Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rode kaart bij de keuring.

- Ruitenwissersproeiers werken niet
- Achterste wielen hebben spoorverbreders (mag blijkbaar niet op dit model)
- CO2 te hoog (7.5 en limiet is 4.5%)

:tongue: bij het willen wegrijden van de laatste keuringspost kreeg ik 'm ook niet meer gestart. Batterij opnieuw leeg. Waarschijnlijk slechte batterij of erger, alternator. Bij het wachten na de keuring kreeg ik de ruitenwissers wel aan de praat. Spoorverbreders zijn normaal snel op te lossen, maar moet wel nieuwe wielbouten kopen aangezien degene die ik heb te kort zijn om de wielen zonder spacers te bergen.

CO2 gaat dikke miserie zijn. Stuk dat ik heb ter vervanging (crossover pipe) ligt klaar maar is een miserie om te installeren blijkbaar. En dan weet ik nog niet zeker dat dit dé oplossing zal zijn.

En dan te zeggen dat de vorige eigenaar in april 2022 nog glanzend geslaagd was in de Waalse keuring. Misschien 2de keer naar de Walen gaan? :wallbash:

En dan te zeggen dat de vorige eigenaar in april 2022 nog glanzend geslaagd was in de Waalse keuring. Misschien 2de keer naar de Walen gaan? :wallbash:
Er is een reden waarom velen met een diesel naar Wallonië rijden als ze niet ver van de grens zitten. 😉
Maar ik dacht dat herkeuring altijd in hetzelfde station moest?

Veel te laat gaan slapen en vroeg op. Als kers op de taart mijn smartwatch die de smartass gaat uithangen met een notificatie over waarom een constant slaappatroon goed is :unsure:

Klassen op museumbezoek dus 'wacht' voor mij. Geen probleem. Komt twee keer een toezicht te doen. Ook geen probleem. Wat wel irritant is, is dat ze zo vijf of zes keer veranderen van waar die leerlingen heen moeten en je dus half de school afloopt om dan te horen dat leerkracht XYZ ze heeft om een les in te halen.

De volume knop van mijn geluids installatie :(

Ik heb vorige zomer ergens mijn vorige geluids installatie weg gegooid. Telkens hoorde ik wat storing ... Dus een beetje een ruis geluid. Van zodra ik dan aan de volume knop draaide was dit dan beter. Dan moest ik wat "mikken" tot ik door beide boxen terug geluid had.
Met wat contact spray op de rand van die knop te spuiten (electronisch component) was dit dan weer voor een tijdje beter...

Nu met mijn nieuw systeem ook weer van dat , na amper 1 jaar.... Pff wat is dat toch.

De volume knop van mijn geluids installatie :(

Ik heb vorige zomer ergens mijn vorige geluids installatie weg gegooid. Telkens hoorde ik wat storing ... Dus een beetje een ruis geluid. Van zodra ik dan aan de volume knop draaide was dit dan beter. Dan moest ik wat "mikken" tot ik door beide boxen terug geluid had.
Met wat contact spray op de rand van die knop te spuiten (electronisch component) was dit dan weer voor een tijdje beter...

Nu met mijn nieuw systeem ook weer van dat , na amper 1 jaar.... Pff wat is dat toch.
Staat dat in een vochtige ruimte ofzo? 1 jaar is wel snel.

Staat dat in een vochtige ruimte ofzo? 1 jaar is wel snel.
Nee hoor in mijn living;
Moet wel zeggen, is een Kenwood stereo installatie van de jaren 90.

Indertijd een hele dure geweest, met magnifiek geluid (zo'n dingen maken ze niet meer imo).

Achja, zal maar een contactspray spuitbus gaan halen, en maandelijks eens spuiten
(waiting for the line to be quoted in the OUT-OF-CONTEXT-BG thread :p )

En nee ik koop geen nieuwe geluids installatie hoor.
Ik ben gek van die oude toestellen.

Op zoveel vlakken zouden we broers kunnen zijn, ik gebruik ook nog altijd een Kenwood losse componenten hifi uit de jaren 90 😌

Op enkele andere vlakken zouden we dan weer minder broers kunnen zijn. Alhoewel 🤔

Op zoveel vlakken zouden we broers kunnen zijn, ik gebruik ook nog altijd een Kenwood losse componenten hifi uit de jaren 90 😌

Op enkele andere vlakken zouden we dan weer minder broers kunnen zijn. Alhoewel 🤔

Ja raakvlakken zijn er idd wel :D

Nummers als deze '80s hits klinken ook zoveel beter (psychologisch dan) als het uit een geluidsinstallatie komt van min of meer die jaren

Bovendien, kijk nu 30 jaar later werkt dit nog (met eens op te spuiten op de volume knop dan).

Ik weet niet of de huidige generatie logitech toestellen 30 jaar zal meegaan hoor. (ok die duurdere segmenten wellicht ook wel)

Nee hoor in mijn living;

Indertijd een hele dure geweest, met magnifiek geluid (zo'n dingen maken ze niet meer imo).

Achja, zal maar een contactspray spuitbus gaan halen, en maandelijks eens spuiten

Is het een probleem van de regelknop, of de achterliggende/onderliggende weerstand?

Is het een probleem van de regelknop, of de achterliggende/onderliggende weerstand?
Bij mijn vorig setje (cambridge soundworks, ook nogtans duurdere installatie, ik dacht iets van 450 euro in 2002 betaald),
was het wel degelijk de regelknop .
Met eens om de maand daar op te spuiten met contact spray was het opgelost.
En wat ook steeds opvalt: het is telkens in de "geluids zone's" waar ik meest op zette ook.
Want als ik hem dan plots in de hele luide geluids zone's zette, en wat heen en weer draaide aan de knop, was er geen enkele storing te horen.

Dus gezien het vooral rond de courrante/frequente geluids niveau's was, leek het me echt wel degelijk aan die knop ook te liggen.

Nu met deze Kenwood die ik van boven naar beneden heb gehaald om aan de PC te hangen nu, weet ik het natuurlijk niet, ik moet eerst achter zo'n nieuwe spuitbus. Maar ook daar lijkt het echt vooral in de courante geluids niveaus voor te vallen.
Maar voor enkele euro's heb ik die spuitbus wel. Het is het proberen waard!
(achterliggende weerstand klinkt wel ingrijpender om te herstellen, vrees ik?)

@TRUMP

Maken ze vandaag wel nog hoor, deftige hifi

bvb dit

marantz heeft nog de warme vollere (vintage like) klank, maar met de voordelen van modernere apparatuur betreft inputs etc.

Probleem met oudere 90's verstrekers zijn idd slijt van contacten
Had ik met m'n 90's pioneer (die ik begin de 90's nieuw kocht) ook na 10 jaar, maar bij input selector

@Yo-Han Dat is wel een heel mooi setje die je daar hebt getoond.
Idd er zijn weinig courrante inputs, maar met een bluetooth receiver is dat ook op te lossen. Och dag van vandaag, met gekoppeld aan mijn PC kan ik ook afspelen wat ik maar wil (spotify, youtube, etc...)
Voorlopig hou ik het bij deze, tot hij zowaar ontploft denk ik.

En dan ga ik eens op zoek voor zoiets dat jij daar post. Wat deze ziet er wel nice uit.

Nee hoor in mijn living;

Nice. Meteen een nostalgisch gevoel naar vroeger. Had ook zo'n toren op m'n kamer staan. Had die nog van m'n pa gekregen. Met uiteraard onderaan nog boxen vol met cassettes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan