Lange tekst en ik heb eigenlijk ook geen idee waar ik ermee naartoe wil – gewoon eens klagen denk ik.
Mijn ergernis is vooral mijn schoonouders en wat je daar aan hebt qua “hulp” en “steun” of in hun geval eerder last.
Met Pasen zijn we naar mijn ouders en ieders grootouders geweest. Haar ouders waren niet thuis.
Om 15u krijg je een telefoontje: “hebben jullie zin om met ons te gaan eten vanavond”
Bleek dat ze in de Ardennen zaten (op 90km van ons thuis) en of wij niet naar daar wouden gaan.
Ben nog nie zot dus uiteraard niet gedaan.
Paasmaandag waren dan hier thuis en was het eigenlijk meteen kritiek/negatief zijn van “we zien jullie bijna nooit” en “we dachten dat jullie zouden afkomen om samen te eten” en blablabla.
Mijn vriendin is dan uitgevlogen dat het momenteel onmogelijk is om iedereen te plezieren en vaak binnen te springen wegens gewoon geen tijd. (Werk, bijkomende unief studies,…)
Na een langer gesprek krijg je dan uiteraard “Maar als je hulp nodig hebt, zeg het dan gewoon!”
Ik ga niet vragen om te komen poetsen of hun in ons huis aan het werk te zetten, maar wel voorgesteld om bv. eens bij hun te gaan eten ’s avonds door de week. Dan moeten wij daar al geen tijd meer insteken en ze zien ons nog eens..
Gisteren gaat mijn vriendin tot bij haar ouders na de middag. Ligt haar ma in de zetel te slapen “want ze is toch zo moe” – werkt minder dan halftime. Maar dan wel “zeg maar als ik eens moet komen poetsen ofzo” -> Vriendin stelt voor donderdag.
“Aah maar dan zijn jullie niet thuis, goh ja misschien dan een andere keer”
om dan iets later te zeggen “Maar waarom pakken jullie geen poetsvrouw, verdient toch genoeg om dat te kunnen” Het was uw voorstel hé om te helpen.
Mijn vriendin vraagt of ik zaterdag hun aanhangwagen even mag lenen en dat we die anders al vrijdagavond zullen halen om ’s morgens de rit uit te sparen.
Ik dacht na die vorige aanvaring dat ze zouden zeggen “Blijf anders eten als je toch komt” Nope niks nada noppes.
Ik laat vallen dat ik mijn buitentrap en terras absoluut nog eens moet schoonmaken. Hare pa "Zeg maar wanneer". Aangezien ik niet vraag dat hij dat alleen doet stel ik zaterdag voor, half dagske werken, samen iets eten ofzo.. Of dat hij kwam met de aanhangwagen, terras schoonmaken en dan wegrijden wat weg moest. samen werken is sneller gedaan. Reactie: "Weekenden zijn moeilijk want dan proberen we zoveel mogelijk weg te gaan en te profiteren"

Als ik verlof daarvoor moet nemen kan ik het even goed zelf doen hé.. Stel u voor dat ik in mijn weekenden zou willen profiteren om mijn vakantiedagen zou behouden om weg te gaan.
Als ik dan in mijn omgeving hoor merk ik toch veel vaker dat vrienden 1 of zelfs 2x per week bij elk van de ouders gaan eten.
Nu dat moet ook niet en we wonen alleen, we werken dus ze moeten niet meer voor ons zorgen
Maar af en toe wat hulp ipv last van uw ouders zou toch welkom zijn.