Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je deze post geloofd is uw vertrouwen misschien te.
Niet in dit voorbeeld, maar gewoon in het algemeen.
Haar zus inzetten, of een vriend(in), ... of wie dan ook om eens te 'testen' zou ergens de vertrouwensband schaden.

Ook al weet ik wel dat het gebeurt, soms heel subtiel, maar dan nog valt dat niet te rechtvaardigen.

Niet in dit voorbeeld, maar gewoon in het algemeen.
Haar zus inzetten, of een vriend(in), ... of wie dan ook om eens te 'testen' zou ergens de vertrouwensband schaden.

Ook al weet ik wel dat het gebeurt, soms heel subtiel, maar dan nog valt dat niet te rechtvaardigen.
Het is vooral een gekende grap. 😉

M'n schoonzus heeft zo ooit eens avances beginnen maken op mij. We waren alleen in haar huis en ze begon te flirten. Uiteindelijk deed ze haar topje af en zat ze daar, in haar blote borsten.

Ik ben gewoon rechtgestaan en naar buiten gewandeld. Daar stond m'n vrouw, dolblij dat ik was weggegaan. Het was een test.

Moraal van het verhaal: bewaar altijd uw condooms in den auto.
Ik herinner me die reclame ook nog.

2 jaar geleden is er ene op een parking tegen mijn wagen gereden. Winkel wou beelden niet tonen, enkel met politie bij. Politie wou niet afkomen, ik moest op afspraak in de werkweek tussen 9u-11u of 14u-16u gaan en klacht indienen. Ze gingen dan wel eens kijken, want voor zo'n zaken hadden ze geen tijd.

Die agent zei letterlijk: 'hoe oud is uw wagen? 9 jaar? En ga je daar nog om lopen dan?'

En dan was het heel m'n zijkant die getoucheerd was.

Dus neen, ik begin er niet aan voor zoiets.
Dat heeft dat flikske niet te beslissen, als jij een klacht wilt indienen, dan moet die zijn klep houden en die klacht noteren en zijn werk doen zoals het hoort, zijnde het nodige onderzoek verrichten!

Hoe ik mij nu voel:

...

Ik dacht eerder aan dit? :p

p_800x1200_AMC_EdwardScissorhands_En_09252020.jpg

Op bezoek bij de schoonouders, en mij weer kapot aan het ergeren aan mijn schoonmoeder. Totaal niet geïnteresseerd in wat wij belangrijk vinden, de opvoeding van onze kinderen in vraag stellen, enkel bezig met zichzelf en haar "levenswijsheden".

Elke keer weer worden de kinderen hier volgeramd met suiker, cadeaus, en bediend op al hun wenken. Terwijl wij thuis onszelf vaak onthouden van sommige zaken qua eten om er voor te zorgen dat ze toch een beetje gezond zouden eten, is ons oudste al maanden ons het bloed onder de nagels aan het halen door heel de tijd als rotverwend kereltje rond te lopen: hij wil alles, hij wil altijd meer en hij wil het altijd onmiddellijk. Altijd maar zagen, woedeaanvallen als we neen zeggen. Proberen we heel hard aan te werken, maar dan lacht de schoonmoeder ons eigenlijk vierkant uit.

Zou me allemaal niet zo storen moesten ze eens in de maand daar zijn, maar ze zien ze vaak meermaals per week.

/rant

Hier hetzelfde mijn schoonma altijd zagen tegen mijn vrouw en zelf mijn kinderen. Twee keer per dag belt die ons op voor de domste dingen zelf als we op ons werk zijn.

Mijn dochter heeft nieuwe fiets nodig ze krijgt deze voor haar lentefeest binnen 1.5maand , deze dat ze nu heeft staat echt niet in orde dus we zouden hem al vroeger halen.
Mijn dochter weet dat haar cadeau is van ons maar ze willen bij leggen omdat zij niet weten wat kopen. Dus elke dag gaat het erover eene moment ist k zou niet te lang meer wachten om hem te halen, dan deze week tegen mijn dochter alleen ge zou beter wel wachten... zo gaat het al drie weken door.
Als ik hem nu ga halen gaat nog meer gezever zijn, dus wachten natuurlijk.

Hier hetzelfde mijn schoonma altijd zagen tegen mijn vrouw en zelf mijn kinderen. Twee keer per dag belt die ons op voor de domste dingen zelf als we op ons werk zijn.

