Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Just, ik dacht toen nog "dat is een klassiek geschoolde muzikante en die heeft het niet eens over de muziek...".
Ik herinner me dat ze haar vroegen hoe ze naar Taylor Swift was beginnen luisteren en daarna ben ik eigenlijk gestopt met opletten. Het is een fenomeen, zo blijkt, en kennelijk is dat verwerken van allerhande sneren en relatietrauma's in de muziek ook wel haar handelsmerk. Nuja, celebrity gossip verkoopt, dus als je erover zingt zal dat ook wel werken. Af en toe hoor ik iets van haar en soms staat me dat wel aan, ik vind het ook geen lelijk kind, tot daar mijn boomer-analyse :unsure:

Kadert een beetje in de discussie hier recent hoe allerhande zever rond het privéleven van "sterren" moeilijk om te vermijden is. Zo was er enkele dagen terug kennelijk een groot nieuwsevent omdat een of andere hollywoodvrouw Sydney Sweeney lelijk noemde en zei dat ze niet kon acteren. Ik zou daar nooit van gehoord hebben maar dat non-event kreeg zelfs een column in The Guardian.
 
Deze ochtens witte was opgezet, zou nu klaar moeten zijn dus wil hem uithalen en zie dat machine toevoer probleem heeft: er komt geen water uit de kraan

Blijkbaar zijn het werken maar dat laten weten aan de bevolking: nee
Je moet al naar de website van de watermaatschappij gaan zoeken en daar staat dan bij 'wat moet je doen': Laat jouw wasmachine en afwasmachine niet draaien.

En wanneer ga je daar zoeken: idd als je ziet dat er geen water meer uit de kraan komt

😡
 
Verzekerd hebben ze deze morgen het briefje dat ze werken gaan uitvoeren in de brievenbus gestoken ipv enkele dagen op voorhand.

Hier hebben ze enkele weken geleden wegenwerken gedaan, baan was al afgesloten en ze waren al begonnen met openbreken toen ze het papiertje in de bus kwamen steken.
 
Mensen die trajectcontroles en snelheidscamera's beschouwen als "pesterij van de autobestuurder", omdat het pesterij zou zijn om de staatskas te spijzen. Hou je gewoon aan de toegelaten snelheid?

En plots komen ze als paddestoelen uit de grond. Of het pesterij is spreek ik me niet over uit, maar of het volledig "voor het veiliger verkeer" is trek ik toch in twijfel.
 

En plots komen ze als paddestoelen uit de grond. Of het pesterij is spreek ik me niet over uit, maar of het volledig "voor het veiliger verkeer" is trek ik toch in twijfel.
Ik begrijp die twijfel en misschien is een zone 30 in een ganse dorpskern overdreven, maar een baan waar je 70 mag rijden voorzien met een trajectcontrole om te borgen dat er zeker maximaal 70 wordt gereden vind ik geen pesterij. Als hardrijders de staatskas spijzen is dat objectief gezien een positieve zaak. Ik denk dat elke gemeente wel zijn straten heeft waar mensen systematisch véél te hard rijden dan toegelaten is - en dan spreek ik niet over mensen die 45 reden in een zone 30 maar 90 of meer op een baan waar je maar 70 mag rijden.
 
Deze ochtens witte was opgezet, zou nu klaar moeten zijn dus wil hem uithalen en zie dat machine toevoer probleem heeft: er komt geen water uit de kraan

Blijkbaar zijn het werken maar dat laten weten aan de bevolking: nee
Je moet al naar de website van de watermaatschappij gaan zoeken en daar staat dan bij 'wat moet je doen': Laat jouw wasmachine en afwasmachine niet draaien.

En wanneer ga je daar zoeken: idd als je ziet dat er geen water meer uit de kraan komt

😡
Ik wacht altijd bij mijn wasmachine en afwasmachine totdat ik die effectief hoor water nemen. Is meestal in orde in de eerste minuut nadat je die hebt opgezet, dus dat is nog wel aanvaardbaar.
 
Ik wacht altijd bij mijn wasmachine en afwasmachine totdat ik die effectief hoor water nemen. Is meestal in orde in de eerste minuut nadat je die hebt opgezet, dus dat is nog wel aanvaardbaar.
Voor te spoelen neemt die toch opnieuw water?

Je kan daar een vergoeding voor krijgen, want ze zijn wel verplicht dat aan te kondigen
Heb net SMS ontvangen :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp die twijfel en misschien is een zone 30 in een ganse dorpskern overdreven, maar een baan waar je 70 mag rijden voorzien met een trajectcontrole om te borgen dat er zeker maximaal 70 wordt gereden vind ik geen pesterij. Als hardrijders de staatskas spijzen is dat objectief gezien een positieve zaak. Ik denk dat elke gemeente wel zijn straten heeft waar mensen systematisch véél te hard rijden dan toegelaten is - en dan spreek ik niet over mensen die 45 reden in een zone 30 maar 90 of meer op een baan waar je maar 70 mag rijden.
Eigenlijk erg dat die hardrijders niet doorhebben dat je gewoon de overheid keihard kan terugpakken door gewoon de toegelaten snelheid te rijden. Weg inkomsten.
 
ik vind het eigenlijk ridiculer hoe asociaal de mensen tegenwoordig rijden. je kunt ze gewoon de vrijheid niet meer geven van vroeger.
Dat is ook een feit, maar dan maar iedereen straffen omdat misschien 30% er hun voeten aanveegt is lekker makkelijk zo. Er is natuurlijk ook veel meer verkeer als 20 30 jaar geleden.

Nieuwe trend die ik opmerk lokaal: afwijken van je baanvak, tot zelfs over ononderbroken witte lijnen en in blinde bochten toe... Bijna dagelijks zie ik het nu. T'is niet omdat het hier wat rustiger is dat je half je auto (neen, geen brede vrachtwagen) op het tegenliggers baanvak moet zwieren of zwenselen, of je bochten afsnijden zoals op een race cicuit.
Dat komt bovenop: niet meer pinken, niet stoppen bij hindernis aan je kant ...
Snelheid valt hier wel mee, zie niet teveel gekken op dat vlak.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp die twijfel en misschien is een zone 30 in een ganse dorpskern overdreven, maar een baan waar je 70 mag rijden voorzien met een trajectcontrole om te borgen dat er zeker maximaal 70 wordt gereden vind ik geen pesterij. Als hardrijders de staatskas spijzen is dat objectief gezien een positieve zaak. Ik denk dat elke gemeente wel zijn straten heeft waar mensen systematisch véél te hard rijden dan toegelaten is - en dan spreek ik niet over mensen die 45 reden in een zone 30 maar 90 of meer op een baan waar je maar 70 mag rijden.
In ons dorp is 50 echt wel veel in de kleine dorpskern. Heel veel drukte 's morgens, zebrapaden, fietsers, enz. Dat ze over een groot stuk '30' als standaard gezet hebben kan ik enkel maar toejuichen. Als ze dat moeten bekrachtigen door een trajectcontrole of flitsen, dan is dat maar zo. Teveel pipo's op de baan die onnozel doen.
 
Mensen die trajectcontroles en snelheidscamera's beschouwen als "pesterij van de autobestuurder", omdat het pesterij zou zijn om de staatskas te spijzen. Hou je gewoon aan de toegelaten snelheid?
Eigenlijk mag men die mensen van mij catalogeren onder de categorie "te dom om te helpen donderen". Alsof de politiek zaken zal doen waarvan ze weten dat er een grote groep zal over wenen en klagen. Snapt men dan niet als de politiek enkel macht zou willen en hun zakken wil vullen men gewoon zou doen wat de massa wil zodat ze aan de macht kunnen blijven. Hoe contradictorisch is het niet dat mensen zeggen dat de politiek zus of zo doet om de mensen te pesten. Terwijl het net de mensen zijn die die politiekers de macht geven om dat te doen. Wie is er dan de domste? Toch wel diegene die hun die macht geeft.
 
Voor te spoelen neemt die toch opnieuw water?
Ja, maar kans dat die geen water kan nemen als die al water heeft kunnen nemen om te wassen. Is een pak kleiner. Daarbij heb ik de neiging tgv waterlek in het verleden via de wasmachine om na elk gebruik mijn kraan dicht te draaien.
Op die manier ben ik zeker dat ik hem ook effectief heb open gedraaid ;p.
 
Eigenlijk mag men die mensen van mij catalogeren onder de categorie "te dom om te helpen donderen". Alsof de politiek zaken zal doen waarvan ze weten dat er een grote groep zal over wenen en klagen. Snapt men dan niet als de politiek enkel macht zou willen en hun zakken wil vullen men gewoon zou doen wat de massa wil zodat ze aan de macht kunnen blijven. Hoe contradictorisch is het niet dat mensen zeggen dat de politiek zus of zo doet om de mensen te pesten. Terwijl het net de mensen zijn die die politiekers de macht geven om dat te doen. Wie is er dan de domste? Toch wel diegene die hun die macht geeft.
Maar ja, dan is het simpel: 'die anderen' zijn stom, maar "ik" toch niet? Daarom dat het VB, een partij dat nog een politieke maagd is, zoveel succes heeft. Wacht maar tot zij moeten schipperen en toegevingen moeten doen.
 
Terug
Bovenaan