Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn jaloezie en afgunst geen synoniemen?
Nope.
Jaloers is dat je iets zelf wilt hebben, afgunst is dat je het iemand niet gunt.

Tuurlijk zou ik graag rijk zijn en ook een villa kunnen bouwen, maar ik ben best tevreden wat ik heb en wat ik bereik door zelf gewoon keihard te werken. Maar die Andy Peelman gun ik dat gewoon niet met wat die doet, trekt gewoon op niks.

:unsure:

Gewoon iemand die rijk is geworden door zijn hand in het gat van een hond te steken. Nouja. Het maakt ook eigenlijk niet uit hoe die mens is rijk geworden. In de entertainmentbusiness moet je gewoon gesmaakt worden door de meute en die is nu eenmaal snel content. 🤷‍♂️

Bus van De Lijn tegen mijn geparkeerde wagen gereden, gewoon doorgereden, dus hip hoi.

Als dat een bus van De Lijn was (en daar getuigen van zijn) moet dat toch te makkelijk te achterhalen zijn welke chauffeur/bus dat was, en zo'n maatschappij zal dat dan wel regelen via de verzekering of duidelijke procedures voor hebben met haar werknemers?

Al blijft het natuurlijk altijd een gedoe en geregel, ook al krijgt ge de schade terugbetaald.

Gewoon iemand die rijk is geworden door zijn hand in het gat van een hond te steken. Nouja. Het maakt ook eigenlijk niet uit hoe die mens is rijk geworden. In de entertainmentbusiness moet je gewoon gesmaakt worden door de meute en die is nu eenmaal snel content. 🤷‍♂️
Maar de Gert had wel het gat van de hond én in de markt gezien! Verschil met AP.

Ergernis: waarom heb ik de bronchite van zoon overgenomen net nu ik zowel klasbezoek als opendeurdag heb? Wie wordt nu nog winterziek in mei?

Als dat een bus van De Lijn was (en daar getuigen van zijn) moet dat toch te makkelijk te achterhalen zijn, en zo'n maatschappij zal dat dan wel regelen via de verzekering?

Al blijft het natuurlijk altijd een gedoe en geregel, ook al krijgt ge de schade terugbetaald.
Ik heb contact opgenomen met De Lijn, we zullen zien wat er uit komt zeker?

VTM lanceert vanaf vandaag een optionele formule voor VTM GO, waarbij ge voor 3,95 euro reclamevrij naar alle programma's kunt kijken. Uiteraard regent het nu reacties van mensen die dat schandalig vinden dat VTM overal geld uit probeert te slaan, dat het dieven zijn, dat het leven al duur genoeg is voor iedereen, ... Enfin, dat fenomeen van die "schandalig dat ze geld durven vragen!" wanneer bepaalde bedrijven iets lanceren, is iets wat ge dan vaker ziet terugkeren.
Ik vraag me dan altijd af, reclameren die mensen in de supermarkt ook tegen de kassierster dat het schandalig is dat ze geld durft vragen voor die boodschappen die ze willen meepakken? Of gaan die mensen tegen hun eigen werkgever klagen dat hij eens dringend moet stoppen met loon te betalen, zodat er tenminste financiële ruimte is om de producten/diensten van dat bedrijf een pak goedkoper of zelfs gratis te kunnen maken voor de klanten? Want ja, hoe durft ge het toch maar om geld proberen te verdienen als bedrijf en daardoor uw personeel een inkomen te durven bezorgen. :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik krijg hier een mailtje van GLS dat er een pakje onderweg is, verwacht nochtans niet direct iets :/ Als ik kijk wie de afzender is word ik helemaal niks wijzer, nikszeggende website waar ik niks heb besteld
Was van 't weekend nog in het nieuws dat ze tegenwoordig pakjes bestellen op uw naam, en bij laten afleveren. Gij moogt dat dan betalen etc.

Nope.
Jaloers is dat je iets zelf wilt hebben, afgunst is dat je het iemand niet gunt.

Tuurlijk zou ik graag rijk zijn en ook een villa kunnen bouwen, maar ik ben best tevreden wat ik heb en wat ik bereik door zelf gewoon keihard te werken. Maar die Andy Peelman gun ik dat gewoon niet met wat die doet, trekt gewoon op niks.
Ik ben ook geen fan van zijn acteervaardigheden, maar waarom zou ik het hem niet gunnen? Leef en laat leven. Hij doet wat hij doet en daar is blijkbaar publiek voor te vinden, anders zouden ze hem niet laten opdraven in allerhande VTM-programma's. En daar staat wel wat tegenover.

Nope.

De Van Dale lijkt dat anders te zien, al is het ook gewoon de gratis online versie.

Nu goed, de wereld loopt vol met mensen die (veel) meer hebben dan ik, en dit hebben verkregen door activiteit die ik niet begrijp.

Niet om het een of ander, maar die 10 miljoen waar ze over zingen is wel in belgische frank, en da's 250 000 EUR omgerekend, wat maar 1/4 is van die villa.

't Zijn ook maar arme sloebers geworden.

Niet om het een of ander, maar die 10 miljoen waar ze over zingen is wel in belgische frank, en da's 250 000 EUR omgerekend, wat maar 1/4 is van die villa.

Dit doet er mij aan denken dat ik recent op een etentje, toen het ging over "vroeger betaalde men hier met Belgische Frank", en ik aframmelde dat de conversiefactor 40.3399 was, ik echt zo een aantal blikken kreeg genre "het is goed bompa, straks komen ze u halen".

Dit doet er mij aan denken dat ik recent op een etentje, toen het ging over "vroeger betaalde men hier met Belgische Frank", en ik aframmelde dat de conversiefactor 40.3399 was, echt zo een aantal blikken kreeg genre het is goed bompa, straks komen ze u halen.
Ik zeg nog vaak "amai da's wel 2000 frang he". Elke keer commentaar of blikken zoals die gij zegt.

Een kinderopvang hier die tot augustus gesloten wordt wegens onduidelijkheid over een letsel bij een kind. Daar heb ik geen probleem mee, als er zoiets voorkomt moet dat onderzocht worden (al is de sluiting vaak wel erg lang?) Maar vanmorgen op de radio dan ‘het Agentschap Groeien onderzoekt een crèche die meer kinderen dan toegestaan opvangt’.
Ja, maar … wat verwachten ze nu? Eerst jaren wantoestanden, nu sluiten ze opvang bij de vleet maar ik hoor nergens anders dan ‘ja, de ouders gaan een oplossing moeten zoeken’. Heel die organisatie werkt toch compleet niet naar behoren? Ik weet wel dat je geen opvang uit je *** kan trekken, maar toch.

met de inflatie wel volgende:
250.000,00 euro in 1992 is het equivalent van 411.299,06 euro in 2023

Deur aan deur verkopers van Proximus. Staan ze daar met twee. Eentje doet de uitleg, de andere staat krampachtig naar je te staren.

Bent u geïnteresseerd meneer, dit is toch super interessant? Nee.
Zal ik uw nummer noteren, dan bellen we je later nog eens op? Nee.
Mijn collega, zal je haar nummer geven, mocht je van gedacht veranderen. Nee, ik hoef die niet.

Doei!

"Mijn werkgever betaalt alles van telecom. Heeft u een betere deal dan dat?"

Een kinderopvang hier die tot augustus gesloten wordt wegens onduidelijkheid over een letsel bij een kind. Daar heb ik geen probleem mee, als er zoiets voorkomt moet dat onderzocht worden (al is de sluiting vaak wel erg lang?) Maar vanmorgen op de radio dan ‘het Agentschap Groeien onderzoekt een crèche die meer kinderen dan toegestaan opvangt’.
Ja, maar … wat verwachten ze nu? Eerst jaren wantoestanden, nu sluiten ze opvang bij de vleet maar ik hoor nergens anders dan ‘ja, de ouders gaan een oplossing moeten zoeken’. Heel die organisatie werkt toch compleet niet naar behoren? Ik weet wel dat je geen opvang uit je *** kan trekken, maar toch.
Het gaat allemaal beteren als de Conner die huisvaders/moeders die thuisblijven voor de kinderen allemaal aan het werk krijgt. :unsure:

Het is een moeilijk gegeven hé.
Dat een kinderopvang moet sluiten omdat er onduidelijkheid is over de omstandigheden van een letsel bij een kind is niet abnormaal.
En als ouder zou ik blij zijn dat er zo kort op de bal wordt gespeeld.
Er moet dan wel tegenover staan dat er genoeg crisisopvang beschikbaar is.
Maar ik ben ook wel blij om te horen dat crèches die teveel kinderen opvangen zonder dat dat aangevraagd/goedgekeurd is ook onder de loep worden genomen.
Het zijn net zo een situaties die tot problemen kunnen leiden.
En als ouder wil je toch dat ze dat net vermijden?

Het is een moeilijk gegeven hé.
Dat een kinderopvang moet sluiten omdat er onduidelijkheid is over de omstandigheden van een letsel bij een kind is niet abnormaal.
En als ouder zou ik blij zijn dat er zo kort op de bal wordt gespeeld.
Er moet dan wel tegenover staan dat er genoeg crisisopvang beschikbaar is.
Maar ik ben ook wel blij om te horen dat crèches die teveel kinderen opvangen zonder dat dat aangevraagd/goedgekeurd is ook onder de loep worden genomen.
Het zijn net zo een situaties die tot problemen kunnen leiden.
En als ouder wil je toch dat ze dat net vermijden?
Probleem is, voor mij toch, dat het willen vermijden en effectief een werkbare optie hebben hier quasi niet te verenigen zijn. Je moet blijven werken en je kind moet opgevangen worden. Ik zit nu zelf in het onderwijs en zie al jongere collega’s op onbegrip botsen als er zoiets voorvalt. Ook te begrijpen van een werkgever, er moet les gegeven/gewerkt worden maar het wordt zo wel heel erg nauw voor ouders.

Nog een ergernis, maar al twee weken:
Als je zegt een ‘laptop school’ te zijn, dan moet je ook overal kwalitatieve wifi voorzien én geluid/beamer die gepast is voor de lokalen. Ik vind het super dat je in alle cursussen nu filmpjes en fragmenten allerhande hebt maar als ik die niet kan afspelen zonder dat er 18 keer een loading minuut nodig is, of ik moet een lokaal met veertig banken laten meeluisteren met 1 - zelfs geen 2 - oud desktop speakertje … Sorry, maar dan ben je geen ‘laptop school’. Dat neemt zo veel stoom uit een les en elke keer vragen dat ze autonoom met oortjes in kijken is ook geen oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan