Old-scool tip: Alles op mail zetten na een meeting.Haha een praktijk voorbeeld op de werkvloer van enige tijd geleden
Collega Piet die een hoge positie bekleedt in een teammeeting: "Als X niet gedaan wordt dan gaat er niks live naar produktie! Wie voelt zich geroepen om dit te onderzoeken, op te nemen en te zorgen dat X gebeurt. Makila? Gij zijt de Chinese vrijwilliger!"
(1 maand later na hard zwoegen tijdens een meeting met Collega Piet)
Ik doe mijne uitleg maar plots onderbreekt Piet mij
Collega Piet: "Ik heb u helemaal niet gevraagd om X te doen. Je moest bezig zijn met Y zoals ik tegen u gezegd hebt 1 maand geleden.
Dat is niet goed hé! Begin er al maar snel aan!"
(2 weken later na hard zwoegen tijdens een meeting met Collega Piet)
Ik doe mijne uitleg maar plots onderbreekt Piet mij
Collega Piet: "Sjiek! En allemaal goed en wel dat je dat gedaan hebt. Maar ik had toch gevraagd om Z te doen 2 weken geleden?
Luistert gij wel goed naar mij? Neen toch? Dat is niet goed hé!"
Ter info: Iedereen van het team was getuige en Piet weet achter bezien nooit meer goed wat hij zegt tijdens meetings die gepasseerd zijn (zo blijkt)
Pro-tip: Copilot transcripts laten maken van alle teams-meetings