Mijn dochter heeft nieuwe fiets nodig ze krijgt deze voor haar lentefeest binnen 1.5maand , deze dat ze nu heeft staat echt niet in orde dus we zouden hem al vroeger halen.
Mijn dochter weet dat haar cadeau is van ons maar ze willen bij leggen omdat zij niet weten wat kopen. Dus elke dag gaat het erover eene moment ist k zou niet te lang meer wachten om hem te halen, dan deze week tegen mijn dochter alleen ge zou beter wel wachten... zo gaat het al drie weken door.
Als ik hem nu ga halen gaat nog meer gezever zijn, dus wachten natuurlijk.
Ik zou hem nu al halen. Al was het maar om ze te jennen. Gelukkig niet veel last van de schoonouders hier. Eerder welgekomen.

Ik zie genoeg jonge gasten dus ik *begrijp* de psychologe die zegt ‘kinderen begrijpen de finaliteit van hun acties niet’ en ze zal (heeft) absoluut gelijk hebben in pak acht op de tien gevallen. Maar als je dertig keer steekt, een zak over het hoofd trekt en de persoon dan ook nog in soortement halve afgrond duwt … dan is ‘finaliteit’ echt wel uw hoofdgedachte.

Na de match sprintje getrokken om de bus te halen, ruim op tijd, iedereen nog volop aan't instappen.
Ik ben de laatste en die lompe boer van een chauffeur doet gewoon de deur toe en vertrekt 🤬

Der was nog wel plaats voor 1 passagier extra (meer ook), en die 5 seconden extra zullen 't ook wel niet gemaakt hebben zeker?

Hoogtevrees is toch iets raars. En het kan echt diep gebakken in je lichaam zitten.

Van mij is het zelfs zo erg, dat als ik een game aan het spelen ben op playstation, en ik moet een grote jump doen of met een touw zwieren van 1 kant naar andere kant, dat ik al bang ben, en mijn poepgaatje volledig voel samen trekken.

Het vreemde is dan weer als ik in een jumbo jet zit, om op reis te gaan, dat ik dan totaal niet bang ben.

Het is onverklaarbaar. Zijn er nog mensen die zoiets voor hebben? zelfs in een computerspel, hoogtevrees ervaren?

Hoogtevrees is toch iets raars. En het kan echt diep gebakken in je lichaam zitten.

Van mij is het zelfs zo erg, dat als ik een game aan het spelen ben op playstation, en ik moet een grote jump doen of met een touw zwieren van 1 kant naar andere kant, dat ik al bang ben, en mijn poepgaatje volledig voel samen trekken.

Het vreemde is dan weer als ik in een jumbo jet zit, om op reis te gaan, dat ik dan totaal niet bang ben.

Het is onverklaarbaar. Zijn er nog mensen die zoiets voor hebben? zelfs in een computerspel, hoogtevrees ervaren?
Iedereen heeft tot op zekere hoogte wel hoogtevrees, dat is een instinct.
En ja, ik ervaar zelf ook zo'n eigenaardigheden. In het vliegtuig ook niets, maar in een reuzenrad bijvoorbeeld voel ik me absoluut niet op mijn gemak. Van 7m of laat staan 10m hoogte in water springen is aartsmoeilijk voor me, maar een via ferrata doen waar je op 20m hoogte aan een rotswand hangt te bengelen is dan weer geen probleem....

Deel spullen aan het verkopen via 2de hands.

Had woensdag contact met mensen die 2 bijzettafels, 2 nachtkastjes en een eettafel wilden kopen.
Prijs afgesproken en ze vroegen om vrijdag op te pikken maar dat ging niet. Dan vroegen ze het weekend en ik zei dat ik meestal op zondag wel redelijk wat tijd heb.
Niets meer van die mensen gehoord dus ik dacht dat ze afgehaakt hadden.
Ineens sturen die zondag om 16u30 terwijl ik in stad iets zat te drinken dat ze er om 17u waren.

Dat vind ik al 0.0 manieren maar soit ik wou ervan af dus ik in 7 haasten naar huis.
Komen die natuurlijk pas tegen 17u20 aan.

Ik zeg: zijt ge met een camionette hier ofzo? Nee, met ne Volvo V40.
Maar die tafel stond nog in elkaar natuurlijk, dus ik nog heel mijn kot kunnen afzoeken en langs straat die tafel uit elkaar kunnen vijzen want hij dacht dat die er zo ging in passen. Wat natuurlijk snel duidelijk was, dat dat niet ging.
Enfin, blij dat ik ervan af ben maar echt kippestijl vind ik dat om niks te laten weten en een half uur ervoor een mailtje te sturen.

Sjans dat ik er écht, écht van af wilde voor hen of ik had mijn kat gestuurd.

Dus die mensen hebben jaren tijd om hun honden deftig op te kweken, maar in plaats daarvan gaan ze een beetje de beuzak uithangen door de redelijke suggesties van hun buren aan hun laars te lappen. Sommige mensen graven echt hun eigen graf. Alleen jammer dat die beesten er slachtoffer van zijn.

Dus die mensen hebben jaren tijd om hun honden deftig op te kweken, maar in plaats daarvan gaan ze een beetje de beuzak uithangen door de redelijke suggesties van hun buren aan hun laars te lappen. Sommige mensen graven echt hun eigen graf. Alleen jammer dat die beesten er slachtoffer van zijn.
Zo zijn er helaas veel, en dan is het inderdaad bijzonder jammer dat die dieren het slachtoffer zijn van mensen die totaal onvoorbereid een huisdier nemen, denkende dat dat niet meer moeite gaat zijn qua onderhoud dan een Furby.

Ook zelfzuchtigheid zie je vaak. Dat de hond aldoor blaft terwijl de baasjes van huis zijn is hun probleem niet en de stront op het trottoir kan je natuurlijk ook 'gewoon ontwijken'. Dat de haan wiens hok net onder het slaapkamerraam van de buren staat tijdens de zomer elke ochtend al om drie uur begint te kelen, dat is 'normaal gedrag'. Dat de kat van een paar huizen verder om de twee dagen een vogel aan het voederplankje van de gepensioneerden die daar al 40 jaar wonen kapot maakt, dat is de natuur.

Vrij off-topic, dat bovenstaande, maar wel dingen die mensen in mijn omgeving de voorbije jaren al hebben meegemaakt. Ik ben een groot dierenliefhebber, maar veel mensen met huisdieren zouden er goed aan doen om ten eerste al eens goed na te denken vooraleer ze er een nemen en ten tweede, eens ze er een hebben, ook rekening te houden met de mensen rondom hun. Ik kan mij daar echt kapot aan ergeren.

Zo zijn er helaas veel, en dan is het inderdaad bijzonder jammer dat die dieren het slachtoffer zijn van mensen die totaal onvoorbereid een huisdier nemen, denkende dat dat niet meer moeite gaat zijn qua onderhoud dan een Furby.

Ook zelfzuchtigheid zie je vaak. Dat de hond aldoor blaft terwijl de baasjes van huis zijn is hun probleem niet en de stront op het trottoir kan je natuurlijk ook 'gewoon ontwijken'. Dat de haan wiens hok net onder het slaapkamerraam van de buren staat tijdens de zomer elke ochtend al om drie uur begint te kelen, dat is 'normaal gedrag'. Dat de kat van een paar huizen verder om de twee dagen een vogel aan het voederplankje van de gepensioneerden die daar al 40 jaar wonen kapot maakt, dat is de natuur.

Vrij off-topic, dat bovenstaande, maar wel dingen die mensen in mijn omgeving de voorbije jaren al hebben meegemaakt. Ik ben een groot dierenliefhebber, maar veel mensen met huisdieren zouden er goed aan doen om ten eerste al eens goed na te denken vooraleer ze er een nemen en ten tweede, eens ze er een hebben, ook rekening te houden met de mensen rondom hun. Ik kan mij daar echt kapot aan ergeren.
Ik kan me daar ook aan ergeren, te meer omdat het allemaal zaken zijn die je door 2 minuten na te denken kan verwachten, en die in sommige gevallen ook wel makkelijk aan te pakken zijn (zoals die stront, koop wat zakjes in het groot en die kost is gewoon verwaarloosbaar).

Uiteindelijk is het een kwestie van een beetje in te zitten met de medemens. Mijn achterbuur had een loslopende kip gevonden en die maar bij zijn kippen gezet toen geen enkele buur wist vanwaar die kwam. Toen dat enkele maanden later een haan bleek te zijn kwam die me effectief vragen of we geen last hadden van het gekraai, zo simpel is dat (en nee, geen last).

In de nacht van zaterdag 25 op zondag 26 maart schakelen we weer over op zomertijd. Om 2 uur ’s ochtends wordt de klok een uur vooruit gedraaid. Dat betekent dus één uur minder slaap maar het blijft ’s avonds wel langer licht.

:angry::angry::angry::angry::angry:

Ik wil gewoon kunnen slapen :cry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan