Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
yup beetje gelijkaardig, uit persoonlijke ervaring...
Mijn pa en verpleeghulp van wit/gele kruis.

Die moesten komen voor mijn pa in de ochtend, hulp wassen + medicatie.
5/10 was mijn pa zichzelf aan (proberen) wassen terwijl zij enkel de medicatie deden.
Maar ik ben nogal freaky op die zaken die ik liever zelf doe, dus ik controleerde dat ook en die medicatie was meer verkeerd dan juist.
(ging wel over heel veel verschillende pillen).

Dus ik heb dat boeltje afgezegd en het dan toch maar zelf gedaan, zodat zij tenminstte de tijd namen voor het wassen....
Dat wassen in de ochtend is hier eigenlijk bijna tegen de middag, zo druk hebben ze het blijkbaar tegenwoordig.
De medicatie doe ik hier gewoon zelf, dat doe ik al van eind 2019, daarvoor deed hij dat allemaal zelf, maar toen kwamen er plots een aantal zaken bij na een operatie enkele maanden revalidatie.
Ik maak gewoon 1 keer per zo een set van 7 doosjes klaar en dat ga ik nu ook zo blijven doen.
De verpleging moet dan enkel wassen en wondverzorging doen.
Ikzelf had mijn been gebroken vorig jaar, tot aan de knie in de plaaster.
Ik ben alleenstaande en heb nog weinig familie die me kan helpen.
Dus ik deed zo goed als alles zelf.
Maar ik heb een grote shrik voor injectie naalden, omdat ik ook altijd blauw/zwart sta na een injectie, no matter wie die zet en op welke plaats.
(ja covid was een hel voor mij :biglaugh:)

En ik moest dagelijks van die flubitis spuiten in mijn eigen buik zetten. Dokter zegt: "het witgele kruis doet dat hoor".
Dus ik bel en krijg te horen, "hoe oud bent u mijnheer?" = Op die moment 48
Gevolgd door: "Dan gaan wij toch vragen dat u dat zelf doet."

Gevolg... geen flubitis spuiten gezet, but im still alive :shutup:
Die spuiten moest ik vorig jaar ook zetten na een operatie (10 stuks dacht ik), ze zeiden toen ook dat ik daarvoor het wit gele kruis moest vragen, maar ik hen toen beslist op dat gewoon zelf te doen na wat uitleg van de verpleegster in het ziekenhuis. Dat viel eigenlijk wel heel goed mee om te doen, behalve wanneer mijn ma erop stond te kijken en dan bezig was "oh ik zou dat toch niet durven hoor".

Thuis vertrokken zonder badge en sleutels van m'n kast op't werk.
Gelukkig op tijd beseft en stond ik niet al in Bxl. (zou ook pas 8u geweest zijn eer er iemand mij naar boven zou kunnen laten)
Fuck it, leve thuiswerk. Wel voor niets om 5u20 opgestaan.

Moest ik in die situatie zitten vrees ik dat ik daar eens een paar van die snotneuzen bij hun keeltje zou pakken. De gevolgen zou ik er ook moeten bij pakken, maar het zou me toch deugd gedaan hebben.
Idem hier, denk ik.
Velen zullen waarschijnlijk zeggen "marginaal" oid maar als er één iets is waar mijn bloed echt van gaat koken is het wel pestgedrag.

Ik mag er niet aan denken dat mijn dochter dit (later) zou meemaken

Er staat een beatlingsbericht in je bank. Kijk snel. Gaat kijken >

1679041435317.png

Sure!

Verhuurders die een huis verhuren met tuin en dergelijke,
maar dan specifiek zetten "geen huisdieren toegelaten".
Ok zij zijn baas, in principe, maar ik vind dit nogal kortzichtig en egoïstisch.

Zou moeten verboden worden bij wet imo.
Iedereen heeft recht, vooral alleenstaande, om met een metgezel, ook al is het een kat of hond, te leven.
Er belanden al genoeg mensen in eenzaamheid en afzondering.

Je kan nu weer zeggen: ze moeten dan maar iets anders zoeken...
Maar met de schaarste op de markt, en voor alleenstaanden is het al niet makkelijk iets te huren...

Ok zij zijn baas, in principe, maar ik vind dit nogal kortzichtig en egoïstisch.

Iedereen heeft recht, vooral alleenstaande, om met een metgezel, ook al is het een kat of hond, te leven.

Maar met de schaarste op de markt, en voor alleenstaanden is het al niet makkelijk iets te huren...
Mag men expliciet huisdieren verbieden?

Google zegt neen:

In de nieuwe standaardbepaling staat dat de verhuurder, bij ondertekening van het huurcontract, niet mag verbieden dat de huurder een huisdier houdt. Een verbod kan enkel maar wanneer het reglement van het appartementsgebouw het houden van huisdieren verbiedt of wanneer de huurwoning ongeschikt is voor het houden van een bepaald dier.

Dat IS ook verboden. 😉

Wablieft

Ik lees zopas op faceboek van een van mijn vrienden , dat hij het toch verbied!

ik zal hem meteen PM'en want was er idd niet mee gediend, toen ik dit las! (hij heeft overigens zelf 2 katten en een hond :sarcastic:)

Thanks, jij ook @Mulan en @Silence

Bovendien 1100 euro voor zo'n huisje. Meteen mijn 2e ergernis.
Geen wonder dat mensen in armoede belanden.
Of is Hulsthout echt zo'n dure plaats om te wonen.....
(sorry voor de off topic)

Laatst bewerkt door een moderator:
De overheid. Helemaal mee met het volk :( Dan maar met de bank-app zeker. Anders kunnen we die extra belasting wat provinciebelasting is niet betalen.

1679043031299.png

Vaak is het gewoon omdat ze geen flauw idee hebben hoe of wat...
Toen ik mijn huis verkocht, heb ik het nog enkele maanden verder gehuurd tot ik iets anders had gevonden en erin kon trekken.
De nieuwe eigenaar zei ook tegen de notaris; "mag ik haar verbieden om haar hond te houden?"
Notaris: "Nee... En daarom zou u? Is er schade te zien aan het huis of stinkt het daar naar hond?"
Zij: "Nee... Maar wat als dat zou komen?"
Notaris: "Als mevrouw en die hond daar al jaren wonen en er nergens een spoor van te merken is, waarom zou dat plots wèl gebeuren die laatste maanden?"

Wie nooit een huisdier heeft gehad kan zich precies moeilijk inbeelden dat een ferme hond ook gewoon goeie manieren kan hebben. 🤭

Toen ik mijn huis verkocht, heb ik het nog enkele maanden verder gehuurd tot ik iets anders had gevonden en erin kon trekken.
De nieuwe eigenaar zei ook tegen de notaris; "mag ik haar verbieden om haar hond te houden?"
Notaris: "Nee... En daarom zou u? Is er schade te zien aan het huis of stinkt het daar naar hond?"
Notaris: "Als mevrouw en die hond daar al jaren wonen en er nergens een spoor van te merken is, waarom zou dat plots wèl gebeuren die laatste maanden?"

Wie nooit een huisdier heeft gehad kan zich precies moeilijk inbeelden dat een ferme hond ook gewoon goeie manieren kan hebben. 🤭
Laten we er wel eerlijk in zijn dat er ook gewoon gezinnen zijn die niet omkijken naar hun dieren en nog minder naar een gehuurde woonst..

Laten we er wel eerlijk in zijn dat er ook gewoon gezinnen zijn die niet omkijken naar hun dieren en nog minder naar een gehuurde woonst..
Dat heeft dan meer te maken, met de attitude van die mensen, en heeft veel minder betrekking op de huisdieren an sich imo.

Dat klopt zeker! Er zijn zowel honden als eigenaars die schade toebrengen. En die kosten mag je ook gewoon laten betalen door de huurders dan... Een huisdier mag ook geen overlast veroorzaken (vb continue blaffen etc)

Het is vaak een combinatie daarvan met het dikwijls terechte uitgaan van het slechte in de mens. Er zijn nu eenmaal een hoop mensen die een pak minder wakker liggen van allerhande zaken omdat ze huren en het niet hun eigendom is.

Waar ik woonde in een appartement hadden we een hond genomen, en iets later had de jonge kerel aan de andere kant van de gang ook plots een hond. Die was dan nog eigenaar, maar plots lag wel de lift altijd vol met haar van zijn hond (langer haar dan de onze), en die deed daar gewoon niets aan want ja het was de lift/gang maar. Gevolg natuurlijk dat ook wij plots in het vizier kwamen van de andere bewoners, want ook een hond.

Anderzijds heb ik een nogal marginale kennis, jong meisje dat niet bij de snuggerste is en ook wat verwaarloosd werd door de ouders, die ook een huisje huurde met tuin zodat haar 12 chihuahua's hun gevoeg daar konden doen. Zij kan met moeite voor zichzelf zorgen, dus je weet gewoon dat zo'n huis schade gaat oplopen.

Ik moet nu ook wel zeggen dat ik de reflex snap. Er zijn heel veel mensen die totaal niet genoeg aandacht besteden aan hun dieren (training, wandelingen, ...). Combineer dat dan met het feit dat er ook gewoon veel mensen zijn die totaal geen rekening houden met (het eigendom van) anderen en de mensen rondom zich en je zit al snel in de miserie, dus kan het gemakkelijker lijken om gewoon te zeggen 'niks daarvan'.

Een vriend van mij woont in een appartementsgebouw naast een koppel met een hond, maar als die weg gaan zit dat beest bijna constant te blaffen, dus als dat koppel op een vrijdagavond een paar uurtjes uit gaat dan kan je een rustig TV avondje dus gewoon vergeten. Voorts ruimen die ook de stront van dat beest niet op dus je loopt daar op de oprit van dat appartement weleens in een drol. En dat gaat dan zelfs niet over de typische 'marginalen' want dat zijn vrij dure nieuwbouw appartementen.

Ik ben het er trouwens mee eens dat iedereen op zich recht moet hebben op het houden van een huisdier, maar helaas nemen veel mensen een huisdier zonder daar al te veel over na te denken.

(vb continue blaffen etc)
Blij dat je dit hier eens aanhaalt.
Want dit is al maanden een ergernis van ons.

Schuin over ons woont een koppel, met 2 honden.
Overdag zijn ze gaan werken, en zitten die honden constant buiten (wellicht omdat ze anders het huis overhoop ravotten, of hun behoefte doen binnen).

Maar die honden zitten dus constant van smorgens tot savonds te blaffen. Van zodra er een voetganger passeert nog meer dan anders.

Het "probleem" is dat dit enkel overdag gebeurt. Ik dacht bij wet enkel s'nachts (na 22.00) moet het stil zijn denk ik?

Die mensen gaan in het weekend ook gaan werken, dus de hele zaterdag of zondag moeten wij nu naar honden geblaf luisteren ...

Valt daar iets tegen te doen? Ik heb die vrouw al eens aangesproken, toen ze nog maar 1 hond hadden. Toen zei ze "wellicht uit verveling blaft hij, ik zal er een 2e bij steken:fingerguns_r:, dan zal die zich niet meer vervelen...".
Maar nu is het dus gewoon geluid maal 2 :crazy:

Nu, het belangrijkste is inderdaad dat ze s'avonds die beesten wel binnen steken, maar zo op een zonnige zomerse zondag..... Pfff.
De mensen zouden durven reclameren als iemand een half uurtje zijn gras afrijd, maar van smorgens tot savonds geblaf, moeten we dan wel maar slikken?..

Valt daar iets tegen te doen? Ik heb die vrouw al eens aangesproken, toen ze nog maar 1 hond hadden. Toen zei ze "wellicht uit verveling blaft hij, ik zal er een 2e bij steken:fingerguns_r:".
Maar nu is het dus gewoon geluid maal 2 :crazy:
Mijn collega heeft daarvoor meermaals een GASboete gekregen omdat haar hond overdag te veel blafte. Bleek dat haar kleine hond de grote in gang stak, toen de kleine gestorven is, was het probleem ook plots gedaan. 🙈

Wij hebben nog buren gehad die hun hond 's nachts aan het einde van de tuin (op enkele meter van ons slaapkamerraam) opsloten, waar hij dus 's nachts veel jankte. Wij hebben de wijkagent aangesproken. Dus aan hem gezegd: "we willen geen probleem, we willen niet dat ze een GASboete krijgen, we willen dat die hond gewoon 's nachts stil is."
Ze zijn die hond 's nachts dan wel binnen blijven houden dus ons probleem was opgelost, geen idee van de rechtstreekse buren... 😬

@TRUMP dat kan wel degelijk strafbaar zijn hoor. Veel mensen denken dat je overdag zoveel lawaai mag maken als je wilt, maar dat klopt niet. Als die mensen daar echt niets aan doen kan je altijd stappen ondernemen, al kan dat wel (zoals gezegd in onderstaande link) voor flink wat verzuring zorgen.

Mijn collega heeft daarvoor meermaals een GASboete gekregen omdat haar hond overdag te veel blafte.
Amai dat is het eerste wat ik daar van hoor, GAS boete voor blaffen overdag.

Probleem hierbij is wel dat GASboete van gemeente tot gemeente is bepaald. Dus voor hetzelfde geld is dit in onze gemeente niet van toepassing.
En 2e probleem is dat ik die vrouw reeds heb aangesproken vorig jaar. Als dus een wijk agent komt en haar aanspreekt, weet ze dat het van ons komt.
Ik wil ook onze relatie niet verzuren.
Misschien gewoon nog eens spreken met hen, en vragen dat ze toch op zijn minst ze de zondag kan binnen spreken.
(lijkt me een fair compromis; dan nemen we het geblaf er de zaterdag wel bij)

EDIT: zoals @RidderBauknecht dus ook aangeeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan