Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ge ziet dat nu meer en meer. Zelfde bij restaurants/bistro: 'scan de qr code voor ons menu!'
De helft van de tijd is de website dan nog onoverzichtelijk opgezet, waardoor ge een kwartier zit te zoeken achter wat ze nu juist hebben. Ik ben blij met digitale vooruitgang, maar het moet dan ook daadwerkelijk ook nuttiger of efficiënter zijn he.

Geen 50 menu kaarten moeten printen of 1000 prijslabels in een winkel lijkt me toch een evidente efficientiewinst voor de winkel .

Eveneens niets, en ben daar ook geen fan van. Maar dat vind ik minder vervelend omdat je dan meestal gewoon nog slaapt.

Grote fan van zomeruur hier. Kan ik nog 2 3 h in de tuin werken eens de kinderen in bed liggen.

bwa, in Libanon lukt dat wel

Title van de reportage "chaos in Lebanon" :D

Hier was het vandaag brunch met madam haar vriendinnen van het middelbaar. Was van voor corona geleden dat ze elkaar gezien hadden.

Cringe van 10h tot 13h.

35-40y vrouwen die bediscussieren of hunne vent een S whatever gsm mag kopen van 800 euro, afgewisseld met hoeveel maanden ze allemaal ziek thuis zitt, gevolgd doorf "het verste dat ik rij met een auto is naar de zee, dat is het meest stresserende dat er is" om af te sluiten met "ik ben al 9 maand een communie feest aan het plannen, ik heb 3 mnd thuis gezeten door de stress".

WTF. Waarom de madam die nog om de zoveel jaar uitnodigt is mij een mysterie.

Geen 50 menu kaarten moeten printen of 1000 prijslabels in een winkel lijkt me toch een evidente efficiëntie winst voor de winkel .

ja, voor het restaurant, niet voor de klant en ik dacht dat het toch vooral een goede dienstverlening naar de klant moet zijn.
En nu moeten ze wel 50 QR codes op hun tafel plakken en/of affiches op de muur en ruiten dat dit de manier is van werken. Handig als ge langs een restaurant wandelt en je wil snel even zien wat ze hebben. Sorry, maar dan ga ik wel naar het volgend restaurant dat zijn menu nog wel heeft hangen.
En ge spaart dan wel een beetje uit, maar meestal is het dan nog spuuglelijk ook omdat er totaal geen design meer is want ze hebben dit gewoon op een A4'tje geprint en dan gelamineerd en op tafel geplakt. Klasse hoor.
Btw: ik snap het voordeel van de QR voor bestellingen en dat het op dat vlak efficienter is dat de ober niet moet komen horen of er al een keuze is gemaakt en daardoor onnodig over en weer geloop wordt vermeden, maar imo moet je dan ook wel investeren in een niet te brakke site waardoor je overzichtelijk door het menu kan navigeren en moet je ook nog altijd denken aan 1)mensen die niet met qr-functies en online bestellen overweg kunnen 2) snelle informatieoverdracht van wat je aanbiedt naar mogelijke klanten.

1000 prijslabels: dat is in veel winkels ook geautomatiseerd hoor. Stel je voor dat je in een supermarkt wandelt en je moet bij elk product met je gsm een qr code scannen om de actuele prijs te weten. Dan ben je nog 3x langer aan het winkelen.

Ik ben al op verschillende plaatsen geweest met zo'n Qr code op tafel, waarna ze terug gewoon menu's brengen. Ik vermoed dat de extra moeite die je moet steken in de 5-10% mensen die geen idee hebben van wat te doen, het weer interessant maakt om low-tech te gaan.

Ik ben al op verschillende plaatsen geweest met zo'n Qr code op tafel, waarna ze terug gewoon menu's brengen. Ik vermoed dat de extra moeite die je moet steken in de 5-10% mensen die geen idee hebben van wat te doen, het weer interessant maakt om low-tech te gaan.
Ook wel combinaties. Drankenkaart met QR en gewone menu met kaart. Voor mij is het alle twee goed. Ik trek me er niet zo heel veel van aan. Als het eten maar goed is.

Je hebt maar 1 QR nodig per tafel. En je kunt elke dag de menu aanpassen
Je hebt ook maar 1 menu per tafel nodig hoor.
En er zijn maar weinig restaurants die elke dag een ander menu brengen of ge moet in het restaurant van een ziekenhuis gaan eten. :p
Ik zie ook maar weinig restaurantuitbaters elke dag hun website zelf aanpassen of het aangepaste menu doorsturen naar hun webdesigner. Tzou ook rap duur worden, moesten ze die elke dag hun website laten aanpassen.

Maar nogmaals: ik ben niet tegen die QR, het heeft zeker zijn nut, maar enkel als aanvulling op en niet als vervanging van een fysieke menukaart.

Ik zie ook maar weinig restaurantuitbaters elke dag hun website zelf aanpassen of het aangepaste menu doorsturen naar hun webdesigner.
Met een CMS-systeemke doet ge dat gewoon zelf.
En vaak is het ook gewoon een link naar de pdf van hun menukaart. En die ziet er exact hetzelfde uit als de geprinte kaart. Dus veel webdesign is er ook niet nodig.

Imo is het een terechte vooruitgang.

ja, voor het restaurant, niet voor de klant en ik dacht dat het toch vooral een goede dienstverlening naar de klant moet zijn.
En nu moeten ze wel 50 QR codes op hun tafel plakken en/of affiches op de muur en ruiten dat dit de manier is van werken. Handig als ge langs een restaurant wandelt en je wil snel even zien wat ze hebben. Sorry, maar dan ga ik wel naar het volgend restaurant dat zijn menu nog wel heeft hangen.
En ge spaart dan wel een beetje uit, maar meestal is het dan nog spuuglelijk ook omdat er totaal geen design meer is want ze hebben dit gewoon op een A4'tje geprint en dan gelamineerd en op tafel geplakt. Klasse hoor.
Btw: ik snap het voordeel van de QR voor bestellingen en dat het op dat vlak efficienter is dat de ober niet moet komen horen of er al een keuze is gemaakt en daardoor onnodig over en weer geloop wordt vermeden, maar imo moet je dan ook wel investeren in een niet te brakke site waardoor je overzichtelijk door het menu kan navigeren en moet je ook nog altijd denken aan 1)mensen die niet met qr-functies en online bestellen overweg kunnen 2) snelle informatieoverdracht van wat je aanbiedt naar mogelijke klanten.

1000 prijslabels: dat is in veel winkels ook geautomatiseerd hoor. Stel je voor dat je in een supermarkt wandelt en je moet bij elk product met je gsm een qr code scannen om de actuele prijs te weten. Dan ben je nog 3x langer aan het winkelen.
Het is vooral ook wettelijk verplicht dat overal een prijs bij staat. Maar of je nu een qr code moet scannen of een barcode veel verschil zie ik niet.

Je hebt ook maar 1 menu per tafel nodig hoor.
En er zijn maar weinig restaurants die elke dag een ander menu brengen of ge moet in het restaurant van een ziekenhuis gaan eten. :p
Ik zie ook maar weinig restaurantuitbaters elke dag hun website zelf aanpassen of het aangepaste menu doorsturen naar hun webdesigner. Tzou ook rap duur worden, moesten ze die elke dag hun website laten aanpassen.

Maar nogmaals: ik ben niet tegen die QR, het heeft zeker zijn nut, maar enkel als aanvulling op en niet als vervanging van een fysieke menukaart.

En wat is het werk, die menu maken en afprinten of de menu maken en niet afprinten. Een PDF op de website zetten is 2 min werk.

Moeten ze dat bord met de Valentin suggesties of paas suggesties ook al niet meer met de hand schrijven

Serieus heeft die kerel letterlijk nul schuldbesef?
Ik vraag me af of de film 'Don't Breathe' gebaseerd is op deze kerel.
Genoeg parallellen tussen deze realiteit en fictie.

Serieus heeft die kerel letterlijk nul schuldbesef?

Ja, niet dus e. Een normaal mens doet geen zulke feiten om te beginnen. Had je gedacht dat hij zou veranderen als bejaarde gevangene?

Dat is zoals verwonderd zijn dat Dutroux weirde shit doet in de bak. Die heeft een kot in zijn kelder gebouwd om pubers in op te sluiten en verkrachten. Dat doen normale mensen niet, he.

Thuis van je werk komen, even langs de brood automaat ( omdat natuurlijk de bakkers al lang gesloten zijn). Doe je die broodzak open, vallen die sneetjes brood gewoon uiteen omdat deze veel te dun gesneden zijn. Kon ik heel die zak weggooien omdat je er natuurlijk niets op kon smeren. Ik weet het er zijn ergere dingen op de wereld, maar ik had zoveel goesting in een boke choco, maar dat ging natuurlijk niet. En nu moet ik.wachten tot morgenvroeg dat de bakker open is om een vers brood te kopen. Het leven is een strijd, zeker zonder smeerbare bokes zonder choco op een zondag avond. 🥺 Ik wil nu niet overdrijven, maar de wereld vergaat nu voor mij. 😭

Thuis van je werk komen, even langs de brood automaat ( omdat natuurlijk de bakkers al lang gesloten zijn). Doe je die broodzak open, vallen die sneetjes brood gewoon uiteen omdat deze veel te dun gesneden zijn. Kon ik heel die zak weggooien omdat je er natuurlijk niets op kon smeren. Ik weet het er zijn ergere dingen op de wereld, maar ik had zoveel goesting in een boke choco, maar dat ging natuurlijk niet. En nu moet ik.wachten tot morgenvroeg dat de bakker open is om een vers brood te kopen. Het leven is een strijd, zeker zonder smeerbare bokes zonder choco op een zondag avond. 🥺 Ik wil nu niet overdrijven, maar de wereld vergaat nu voor mij. 😭
De oplossing voor de toekomst.

Steek een brood in de diepvries.

Altijd de mogelijkheid om een boke met choco te eten !!!!

Ofwel : haal het brood uit de vuilbak. Neem een koffielepel. Dip de lepel in de choco. En neem de sneden brood, plooi desnoods dubbel om het wat beet te geven. En bij elke hap van het breed neem je een klein beetje van die koffielepel met choco. Et voila, je hebt uw boke met choco fix. Niet 100% hetzelfde, maar wel 99%. Zodanig dat de wereld niet moet vergaan , en het enkel een lichte ergernis is.

De oplossing voor de toekomst.

Steek een brood in de diepvries.

Altijd de mogelijkheid om een boke met choco te eten !!!!

Ofwel : haal het brood uit de vuilbak. Neem een koffielepel. Dip de lepel in de choco. En neem de sneden brood, plooi desnoods dubbel om het wat beet te geven. En bij elke hap van het breed neem je een klein beetje van die koffielepel met choco. Et voila, je hebt uw boke met choco fix. Niet 100% hetzelfde, maar wel 99%. Zodanig dat de wereld niet moet vergaan , en het enkel een lichte ergernis is.
En ondertussen broodpudding maken! Ideaal ontbijt!
Jullie idee is zo slecht nog niet, dank u voor de tips.

Elke keer als ik naar een promo ga bij de Carrefour is het uitverkocht. Maar echt elke keer :sop: (Kabeljauw - 30%)
Wat ze soms ook wel eens doen ..

Delhaize: Ik zie geen kippenborstfilets meer aan de promoprijs liggen en Ik denk: Fuuuccck dat is nu al uitverkocht?
Ik vraag aan een medewerkster: Allé dit is al uitverkocht.
Zij: Die zijn nooit binnengekomen meneer, misschien komen ze nog binnnen, misschien ook niet.
Ik rijd dus naar de eerstvolgende Delhaize: Ligt het daar gewoon nokvol, vol met kippenborstfilets in promo. :sop:

Identieke scenario's, ook al meegemaakt bij Carrefour, Lidl, Aldi ..

Soms is iets inderdaad reeds uitverkocht, maar soms worden promo's niet in ELKE winkel geleverd (en dan bedoel ik echt nooit).
Ja ik check dit wel eens en ik vraag dit na. Wat ik nu zeg is gewoon 'waar'.

Dat is vermoedelijk gewoon een trukje om u naar de winkel te krijgen.

Dus ik zou als ik u was in het vervolg, naar méér dan één Carrefour rijden se. Soms heb je dan wel eens geluk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan