Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het wel duidelijk is dat in deze context betekent dat het om "uitleggen" gaat.

Of moet hij het u eens komen wijsmaken?
We begrepen allemaal wat hij bedoelde, wat niet wil zeggen dat het niet mag aangekaart worden. Wijsmaken is nu eenmaal bedrieglijk, uitleggen (meestal) niet. Misschien had hij die collega met een kluitje in het riet gezonden, dan had het geklopt en kon hij het ons ook gewoon zo zeggen.

We begrepen allemaal wat hij bedoelde, wat niet wil zeggen dat het niet mag aangekaart worden. Wijsmaken is nu eenmaal bedrieglijk, uitleggen (meestal) niet. Misschien had hij die collega met een kluitje in het riet gezonden, dan had het geklopt en kon hij het ons ook gewoon zo zeggen.
Tis hier toch de ergenissenthread he :)

Lets call it ... Ergernis-ception.

Armaturen voor verlichting die tegenwoordig o zo klein gemaakt worden dat je er onmogelijk nog drie wago klemmen in krijgt om door te lussen.

Zijn die rode kruisstickers gedrukt met bladgoud ofzo??
10 euro😮

Waarom kost de pleister € 10?​

Ook de prijs van het nieuwe verkoopitem evolueert mee naar € 10 per stuk. De oude prijs van de sticker, € 5 – of 200 Belgische Frank in de jaren ‘90 – was namelijk sinds 1993 niet meer aangepast, ondanks de inflatie. Met € 10 kunnen we weer meerdere jaren eenzelfde prijs aanhouden.

Waarom zijn de stickers vervangen door een pleister?​

Uit onderzoek bij de Vlaming en overleg met vrijwilligers blijkt dat de tijd rijp was voor vernieuwing. 50 jaar lang al is Rode Kruis-Vlaanderen relevant. Dat willen we de volgende 50 jaar even hard blijven. Daarom kiezen we voor een nieuw en duurzaam item, een echt gebruiksvoorwerp: de pleister. Niet alleen nuttig voor iedereen, het item heeft ook een duidelijke link naar de activiteiten van Rode Kruis-Vlaanderen.

Bron

Laatst bewerkt:
Steunmaatregelen voor energie november-december niet gekregen, dus weer door een hele rist hoepels moeten springen om dat dan manueel aan te vragen.

Ook de prijs van het nieuwe verkoopitem evolueert mee naar € 10 per stuk. De oude prijs van de sticker, € 5 – of 200 Belgische Frank in de jaren ‘90 – was namelijk sinds 1993 niet meer aangepast, ondanks de inflatie. Met € 10 kunnen we weer meerdere jaren eenzelfde prijs aanhouden.
Dus nu een verdubbeling zodat het komende jaren niet meteen duurder moet worden?

gvd, de verkeersbelasting is dit jaar ook ineens zwaar gestegen.
Sinds ik mijn huidige auto heb ( 2017) was dat gemiddeld een 5 euro per jaar d'r bij, nu ineens bijna 25 euro d'r bij op 1 jaar :eek:

Uitstapje naar Haspengouw, maar mijn vrouw wil uitslapen en het wordt kutweer in de namiddag. Dus dat gaat daar rond 10u aankomen zijn, vechten voor een parkeerplaats en hopen dat we toch nog een kleine wandeling kunnen maken voor we weer naar huis moeten gaan tegen dat de eerste regendruppels beginnen vallen. :p

Weer goed begonnen vandaag. Ik mag voor de elvendertigste keer opstaan voor onze 3-jarige terwijl madam weer gaat uitslapen.

Eerst zegt ze dat ze wel nog erg moe is en hierdoor niet kan opstaan, dan na wat discussie beweert ze opeens bij hoog en bij laag dat ze vorig weekend is opgestaan en dat ik heb uitgeslapen :unsure: .

For real, ik heb dit jaar nog geen enkele keer blijven liggen, hoe kan ze die nu in godsnaam fantaseren en zelf geloven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan