Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Maar ja, dan is het simpel: 'die anderen' zijn stom, maar "ik" toch niet? Daarom dat het VB, een partij dat nog een politieke maagd is, zoveel succes heeft. Wacht maar tot zij moeten schipperen en toegevingen moeten doen.
Ach, de partij van Filip Dewintel. Lasechte vlaming he.
 
Eigenlijk mag men die mensen van mij catalogeren onder de categorie "te dom om te helpen donderen". Alsof de politiek zaken zal doen waarvan ze weten dat er een grote groep zal over wenen en klagen. Snapt men dan niet als de politiek enkel macht zou willen en hun zakken wil vullen men gewoon zou doen wat de massa wil zodat ze aan de macht kunnen blijven. Hoe contradictorisch is het niet dat mensen zeggen dat de politiek zus of zo doet om de mensen te pesten. Terwijl het net de mensen zijn die die politiekers de macht geven om dat te doen. Wie is er dan de domste? Toch wel diegene die hun die macht geeft.
Akkoord, maar hun de macht 'geven' lijkt me niet echt te kloppen. De macht grijpen d.m.v. coalitievorming en daarbij heel wat van hun vooropgestelde agendapunten overboord gooien om erbij te zijn, heeft nog weinig te zien met wat het volk wou.
 
Akkoord, maar hun de macht 'geven' lijkt me niet echt te kloppen. De macht grijpen d.m.v. coalitievorming en daarbij heel wat van hun vooropgestelde agendapunten overboord gooien om erbij te zijn, heeft nog weinig te zien met wat het volk wou.
Dan moet je een "first past the post"-principe invoeren in de winner takes it all-variant. Partij met de meeste stemmen wint de verkiezingen en maakt dus zelf de regering uit. Geen coalities, geen compromissen.
 
Akkoord, maar hun de macht 'geven' lijkt me niet echt te kloppen. De macht grijpen d.m.v. coalitievorming en daarbij heel wat van hun vooropgestelde agendapunten overboord gooien om erbij te zijn, heeft nog weinig te zien met wat het volk ik wou.
Ftfy. Mensen vergeten nogal rap het verschil tussen de eigen wensen en de wensen van een groep. Als men een coalitie vormt met een meerderheid is dat op geen enkele manier de macht grijpen he. Als uw vrouw en uw kindjes nu zondag spaghetti willen terwijl jij naar de frituur wou dan weten we allemaal wat het resultaat is. Hebben uw vrouw en kinderen dan de macht gegrepen?
 
Ftfy. Mensen vergeten nogal rap het verschil tussen de eigen wensen en de wensen van een groep. Als men een coalitie vormt met een meerderheid is dat op geen enkele manier de macht grijpen he. Als uw vrouw en uw kindjes nu zondag spaghetti willen terwijl jij naar de frituur wou dan weten we allemaal wat het resultaat is. Hebben uw vrouw en kinderen dan de macht gegrepen?
Dan ist zondag frietjes en op maandag spaghetti want de frituur is toe op maandag!
 
Dan moet je een "first past the post"-principe invoeren in de winner takes it all-variant. Partij met de meeste stemmen wint de verkiezingen en maakt dus zelf de regering uit. Geen coalities, geen compromissen.
Klopt. Maar ook dan kan je alle mensen die op een ander gestemd hebben niet verwijten dat zij die politiekers de macht gegeven hebben.
 
Ftfy. Mensen vergeten nogal rap het verschil tussen de eigen wensen en de wensen van een groep. Als men een coalitie vormt met een meerderheid is dat op geen enkele manier de macht grijpen he. Als uw vrouw en uw kindjes nu zondag spaghetti willen terwijl jij naar de frituur wou dan weten we allemaal wat het resultaat is. Hebben uw vrouw en kinderen dan de macht gegrepen?
#nietmijnmaaltijd
 
Ftfy. Mensen vergeten nogal rap het verschil tussen de eigen wensen en de wensen van een groep. Als men een coalitie vormt met een meerderheid is dat op geen enkele manier de macht grijpen he. Als uw vrouw en uw kindjes nu zondag spaghetti willen terwijl jij naar de frituur wou dan weten we allemaal wat het resultaat is. Hebben uw vrouw en kinderen dan de macht gegrepen?
Je hebt gelijk. Maar dan kan je ook niet zeggen: 'ge moet niet klagen dat het spaghetti is om te eten, je hebt er zelf voor gekozen'.
 
Je hebt gelijk. Maar dan kan je ook niet zeggen: 'ge moet niet klagen dat het spaghetti is om te eten, je hebt er zelf voor gekozen'.
Akkoord, maar nu pretenderen velen dat het is om de mensen te pesten dus spreekt men over die grote groep. Terwijl het net die groep is die gekozen heeft. Mensen vergeten veel te veel dat in een samenleving er serieus wat wensen zijn die niet complementair zijn en dat daartussen geschipperd moet worden.
 
Mijn schoon ma is gister opgenomen voor uitdroging, deze middag onder de scan en haar darmen zijn geperforeerd er moet dringend geopereerd worden, maar ze wilt niet. Nu zijn mijn vrouw en haar pa naar het uz om haar toch te overhalen. Hopelijk bedenkt ze zich maar ze zit al weken bezig dat ze dood wilt.

Edit ze hebben ze toch kunnen overhalen
 
Laatst bewerkt:
ik vind het eigenlijk ridiculer hoe asociaal de mensen tegenwoordig rijden. je kunt ze gewoon de vrijheid niet meer geven van vroeger.
Ik merk vaak op dat de fietser vooral een debiel is.

Erg veel oversteekplaatsen geven geen voorrang meer bij ons in het dorp, maar die fietsers denken "vroeger ikken voorrang, nu ook voorrang".
 
Ik merk vaak op dat de fietser vooral een debiel is.

Erg veel oversteekplaatsen geven geen voorrang meer bij ons in het dorp, maar die fietsers denken "vroeger ikken voorrang, nu ook voorrang".
ik woon in Gent.

ik denk dat ik daar niks aan moet toevoegen op dit gebied?
 
Terug
Bovenaan