Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alweer iets bijgeleerd
Dit, mijn handicap is hyperacusis, en die is niet erkend als handicap. Aanvraag voor handicap ooit gedaan hoor, maar scoorde te laag.
Neuro psychiater zei het al, maak je geen illusies daarover.

Ik zit 3 jaar op invaliditeit door chronische vermoeidheidsklachten (oa door de stres van ernstige hyperacusis en tinnitus). M'n IT job erdoor verloren en nog veel meer andere dingen privé ...

Attest staat op 18/10/22, zat reeds bij m'n papieren in de bus. Had de site van het FOD economie gelezen en daar stond via attest, of automatisch per kwartaal. Domweg erover gelezen blijkbaar dat het met het attest sneller kon. Dat is een fout die ik maakte en breekt nu zuur op. Er was ook sprake van tot 2 maand vertraging etc. Blijkbaar wel op de automatische manier via de kruispunt databank en inkomen en VT statuut aangegeven door m'n ziekenfonds. Gaat idd over jaarinkomen van ziekte uitkeringen onder een bepaald bedrag in mijn geval. Het jaar ervoor zat ik er 100 - 200€ boven. :S

Ik bel Eneco en stuur hen dit attest indien nodig en we zien wel. Want in februari 23 stond ik nog als regulier contract op my eneco, en ook nog niet OK op de site van de FOD.
:S

8 jaar hyperacusis is anders wel vrij lang en chronisch! En sadly, no cure. Buiten gewenning en er mee omgaan. No cure, en tevens ook onbemind en ongekend bij velen.

thx @pardal en @Mulan om mee te denken

Laatst bewerkt:
Dit, mijn handicap is hyperacusis, en die is niet erkend als handicap. Aanvraag voor handicap ooit gedaan hoor, maar scoorde te laag.
Neuro psychiater zei het al, maak je geen illusies daarover.

Ik zit 3 jaar op invaliditeit door chronische vermoeidheidsklachten (oa door de stres van ernstige hyperacusis en tinnitus). M'n IT job erdoor verloren en nog veel meer andere dingen privé ...

Attest staat op 18/10/22, zat reeds bij m'n papieren in de bus. Had de site van het FOD economie gelezen en daar stond via attest, of automatisch per kwartaal. Domweg erover gelezen blijkbaar dat het met het attest sneller kon. Dat is een fout die ik maakte en breekt nu zuur op. Er was ook sprake van tot 2 maand vertraging etc. Blijkbaar wel op de automatische manier via de kruispunt databank en inkomen en VT statuut aangegeven door m'n ziekenfonds. Gaat idd over jaarinkomen van ziekte uitkeringen onder een bepaald bedrag in mijn geval. Het jaar ervoor zat ik er 100 - 200€ boven. :S

Ik bel Eneco en stuur hen dit attest indien nodig en we zien wel. Want in februari 23 stond ik nog als regulier contract op my eneco, en ook nog niet OK op de site van de FOD.
:S

8 jaar hyperacusis is anders wel vrij lang en chronisch! En sadly, no cure. Buiten gewenning en er mee omgaan. No cure, en tevens ook onbemind en ongekend bij velen.

thx @pardal en @Mulan om mee te denken
Gewoon uit interesse: volg jij therapie of een bepaald traject voor hyperacusis?
Of heb jij zelf coping tools? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een geluidsdempende koptelefoon.

Gewoon uit interesse: volg jij therapie of een bepaald traject voor hyperacusis?
Of heb jij zelf coping tools? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een geluidsdempende koptelefoon.

TRT groepsessies gedaan in 2015 in CAR St Lievenspoort Gent, daarna induviduele begeleiding tot ergens 2018. Verhuist uit het drukke en soms luide Gent naar regio Gavere.
Ik heb oordoppen op maat van variphone sinds 2012 (filter 23-25db ofzo). Oorkappen van pakweg -30Db ook, maar die oorkappen doe ik enkel binnen aan bij zeer veel lawaai van klussende buren bvb (gebeurd niet veel). Mentaal moest ik wel ferm aan coping doen recent, met 2 nieuwbouw werven nabij sinds een jaar ... maar die zijn bijna af nu gelukkig. Resultaat is wel minder angst voor plotse luidere geluiden en kort lawaai.
Het betert wel een beetje als ik genoeg rust heb: mentaal, fysiek, hoeveelheid lawaai op een dag. M'n kaakprobleem(kaakklem, TMJD) wakkert het ook wel aan. Te veel of lang praten bvb geeft druk op kaakgewricht, gevolg is luidere tinnitus voor een tijdje.

ps. ik post nog wel eens wat langer m'n verhaal in het topic daarvoor, maar ik heb niet altijd zin daarin

Laatst bewerkt:
TRT groepsessies gedaan in 2015 in CAR St Lievenspoort Gent, daarna induviduele begeleiding tot ergens 2018. Verhuist uit het drukke en soms luide Gent naar regio Gavere.
Ik heb oordoppen op maat van variphone sinds 2012 (filter 23-25db ofzo). Oorkappen van pakweg -30Db ook, maar die oorkappen doe ik enkel binnen aan bij zeer veel lawaai van klussende buren bvb (gebeurd niet veel).
Het betert wel een beetje als ik genoeg rust heb dus (mentaal, fysiek, hoeveelheid lawaai op een dag). M'n kaakprobleem(kaakklem, TMJD) wakkert het ook wel aan. Te veel of lang praten bvb, druk op kaak, luidere tinnitus voor tijdje.

ps. ik post nog wel eens wat langer m'n verhaal in het topic daarvoor, maar ik heb niet altijd zin daarin
Waarom ben je gestopt met de therapie?
Als het probleem niet verholpen kan worden, is het misschien wel goed om het te bespreken en nieuwe coping manieren te leren?

Ik zie eigenlijk heel veel negatieve posts van je en hoop dat je ook positieve ervaring in het leven hebt.

Ik ben een sad fuck geworden jong door deze aandoening en veel tegenslagen (oa met wonen, overlijdens familie) en een jarenlange isolatie waar corona peanuts bij leek. Ik heb bijna geen leven meer met momenten en weinig vooruitzichten soms. Ik zou al dood, gek, of fysiek compleet gecrashed moeten zijn
Net daarom mijn vraag. Ik zeg niet dat professionele hulp voor jou the way to go is, maar neem zeker eens in overweging of het geen goed idee is om terug iets op te starten…

De poes (bijna 16 jaar oud) is al enkele weken niet goed. Met medicatie kwam ze er wat bovenop, maar moest elke keer opgedreven worden. Zou houdt vocht in de longen vast. Vanmorgen nog maar eens naar de dierenarts geweest. Laatste keer verhoging van vochtafdrijvers en cortisone. Verder kan er niet gegaan worden, dus vrees er een beetje voor :(
Nodeloos rekken wil ik ook niet doen. Straks de kindjes maar al voorbereiden als school gedaan is.

Is het uw baby dan niet?

Wij wisselen dag om dag af itt veel mensen die gewoon elke dag beide doen.
Dus dan vind ik ook dat wanneer gij geen "dienst" hebt, ge de best mogelijke slaap moet hebben. Ik zorg daar dan ook voor wanneer ik shift heb: De kamer uit als ze te onrustig slaapt en lawaai maakt (deze nacht was het dus wakker vanaf 3 uur en heeft mijn vriendin wel de hele nacht gehad om te slapen), de zoon zeggen rustig op te staan en niet teveel lawaai te maken zodat mama kan doorslapen, ... Ik maak er ook absoluut geen staatszaak van. Daar is nul discussie laat staan ruzie over geweest. Dit is een topic om mijn ergernissen te delen en dat deed ik dus ;)

Nu, ondertussen is er wel een edit op zijn plaats en hebben we een gesprek gehad ifv slaaptraining waarbij zij aangaf dat ze eigenlijk liever niet had dat ik ze zo vroeg in het park legde of bij mij nam in de zetel omdat ze anders mogelijk niet vlug genoeg gewoon gaat worden aan "'s nachts slapen moet in bed". Dus vermoedelijk was dat ook haar redenering om dat niet te doen en dan kan ik me daar wel in vinden.

Ik zal het ze eens zeggen 😏😏

Zo gaan we niet beginnen hè J. :D

@pardal dan was zijn sociaal tarief al lang via het FOD doorgegeven, niet via de mutualiteit. 😉

@Yo-Han welke startdatum staat op je VT? Want blijkbaar gaat dat terug in de tijd en dan rekenen de energiemaatschappijen blijkbaar vanaf die datum ipv om die 3 maand heb ik van iemand gehoord? (Zij kreeg VT in oktober met datum 1 juli, haar energiemaatschappij rekende dus sociaal tarief vanaf 1 juli)
Het FOD? Het Federale Overheidsdienst?

@recipe4hate

Ik heb nog therapeuten hoor, oa ene in Destelbergen die heel goed is, maar die is duur en ja dan kom je bij geld en dure tijden en vloek je al eens meer. Had gemaild naar 2personen van de TRT vorig jaar nog (audiologe en psychologe), maar zonder reply, zal nog es bellen binnenkort. Misschien nu tijd voor ruisgeneratoren, maar das ook weer snel 2000€.

Een therapeut van me doet wel een combo van fysieke massage (losmaken spanningen) en je mentaal helpen doet ie ook nog es heel goed in heel gerichte psycho therapie, top kerel. Verder af en toe arts huisarts ook voor opvolging medisch dossier etc.

Afijn genoeg over mij ;)

Succes met je herstel. Om je een idee te geven: In 2010 kroop ik weg bij het geluid van een theelepeltje in een tas. Vandaag heb ik jonge kinderen in huis en moet nog maar zelden oordoppen in doen. De oorzaak voor mij was naar alle waarschijnlijkheid blootstelling aan een chemische stof. Genezing van hyperacusie kan!

Mijn auto is op 4/1 binnen geweest op groot onderhoud alles oke, op 6/1 valt de wagen in panne na nog geen 100 km rijden amper 46u later...
Al goed en wel mijn wagen stond daar dus al 7 weken zonder weinige communicatie.
Twee weken geleden voer ik mijn schoonvader naar daar voor zijn onderhoud , ik rij dus met vervang wagen begint hij heel onvriendelijk te zeggen dat er schade is aan die wagen dat er niet was ( rechter deur paneel ).
Vraag update van mijn auto en hij weet het nog niet, ik heb naar mijn verzekering gebeld en het even uitgelegd en ze zegt ik zal een expert sturen ( voor mijn wagen )
Niet dat ik hem beschuldig dat het zijn fout is maar die wagen Peugeot zijn er veel problemen mee met die motor's gewoon om daar na te kijken.

Die garage is bevriend met mijn schoonouders, diene vent is al na mijn shoonmoeder beginnen bellen en schoonvader + mijn vrouw die heeft ze nu zo onder druk gezet dat mijn vrouw alles van die expert wil intrekken.
Mijn vrouw is gisteren zonder dat ik het wist naar daar geweest, is dat zo raar dat ik dat niet echt leuk vind.

In mijn ogen is dat chantage en hij heeft dood leuk gezegd dat wij de schade van de vervangwagen ook mogen betalen als we die expert niet terug trekken.

Vrij domme ergernis maar soit: rijst eten als je hand een Turkse tectonische plaat nadoet = nie simpel.

giphy.gif

Vandaag een chromecast gekocht om het wielervoorjaar op TV te kunnen volgen ipv op de iPad. Willen de kinderen nu naar the masked singer kijken. Wat een gedrocht van een programma :puke: ... Nog 10 min langer en ik doe een hersenbloeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan