Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een zoon gaat vandaag met school op uitstap. Ik ben hem gaan afzetten aan het station van Haacht. Qua ergernissen kan dat tellen.
1) Station van Haacht staat al jaren bekend als verkeerschaos. Het is daar altijd gigantische file door de spoorwegovergang. Daar passeren heel wat treinen, en de slagbomen blijven lang toe waardoor er langs beide kanten uiteraard een enorme file ontstaat. Dus ergernis 1: aanschuiven om aan het station te geraken. Neem het openbaar vervoer, zegt men dan.
2) Terwijl je staat aan te schuiven, heb je natuurlijk tijd om over dat probleem te filosoferen... Haacht wil al heel lang dat er iets gebeurt aan dat probleem (brug, tunnel, station verplaatsen,...) maar de NMBS en andere overheden willen niet mee. Ergernis 2: niets in dit landje dat ons vooruit helpt, kan nog.
3) Oh ja, het openbaar vervoer. Er stoppen natuurlijk ook bussen aan het station. Maar, die hebben daar geen mooie stopplaatsten ofzo. Neeeeee, stel, je staat in de file richting Haacht voor de overweg. Dan gaan die slagbomen eindelijk weer open waardoor je denkt "nu ga ik er eindelijk over zijn". Maar dan stopt die bus voor jou op de stopplaats op de weg nèt voor de overweg waardoor je alsnog geblokkeerd bent (want je kan die bus niet voorbij steken daar). Tegen dat die bus weer verder kan, is de overweg weer dicht. Ergernis 3: Ik ben geen fan van het openbaar vervoer.
4) Als je (nadat je je stuur al hebt opgegeten van frustratie) dan eindelijk arriveert aan het station, kan je gelukkig de auto gemakkelijk kwijt op de ruime, nieuwe parking. Maar, de zoon moet op perron 2 zijn, aan de andere kant van de sporen. Er is daar geen voetgangerstunnel of brug om aan de andere kant van de sporen te geraken! Dus moeten we opnieuw wachten aan de spoorwegovergang op een trein om over te kunnen steken. Als de spoorwegovergang dan weer open gaat, kunnen we oversteken, maar... De hele groep wachtenden moet dan over het fietspad om over te kunnen steken ( https://goo.gl/maps/GostSFq1XGjxuCPdA ) Dus conflict met de fietsers die ook stonden te wachten aan de andere kant. En de uitermate gefrustreerde automobilisten willen begrijpelijkerwijze ook geen plaats maken voor de zwakkere weggebruikers. Tsjonge jonge...

Schermafbeelding-2023-03-27-185033.png

De gemeente heeft beslist om hier op de grote baan een rond punt neer te gaan poten. Het gaat hier om een grote baan tussen 2 dorpscentra (Tessenderlo centrum en Hulst). Dit is een baan van 2-3 km lang waar je 70 km/u mag rijden. En nu gaan ze daar een rond punt plaatsen. Welke idioten beslissen dergelijke dingen? Gaat hier de ene opstopping na de andere worden tijdens de spitsuren wanneer al het verkeer langs beide kanten plots van 70 naar +- 30 mag zakken.

En als je van links naar rechts kijkt gaat er naar onder, dus de rechterkant van het rondpunt, blijkbaar een baan komen. Of een deel ervan, zeer onduidelijk op de plannen van het openbaar onderzoek. En ze gaan hier ook nog groene bermen neerplaatsen dus oftewel gaat de baan smaller worden of de parkeerplaatsen vooraan de huizen moeten er ook aan geloven.
Godmiljaar, net gezien dat ze ook nog eens aan weerszijden van de baan een groene berm willen aanbrengen. Dus we krijgen hier niet alleen een nutteloos rondpunt, maar ook verdwijnen de parkeerplaatsen hier vooraan aan het huis en krijg je er nog een onverzorgd stukje gras en bomen bij.

Ik had nog zoiets in de kast liggen. Ik dacht dus, tijd om het te proberen. Het is bij een nacht gebleven. Toen ik in het midden van de nacht wakker werd stond dat ding op men hoofd en was ik Mini-Mouse.
Ja, als je u in verschillende bochten wringt gedurende de nacht heb je dat risico. Maar kleine moeite om terug op te zetten dan.

En het helpt enorm goed als je wakker bent geworden om dan terug in te dommelen.

Maar rolluiken werken veel beter... als je ze mag zetten...

Voor mijn verbouwpremie hadden ze een bewijs nodig dat er een dampscherm was aangebracht. Laten aanpassen op factuur en doorgestuurd. Nieuw bericht in de e-box. We hebben ook een voorschotfactuur nodig met dit op. Wankers :( Enfin. Nieuw berichtje naar de dakdekker.

Godmiljaar, net gezien dat ze ook nog eens aan weerszijden van de baan een groene berm willen aanbrengen. Dus we krijgen hier niet alleen een nutteloos rondpunt, maar ook verdwijnen de parkeerplaatsen hier vooraan aan het huis en krijg je er nog een onverzorgd stukje gras en bomen bij.
Voor wnr is dat gepland?

De beste parkeerplekken in de buurt hebben voor de Xde keer een parkeerverbod. Deze keer vanaf 6u-18u voor een verhuis.

Naar goede gewoonte zet ik me voor mijn eigen gemoedsrust 3 straten verder (want helaas is de parkeersituatie elk jaar een grotere ramp!).
En naar goede gewoonte is er tegen 8u30 nog altijd geen activiteit op die parkeerplekken.

Echt waar kutkoppen, zet dan een parkeerverbod vanaf 8u ofzo zodat de weirkmensch tenminste nog normaal kan parkeren en 's ochtends op't gemak kan vertrekken :angry: ze zouden jullie met pek en veren moeten overgieten!

Echt waar kutkoppen, zet dan een parkeerverbod vanaf 8u ofzo zodat de weirkmensch tenminste nog normaal kan parkeren en 's ochtends op't gemak kan vertrekken :angry: ze zouden jullie met pek en veren moeten overgieten!
wel euh, dat gaat dus in veel gevallen niet. hier kan je enkel een parkeerverbod per dag pakken.

Allé, papa en mama klus hebben op school een alleenstaand muurtje gemetst zonder versterking erin. Rarara hoe komt het dat dat omvalt..

Dat gezever onlangs over die zomer uur verandering.

jeezes toch, dit is al sinds mensenheugenis zo. Vroeger hoorde je daar niemand over.
Maar nu zijn we in een tijd gekomen dat er werkelijk op alles wordt gevit natuurlijk (o de ironie, ik besef dat deze thread daar wel is voor bedoeld, en dat ik nu zelf ook mijn ergernis schrijf).

Ik lees dan argumenten van "ik vind het niet leuk dat het zo lang zonlicht is".
Hewel doe dan je gordijnen of rolluiken naar beneden. En als we dan eens weinig zon hebben, zijn het weer diezelfde mensen die je hoort klagen over het "typisch belgische weer" :sarcastic:

Voor mij mag dat gerust blijven bestaan , dat winter/zomer uur. De zondag blijf je toch in je bed liggen tot je zelf kiest op te staan, en na 2 dagen ben je dat toch perfect gewoon.

Jeezes, om daar nu ook weer een "issue" van te maken.

Een kilometer van mijn woonst is er op men vaste wandelroute een huis waar ze sinds een halfjaar ongeveer een Duitse scheper hebben. Elke keer als ik er voorbij wandel begint dat beest te blaffen en komt die eventjes met zijn poten rusten op de omheining. Het lijkt alsof die quasi altijd buiten zit. Als hij mijn teckel eens te hard willen groeten, zal hem niet veel moeite moeten doen vrees ik. Tuin ziet er vrij slordig uit, maar gelukkig zonder metershoge plantengroei of stank.

Al bij al ziet het er een braaf beest uit, maar voor zo een grote hond een omheining hebben van maar anderhalve meter vind ik vrij onverantwoord. Ik herinner me dat mijn geen dwergpoedel kon adopteren uit een asiel omdat haar tuinhek "maar" 1m60 hoog is.

Ik weet dat de enige gepaste reactie bestaat uit een forumtopic met foto's die al dan niet de privacy van die mensen schendt, maar ik denk dat ik gewoon men wandelroute zal aanpassen. :unsure:

Voor mij mag dat gerust blijven bestaan , dat winter/zomer uur. De zondag blijf je toch in je bed liggen tot je zelf kiest op te staan, en na 2 dagen ben je dat toch perfect gewoon.
Voor mensen met kleine kinderen ligt dat toch nog net iets anders dan "na 2 dagen ben je dat gewoon". 😉

Daarnaast zijn er ook bewezen nadelen aan he:

Ge vergeet nog dat de max toegelaten snelheid na de werken wordt aangepast naar 50.

Kijk naar die mensen… alsof die ooit nog gaan meemaken dat dat een echt bos wordt, met volgroeide bomen

Een kilometer van mijn woonst is er op men vaste wandelroute een huis waar ze sinds een halfjaar ongeveer een Duitse scheper hebben. Elke keer als ik er voorbij wandel begint dat beest te blaffen en komt die eventjes met zijn poten rusten op de omheining. Het lijkt alsof die quasi altijd buiten zit. Als hij mijn teckel eens te hard willen groeten, zal hem niet veel moeite moeten doen vrees ik. Tuin ziet er vrij slordig uit, maar gelukkig zonder metershoge plantengroei of stank.

Al bij al ziet het er een braaf beest uit, maar voor zo een grote hond een omheining hebben van maar anderhalve meter vind ik vrij onverantwoord. Ik herinner me dat mijn geen dwergpoedel kon adopteren uit een asiel omdat haar tuinhek "maar" 1m60 hoog is.

Ik weet dat de enige gepaste reactie bestaat uit een forumtopic met foto's die al dan niet de privacy van die mensen schendt, maar ik denk dat ik gewoon men wandelroute zal aanpassen. :unsure:
Ik heb een Mechelaar en het asiel vroeg een schutting van 1m80 hoog. Nu hadden we met 1 van de buren een simpele draad van nog geen 1m60 hoog. De hond was nooit buiten als we niet thuis waren voor alle duidelijkheid, maar het gevaarlijkste wat onze hond daar deed, was tegen de draad springen met zijn voorpoten als hij een kat kon spotten.
Met de andere buren hadden we 2m schutting. De Mechelaar van een vriendin was bij ons op bezoek, dat beest wipt in een halve seconde bovenop het dak van het hondenhok en zat al met de voorpoten volledig over die schutting eer we ze te pakken hadden. 🙈 Kortom: de individuele hond bepaalt wat hoog genoeg is. 😬

Dat gezever onlangs over die zomer uur verandering.

jeezes toch, dit is al sinds mensenheugenis zo. Vroeger hoorde je daar niemand over.
Maar nu zijn we in een tijd gekomen dat er werkelijk op alles wordt gevit natuurlijk (o de ironie, ik besef dat deze thread daar wel is voor bedoeld, en dat ik nu zelf ook mijn ergernis schrijf).

Ik lees dan argumenten van "ik vind het niet leuk dat het zo lang zonlicht is".
Hewel doe dan je gordijnen of rolluiken naar beneden. En als we dan eens weinig zon hebben, zijn het weer diezelfde mensen die je hoort klagen over het "typisch belgische weer" :sarcastic:

Jeezes, om daar nu ook weer een "issue" van te maken.
ze moeten gewoon den appel in 2 doen en het een half uur verzetten :unsure:

Kijk naar die mensen… alsof die ooit nog gaan meemaken dat dat een echt bos wordt, met volgroeide bomen
Leuk toch, eerst bouwen in een gebied die daar eigenlijk niet voor geschikt is (gezien men daar paalfunderingen moest voorzien) om dan te zitten neuten dat hun uitzicht zou veranderen en hun huizen zouden scheuren door een dalende waterspiegel. Zo kan je altijd neuten natuurlijk.

Ik heb een Mechelaar en het asiel vroeg een schutting van 1m80 hoog. Nu hadden we met 1 van de buren een simpele draad van nog geen 1m60 hoog. De hond was nooit buiten als we niet thuis waren voor alle duidelijkheid, maar het gevaarlijkste wat onze hond daar deed, was tegen de draad springen met zijn voorpoten als hij een kat kon spotten.
Met de andere buren hadden we 2m schutting. De Mechelaar van een vriendin was bij ons op bezoek, dat beest wipt in een halve seconde bovenop het dak van het hondenhok en zat al met de voorpoten volledig over die schutting eer we ze te pakken hadden. 🙈 Kortom: de individuele hond bepaalt wat hoog genoeg is. 😬
Ja, 1m80 is waarschijnlijk nog altijd niets voor de gemiddelde Mechelaar of Scheper en doen ze wat ze willen. Een hoge haag of hek zetten is ook een kostelijke affaire, maar 1m50 vind ik vragen om problemen gezien dat beest niet aan een ketting ofzo ligt. :p

(Niet dat ik honden geketend wil zien de hele dag. Ideaal als ze gelijk bij u binnen mogen zitten als ge thuis zijt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan