Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net een mail gehad van Netflix in verband met hun plannen om het delen van wachtwoorden te stoppen. Ik heb gelijk mijn betalend abonnement van jaren oud stopgezet, en ik hoop vurig dat dit soort praktijken de waarde van dat bedrijf doen kelderen. Wanneer gaat een van die gigantische rotbedrijven nu eindelijk eens denken aan hun gebruikers in plaats van altijd maar te concentreren op oneindig groeien in een eindige wereld? Ik weet dat die verplichtingen hebben tegenover hun aandeelhouders, maar wat kan ik me toch kapot ergeren aan die kanten van het kapitalisme.

Net een mail gehad van Netflix in verband met hun plannen om het delen van wachtwoorden te stoppen. Ik heb gelijk mijn betalend abonnement van jaren oud stopgezet, en ik hoop vurig dat dit soort praktijken de waarde van dat bedrijf doen kelderen. Wanneer gaat een van die gigantische rotbedrijven nu eindelijk eens denken aan hun gebruikers in plaats van altijd maar te concentreren op oneindig groeien in een eindige wereld? Ik weet dat die verplichtingen hebben tegenover hun aandeelhouders, maar wat kan ik me toch kapot ergeren aan die kanten van het kapitalisme.
Ze zijn al een tijdje aan het vallen. Nu verwacht ik niet dat hun nieuwe strategie ervoor gaat zorgen dat hun laatste stijging nog zal doorgaan 🤷‍♂️

1684920478344.png

Je hebt natuurlijk altijd mensen die gewoon kijken omdat ze niet beter weten. Bekijk het als de VRT-kijker die dat heel de dag op zijn tv laat draaien.

Wat bedoel je?
Op zich heeft ze een punt dat ons ongebreidelde economische groei haaks staat op het halen van ecologische doelstellingen. Maar haar drammerige en belerende manier van discussie voeren maakt het onmogelijk om naar haar betoog te luisteren. Dit is nu echt iemand die meer schade doet aan de groene zaak dan goed, iets waar menig Groen/Ecolo politicus ook last van heeft.

402euro net kunnen betalen voor een stom NTC voelerke van de warmtepomp boiler te vervangen 💀
Zo vroeg op de dag al genaaid worden, heerlijk toch :coffee:.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vorige week reispas gaan aanvragen bij de gemeente. Afspraak voor moeten maken, geen probleem dat kan ik begrijpen.

Nu vandaag bericht gekregen dat het klaar ligt maar ik moet terug een afspraak maken om dit te gaan afhalen. :laugh:

Eerstvolgende mogelijkheid: volgende week dinsdag, eerstvolgende mogelijkheid dat ik zelf kan gaan: over 2 weken.

Doe toch normaal zeg. Een afspraak maken voor iets dat hoogstens twee minuten duurt, n'importe quoi.

Eind december, vliegtuigtickets gekocht voor mijn gezin en nog een ander gezin.

Volgende week vertrekken we op vakantie dus vandaag wil ik alle documenten afdrukken en zie ik dat de voornaam van het kind van het andere koppel niet juist staat.

Daar straks gebeld met Brussels Airlines met als resultaat: nieuw ticket moeten aankopen voor dat kind want Brussels Airlines wil de naam niet aanpassen…361€ foetsie 😭

Daarnaast ook gisteren ontdekt dat we nog een kidsid nodig hadden voor onze zoon. Nog eens een spoedprocedure mogen opstarten voor hem. 130€ foetsie 😭

Zo wordt het wel een heel dure reis 😅

Op zich heeft ze een punt dat ons ongebreidelde economische groei haaks staat op het halen van ecologische doelstellingen. Maar haar drammerige en belerende manier van discussie voeren maakt het onmogelijk om naar haar betoog te luisteren. Dit is nu echt iemand die meer schade doet aan de groene zaak dan goed, iets waar menig Groen/Ecolo politicus ook last van heeft.
ik kan enkel afgaan van die paar keer dat ik ze op tv gezien heb en ik ga haar motivatie niet in twijfel trekken, want ik ken haar niet persoonlijk, maar die heeft voor mij toch altijd al een beetje die 'air' gehad.

ik kan enkel afgaan van die paar keer dat ik ze op tv gezien heb en ik ga haar motivatie niet in twijfel trekken, want ik ken haar niet persoonlijk, maar die heeft voor mij toch altijd al een beetje die 'air' gehad.
Het is vooral een gemiste kans, groene basisprincipes zouden een structureel deel moeten uitmaken van elk partijprogramma. Jammer genoeg associeert iedereen het groene gedachtengoed met de Anuna's, Nadia Naji's en Tine Vanderstraeten's van deze wereld, mensen die vooral in dogma's denken waardoor er een apathie/afkeer ontstaat voor deze principes bij de algemene bevolking.

En hoe gaat Netflix dit controleren in praktijk?

Kan me niet voorstellen dat zij het rijksregister mogen nakijken?

En hoe gaat Netflix dit controleren in praktijk?

Kan me niet voorstellen dat zij het rijksregister mogen nakijken?
Verschillende IP's wellicht zeker? van zodra je via een andere router verbinding maakt, bekijken ze dit als 2 verschillende adressen.

Blij dat ik geen streamingdiensten heb. Praat eens met uw partner. Bekijk eens een DVD. Ga eens meer wandelen en sporten. Of spreek eens meer af met familie/vrienden.
Back to the roots.

(ooit eens heel kortstondig netflix en later amazon geprobeerd. Heel snel afgehaakt. Dat serie bingen is echt niets voor ons. zelfs niet in de winter. En voor de weinige (nieuwe) kwaliteitsfilms moet je het toch ook niet doen vind ik. Ga dan eens om de x aantal maanden naar de cinema en koppel dit aan een avondje uit)

Pas op: wij kijken heel graag eens naar een film hé, maar we leggen liever een dvd/blu ray collectie aan, (die schijfjes verkopen ze voor een habbekrats op rommelmarkten). Verzamelen is gewoon fijn, en na x aantal jaar ben je toch die film grotendeels vergeten hoor. Als je een collectie hebt, vind je altijd wel eens iets om op te leggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
De koppigheid en het onbeholpen zijn van een 60+

Mijn pa zijn tv doet al een tijdje vreemd, één helft van het scherm is veel donkerder dan het andere, geen idee hoe het komt.

Er is nog garantie op maar "het is met momenten plots terug goed hoor"
Dit weekend (pak 10 dagen voor de garantie vervalt) "Kan je zo'n online formulier invullen voor nazicht/reparatie"
Zo gevraagd zo gedaan..

Ik vraag hem
"Hoelaat mogen ze u opbellen door de dag"
Neenee nie bellen, want ik weet toch niet wat zeggen
"Oké zal ik dan mijn nummer opgeven?"
Als gij werken zijt en in Brussel zit kunt gij toch ook niks doen

Oké via mail dan
Deze middag telefoon dat ze hem gemaild hebben dat hij de stekker moest uittrekken en de tv een update moest laten doen

Ik zeg ja dat gaat niet helpen en ze gaan het rekken tot de garantieperiode om is..
"Kunt ge straks komen om die terug in te stellen"
*Zucht*

Ik bel op weg naar huis naar hem of ik kan langsgaan "nee ik ben er nu nie en ge kunt dat niet alleen"

Bel ik net nog eens "jama seg ik wou nog eerst eten"

:angry::angry:
Paar weken terug nog aan hun hulp gevraagd omdat ik het niemeer bolgewerkt kreeg. Ze duwen nog meer op mijne rug ipv te helpen ja

Shithummels die mee willen carpoolen.

Ok...

En dan u al een plannentje tonen van hoe samen te rijden.

Eerst via hem een uur omweg, en 's avonds dan nog eens.

I.p.v. 2 uur in een auto te zitten, 4 uur zekers.

Sterf.

--
Erg tegenwoordig.
Ofwel:
-hebben ze geen auto
-hebben ze een veel te dure auto die ze nergens durven achterlaten.
(De ergsten van al, koop dan iets anders. Prestigieus naar het werk en de bakker om de hoek rijden.)
-hebben ze een (veel te dure sowieso) elektrische wagen met amper een bereik.
Waarom stem je dan toe als het zo tegen je goesting is?

Vorige week reispas gaan aanvragen bij de gemeente. Afspraak voor moeten maken, geen probleem dat kan ik begrijpen.

Nu vandaag bericht gekregen dat het klaar ligt maar ik moet terug een afspraak maken om dit te gaan afhalen. :laugh:

Eerstvolgende mogelijkheid: volgende week dinsdag, eerstvolgende mogelijkheid dat ik zelf kan gaan: over 2 weken.

Doe toch normaal zeg. Een afspraak maken voor iets dat hoogstens twee minuten duurt, n'importe quoi.
Daarstraks langs het gemeentehuis geweest en op een of andere slinkse manier mijn paspoort meegekregen :laugh:

Ik was in eerste instantie langsgegaan, voor ik een afspraak zou maken, om na te vragen of iemand anders dat in mijn plaats ook kan komen afhalen zodat die persoon daar niet voor Piet Snot zou staan volgende week.

Ik bied mij dus aan bij het onthaal en ik doe mijn uitleg dat mijn paspoort klaar is en ik een afspraak wil maken, maar ik vraag dus ondertussen of iemand anders dit mag komen afhalen. Mevrouw aan de balie wist dit niet zeker en ging het navragen. "Ja, zegt mijn collega." Echter zie ik toch wat vertwijfeling in haar blik waar ik dus op slinkse wijze wat op inspeel. "Mevrouw zijt ge 100% zeker? Want ik zou dat wel graag zeker willen weten dat mijn kennis hier volgende dinsdag niet voor niets staat en ik nog langer moet wachten." Vervolgens gaat zij naar een andere ruimte en komt ze terug met de melding dat ik mag doorlopen naar de afdeling van de reispassen. Na nog geen minuut had ik mijn reispas. :biglaugh:

Ik bedank die persoon erg vriendelijk dat ze dat heeft willen doen voor mij en daarna loop ik terug naar buiten en glimlach ik oprecht naar de mevrouw van de balie waarna ze mij een knipoog geeft. Duidelijk dat ze dat dus zelf een onnozele procedure vinden.

Nogmaals: absoluut geen probleem dat je voor bepaalde zaken een afspraak moet halen, maar om gewoon iets af te halen op een gemeentehuis dat nog geen twee minuten duurt valt daar niet onder.

De koppigheid en het onbeholpen zijn van een 60+

Mijn pa zijn tv doet al een tijdje vreemd, één helft van het scherm is veel donkerder dan het andere, geen idee hoe het komt.
Da's met 99% zekerheid een backlight die stuk is aan één zijde.
En ja, waarschijnlijk weet zelfs de first-line support dat en proberen ze het inderdaad te rekken tot na de garantieperiode.

En ja, waarschijnlijk weet zelfs de first-line support dat en proberen ze het inderdaad te rekken tot na de garantieperiode.
Dat is natuurlijk geen probleem want zodra het gemeld is, is die periode niet meer van tel.

Daarstraks langs het gemeentehuis geweest en op een of andere slinkse manier mijn paspoort meegekregen :laugh:

Ik was in eerste instantie langsgegaan, voor ik een afspraak zou maken, om na te vragen of iemand anders dat in mijn plaats ook kan komen afhalen zodat die persoon daar niet voor Piet Snot zou staan volgende week.

Ik bied mij dus aan bij het onthaal en ik doe mijn uitleg dat mijn paspoort klaar is en ik een afspraak wil maken, maar ik vraag dus ondertussen of iemand anders dit mag komen afhalen. Mevrouw aan de balie wist dit niet zeker en ging het navragen. "Ja, zegt mijn collega." Echter zie ik toch wat vertwijfeling in haar blik waar ik dus op slinkse wijze wat op inspeel. "Mevrouw zijt ge 100% zeker? Want ik zou dat wel graag zeker willen weten dat mijn kennis hier volgende dinsdag niet voor niets staat en ik nog langer moet wachten." Vervolgens gaat zij naar een andere ruimte en komt ze terug met de melding dat ik mag doorlopen naar de afdeling van de reispassen. Na nog geen minuut had ik mijn reispas. :biglaugh:

Ik bedank die persoon erg vriendelijk dat ze dat heeft willen doen voor mij en daarna loop ik terug naar buiten en glimlach ik oprecht naar de mevrouw van de balie waarna ze mij een knipoog geeft. Duidelijk dat ze dat dus zelf een onnozele procedure vinden.

Nogmaals: absoluut geen probleem dat je voor bepaalde zaken een afspraak moet halen, maar om gewoon iets af te halen op een gemeentehuis dat nog geen twee minuten duurt valt daar niet onder.
'en nu dat ik toch hier ben, kan je me aub meer informatie geven over ....'
'en hoe lang is dit nu geldig? amai, maar zoveel jaar. waarom kunnen ze niet ....?'
'mijn bewijs voor afhaling, wacht even ik heb dat hier ergens in mijn binnenzak/handtas. moet alle plekken nog aftasten/uitspitten'
ge zou eens moeten weten hoeveel mensen er zijn die er om in slagen om iets wat maar 2 minuten moet duren toch te rekken tot een kwartier.

Gek genoeg ging hij daarstraks dus wel normaal.

Uiteraard niks installeren mja
Wel gezegd dat hij toch maar beter een dag of 2 zelfs wacht voor hij een mail terug stuurt.

Ik verwacht morgen wel opnieuw telefoon 😅

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan