Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Firefox dat om 1 of andere reden crasht en dan mij forceert een nieuw profile aan te maken, waar al m'n addons, instellingen, bladwzijers etc niet op staan. Na wat zoeken ne oudere versie kunnen installeren en dan met een command-tool --allow-downgrade zo kunnen forceren om mijn standaard profiel te gebruiken (na deze manueel te moeten hernoemen). Nu heb ik wel al mn addons, bladwijzers etc terug maar sommige instellingen (vooral van mn addons) niet waardoor ik dat weer allemaal mag instellen.

Ik hou van Firefox maar tis bij momenten als deze dat ze vierkant de boom in kunnen.

Firefox dat om 1 of andere reden crasht en dan mij forceert een nieuw profile aan te maken, waar al m'n addons, instellingen, bladwzijers etc niet op staan. Na wat zoeken ne oudere versie kunnen installeren en dan met een command-tool --allow-downgrade zo kunnen forceren om mijn standaard profiel te gebruiken (na deze manueel te moeten hernoemen). Nu heb ik wel al mn addons, bladwijzers etc terug maar sommige instellingen (vooral van mn addons) niet waardoor ik dat weer allemaal mag instellen.

Ik hou van Firefox maar tis bij momenten als deze dat ze vierkant de boom in kunnen.
Awel, ik heb dat dus ook eens voorgehad vorig jaar of zo en weet helemaal niet hoe dat kwam. Ook ineens problemen bij het opstarten en dan ook een nieuw profiel moeten aanmaken. Alles kwijt van favorieten, instellingen... Niet meer kunnen recupereren. Is wel het enige noemenswaardige probleem dat ik ook met Firefox heb gehad.

Zo'n Firefox profiel aanmaken? Dan synct hij dat terug bij een nieuwe installatie. De settings van de addons neemt die wel niet mee maar hier is dat beperkt tot uBlock origin en BitWarden.

Kindjes zitten op de wijkschool maar moesten woensdag naar de hoofdschool. Normaal is dat per fiets maar maar die van m'n vriendin stond bij de fietsenmaker, dus heeft ze auto genomen.

's avonds een bericht in het whatsapp groepje van de klas van de oudste: iemand heeft tegen de spiegel gezeten van de auto van een mama van een klasgenootje, toevallig ook een buurvrouw. Auto: zelfde merk en type als mijn vriendin haar auto. Zij meteen ongerust want ze had niks door.
Dus auto gecheckt: niks te zien aan haar wagen. Daarna bericht: het was om dat uur en 't was een lichtblauwe.

Case closed zou je denken.

Gisteren een bericht van de buurvrouw: ja, ik ben nog eens voorbij jullie gereden en ik herken toch uw wagen.

Euh, excuseer? Het uur klopt niet, de kleur ook niet (lichtblauw vs donkergrijs), er is geen schade. En als ge dan toch den auto hebt gezien, zou je toch (een deel van) de nummerplaat hebben onthouden?

Kan er niet mee lachen eerlijk gezegd. M'n vriendin was aan't denken om toch papieren in te vullen omdat we de auto toch weg doen en de polis opzeggen. Maar ik vind dat verre van correct, niks gedaan is niks gedaan. Plus: da's net een reden temeer om niet door te rijden.
Ze ging er straks is passeren, ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Er is een klant waar ik al jaren een best goede relatie mee heb, een oudere man.
Sinds een jaar of 2-3 heb ik dat dossier overgedragen aan een collega.
Ondertussen is die man in het rusthuis geraakt en heb hem nog een paar keer gebeld, de laatste keer was een paar maanden geleden en belde ik om eens langs te gaan. Maar toen kon hij net niet.
Dan wat uit het oog verloren en ook privé wat dingen natuurlijk. Maar wel nog vaak aan gedacht om hem te bellen.
Vandaag bel ik hem, en hij was héél emotioneel. Zei dat hij heel blij was me te horen want blijkbaar is hij nu terminaal en heeft nog maar een paar weken te leven.

Dus ik ga sowieso even volgende week langs. Heb altijd heel veel respect gehad voor die man en heb hem dat ook vaak gezegd. Hij is een stuk in de 80 en zorgt al 7 jaar voor zijn vrouw die ondertussen quasi bedlegerig is. Tot voor kort, toen ze nog thuis woonden, waste hij haar nog zelfs.
Nu gaat die vrouw dus alleen achter blijven.

Ik denk dat zowel mijn vriendin als ik al minstens vijf jaar geen snelheidsboete meer gekregen hadden. Vorige week dan plots mailtje van FOD Justitie in mijn E-box, bleek dat mijn vriendin eerder deze maand geflitst was en ergens 62 gereden had in een zone 50. Jammer, maar het gebeurt op zich wel vlug dat ge eens even boven de 60 zit, dus op al die jaren tijd is dat nog niet zo bizar dat ge eens geflitst wordt.
Daarnet opnieuw mail van FOD Justitie in mijn E-box. Ik dacht dat dat gewoon nog eens een melding voor die mail van vorige week ofzo zou zijn. Neen, blijkbaar wéér een boete. Opnieuw iéts over de limiet in de zone 50, telkens trouwens op enkele km's van thuis in straten notabene waarin m'n vriendin altijd zit te zeggen "pas op, hier staan ze vaak!!!".

Geen kritiek naar het systeem of m'n vriendin toe want de regels zijn natuurlijk gekend en ipv m'n vriendin had het ook gewoon mezelf kunnen zijn, maar als ge al jaren boetevrij waart dan is 2 X 65 euro op een week tijd toch wel een zeer zure uitgave en ergernis :unsure:

Wappies + nieuwbericht fiscus Vinted = #roverheid.

Echt, kruip toch allemaal eens terug in uw hol en blijf daar vooral zitten met jullie drama :wallbash:

Wappies + nieuwbericht fiscus Vinted = #roverheid.

Echt, kruip toch allemaal eens terug in uw hol en blijf daar vooral zitten met jullie drama :wallbash:
Is er een niet-paywall artikel over? Ik neem dat het weer gaat over (semi)-professioneel verkopen vs. occassioneel?

dit dus.
allez, ge kunt dus, per platform 2000€ per jaar aan inkomsten hebben zonder belastingen op te betalen, maar goed: #roverheid, he.

Kort samengevat, meer dan 30 verkopen of 2000€ per jaar moet aangeven worden.

dit dus.
allez, ge kunt dus, per platform 2000€ per jaar aan inkomsten hebben zonder belastingen op te betalen, maar goed: #roverheid, he.
En je moet nog eens met winst zitten verkopen. Nogal wiedes dat je er dan moet belastingen op betalen.

En je moet nog eens met winst zitten verkopen. Nogal wiedes dat je er dan moet belastingen op betalen.
Lijkt me vrij logisch te zijn als het om regelmatige of winstgevende inkomsten gaat. Als je de berichtgeving leest, zie je een genuanceerder verhaal.
Je moet u dus niet te veel zorgen maken als gewone burger, dus kom maar allemaal af jullie paard.

Had ik gereageerd op FB op iemand die ik ken (wappie). Beter niet gedaan ... :sop:

andere:

🙄
iets tweedehands waar er reeds belasting is op betaald….een burger die iets tweedehands verkoopt denk ik niet winstgevend is maar mogelijk maakt om te hergebruiken en iets zelf iets nieuws kan komen….
Wat als je dan nog wekelijks iets opzet om te verkopen? Is dat dan regelmatige basis…
Is dat dan winstgevend voor jou?

ik:
Als je kledij/accessoires verkoopt die hoger gaan dan verkoopprijs (omwille van zeldzaamheid), dan lijkt mij dat winstgevend te zijn ja. Dat hoef ik verder niet uit te leggen denk ik. Again, het verhaal is veel genuanceerder dan wat er hier van wordt gemaakt. Het gaat er om het winstgevende aan banden te leggen.
Blijf vooral kinderkledij en consoorten verkopen, daar gaat een fiscus echt niet over vallen.

andere:
Als het om burgers gaat lijkt me ook dat niet nodig…
Maar wil liever gesprek aan tafel voeren met een pintje
🍺

De fiscus heeft denk ik andere zaken eerst en dringend aan te pakken

ik:
Iedereen is een burger...
Verder ga ik hier niet echt over discussiëren. Ik heb, net zoals de fiscus, dringendere zaken te doen

andere:
Reactie = dialoog

ik:
Juist, en dialoog kan gerust ook afgerond worden zonder consensus.

andere:
ik ben eerder voor een consensus binnen een democratie

___________________________________________________________________________________

WTF heeft democratie daar zelfs mee te maken in deze.
:puke:

Zo'n Firefox profiel aanmaken? Dan synct hij dat terug bij een nieuwe installatie. De settings van de addons neemt die wel niet mee maar hier is dat beperkt tot uBlock origin en BitWarden.
Awel, ik heb dat dus ook eens voorgehad vorig jaar of zo en weet helemaal niet hoe dat kwam. Ook ineens problemen bij het opstarten en dan ook een nieuw profiel moeten aanmaken. Alles kwijt van favorieten, instellingen... Niet meer kunnen recupereren. Is wel het enige noemenswaardige probleem dat ik ook met Firefox heb gehad.

Na die ongevraagde installatie (tis blijkbaar een geheel nieuwe Firefox?) is er een mapje op mn bureaublad "Oude firefox gegevens" waar dus alles van instellingen, bladwijzers etc in staat maar dat nieuw profiel weigert absoluut om dat te importeren. Geef me dan een optie om oftewel firefox te sluiten of een nieuw profiel te maken.

Zit Elon Musk daar soms ook achter het roer ofwa.

Elke keer als ik naar een promo ga bij de Carrefour is het uitverkocht. Maar echt elke keer :sop: (Kabeljauw - 30%)

Ik troll regelmatig mijn schoonmoeder in comments op haar facebook posts. Al haar leeftijdsgenoten reageren iedere keer met dezelfde idiote sticker op iedere foto van haar, dus ik doe dat dan ook.

Maar nu zag ik dat ze die hele resem aan idiote stickers telkens een like geeft. Iedere sticker.

Behalve de mijne.

Wie pest er hier eigenlijk wie??!

Ik troll regelmatig mijn schoonmoeder in comments op haar facebook posts. Al haar leeftijdsgenoten reageren iedere keer met dezelfde idiote sticker op iedere foto van haar, dus ik doe dat dan ook.

Maar nu zag ik dat ze die hele resem aan idiote stickers telkens een like geeft. Iedere sticker.

Behalve de mijne.

Wie pest er hier eigenlijk wie??!
Stickerception.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan