Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn broek zakt af. Ben nochtans aan de dag begonnen met een passende broek. Twee en een half uur later: drie keer de oppervlakte.

Grrr... In november 2021 een reis-annulatieverzekering aangegaan bij Touring. Dit met het oog op de komende skivakantie en de corona-toestanden toen. Gelukkig geen gebruik van moeten maken, en in september 2022 stuur ik Touring een bericht dat ik de verzekering wil annuleren. Een maand later krijg ik antwoord:
Wij ontvingen je vraag van 03/09/2022 om jouw verzekeringsovereenkomst Touring No Stop Relax met referentie <knip> op te zeggen.
Jammer genoeg kan dat niet omdat er een opzegtermijn geldt van minstens 3 maanden voor de vervaldag.

De vervaldatum van jouw verzekeringsproduct is 06/11/2022.

In de algemene voorwaarden van het contract dat je hebt afgesloten vind je de volgende vermelding:
“Op de vervaldag wordt het contract stilzwijgend verlengd voor aaneensluitende periodes van één jaar, behalve indien de verzekeringnemer of “Touring” zich met inachtneming van een opzegtermijn van minstens 3 maanden voor de einddatum ertegen verzet door middel van een aangetekende brief, deurwaardersexploot of afgifte van de opzeggingsbrief tegen ontvangstbewijs (artikel 84 van de wet van 4/4/2014 betreffende de verzekeringen).”

Bon, dit jaar dus al in maart een nieuw bericht gestuurd met opnieuw te vragen om die polis te stoppen. Krijg ik nu, weer een maand later, antwoord:
Wij ontvingen je vraag van 29/03/2023 om jouw verzekeringsovereenkomst touring No Stop Relax met referentie <knip> op te zeggen.
Jammer genoeg kan dat niet omdat er een opzegtermijn geldt van minstens 3 maanden voor de vervaldag.

De vervaldatum van jouw verzekeringsproduct was 06/11/2022.
<knip>

Zucht...

Grrr... In november 2021 een reis-annulatieverzekering aangegaan bij Touring. Dit met het oog op de komende skivakantie en de corona-toestanden toen. Gelukkig geen gebruik van moeten maken, en in september 2022 stuur ik Touring een bericht dat ik de verzekering wil annuleren. Een maand later krijg ik antwoord:

Bon, dit jaar dus al in maart een nieuw bericht gestuurd met opnieuw te vragen om die polis te stoppen. Krijg ik nu, weer een maand later, antwoord:

Zucht...
Aangetekend schrijven! Contract nr vermelden, en start en einddatum 6/11/22 tot 6/11/23 zeker?

Originele mail van maart ook bijgehouden? Anders stuur je deze nog eens en de vervaldatum zou nu dus 6/11/2023 moeten zijn na 1 jarige verlenging. Bende onnozelaars daar precies.

Jaar en 8 maand geleden fitness abonnement genomen voor een jaar. Die zelfde dag ook papier getekend dat contract na dat jaar stopt. Vandaag voor eerste keer mail gekregen we zien in onze boekhouding dat u nog 376euro verschuldigd bent gelieve dit zo snel mogelijk in orde te brengen.

Als je hun dan belt dan moet ik het papier gaan zoeken en ben op men werk. Zoek dat is zelf in u boekhouding.

Nee we hopen dat die mens papier kwijt is zodat we hem extra kunnen aanrekenen.

Bende afzetters...

Laatst bewerkt:
Ik ben naar een infosessie geweest voor EU-funding. Dus beetje luchthaven-beveiligingsvibes alvorens binnen te mogen. Mooie locatie natuurlijk. Wat altijd opvalt is het grote aantal Spanjaarden (en in mindere mate Italianen) die aan de EU werken. Wat gezien de economische toestand daar en de win for life die de EU is misschien niet zo vreemd is.

Maar dat men dan die ongetwijfeld zeer competente policy makers vanalles laat presenteren in het Engels met een ongeloofelijk dik accent is wel een beetje grappig. "You chave chere a tsjeduaal wit aal thie reqirments".
Ik vermoed dat voor een belangrijker publiek die boxen achter ons voor de tolken wel bemand zouden zijn.

Tis een persoonlijke ergernis en ik weet dat het de dag van vandaag minder van belang is, maar élk fragment in de cursus Engels - zowel video als audio - is Amerikaans. Dat het niet meer allemaal Queen’s English is, no problem op zich maar het klinkt ergerlijk. ‘Valley Girl’ adverbs.

Amerikaans Engels uit een redneck state, of zo'n uitgerokken West Coast accent? :p

YouTube vanced werkt niet meer, gedaan met reclamevrij of geminimaliseerd YouTube kijken.
Bij mijn vrouw werkte het gisteren plots ook niet meer.
Er af gesmeten, laatste versie geïnstalleerd (gewoon updaten ging niet) en alles werkt terug.

Bij mij werkt het nog steeds

Ik gok op een algemeen probleem. Ublock Origin doet het ook niet lekker vandaag. In Chrome alleszins. In Vivaldi geen problemen 🤷‍♂️

Hoog tijd om over te stappen naar ReVanced :)
Geen ervaring met GitHub maar zal het eens bekijken als backup
Bij mijn vrouw werkte het gisteren plots ook niet meer.
Er af gesmeten, laatste versie geïnstalleerd (gewoon updaten ging niet) en alles werkt terug.

Bij mij werkt het nog steeds
Verwijderen en opnieuw installeren heeft hier ook gewerkt. Gelukkig want na 1 video op de officiële app te bekijken was mijn zin al over om verder te kijken 😂

Er is een kapper bij mij in de buurt die Daniël heet.

Die kerel heeft er met zijn overbodige Umlaut in zijn eentje voor gezorgd dat ik nu de naam Daniel standaard als Dani:l lees en ik geraak daar niet meer van af.

Mijn vast frietkot heeft zijn prijzen laten stijgen met 40% in pakweg twee jaar tijd :s

Inflatie ok maar dat begint wel tikkeltje overdreven te worden.

Mijn vast frietkot heeft zijn prijzen laten stijgen met 40% in pakweg twee jaar tijd :S

Inflatie ok maar dat begint wel tikkeltje overdreven te worden.
Bij ons ook.

4.8 euro voor een Berenhap.
Komaan das gewoon int frietvet gooien.

Dat ze 4.8 euro vragen voor een bicky waar nog ietwat werk aan is, en je moeilijker thuis kan maken. Ben ik akkoord.

Maar mij zien ze ook minder hoor.

Voor die 4.8 euro koop ik al een lekkere steak in de colruyt.

Bij ons ook.

4.8 euro voor een Berenhap.
Komaan das gewoon int frietvet gooien.

Dat ze 4.8 euro vragen voor een bicky waar nog ietwat werk aan is, en je moeilijker thuis kan maken. Ben ik akkoord.

Maar mij zien ze ook minder hoor.

Voor die 4.8 euro koop ik al een lekkere steak in de colruyt.
Dat is uiteindelijk ook maar in het frietvet/microgolfoven gooien en drie keer spuiten met het busje + een lepel geroosterde uitjes uit een bokaal overdoen 🤷‍♂️ Als je het relatief bekijkt, is het allemaal niet veel werk. Wat natuurlijk wel is, is dat die mensen hun gasrekening de laatste maanden wel serieus veel hoger was dan het gemiddelde gezin en dat niet volledig doorgerekend werd, indien dit wel zo was, dan was een Berenhap vast iets van een € 10,00. Dan komt natuurlijk ook niemand er nog om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan