pardal
Well-known member
Alweer iets bijgeleerdJe kan ook perfect >66% invalide zijn maar erkend via het RIZIV ipv via het FOD. Dan verloopt alles ook via het ziekenfonds en is dat idd op basis van inkomen waarbij inkomen= invaliditeitsuitkering.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Alweer iets bijgeleerdJe kan ook perfect >66% invalide zijn maar erkend via het RIZIV ipv via het FOD. Dan verloopt alles ook via het ziekenfonds en is dat idd op basis van inkomen waarbij inkomen= invaliditeitsuitkering.
Dit, mijn handicap is hyperacusis, en die is niet erkend als handicap. Aanvraag voor handicap ooit gedaan hoor, maar scoorde te laag.Alweer iets bijgeleerd

Gewoon uit interesse: volg jij therapie of een bepaald traject voor hyperacusis?Dit, mijn handicap is hyperacusis, en die is niet erkend als handicap. Aanvraag voor handicap ooit gedaan hoor, maar scoorde te laag.
Neuro psychiater zei het al, maak je geen illusies daarover.
Ik zit 3 jaar op invaliditeit door chronische vermoeidheidsklachten (oa door de stres van ernstige hyperacusis en tinnitus). M'n IT job erdoor verloren en nog veel meer andere dingen privé ...
Attest staat op 18/10/22, zat reeds bij m'n papieren in de bus. Had de site van het FOD economie gelezen en daar stond via attest, of automatisch per kwartaal. Domweg erover gelezen blijkbaar dat het met het attest sneller kon. Dat is een fout die ik maakte en breekt nu zuur op. Er was ook sprake van tot 2 maand vertraging etc. Blijkbaar wel op de automatische manier via de kruispunt databank en inkomen en VT statuut aangegeven door m'n ziekenfonds. Gaat idd over jaarinkomen van ziekte uitkeringen onder een bepaald bedrag in mijn geval. Het jaar ervoor zat ik er 100 - 200€ boven.
Ik bel Eneco en stuur hen dit attest indien nodig en we zien wel. Want in februari 23 stond ik nog als regulier contract op my eneco, en ook nog niet OK op de site van de FOD.
8 jaar hyperacusis is anders wel vrij lang en chronisch! En sadly, no cure. Buiten gewenning en er mee omgaan. No cure, en tevens ook onbemind en ongekend bij velen.
thx @pardal en @Mulan om mee te denken
Gewoon uit interesse: volg jij therapie of een bepaald traject voor hyperacusis?
Of heb jij zelf coping tools? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een geluidsdempende koptelefoon.
Waarom ben je gestopt met de therapie?TRT groepsessies gedaan in 2015 in CAR St Lievenspoort Gent, daarna induviduele begeleiding tot ergens 2018. Verhuist uit het drukke en soms luide Gent naar regio Gavere.
Ik heb oordoppen op maat van variphone sinds 2012 (filter 23-25db ofzo). Oorkappen van pakweg -30Db ook, maar die oorkappen doe ik enkel binnen aan bij zeer veel lawaai van klussende buren bvb (gebeurd niet veel).
Het betert wel een beetje als ik genoeg rust heb dus (mentaal, fysiek, hoeveelheid lawaai op een dag). M'n kaakprobleem(kaakklem, TMJD) wakkert het ook wel aan. Te veel of lang praten bvb, druk op kaak, luidere tinnitus voor tijdje.
ps. ik post nog wel eens wat langer m'n verhaal in het topic daarvoor, maar ik heb niet altijd zin daarin
Net daarom mijn vraag. Ik zeg niet dat professionele hulp voor jou the way to go is, maar neem zeker eens in overweging of het geen goed idee is om terug iets op te starten…Ik ben een sad fuck geworden jong door deze aandoening en veel tegenslagen (oa met wonen, overlijdens familie) en een jarenlange isolatie waar corona peanuts bij leek. Ik heb bijna geen leven meer met momenten en weinig vooruitzichten soms. Ik zou al dood, gek, of fysiek compleet gecrashed moeten zijn

Is het uw baby dan niet?

Ik zal het ze eens zeggen![]()

Het FOD? Het Federale Overheidsdienst?@pardal dan was zijn sociaal tarief al lang via het FOD doorgegeven, niet via de mutualiteit.
@Yo-Han welke startdatum staat op je VT? Want blijkbaar gaat dat terug in de tijd en dan rekenen de energiemaatschappijen blijkbaar vanaf die datum ipv om die 3 maand heb ik van iemand gehoord? (Zij kreeg VT in oktober met datum 1 juli, haar energiemaatschappij rekende dus sociaal tarief vanaf 1 juli)
Het FOD? Het Federale Overheidsdienst?
Het is niet “het” FOD, Mulan.Homepage | Handicap Belgium
handicap.belgium.be
@recipe4hate
Ik heb nog therapeuten hoor, oa ene in Destelbergen die heel goed is, maar die is duur en ja dan kom je bij geld en dure tijden en vloek je al eens meer. Had gemaild naar 2personen van de TRT vorig jaar nog (audiologe en psychologe), maar zonder reply, zal nog es bellen binnenkort. Misschien nu tijd voor ruisgeneratoren, maar das ook weer snel 2000€.
Een therapeut van me doet wel een combo van fysieke massage (losmaken spanningen) en je mentaal helpen doet ie ook nog es heel goed in heel gerichte psycho therapie, top kerel. Verder af en toe arts huisarts ook voor opvolging medisch dossier etc.
Afijn genoeg over mij![]()
Vrij domme ergernis maar soit: rijst eten als je hand een Turkse tectonische plaat nadoet = nie simpel.
... Nog 10 min langer en ik doe een hersenbloeding.NeenMoet ik mijne staart nu intrekken voor de rust en gewoon betalen ?
Escaleren gvdMoet ik mijne staart nu intrekken voor de rust en gewoon betalen ?
NeeMoet ik mijne staart nu intrekken voor de rust en gewoon betalen ?