Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag heeft de papa buikpijn en lichte koorts, terwijl dochterlief vrolijk naar de crèche is. Ik dacht dat ik een goed immuunsysteem had, maar ik had gewoon geen kinderen.
Kruisbestuiving van ziektes binnen het gezin om uw immuniteit te verhogen is een mythe - je krijgt gewoon telkens een nieuwe variant te pakken :laugh:

Ik ben geen dokter maar het veranderd slaappatroon (lees: minder slaap) als ouder zal dat ook zeker niet ten goede komen.

Strikt genomen mogen artsen geen medische informatie doorsturen via mail/onbeveiligde kanalen.
In covidtijden moest ik dus elke mail beginnen met "op uw expliciet verzoek, vindt u in bijlage..."
En dat was dan nog in een gewone huisartsenpraktijk. Goed mogelijk dat in een ziekenhuis de richtlijnen gewoon keihard zijn: NIETS via mail.

Je kan ook nu al een lijstje met allerlei vragen opstellen natuurlijk of bijkomende vragen aan de huisarts stellen.
Raar, ik heb verschillende dokters waarmee ik al jaren via mail communiceer.
Dat kan trouwens heel simpel beveiligd worden via wachtwoorden, zodat enkel de persoon die het moet krijgen het ook effectief kan lezen.

Een lijstje opstellen kan inderdaad, maar ik kan niet tijdens het gesprek alles gaan noteren op achteraf aan mijn moeder te kunne vertellen.

Ook kan ik trouwens niet zomaar altijd opnemen wanneer er iemand belt, ik heb immers ook mijn werk en als ik dan al kan opnemen heb ik geen lijstje bij me op dat gesprek te voeren en ben ik er al helemaal niet mee bezig om alles te gaan onthouden.
En nee, ze kunnen blijkbaar geen uur afspreken wanneer de dokter je zal opbellen. Dat is dan "in de loop van de voormiddag" of "tussen 9h en 14h". Ja daar ben ik veel mee.
Ze hebben daarvoor gemaakt dat alle diagnoses binnenkort ook op papier moeten. Maar ook dat zal enkel je papa krijgen. Medische info via mail delen is gevaarlijk, ook omdat een "stom" typfoutje gevaarlijk gevolgen kan hebben of een tekst slecht geïnterpreteerd kan worden, dus vlug een mailtje is gevaarlijk. Ik versta wel dat extra uitleg daarom niet via mail gedaan wordt standaard.
Tja, daarom is het de bedoeling dat als je iets schrijft, dat je het ook nog naleest voordat je zaken verstuurd. En er is na de informatie via mail nog altijd verdere communicatie mogelijk he, het is niet dat het daarmee ophoud.

Kunnen we afspreken dat als ge gaat fitnessen, ge u niet EERST massaal in aftershave gaat drenken? Ne simpele deo ROLLLER, geen spray!!! Op de plaatsen waar nodig, en klaar! De firma dankt u!

Kunnen we afspreken dat als ge gaat fitnessen u buitenshuis begeeft, ge u niet EERST massaal in aftershave gaat drenken? Ne simpele deo ROLLLER, geen spray!!! Op de plaatsen waar nodig, en klaar! De firma dankt u!
FTFY. Niets ergerlijkers dan mensen die je al ruikt nog voor je ze ziet en die dan nog een walm parfum laten hangen als ze al weer weg zijn. Ik ben daar blijkbaar wreed gevoelig aan.

FTFY. Niets ergerlijkers dan mensen die je al ruikt nog voor je ze ziet en die dan nog een walm parfum laten hangen als ze al weer weg zijn. Ik ben daar blijkbaar wreed gevoelig aan.
Idem, enorm sensitief aan geurtjes en dan vooral de synthetische. 😥

Kunnen we afspreken dat als ge gaat fitnessen, ge u niet EERST massaal in aftershave gaat drenken? Ne simpele deo ROLLLER, geen spray!!! Op de plaatsen waar nodig, en klaar! De firma dankt u!
Deo opdoen voor het sporten is als in bad gaan vooraleer je gaat douchen.

parfums die ge van ver ruikt associëer ik vooral met euh, "goed-gevoede" balkanpersonages met een borstkapsel waar Tom Selleck jaloers op is. dus die verken ik ook liever niet.

Ik erger mij al een paar dagen aan die nieuwe dopjes van Coca Cola. Ik drink graag uit een grote fles, maar moet nu telkens die kleine aansluitlipjes met een schaar afsnijden want dat dopje zit half in de weg als je de fles opendoet.
Komt door de Europese Single Use Plastics-richtlijn (SUP) die vanaf 2024 in voege treedt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan