Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Leg je de momentsleutel bij niet gebruik altijd spanningsloos weg?
Yep. Is wel een oude sleutel van mijn vader, maar die was nogal maniakaal op zijn materiaal.
Moet ook jaarlijks gekeurd/gekalibreerd worden.
Heb deze sleutel vorig jaar getest tegen een gekalibreerde, en alles was OK. Ga dit woensdag opnieuw doen.

:help: hopelijk volgende keer geen krak maar klik klik
 
Met het triljoen cheques dat ondertussen bestaat - het lijkt wel pure willekeur welke cheques aangesproken worden:
  • eco
  • maaltijd
  • consumptie
  • cultuur
gevolg - je moet echt in het oog houden of er komen er te vervallen - neem dan automatisch diegene die eerst komen te vervallen, of kan elke winkeluitbater kiezen uit een menu op zo een terminal?
 
Met het triljoen cheques dat ondertussen bestaat - het lijkt wel pure willekeur welke cheques aangesproken worden:
  • eco
  • maaltijd
  • consumptie
  • cultuur
gevolg - je moet echt in het oog houden of er komen er te vervallen - neem dan automatisch diegene die eerst komen te vervallen, of kan elke winkeluitbater kiezen uit een menu op zo een terminal?
Net een van de klachten is dat het altijd de eerste die vervallen zijn die gebruikt worden.
 
De handelaar kan dat kiezen. Ik vraag het altijd expliciet als het niet om maaltijdcheques gaat. Je zou dat ook via de app moeten kunnen kiezen, maar de (expliciete) keuze van de handelaar overschrijft dit volgens mij ook. Je moet vooral geluk hebben dat afgerekend wordt door iemand die het systeem kan gebruiken. Ik heb al meermaals gehad dat geafficheerd was dat je kon betalen met 'consumptiecheques' en dat mijn saldo zogezegd ontoereikend was (terwijl ik voor honderden euro's op die kaart had staan).

Door (eigen) onoplettendheid is bij mij sinds de feestdagen €500 aan consumptiecheques opgebruikt i.p.v. maaltijdcheques. Ach ja, kan gebeuren, ik ben al blij dat ze op zijn. Dat geld had ik sowieso uitgegeven en de maaltijdcheques zijn ondertussen ook weer op. :p
 
De handelaar kan dat kiezen. Ik vraag het altijd expliciet als het niet om maaltijdcheques gaat. Je zou dat ook via de app moeten kunnen kiezen, maar de (expliciete) keuze van de handelaar overschrijft dit volgens mij ook. Je moet vooral geluk hebben dat afgerekend wordt door iemand die het systeem kan gebruiken. Ik heb al meermaals gehad dat geafficheerd was dat je kon betalen met 'consumptiecheques' en dat mijn saldo zogezegd ontoereikend was (terwijl ik voor honderden euro's op die kaart had staan).

Door (eigen) onoplettendheid is bij mij sinds de feestdagen €500 aan consumptiecheques opgebruikt i.p.v. maaltijdcheques. Ach ja, kan gebeuren, ik ben al blij dat ze op zijn. Dat geld had ik sowieso uitgegeven en de maaltijdcheques zijn ondertussen ook weer op. :p
Ik heb dat ook al voorgehad, maar uiteindelijk geen ramp. Eten moet je toch en je hebt daarvoor dan €500 extra gekregen.
 
Ik kijk naar buiten en de zon schijnt. Ik pak de lift naar beneden en loop naar buiten en het regent. Ik vloek tegen mijn collega. Wat gebeurt er: het begint nog harder te regenen.
 
windows heeft gwn de mail app verwijderd. ik kan er niet meer aan, tof.
Erger nog, nu duwen ze naar de Outlook app.
Ik ben in mijn studententijd ingelogd geweest met een O365 account van de school waardoor die nu elke keer opnieuw die login wilt verifiëren, maar dat account bestaat dus ondertussen niet meer (allé, of ik kan er toch niet meer op inloggen wat voor mij dus hetzelfde is). Soms heb ik de indruk dat we qua software meer achteruit dan vooruit gaan.
 
windows heeft gwn de mail app verwijderd. ik kan er niet meer aan, tof.
Welke Windows versie is dat? 10 of 11?
Want heb dat op de pc bij mijn ouders ook al eens gezien in die Mail app dat het naar Outlook ging overgaan of zoiets. Als die dan ineens weg zijn, zal het weer paniek zijn.
 
Ik krijg een notificatie van Facebook. "Er staat een melding op u te wachten op Instagram".

Ik open Instagram: "er staat een melding op u te wachten op Threads".

Ik open Threads: "u heeft een nieuwe volger".


Waarom dan niet gewoon een notificatie geven van Threads?


Is dat een lepe truc om mij al hun apps te laten openen zodat ik er telkens blijf plakken ze veel f*cking ads door mijn strot kunnen rammen?
Een tip, zorg dat niet 99% van de items ads, gesponsorde zaken, of dingen die ze mij aanraden die me geen reet interesseren. Maar misschien posts van personen die ik als vriend heb en/ of zaken die ik volg. En zet Da godverdomme eens chronologisch. Het interesseert mij niet dat iemand die in niet ken op de pagina van mijn neef "gelukkige verjaardag" geschreven heeft 8 dagen geleden.
 
Ik denk dat dit eerder te maken heeft met de privacy/gdpr en de algemene voorwaarden die voor beide apps verschillend zijn.

Ja, ik erger me er ook aan, net zoals dat door nieuwe europese regelgeving (Digital Markets Act), de functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid inperkt bij grote techbedrijven als google, bvb de maps die niet meer automatisch verschijnt bij een zoekopdracht.
Dat ligt niet aan de techbedrijven, maar aan de regelgeving.
 
Terug
Bovenaan