Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de nacht van zaterdag 25 op zondag 26 maart schakelen we weer over op zomertijd. Om 2 uur ’s ochtends wordt de klok een uur vooruit gedraaid. Dat betekent dus één uur minder slaap maar het blijft ’s avonds wel langer licht.

:angry::angry::angry::angry::angry:

Ik wil gewoon kunnen slapen :cry:
Altijd wintertijd, zoals het zou moeten zijn!

Hoogtevrees is toch iets raars. En het kan echt diep gebakken in je lichaam zitten.

Van mij is het zelfs zo erg, dat als ik een game aan het spelen ben op playstation, en ik moet een grote jump doen of met een touw zwieren van 1 kant naar andere kant, dat ik al bang ben, en mijn poepgaatje volledig voel samen trekken.

Het vreemde is dan weer als ik in een jumbo jet zit, om op reis te gaan, dat ik dan totaal niet bang ben.

Het is onverklaarbaar. Zijn er nog mensen die zoiets voor hebben? zelfs in een computerspel, hoogtevrees ervaren?

Wanneer je niet in contact staat met de grond heb je daar geen last van. Als ik me ook goed herinner is hoogtevrees vooral wanneer je naar boven kijkt als je op hoogte staat. Naar beneden kijken en absolute angst ervaren is een afgeleide van hoogtevrees.

Ik begin te bibberen op een trapladder terwijl ik tijdens mijn parachutesprong geen last had.

Of ik heb schrik van trapladders, dat kan ook.

Iedereen heeft tot op zekere hoogte wel hoogtevrees, dat is een instinct.
En ja, ik ervaar zelf ook zo'n eigenaardigheden. In het vliegtuig ook niets, maar in een reuzenrad bijvoorbeeld voel ik me absoluut niet op mijn gemak. Van 7m of laat staan 10m hoogte in water springen is aartsmoeilijk voor me, maar een via ferrata doen waar je op 20m hoogte aan een rotswand hangt te bengelen is dan weer geen probleem....
Er is een verschil tussen angst als natuurlijke reactie en een fobie.

Hoogtevrees:

Dak van het eerste huis zelf volledig vervangen en weken van 's morgens tot 's avonds laat op een stelling.
Ook elke dag het dak op, tot in de nok.
-> geen schrik

Dan enkele jaren later voor een kleine reparatie aan de dakgoot terug stelling moeten plaatsen.
-> eerste dag toch ferm gebibberd :unsure:

De Koninklijke Serres gaan weer eens tijdelijk open voor het publiek… en het kost geld voor een ticket (ok, 5€, maar het gaat om het principe). Hier betalen we toch al belastingen voor?

De Koninklijke Serres gaan weer eens tijdelijk open voor het publiek… en het kost geld voor een ticket (ok, 5€, maar het gaat om het principe). Hier betalen we toch al belastingen voor?
Los van of dit principieel nu correct is, zorgt de nood om een toegangsticket te bekomen en betalen wel dat er al een filter is om de minst gewenste bezoekers buiten te houden.

IT bij de overheid :rolleyes:

de website van https://chequemazout.economie.fgov.be/nl om een tussenkomst van 300 euro te vragen (gepensioneerde overbuur stond hier met de vraag of ik hem kon helpen)

uitleg volgens pdf:

Informatie op uw factuur Vul onder “Leverancier” in:  de naam van de leverancier: als u de naam begint te typen, verschijnt de leverancier in een vervolgkeuzelijst. Kies uw leverancier.  het KBO‐nummer van de onderneming (dat is het ondernemingsnummer dat geregistreerd staat bij de Kruispuntbank voor Ondernemingen): het nummer wordt automatisch weergegeven als u de leverancier in de vervolgkeuzelijst hebt gevonden).

Wat staat er niet op? Een keuzeveld voor de leverancier. Wel voor het KBO nummer, maar dat kan je niet invullen omdat je geen leverancier gekozen hebt :lol:

chrome en edge geprobeerd, compatibiliteitsmodi... cookies gewist... noppes.

Maar ja, wat had je verwacht van de BE overheid zeker?

IT bij de overheid :rolleyes:

de website van https://chequemazout.economie.fgov.be/nl om een tussenkomst van 300 euro te vragen (gepensioneerde overbuur stond hier met de vraag of ik hem kon helpen)

uitleg volgens pdf:

Informatie op uw factuur Vul onder “Leverancier” in:  de naam van de leverancier: als u de naam begint te typen, verschijnt de leverancier in een vervolgkeuzelijst. Kies uw leverancier.  het KBO‐nummer van de onderneming (dat is het ondernemingsnummer dat geregistreerd staat bij de Kruispuntbank voor Ondernemingen): het nummer wordt automatisch weergegeven als u de leverancier in de vervolgkeuzelijst hebt gevonden).

Wat staat er niet op? Een keuzeveld voor de leverancier. Wel voor het KBO nummer, maar dat kan je niet invullen omdat je geen leverancier gekozen hebt :laugh:

chrome en edge geprobeerd, compatibiliteitsmodi... cookies gewist... noppes.

Maar ja, wat had je verwacht van de BE overheid zeker?
Kijk ik doe IT bij de overheid en ik heb 2 minuten op die site gezeten en ik kan gewoon heel eenvoudig het kbo nummer invullen en dan kiest hij automatisch een leverancier. Gewoon BE en dan KBO nummer.

Zó moeilijk was dat nu ook niet.

Ok de omschrijving kan duidelijker, maar om dan meteen de IT bij de overheid te veralgemenen?

Kijk ik doe IT bij de overheid en ik heb 2 minuten op die site gezeten en ik kan gewoon heel eenvoudig het kbo nummer invullen en dan kiest hij automatisch een leverancier. Gewoon BE en dan KBO nummer.

Ok de omschrijving kan duidelijker, maar om dan meteen de IT bij de overheid te veralgemenen?
Sorry, volgende keer steek ik het op de kuisvrouwen bij de overheid :rolleyes:

En mss wat uitleg bij wat het formaat van kbo dient te zijn? Ik heb alle formaten van zijn btw/ondernemings nummer gebruikt.

Uitleg van de staat zelf, en daar staat al geen BE voor vermeld: Elke entiteit krijgt een ondernemingsnummer bij haar inschrijving in de KBO. Het gebruik van dat nummer is wettelijk verplicht. Het ondernemingsnummer is een uniek identificatienummer dat uit 10 cijfers bestaat en waarvan het eerste cijfer 0 of 1 is.

Sorry, volgende keer steek ik het op de kuisvrouwen bij de overheid :rolleyes:

En mss wat uitleg bij wat het formaat van kbo dient te zijn? Ik heb alle formaten van zijn btw/ondernemings nummer gebruikt.

Uitleg van de staat zelf, en daar staat al geen BE voor vermeld: Elke entiteit krijgt een ondernemingsnummer bij haar inschrijving in de KBO. Het gebruik van dat nummer is wettelijk verplicht. Het ondernemingsnummer is een uniek identificatienummer dat uit 10 cijfers bestaat en waarvan het eerste cijfer 0 of 1 is.
Ja ik geef inderdaad toe dat de omschrijving zeer onduidelijk is en een pak beter kan.
Maar als het mij na nog geen drie keer proberen lukt dan kan het niet zo moeilijk zijn.

Maar het zal wel de overheid zijn.

Dat is het btw nummer, niet kbo nummer dan. Je zou denken dat iemand toch eens die handleiding nagekeken zou hebben.

Ja ik geef inderdaad toe dat de omschrijving zeer onduidelijk is en een pak beter kan.
Maar als het mij na nog geen drie keer proberen lukt dan kan het niet zo moeilijk zijn.

Maar het zal wel de overheid zijn.
Overduidelijk van wel e, als gij zelf ook aangeeft dat het onduidelijk is en meer dan 1 keer hebt moeten proberen dan is dat gewoon slecht opgesteld. Zo'n overheidssite wordt gebruikt door veel verschillende mensen van verschillende levenslopen en als dat voor zelfs maar een klein percentage onduidelijk is en zodoende onbruikbaar is dat inderdaad de schuld van "de overheid".

Ge moet niet zo in u gat gebeten zijn als overheids ITer.

Los van de onnozele veralgemening en mijn te scherpe reactie hoop ik dat je het nu alsnog kan helpen invullen.

Gewoon BE ervoor en puntjes weglaten en de leverancier zal tevoorschijn komen.

Idem hier, denk ik.
Velen zullen waarschijnlijk zeggen "marginaal" oid maar als er één iets is waar mijn bloed echt van gaat koken is het wel pestgedrag.

Ik mag er niet aan denken dat mijn dochter dit (later) zou meemaken
Hier het ook al aan de hand gehad met mijn dochter. School deed niks of kon niks doen.

Ik ben toen naar de ouders geweest, op een volwassen manier erover proberen te praten.. lukte niet.

Weekje later nog eens teruggegaan: als uw dochter niet stopt met mijn dochter te pesten, draag JIJ de gevolgen.

Sindsdien is dat opgelost :unsure:

Hier het ook al aan de hand gehad met mijn dochter. School deed niks of kon niks doen.

Ik ben toen naar de ouders geweest, op een volwassen manier erover proberen te praten.. lukte niet.

Weekje later nog eens teruggegaan: als uw dochter niet stopt met mijn dochter te pesten, draag JIJ de gevolgen.

Sindsdien is dat opgelost :unsure:
Dat gaat er bij mij niet in. Als ik zou weten dat mijn kinderen anderen pesten, het zou hun beste dag niet zijn.

Lukt het niet na in dialoog te gaan met school of ouders. Wel, 'swing away George'.

Dat gaat er bij mij niet in. Als ik zou weten dat mijn kinderen anderen pesten, het zou hun beste dag niet zijn.

Lukt het niet na in dialoog te gaan met school of ouders. Wel, 'swing away George'.
Zover is het niet moeten komen gelukkig.

Die mens had de boodschap begrepen. Ik ben eigenlijk een heel rustige mens, maar dat zijn dingen die mijn bloed doen koken. Zeker omdat die ouders mijn leeftijd hebben en ik ze ken van vroeger, die waren allebei in hetzelfde bedje ziek toen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan