babbeltje aan de deur.

Er zijn al heel wat iniatieven hier om afvalverwerking voor iedereen haalbaar en betaalbaar te houden, maar voor de hardnekkige sluikstorters en de asociale die hun blik na consumptie gewoon laten vallen, zijn er dringend maatregelen nodig. Gewoon massa's camera's op hotspots, flikken in burger, en boetes die pijn doen, waarom wordt het zelfs niet geprobeerd?

Al 1 keer op heterdaad het ene zien doen, foto's gepakt en doorgestuurd naar de politie. Ze hebben hem een boete gegeven zeiden ze.

Ik hou van mijn wijk maar elke keer ik buiten kom heeft al die vuiligheid een reële impact op mijn gemoed. En ik erger er mij dood aan.

Mijn hele (t)huis situatie die volledig in het honderd aan het lopen is als vervolg #85 van de saga die 2 jaar terug gestart is. En dus niemand hebben van wie ik ook maar enige zinnige feedback kan verwachten. Degene waar ik normaal naar toe ga voor dat soort feedback is de oorzaak van de miserie dus meh. En ik weet zelfs niet om ik geen goesting heb om het hier allemaal neer te schrijven want uiteindelijk brengt dat ook niet veel op.

Laatst bewerkt:
In mijn arbeiderswijk is er een groot probleem met sluikstort en zwerfvuil. Ik ben het strontbeu dat er niet harder tegen wordt opgetreden, het is nochtans iets waar iedereen buiten de vervuilers zelf zich aan stoort. Zelfs op het speelpleintje waar ik met mijn dochter ga moet ik goed opletten voor peuken of hondendrollen in het gras, en dat is dan nog het minst erge.

Onlangs was er nog een Facebookpost van een kerel in Zwijnaarde die al jaren zwerfvuil verzamelt en rapporteert die ermee stopt omdat hij gewoon de moed verloren is, dweilen met de kraan open. Zo ook hier, als ik al eens de moed vind om andermans vuiligheid op te ruimen draai je de hoek om en ligt het weer vol.

Het maakt me ook zo cynisch want dan zijn er mensen die een opruimactie doen en ik denk dan al snel 'wat haalt het toch uit'. Of nog erger, ze willen dan een 'ludieke' actie doen of 'in gesprek gaan met de buurt' waarbij degene die vervuilen meestal gewoon ontzien worden, die hebben ook geen boodschap aan een babbeltje aan de deur.

Er zijn al heel wat iniatieven hier om afvalverwerking voor iedereen haalbaar en betaalbaar te houden, maar voor de hardnekkige sluikstorters en de asociale die hun blik na consumptie gewoon laten vallen, zijn er dringend maatregelen nodig. Gewoon massa's camera's op hotspots, flikken in burger, en boetes die pijn doen, waarom wordt het zelfs niet geprobeerd?

Al 1 keer op heterdaad het ene zien doen, foto's gepakt en doorgestuurd naar de politie. Ze hebben hem een boete gegeven zeiden ze.

Ik hou van mijn wijk maar elke keer ik buiten kom heeft al die vuiligheid een reële impact op mijn gemoed. En ik erger er mij dood aan.
Toen ik in de Graantjeswijk woonde had ik daar ook veel last van. De straten zelf vielen mee maar de graspleintjes en speelpleintjes in de buurt en vooral de struiken lagen helemaal vol. Ik heb ook meegedaan met opruimacties en had zo'n grijper om dan tijdens de hondewandelingen ook op te ruimen, maar het is idd verschrikkelijk demotiverend als je een hele zaterdagvoormiddag met 10 man hebt staan opruimen en de zondagnamiddag liggen er weer 3 zakken vol vuiligheid versperd langs het voetpad en in de struiken, vuilbakken vol en stront overal. Het kan mensen gewoon niet schelen en daar kunt ge gewoon niet tegen winnen....

Terug
Bovenaan