Daarstraks langs het gemeentehuis geweest en op een of andere slinkse manier mijn paspoort meegekregen
Ik was in eerste instantie langsgegaan, voor ik een afspraak zou maken, om na te vragen of iemand anders dat in mijn plaats ook kan komen afhalen zodat die persoon daar niet voor Piet Snot zou staan volgende week.
Ik bied mij dus aan bij het onthaal en ik doe mijn uitleg dat mijn paspoort klaar is en ik een afspraak wil maken, maar ik vraag dus ondertussen of iemand anders dit mag komen afhalen. Mevrouw aan de balie wist dit niet zeker en ging het navragen. "Ja, zegt mijn collega." Echter zie ik toch wat vertwijfeling in haar blik waar ik dus op slinkse wijze wat op inspeel. "Mevrouw zijt ge 100% zeker? Want ik zou dat wel graag zeker willen weten dat mijn kennis hier volgende dinsdag niet voor niets staat en ik nog langer moet wachten." Vervolgens gaat zij naar een andere ruimte en komt ze terug met de melding dat ik mag doorlopen naar de afdeling van de reispassen. Na nog geen minuut had ik mijn reispas.
Ik bedank die persoon erg vriendelijk dat ze dat heeft willen doen voor mij en daarna loop ik terug naar buiten en glimlach ik oprecht naar de mevrouw van de balie waarna ze mij een knipoog geeft. Duidelijk dat ze dat dus zelf een onnozele procedure vinden.
Nogmaals: absoluut geen probleem dat je voor bepaalde zaken een afspraak moet halen, maar om gewoon iets af te halen op een gemeentehuis dat nog geen twee minuten duurt valt daar niet onder.