Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
En de eerste "ergernis" is al een feit.
Donderdag moet hij weer naar het ziekenhuis voor nog een afspraak / onderzoek bij een dokter, dan hadden ze hem gvd toch beter een paar dagen langer daar kunnen houden he.
Dat is weer extra transport heen en terug regelen :wallbash:
Een extra ligdag kost de sociale zekerheid tegen de 300 euro. 😬
En daar is er weer een ergernis, het transport is niet komen opdagen, dus hij is niet naar het ziekenhuis kunnen gaan.
Dan was het toch beter geweest als ze hem die paar dagen daar hadden gehouden.

En de verpleging van het wit geel kruis zou normaal 2 keer per dag komen om hem te verzorgen, maar hij heeft hen kunnen overtuigen dat hij alles nog goed genoeg zelf kan zodat ze maar 1 keer per dag komen.
Mijn ma had ook gedacht dat ze het wat makkelijker zou hebben als er verpleging zou komen, maar het feit is dat ze nu nog meer werk heeft met alles klaar zetten voor ze komen en opruimen achteraf.

lijm verwijderen. het lukt op geen enkele manier echt goed en snel.
behang vlot met stoommachine en steekmes eraf gehaald.
maar er blijft een hoop lijm plakken. stoommachine heeft hier geen versnellend effect.
dus wat citrus poetsmiddel erover gesponst, ging iets beter maar nog steeds huzarenwerk.
schuurpapier misschien?
welke tool heb ik nog niet geprobeerd?

En daar is er weer een ergernis, het transport is niet komen opdagen, dus hij is niet naar het ziekenhuis kunnen gaan.
Dan was het toch beter geweest als ze hem die paar dagen daar hadden gehouden.

En de verpleging van het wit geel kruis zou normaal 2 keer per dag komen om hem te verzorgen, maar hij heeft hen kunnen overtuigen dat hij alles nog goed genoeg zelf kan zodat ze maar 1 keer per dag komen.
Mijn ma had ook gedacht dat ze het wat makkelijker zou hebben als er verpleging zou komen, maar het feit is dat ze nu nog meer werk heeft met alles klaar zetten voor ze komen en opruimen achteraf.
Wa is da daar voor onprofessioneel gedoe?
Zo een fratsen heb ik nu nog nooit meegemaakt.

lijm verwijderen. het lukt op geen enkele manier echt goed en snel.
behang vlot met stoommachine en steekmes eraf gehaald.
maar er blijft een hoop lijm plakken. stoommachine heeft hier geen versnellend effect.
dus wat citrus poetsmiddel erover gesponst, ging iets beter maar nog steeds huzarenwerk.
schuurpapier misschien?
welke tool heb ik nog niet geprobeerd?
Al geprobeerd met aceton?

yup beetje gelijkaardig, uit persoonlijke ervaring...
Mijn pa en verpleeghulp van wit/gele kruis.

Die moesten komen voor mijn pa in de ochtend, hulp wassen + medicatie.
5/10 was mijn pa zichzelf aan (proberen) wassen terwijl zij enkel de medicatie deden.
Maar ik ben nogal freaky op die zaken die ik liever zelf doe, dus ik controleerde dat ook en die medicatie was meer verkeerd dan juist.
(ging wel over heel veel verschillende pillen).

Dus ik heb dat boeltje afgezegd en het dan toch maar zelf gedaan, zodat zij tenminstte de tijd namen voor het wassen....

Ikzelf had mijn been gebroken vorig jaar, tot aan de knie in de plaaster.
Ik ben alleenstaande en heb nog weinig familie die me kan helpen.
Dus ik deed zo goed als alles zelf.
Maar ik heb een grote shrik voor injectie naalden, omdat ik ook altijd blauw/zwart sta na een injectie, no matter wie die zet en op welke plaats.
(ja covid was een hel voor mij :biglaugh:)

En ik moest dagelijks van die flubitis spuiten in mijn eigen buik zetten. Dokter zegt: "het witgele kruis doet dat hoor".
Dus ik bel en krijg te horen, "hoe oud bent u mijnheer?" = Op die moment 48
Gevolgd door: "Dan gaan wij toch vragen dat u dat zelf doet."

Gevolg... geen flubitis spuiten gezet, but im still alive :shutup:

nee dat heb ik ook niet liggen.
sommige websites stellen 'alcohol' voor.
is aceton een soort alcohol?
Neen, aceton is een keton. Alcohol zal gewoon ondrinkbaar gemaakte ethanol (zoals in alcoholische dranken). Isopropylalcohol of methanol (brandalcohol) kan je ook vinden in de winkel.

Behangerslijm is kennelijk een vorm van gemodificeerd zetmeel, dus iets zoals een alcohol of misschien aceton zou kunnen helpen, afhankelijk van hoe het gemodificeerd is. Best wel goed verluchten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan