Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mij is het momenteel nog geen ergernis, want ik heb de nieuwe flessen nog niet gebruikt.
Maar zeg gerust wat die "goede reden" dan wel is.

Eigenlijk ook gewoon totale onzin, de grote meerderheid van de dopjes zitten gewoon op de flessen wanneer deze weggesmeten worden.
Die "goede reden" is, heel simpel gesteld, plastic uit de natuur houden. Ik heb geen cijfers over hoeveel procent van de flessen zonder dop wordt weggegooid, maar elke dop is er één te veel. Je moet dit ook zien in een groter kader van maatregelen tegen single-use plastics.

Je mag dan nog niet akkoord zijn met deze reden, of het onzin vinden, maar de mensen in de Europese Commissie hebben dit echt niet allemaal uitgevonden om iedereen (dus ook zichzelf!) te pesten. Het doel is: minder plastic vervuiling. En die dopjes die aan de fles vastzitten helpen daarbij. Zo simpel is het.

Als ik het dan toch eens waagde om naar het midden van de laan te gaan, was ik toch weer voortdurend plaats aan het maken voor tegenliggers. Wanneer je iemand kruist op je pad, zal vroeg of laat een van beiden moeten uitwijken om een frontale botsing te vermijden. Om de een of andere reden was ik het altijd die aan de kant ging. Haast intuïtief ging ik opzij. En werd dat stilzwijgend van mij verwacht of geëist.

Tot die ene dag. Dat moment dat ik er genoeg van had. Ik volhardde in mijn koppigheid en bleef pal in het midden wandelen. Ik ging voor niets of niemand opzij. Ik eiste mijn ruimte op. Mannen wisten niet waar ze het hadden. Dit was toch hun ruimte? ‘Hoezo, deze kleine vrouw gaat niet aan de kant?’, zag je hen denken, toen zij op het allerlaatste moment dan toch niet anders konden dan plaatsmaken voor mij.

Wanneer zij uit de weg moet gaan voor een ander is het een verpersoonlijking van de onderdrukte vrouw. Wanneer een ander uit de weg moet gaan voor haar is het een kleine veldslag die gewonnen is.

De rest van de maatschappij ziet twee klein kinderen lopen. Lieve hemel.

Wanneer zij uit de weg moet gaan voor een ander is het een verpersoonlijking van de onderdrukte vrouw. Wanneer een ander uit de weg moet gaan voor haar is het een kleine veldslag die gewonnen is.

Het triestige is dat dit soort gezever de aandacht wegtrekt van problematieken waar er wél nog sprake is van vrouwen die worden gediscrimindeerd/achtergesteld/...

Zo vermoeidend, dit soort figuren die werkelijk overal iets van discriminatie in zien.

Spiegel van mijn fiets aan diggelen.
Hier aan het bollen: https://goo.gl/maps/rMFzPDH4xUukscbLA
Overdag zijn ze daar aan het werken en ze hebben werfplakkaten aan de buitenzijde op het fietspad gezet om het aankomend verkeer te waarschuwen.
Aangezien dit een fietspad in 2 richtingen is moet ik dus wel links rijden. Er komt een vrachtwagen aangevlogen en die gaat zo wat over zijn vak het fietspad op. Intuïtief begin ik al wat naar links te gaan want zo'n gevaarte op je af zien komen is dolle pret.
Natuurlijk spiegel tegen zo'n werfbord. Hopelijk wil schadeverzekering hier wat mee doen.

Lol, deze morgen nieuwsitem op de radio: er wordt op de luchthaven geprotesteerd tegen de loonkloof daar, vrouwen verdienen er minder... want vrouwen gaan vaker deeltijds werken dan mannen en minder vaak in ploegen. Euhm, dus er is geen loonkloof maar gewoon een verklaring waarom mannen meer verloning krijgen dan vrouwen, waarom dan dit nieuwsartikel? Fucking hell, als ik evenveel zou verdienen als iemand die deeltijds of met minder ploegen in dezelfde job werkt, dan zou ik pas pissed zijn.

Zijn er nog problemen met vrouwendiscriminatie in de wereld? Ongetwijfeld en héél wat... maar vooral in het buitenland. Hier in de Westerse wereld is de slinger toch stillaan aan het doorslaan van een evenwicht, naar gewoon geschifte ideeën. Als 2 mensen op elkaar aflopen en dreigen te botsen, ben je gewoon een klootzak of een trut als je niet eens een beetje beweegt.

Ik zal als "gentlemen" nu dan nog voor een vrouw die dat doet zelfs volledig opzij gaan eerlijk gezegd, maar een man heeft pech... Dat is ook vrouwendiscriminatie wellicht.

Ik vond de regel: '’s Nachts probeer je heelhuids thuis te raken zonder nageroepen, achtervolgd of aangerand te worden.' toch wel wat problematischer dan een paar klojo's die niet uit de weg willen gaan.

Ge kunt natuurlijk ook therapie aan raden die wél werkt.
Ik sukkelde tot aan m'n 25ste altijd met m'n rug. Om de x-aantal maanden zat ik compleet vast en had veel rugpijn. Alles geprobeerd, ook chiropractors.

Tot ik plots een heel goede vasthad die netjes uitlegde wat hij deed en een compleet andere aanpak had dan de andere. Ik ben nu bijna 10 jaar pijnvrij en zit nooit meer vast. Die kerel was destijds de vaste chiropractor van het Engels rugbyteam. Zo'n quatsch zal het dus wel niet zijn.

Met een osteopaat heb ik dan weer mindere ervaringen, maar daarom ga ik dat absoluut niet afdoen als 'therapie dat niet werkt'.

Ik sukkelde tot aan m'n 25ste altijd met m'n rug. Om de x-aantal maanden zat ik compleet vast en had veel rugpijn. Alles geprobeerd, ook chiropractors.

Tot ik plots een heel goede vasthad die netjes uitlegde wat hij deed en een compleet andere aanpak had dan de andere. Ik ben nu bijna 10 jaar pijnvrij en zit nooit meer vast. Die kerel was destijds de vaste chiropractor van het Engels rugbyteam. Zo'n quatsch zal het dus wel niet zijn.

Met een osteopaat heb ik dan weer mindere ervaringen, maar daarom ga ik dat absoluut niet afdoen als 'therapie dat niet werkt'.
Welke is dat dan? Mag ook in pm?

ik loop hier al een tweetal weken te hoesten - sinds gisterenavond plots een immense pijn in mijn ribben, hopelijk niet opnieuw een gekneusde rib.

echt een helse pijn bij het hoesten/niezen, kan zelfs met moeite mijn arm uitstrekken :frown:

ik loop hier al een tweetal weken te hoesten - sinds gisterenavond plots een immense pijn in mijn ribben, hopelijk niet opnieuw een gekneusde rib.

echt een helse pijn bij het hoesten/niezen, kan zelfs met moeite mijn arm uitstrekken :frown:
Yep, dat klinkt als een kneuzing.
Zolang ge hoest, kunt ge uw ribben wel goed intapen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan