Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga je úit invaliditeit terug aan het werk - waar ons aller overheid toch blij moet mee zijn, aangezien het toch allemaal profiteurs zijn alee komaan - en krijg je een brief ‘ja, u had recht op een premie van €510, maar u bent terug aan het werk sinds deze maand dus suck it’. Ik wist daar niks van, ik ging het nooit geweten hebben. Apsjaars.

2e x op korte tijd dat mijn vriendin iets aan het streamen is naar de Chromecast.
Zij zet het af, ik wil verbinden en het lukt niet meer.

Geen idee hoe ze dat klaar speelt.
Ik vind de Chromecast nog op mijn gsm, op tv heb ik ook beeld, maar om de één of andere reden kunnen die 2 niet meer verbinden.

2e x op korte tijd dat mijn vriendin iets aan het streamen is naar de Chromecast.
Zij zet het af, ik wil verbinden en het lukt niet meer.

Geen idee hoe ze dat klaar speelt.
Ik vind de Chromecast nog op mijn gsm, op tv heb ik ook beeld, maar om de één of andere reden kunnen die 2 niet meer verbinden.
Ik onlangs bij onze (geleende) beamer. Ik was ernaar aan het casten via Prime Video. Ging even naar buiten om de honden buiten te laten en nam m'n gsm mee. Als ik terug binnen kwam kon ik onmogelijk terug verbinden.

Beamer en gsm beiden moeten heropstarten vooraleer het wou werken.

Zaterdag - zondag - maandag vorige week ben ik gaan lopen --> Mijn GPS horloge meldt dat ik overbelast ben en ik best het even rustig aan doe.
Daarna loop ik tem vrijdag niet meer.

Zaterdag staat er nog steeds 'overbelast' op mijn horloge en ga ik een toerke van 7km lopen.
Het resultaat is dat na de loop, mijn horloge meldt dat ik niet eens meer productief bezig ben, maar dat ik in 'onderhoud modus' zit. :unsure:

Zondagochtend controleer ik het opnieuw en mijn horloge meldt dat ik 'ondertraind' ben.
Dus ik ga een toerke lopen rond de middag en daarna staat er dat ik opnieuw productief bezig ben.
Wat later check ik het nog eens, en staat er dan ik opnieuw in 'onderhoud modus' zit.
Ik loop dan zondagavond nog een extra toerke, en na de loop staat er dat ik 'ondertraind' ben. :unsure:

Ik check deze ochtend nog een keertje, en nu staat er dat ik heel zwaar 'ondertraind' ben.

Dus ik ben overbelast en ik loop 5 dagen niet = nog steeds overbelast
Ik loop nadien 20km op 2 dagen tijd en ik ben ineens zwaar ondertraind :)

Ik begrijp wel ergens waarom, maar eigenlijk geeft dit een vertekend beeld. Het horloge doet de updates niet op de correcte momenten he.

---

Voor het overige zéér tevreden over mijn Polar, maar bovenstaande functie is dikke 'brol'. :tongue:

Ik heb ook polar, en ik denk dat ze gewoon ook rekening houden met vb zware trainingen in een periode van 7 dagen. Zo kan je bijv overbelast zijn door 1 zware training, dit houd vrij lang aan, en na 7 dagen vallen die cardiopunten weg, en zak je plots naar onderbelast.

Heb me ook al vragen gesteld, maar lijkt me wel een ok indicatie

In dat opzicht van massatoerisme vind ik bv Neuschwanstein in Duitsland zo hilarisch. Koning Ludwig II wou een buitenverblijf voor hem alleen, waar hij kon ontsnappen aan de verplichtingen en alle lasten en spanningen uit München. Paar weken achter zijn dood hebben ze het opengesteld voor bezoekers en sindsdien 1,3 miljoen bezoekers per jaar. Van rust en privacy gesproken. 🤣
Ben daar in zomer 2020 geweest. We zijn niet in het kasteel geweest (geen interesse daarin), wel in de omgeving. Het was er druk, maar nog wel te doen. Alleen is er een brug over een kloof in de buurt, vanwaar je een mooi uitzicht hebt over het kasteel. Daar stond dus een rij van naar ik schat twee uur van mensen die daar een foto/selfie wilden nemen op die brug. Dat hebben wij uiteraard dan niet gedaan.

#wanderlust en van die dingen, staat schoon op Instagram of zo.
K ga het nooit verstaan.
In het hoogseizoen. Disneyland Parijs.
1x gedaan, en dan nooit meer ...
Ik ga altijd in het laagseizoen naar zo'n pretpark.

Ne populaire rollercoaster - Wachtrij? 3 fucking uur aanschuiven. 2 ritten en uw dag is al voorbij.

Nochtans zie ik elke zomer op TV weer van die wachtrijen waarvan ik denk: éénmalige bezoekers of volharden in de boosheid?

Speciale klassenraad voor laatstejaars die mentaal ingestort is. Blijkt dat meisje al járen het communicatiepunt tussen beide ouders te zijn. Meneer en mevrouw weigeren pertinent met elkaar te praten - zelfs toen kind op stage was *in Kenia* - en dus moet de dochter constant beide kanten briefen.
Moeder is dan ook nog eens ‘psychologe’. Zelfs nu, voor het welzijn van de dochter, heeft moeder een standpunt (niet aan toegeven, ze bijt er zich door) en vader ook (misschien kan de werklast op school voor die laatste maand minder). Ik doe geen uitspraken over welke aanpak ze moeten nemen, maar als er nu één moment is dat je moet zeggen ‘fuck it, voor ons kind gaan we nu samen eens zien hoe of wat’ dan is dit het toch? Echt intriest.

Speciale klassenraad voor laatstejaars die mentaal ingestort is. Blijkt dat meisje al járen het communicatiepunt tussen beide ouders te zijn. Meneer en mevrouw weigeren pertinent met elkaar te praten - zelfs toen kind op stage was *in Kenia* - en dus moet de dochter constant beide kanten briefen.
Moeder is dan ook nog eens ‘psychologe’. Zelfs nu, voor het welzijn van de dochter, heeft moeder een standpunt (niet aan toegeven, ze bijt er zich door) en vader ook (misschien kan de werklast op school voor die laatste maand minder). Ik doe geen uitspraken over welke aanpak ze moeten nemen, maar als er nu één moment is dat je moet zeggen ‘fuck it, voor ons kind gaan we nu samen eens zien hoe of wat’ dan is dit het toch? Echt intriest.
Je bent wel een goede motivator voor het onderwijs. Wat een feest voor de drama-zoeker. Waarom nog tv-shows kijken als je het recht voor je neus kan zien en manipuleren.

Bleh warmtepomp boiler van Vaillant die weer in storing valt. Na 2 jaar hebben ze er al eens 2 printen in vervangen. Nu weliswaar 5jaar later zelfde storing.

Uiteraard buiten garantie. Geen mogelijkheid dat je die print gewoon kan bestellen en zelf vervangen?
Dat zal ik morgen hopelijk te weten komen. Vervangen is peanuts.
De eerste maal wist de technieker me te vertellen dat de 2 printjes goed was voor een kost van een dikke 850euro.
Denk dat boiler zelf nog geen 2k was... Ridicuul wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan