Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
pc stukken gekocht en nu word mijn kaart geweigerd bij alles wat dak nog online wil kopen :sop:

waarschijnlijk de limiet van 2500€ aangetikt. ik vraag mij nu af of die limiet per week of per maand is?
Bij mijn debetkaart (Argenta) is het 2500 EUR per week voor online of in winkel te betalen.

Booking biedt 25€ aan 😂.

Heb zojuist zelf naar een beschikbare accommodatie gebeld, mijn beste Duits boven gehaald en ik betaal nu minder als dat ik het via booking zou geregeld hebben. Zo ben ik ook zeker van de gastheer zelf dat er nog plaats is.

Het zal nog lang duren voor ik nog eens bij hun ga boeken. Deed het vroeger altijd.

Ze hadden op zen minst hun hoge fee kunnen laten vallen of zelfs iets toestoppen...

Ik ga mijne zak beginnen maken zie!
Alles van comms goed bijhouden, want Booking is gekend om ‘verloren’ boekingen gezellig achteraf toch aan te rekenen en niet thuis te geven als je er op wijst dat ze de boeking niet gevonden hadden. Zie om op papier te krijgen van je originele accommodatie dat de booking-boeking verloren was.

Bah, 2 zondagen na elkaar. Alles dicht, en als ge in uwe hof wilt werken zal het in stilte moeten gebeuren.

Bah, 2 zondagen na elkaar. Alles dicht, en als ge in uwe hof wilt werken zal het in stilte moeten gebeuren.
Maar Tomski, met dit weertje moet gij gewoon met een Duveltje in uwen hof gaan zitten en genieten. Men zal niet werken op Pasen en Paasmaandag menne man.

Ik ga ook "werken" in de tuin. Maar zeker niet maaien. Dit week-end is een wied-week-end. Wied van wieden, dus met een d, niet met een t

Ik ga het pampasgras inkorten vandaag met de schaar. Gisteren het hamelngras machinaal ingekort.

Ze geven wel wat zon en 15 graden... mss straks buiten int zonneke een dutje doen tijdens de koers.

Weerberichten over langer dan drie dagen die alles behalve betrouwbaar zijn. Sinds de loop van vorige week werd er voor Paasmaandag mooi zonnig weer aangekondigd. Wel sinds vrijdag is dat rotweer geworden. Dat ze het weer van vijf dagen op voorhand niet correct kunnen voorspellen oké, maar beperk u dan tot het weer van de dag erna en hang de mensen geen valse hoop voor.

Het heeft geen nut van op maandag al te zeggen dat het weekend mooi wordt om dan op donderdag of vrijdag uw kak te moeten intrekken en strontweer aan te kondigen. Beperk u op maandag dan tot het weer van dinsdag in de hoop dat dat wél correct is.

Weerberichten over langer dan drie dagen die alles behalve betrouwbaar zijn. Sinds de loop van vorige week werd er voor Paasmaandag mooi zonnig weer aangekondigd. Wel sinds vrijdag is dat rotweer geworden. Dat ze het weer van vijf dagen op voorhand niet correct kunnen voorspellen oké, maar beperk u dan tot het weer van de dag erna en hang de mensen geen valse hoop voor.

Het heeft geen nut van op maandag al te zeggen dat het weekend mooi wordt om dan op donderdag of vrijdag uw kak te moeten intrekken en strontweer aan te kondigen. Beperk u op maandag dan tot het weer van dinsdag in de hoop dat dat wél correct is.
Op de site van het KMI geven ze ook altijd de spreiding van hun voorspelling mee, dan zie je dat er wel degelijk mogelijkheid is op regen die dag. Dat wordt gedaan op basis van een aantal runs met iets andere parameters in de weercomputers, als de voorspellingen dan sterk afwijken is de spreiding (en dus onzekerheid) groter dan wanneer men op dezelfde voorspelling uitkomt met gewijzigde parameters.

Weersvoorspelling blijft een vorm van kansberekening. Er zijn geen zekerheden in het leven 😉

Of mensen moeten er rekening mee houden dat voorspellingen geen zekerheid zijn? Ik snap niet dat mensen daar eigenlijk nog boos om worden. Niemand heeft een glazen bol he, ook de weerman niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan