Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand heeft z'n deur opengeslaan tegen mijn deur op de parking van de supermarkt. Geen idee wie. Jammer genoeg niet enkel een kras, maar ook een deuk.

Ik heb nu nog nooit in heel mijn leven m'n deur opengeslaan tegen een andere wagen. En weetje waarom?
Omdat ik geen impertinente mongool ben die denkt dat hij alleen op de wereld is. Daarom.
Ik heb ondertussen al 30+ (geen overdrijving) streepjes op mijn zijdeuren van mensen die hun deur tegen mijn auto hebben open gegooid. En neen ik parkeer niet slecht :) Is vooral van op de parking van het appartement waar ik vroeger woonde. Een gast met een dochtertje die haar deur altijd volledig open smeet/stampte als ze wou uitstappen. Heb hem daar vaak over aangesproken maar hij sprak dan plots geen Nederlands/Engels/Duits/Frans.

Vandaag zijn ze van de gemeente blijkbaar een grote eik die hier al tientallen jaren staat komen kortwieken. Weet niet hoe ik het anders omschrijven. Morgen komen ze nog een stuk doen. Als ik ga horen waarom, is het blijkbaar voor de zonnepanelen van de mensen van 2 huizen verder... Wist niet dat zoiets zomaar kon.

Hoogtevrees is toch iets raars. En het kan echt diep gebakken in je lichaam zitten.

Van mij is het zelfs zo erg, dat als ik een game aan het spelen ben op playstation, en ik moet een grote jump doen of met een touw zwieren van 1 kant naar andere kant, dat ik al bang ben, en mijn poepgaatje volledig voel samen trekken.

Het vreemde is dan weer als ik in een jumbo jet zit, om op reis te gaan, dat ik dan totaal niet bang ben.

Het is onverklaarbaar. Zijn er nog mensen die zoiets voor hebben? zelfs in een computerspel, hoogtevrees ervaren?

Hoe zweterig worden uw handen van dit filmpje dan?

What??? Ik heb in november een operatie gehad en hier zijn ze gewoon 10 dagen langsgekomen om spuitjes te zetten en voor wondverzorging. En ik ben ook volwassen. (Uiteindelijk stelde dat niks voor en de laatste 3 zelf gezet maar ze moesten toch komen voor de wondjes te controleren.)
Zijn dat zelfstandige verplegers/verpleegsters?
Dat is dan gewoon dat ze dat kunnen aanrekenen als prestatie = kassa kassa.

In slaap gevallen op de laatste trein.
Gelukkig maar 1 station maar toch 1u10 stappen.

Laatste keer dat me zoiets is overkomen is al bijna 10 jaar geleden van mijn studententijd.

Nog proberen te liften, maar niemand stopt helaas voor een man om 12u s nachts. Ben er nu bijna :P

Toch is er wel weer een stijging van de groep die regelmatig, wekelijks, alcohol gebruikt. "We zijn daarover bijzonder verontrust", zegt Katleen Peleman, directeur van het Consortium Tabak. "Dat is een paar jaar geleden gedaald tot 10 procent, maar intussen zitten we weer aan 14 procent. We zitten daar met een groep jongeren die als het ware tegen de stroom in beweegt en die niet bereikt wordt met preventiecampagnes."

Ergens niet een beetje logisch mevrouw? Na een OVERKILL aan campagnes? :tongue:

Ik ben het ook beu elke week (of soms nog meer) een artikel te lezen dat alcohol slecht is. Ik weet dat ondertussen ook al wel se. Ik vind 14% een cijfer dat nog best goed meevalt.

Toch is er wel weer een stijging van de groep die regelmatig, wekelijks, alcohol gebruikt. "We zijn daarover bijzonder verontrust", zegt Katleen Peleman, directeur van het Consortium Tabak. "Dat is een paar jaar geleden gedaald tot 10 procent, maar intussen zitten we weer aan 14 procent. We zitten daar met een groep jongeren die als het ware tegen de stroom in beweegt en die niet bereikt wordt met preventiecampagnes."

Ergens niet een beetje logisch mevrouw? Na een OVERKILL aan campagnes? :tongue:

Ik ben het ook beu elke week (of soms nog meer) een artikel te lezen dat alcohol slecht is. Ik weet dat ondertussen ook al wel se. Ik vind 14% een cijfer dat nog best goed meevalt.
Op een bepaald moment bereik je toch ook een beetje een ondergrens. Niet onlogisch dat die daling wat afvlakt.

Op 40cm van mijn diepvries ligt nu een portie verse spaghettisaus de vloer te versieren... 🙈 En geen hond in huis die het opruimen voor zich wil nemen vandaag! 😞

Op 40cm van mijn diepvries ligt nu een portie verse spaghettisaus de vloer te versieren... 🙈 En geen hond in huis die het opruimen voor zich wil nemen vandaag! 😞
Je hebt ook een kleuter, die mag al eens klussen hoor. Plus, een kleuter die de vloer likt is veeeeeel hygiënischer dan een hond die dat doet!

anyhow... poging 2. Tijd voor congé me dunkt.

336645159_1478417912896893_7673045594358132280_n.jpg

Jaar of 3 net voor corona geopereerd aan oog.
Eén van mijn ogen is kleiner, vooral bij vermoeidheid is dat opvallend. Ze dachten dat dat wat naar achter zakte en hebben er dan een plaatje achter gestoken om het naar voor te duwen.
Nu, dat duwt op mijn zenuw dus ik heb sindsdien een wat verlamd gevoel in een deel van mijn lip. En het heeft ook niet veel uitgehaald.
5 mei moet ik terug geopereerd worden en halen ze het eruit. Dan moeten we zien wat we verder doen.

Enige is dat ik vorige week een dikke week ziek geweest ben van die verdoving en ik daar dus niet echt naar uit kijk en dat was blijkbaar al zowat de lichtste verdoving.

Eén van mijn ogen is kleiner, vooral bij vermoeidheid is dat opvallend. Ze dachten dat dat wat naar achter zakte en hebben er dan een plaatje achter gestoken om het naar voor te duwen.
Nu, dat duwt op mijn zenuw dus ik heb sindsdien een wat verlamd gevoel in een deel van mijn lip. En het heeft ook niet veel uitgehaald.
5 mei moet ik terug geopereerd worden en halen ze het eruit. Dan moeten we zien wat we verder doen.

Enige is dat ik vorige week een dikke week ziek geweest ben van die verdoving en ik daar dus niet echt naar uit kijk en dat was blijkbaar al zowat de lichtste verdoving.
Ik heb ook altijd enorm veel last van de verdoving, laatste ingreep traumeelpilletjes genomen en eigenlijk nog nooit zo vlot hersteld van een ingreep. Misschien helpt het jou ook? Succes in elk geval! 🤞

Kan de anesthesist je dan geen andere verdovingsmix geven om de neveneffecten wat te milderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan