Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het weer begint mij toch ook ferm tegen te steken. Voorbije weken wou ik al wat werkjes doen in de tuin maar in de week als je op het werk zit is het goed weer. En in de weekend de moment dat je iets kon doen was het regenen. (Zelfs in de woestijn van Vlaanderen waar ik hier woon.) Of weer wat anders dat er tussen kwam zoals een zieke grootmoeder. En we wonen in zo een archaïsche gemeente die het verbied van op een zondag buiten te werken dus voor redelijk wat werken ben je al beperkt tot enkel de zaterdag. Zelf zou ik nooit de flikken bellen moest er hier een buur zijn gras afrijden op zondag maar er zijn er hier een paar die nog stammen uit de tijd van dat archaïsch politiereglement die een vaste lijn hebben naar de flikken.
Deze week gaan we even met de kindjes paar dagen weg. Paar dagen terug geven ze volle zon en 20° op onze bestemming. Is ook al volledig omgeslagen naar 11° en regen. Zullen al maar een deel extra kleren inpakken.

Vrouwlief: "ik ga me effkes klaarmaken hé!"

*een uur later*

Dat is zoals "ik ga even kleren aandoen". Bij mij duurt dat een minuut. Bij haar drie kwartier.

Hier aan zee eindelijk blauwe lucht en zon.
1ste keer in 3 dagen.. Kmi is de laatste tijd ook mis, Frank terug aub?
Het KMI is een instituut met hopen personeel, waaronder mensen met doctoraten en masters in natuurkunde of wiskunde om die modellen te hanteren en verbeteren.

Dat mannetje dat kaartjes toont op tv zodat Gerda en Jos weten of "het mergen ga reigern" doet weinig of niets voor het effectief voorspellen. En dit met alle respect voor Frank, die duidelijk gepassioneerd is door zijn vak en een informatieve site heeft.

En we wonen in zo een archaïsche gemeente die het verbied van op een zondag buiten te werken
Eerlijk gezegd vind ik dat nog niet slecht, dat "archaïsch" gedoe van op zondag geen machinerie doen draaien in uwen hof. Dan is er toch één weekdag dat het niet constant van "bzzzz - brrrrr - pzzzzz - ..." is. Niet dat ik ga reclameren of de flikken bellen daarvoor, maar efkes rust mag ook wel.

Geen zin! Ik wil werken, snoeien, maaien!

U vraagt, wij draaien :

en
voor het gras bijeen te harken ;p

Al had je dat wel beter gekocht tegen vandaag en morgen natuurlijk.

Ik maai mijn gras overmorgen wel :p. Snoeiwerken leken nog te vroeg.

Eerlijk gezegd vind ik dat nog niet slecht, dat "archaïsch" gedoe van op zondag geen machinerie doen draaien in uwen hof. Dan is er toch één weekdag dat het niet constant van "bzzzz - brrrrr - pzzzzz - ..." is. Niet dat ik ga reclameren of de flikken bellen daarvoor, maar efkes rust mag ook wel.

Is niet overal zo, bij ons mag er in de VM op een zondag wel machinerie doen draaien. Allez tussen 10 en 12.
Maar vind je terug in het politiereglement, hoe archaïsch men is.

Op 6 april overschrijving gedaan van Belfius naar KBC tussen eigen rekeningen. Staat nog altijd niks op. Gaat de Jos van Belfius dat dinsdag zelf storten bij KBC ofzo?

Als je instant payment gebruikt heb je geen last van zondagen en feestdagen.
Maar dan moeten de beide banken het wel ondersteunen.

Ik zie de Jos daar al zitten.

Digitaal transfereren? Geldtransport door zo een dwaze koerier? Niks van! Ik ga da persoonlijk gaan afgeven, DAT is pas service, niewaar.

Haja, ik werk maandag ni....
Maar de winkels zijn toch toe, ze hebben dat ni nodig he. Dinsdag ga ik, zonder fout!

Belfius is altijd misserie toch meestal 1 dag naar BNP, KBC naar BNP is redelijk snel. Maar met instant overschrijving zou dat wel direct erop moeten staan.

M.a.w. voor mij is het sop de kolen niet meer waard. Ik doe voort omdat ik veel ervaring opdoe, zo wil graag nog een heel groot project afronden om op mijn CV te kunnen zetten. Die oplevering staat gepland voor februari 2024. Daarna is het uitkijken naar iets anders: dezelfde job als freelance (zelfde stress, meer verloning) of een job waarbij ik om 17u het laptopje kan dichtklappen en ook ECHT het gevoel heb om eens niet aan het werk te moeten denken (minder stress, gelijkaardige verloning).
Als puntje bij paaltje komt, of ik nu mij afbeulde tot en met, of ik maar gewoon deed, wat ik moest doen op mijn werk -> Beiden maakten geen reet verschil uit als het ALLEEN DAAROP AAN KOMT. (verleden, heden, toekomst)

Wat wel goed moet zijn? Uw baas en uw collega's moeten zeggen (of in uw geval ook uw klanten?): Amai de Mac-bc! Dat is de KLASbak en een TOP collega!

Dus afhankelijk van hoe veeleisend uw baas (of klant) is betekend dit uurtje factuurtje OF inderdaad u afbeulen tot - dus in die zin klopt het wel he.

Want van het ogenblik dat de woorden 'Klasbak, een top collega en die mens is echt goed' naar boven doorsijpelen, is het gewoon goed. Al de rest? De big chief (of chiefs) in zijn ivoren toren weet dat allemaal NIET. Die ziet alleen de oliedollars voorbij passeren en die mens denkt alleen maar: MEER winst, MEER winst, MEER winst. En jijzelf? Jij bent gewoon een vlieg. Niet meer en niet minder.

Weerberichten over langer dan drie dagen die alles behalve betrouwbaar zijn. Sinds de loop van vorige week werd er voor Paasmaandag mooi zonnig weer aangekondigd. Wel sinds vrijdag is dat rotweer geworden. Dat ze het weer van vijf dagen op voorhand niet correct kunnen voorspellen oké, maar beperk u dan tot het weer van de dag erna en hang de mensen geen valse hoop voor.
Ik weet niet welk weerbericht jij volgt of welke regio je woont.

Maar voor begin volgende week was de voorspelling sinds vorig weekend al slecht en veel regen, eerst zou dat al vanaf zondag avond / nacht zijn, maar ondertussen is dat toch al een heel stuk opgeschoven en zou het minder regen worden dan eerst voorspeld. Afhankelijk van waar je woont kan het zelfs nog lang droog blijven.
Het heeft geen nut van op maandag al te zeggen dat het weekend mooi wordt om dan op donderdag of vrijdag uw kak te moeten intrekken en strontweer aan te kondigen. Beperk u op maandag dan tot het weer van dinsdag in de hoop dat dat wél correct is.
Voor het weekend is de voorspelling toch uit gekomen? Ze hebben mooi weer gegeven en het is mooi weer geweest.
Als jij een probleem hebt met voorspellingen op langere termijn, dan is het aan jou om daar niet naar te kijken en je bij de volgende dag te houden.

Proximus was hier in Heist, vrijdag dicht met een briefje aan de voordeur: We zijn VANDAAG uitzonderlijk gesloten.
Ik ga zaterdag terug naar de Proximus winkel. Nog steeds identiek hetzelfde briefje. :unsure:

Ik kan best begrijpen dat je tijdens Pasen een paar extra dagen de deur dicht houdt, maar zo'n brief is gewoon vaag.
En volgens de website van Proximus was de winkel gewoon open.
Ook op facebook geen enkel berichtje van Proximus Heist, dat ze dicht waren.
(Daar kloeg een klant vrijdag blijkbaar ook al - maar ze heeft nog geen enkele reactie verkregen)

Als klant vind ik zoiets niet erg klantvriendelijk. Of misschien zijn ze failliet? (de zelfstandige uitbater van die proximus winkel of is de winkel echt zelf van proximus?).

Ik weet het dus nog steeds niet. Zo'n briefje zegt mij als klant echt 'niks'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan