Put_met_keren
Active member
Al de hele dag een trillend spiertje boven mijn linkeroog 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Jij werkt bij een bank zeker?Als je instant payment gebruikt heb je geen last van zondagen en feestdagen.
Maar dan moeten de beide banken het wel ondersteunen.
Jij werkt bij een bank zeker?
Sommige banken rekenen een kleine kost voor die instant overschrijving. Is daar voor de bank iets van extra kosten aan verbonden, want dat lijkt me eerlijk gezegd gewoon extra aanrekenen voor iets omdat de "standaard" trager wordt gehouden?
2 weken geleden ook meegemaakt. Zelfs niet eens ergens chique, gewoon een standaard eetcafé / brasserie. 3 Cornets hebben mij 14,7 euro gekocht. Ik viel bijna van mijn stoel. 27 euro voor een simpele steak met pepersaus van hoop en al 200-250 gram.Bon ik heb het al elders gepost, maar ik ben dit weekend eens met wat vrienden gaan eten.
Allereerst: ja, lekker, maar ik zou het toch wel serieus duur noemen. Er was ook weinig logica in de prijszetting te vinden vond ik. Een aged steak voor net geen 40 EUR, ok. Maar de voorgerechten hadden een spread van 16 tot 20 EUR voor zaken zoals kaaskroketten, garnaalkroketten, carpaccio. Het was een grillrestaurant, dus ik vind het dan wat spijtig om een spaghetti te nemen, en ik eet graag een voorgerecht, dus we zitten dan al aan 60 EUR voor mij alleen zonder wat te drinken of een dessert.
De speciaalbieren allemaal 4-5 EUR, een fles plat water meer dan 10 EUR. Ik denk dat mijn dessert, een simpele dame blanche, ook meer dan 10 EUR kostte. Uiteindelijk dus meer dan 150 EUR betaald voor ons als koppel. Zijn dat de nieuwe post-covid prijzen, want ik vind dat wel redelijk goed betaald eerlijk gezegd. Lijkt me dat ik in Brussel gevoelig minder zou betalen.
En bonus: komt de ober op het einde ons vragen hoe we wilden betalen, want cash zou 10% korting opleveren...
Ik denk dat we hier gewoon het resultaat zien van tekort aan personeel, stijgende kosten die men gretig doorrekent. Imo zijn er de laatste jaren meer en meer zaken gesloten geraakt door pensionering, geen personeel, slecht businessplan waardoor de zaken die er nu zijn gewoon een veel makkelijker prijszetting in de hogere regionen kunnen toepassen want een echt overschot aan zulke zaken is er nu toch niet meer. Als je ziet dat je op een gewoon weekend al bij veel brasserieën moet gaan reserveren om zeker te zijn dat je een plek hebt lijkt het mij dat er een serieuze leemte is in de markt met stijgende prijzen tot gevolg. Een evolutie die je toch wel in meer sectoren begint te zien.Bon ik heb het al elders gepost, maar ik ben dit weekend eens met wat vrienden gaan eten.
Allereerst: ja, lekker, maar ik zou het toch wel serieus duur noemen. Er was ook weinig logica in de prijszetting te vinden vond ik. Een aged steak voor net geen 40 EUR, ok. Maar de voorgerechten hadden een spread van 16 tot 20 EUR voor zaken zoals kaaskroketten, garnaalkroketten, carpaccio. Het was een grillrestaurant, dus ik vind het dan wat spijtig om een spaghetti te nemen, en ik eet graag een voorgerecht, dus we zitten dan al aan 60 EUR voor mij alleen zonder wat te drinken of een dessert.
De speciaalbieren allemaal 4-5 EUR, een fles plat water meer dan 10 EUR. Ik denk dat mijn dessert, een simpele dame blanche, ook meer dan 10 EUR kostte. Uiteindelijk dus meer dan 150 EUR betaald voor ons als koppel. Zijn dat de nieuwe post-covid prijzen, want ik vind dat wel redelijk goed betaald eerlijk gezegd. Lijkt me dat ik in Brussel gevoelig minder zou betalen.
En bonus: komt de ober op het einde ons vragen hoe we wilden betalen, want cash zou 10% korting opleveren...
Dit. En horeca was hier al niet echt goedkoop te noemen (ik heb familie wonen in frankrijk die graag gaan eten, en die vallen telkens omver als ze dat nog eens in België doen).Ik denk dat we hier gewoon het resultaat zien van tekort aan personeel, stijgende kosten die men gretig doorrekent. Imo zijn er de laatste jaren meer en meer zaken gesloten geraakt door pensionering, geen personeel, slecht businessplan waardoor de zaken die er nu zijn gewoon een veel makkelijker prijszetting in de hogere regionen kunnen toepassen want een echt overschot aan zulke zaken is er nu toch niet meer. Als je ziet dat je op een gewoon weekend al bij veel brasserieën moet gaan reserveren om zeker te zijn dat je een plek hebt lijkt het mij dat er een serieuze leemte is in de markt met stijgende prijzen tot gevolg. Een evolutie die je toch wel in meer sectoren begint te zien.
Klopt, Duitsland idem. Maar het lijkt me gewoon soms een beetje wat de zot ervoor geeft, zeker hier in de buurt zijn een paar brasseries en restaurants die serieus doorrekenen maar die eigenlijk gewoon allemaal dezelfde standaardzaken aanbieden zonder veel meerwaarde. In een grote stad zoals Brussel kan je IMO beter eten voor minder geld.Dit. En horeca was hier al niet echt goedkoop te noemen (ik heb familie wonen in frankrijk die graag gaan eten, en die vallen telkens omver als ze dat nog eens in België doen).
Een vlaming is rap content he, zo lang hij maar het idee heeft dat hij veel gekregen heeft.Klopt, Duitsland idem. Maar het lijkt me gewoon soms een beetje wat de zot ervoor geeft, zeker hier in de buurt zijn een paar brasseries en restaurants die serieus doorrekenen maar die eigenlijk gewoon allemaal dezelfde standaardzaken aanbieden zonder veel meerwaarde. In een grote stad zoals Brussel kan je IMO beter eten voor minder geld.
Mijn nonkel donderdagavond: Het geld is gestort!De Jos, wetende dat em vandaag niet naar de KBC moet stappen om mijn geld te storten.
Bekijk bijlage 18533

Dat beschrijft wel een beetje hoe mijn vader daarnaar keek, en ik denk met hem een groot deel van die generatie.Een vlaming is rap content he, zo lang hij maar het idee heeft dat hij veel gekregen heeft.
Mr S was vorige zomer in Bourgogne. Een klein ‘kot’ in een dorp van twee straten, voor €15 voor/hoofd/koffie en voorgerecht was in buffetvorm. Typische Bourgogne producten, allemaal vers / huisgemaakt en kwaliteit was top. Dat is dan natuurlijk weer uitzonderlijk laag van prijs. Maar als je dan kijkt, mijn laatste hoteljob was een Oetker pizza voor €22.50…Een vlaming is rap content he, zo lang hij maar het idee heeft dat hij veel gekregen heeft.
De @Lemme die zijn geld wil.De Jos, wetende dat em vandaag niet naar de KBC moet stappen om mijn geld te storten.
Bekijk bijlage 18533
Mijn schoonouders zijn wild van die Wereldkeuken restaurants hier. Nochtans beroven die je met de glimlach. ‘Je mag zoveel gaan als je wil!’ Ja, ok, Marcel, maar de laatste keer dat uw vrouw een vol bord leeg at was 1974. ‘Zoveel keuze!’ Marcel, drie pannen met Mora party mix en een plateau frieten is geen €16.50 per kind waard. En een lasagne, een rijst en kip of varken in curry is geen €39pp waard.Dat beschrijft wel een beetje hoe mijn vader daarnaar keek, en ik denk met hem een groot deel van die generatie.
Dat kan je toch direct afleiden als je mensen hoort spreken over restaurants, hoeveel keer hoor je niets in de trant van "je moet eens naar zaak x of y gaan, we zijn daar geweest en het was dik in orde, en veel ook"Dat beschrijft wel een beetje hoe mijn vader daarnaar keek, en ik denk met hem een groot deel van die generatie.
T moe nie goe zien, a t mo vele is.Dat kan je toch direct afleiden als je mensen hoort spreken over restaurants, hoeveel keer hoor je niets in de trant van "je moet eens naar zaak x of y gaan, we zijn daar geweest en het was dik in orde, en veel ook"
Ook gehad (maar langer dan een dag), kan van teveel cafeïne zijn, slaaptekort, stress of teveel naar beeldschermen staren. Bij mij kon het 3 van de 4 zijn, maar ben volledig gestopt met koffie drinken en ik ben er vanaf.Al de hele dag een trillend spiertje boven mijn linkeroog![]()