Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan ook gewoon je broek dichtdoen natuurlijk.
Rbgatre.gif

Ugh, echt. :frown:
Wat bezielt mensen toch :/
Trap wat tegen ne bokszak ofzo…

Kadert in de hele discussie over gezonde voeding zowat overal op het forum: https://www.knack.be/nieuws/milieu/klimaat/leer-de-kunsten-van-het-aardappelmesje/
Er schort niet alleen wat met de eetgewoonten, het loopt ook fout met de vaardigheden in de keuken. Hoeveel jongeren kunnen nog aardappelen of een peer schillen zonder de schil met de helft van het vruchtvlees weg te gooien? Kijk naar lagere scholen, waar leerkrachten en ouders worden ingeschakeld om fruit te snijden.

Willen we soep en fruit aantrekkelijk maken, dan zullen we (opnieuw) met z’n allen wat behendiger moeten worden met het aardappelmesje.

Waarom leren we dat kinderen niet aan? Willen we soep en fruit aantrekkelijk maken, dan zullen we (opnieuw) met z’n allen wat behendiger moeten worden met het aardappelmesje. En dat hoeft niet noodzakelijk saai te zijn. Ik herinner me hoe wij thuis gefascineerd toekeken hoe onze grootmoeder een appel kon schillen met één lange krullende schil, of hoe onze vader in de zetel ’s avonds appels schilde voor het hele gezin. Dat zijn gewoontes die je overneemt.
Ik vind het nogal met de haren getrokken dat dit nu enige eenvloed zou hebben op eetgewoonten eerlijk gezegd. Zo'n origineel model dunschiller, dat amper wat kost, lost dat al allemaal op.

Verloren gewaand pakje dat al weken gewoon tussen de verstopte geschenken voor verjaardag van Thing 2 zit. Mens kan zich zo al eens loemp voelen, echt wat een kieken ☹️
Ik was al de hele voormiddag aan het wachten op een pakje. Tussen 9u en 12u52 geleverd door Bpost.

Om 13u naar buiten geweest, nergens een pakje. Buurman komt buiten, ik vraag of hij een pakje gezien heeft. Zegt de buurvrouw: 'brievenbus al gecheckt?'

Nooit bij stil gestaan natuurlijk dat het klein pakketje was. Stommen ezel.

Ik was al de hele voormiddag aan het wachten op een pakje. Tussen 9u en 12u52 geleverd door Bpost.

Om 13u naar buiten geweest, nergens een pakje. Buurman komt buiten, ik vraag of hij een pakje gezien heeft. Zegt de buurvrouw: 'brievenbus al gecheckt?'

Nooit bij stil gestaan natuurlijk dat het klein pakketje was. Stommen ezel.
dat zijn dan van die vragen waar ge u dan normaal aan ergert omdat ge dat meestal al als eerste hebt gedaan.

Mijn vriendin is sterk bezig.

Eerst besluit die om om 6 uur de baby terug in de kamer te leggen, terwijl we weten dat die vanaf dat uur niet meer slaapt (en ik dus altijd dan uit de kamer blijf zodat zij kan doorslapen) en die veel geluidjes maakt waardoor ge wakker wordt. Dus ik heb geen baby-dienst maar wordt wel een dik uur voor mijn wekker wakker. Maar "ze had het koud".

Daarna biedt die zelf aan om vervoer te zijn voor onze babysit zodat we voor de eerste keer nog eens samen naar de voetbal konden gaan. En die babysit woont op een heel dik uur heen en terug van ons thuis waardoor ik een uur op een baby moet letten. Eindelijk nog eens samen en met onze beste vrienden naar de voetbal en ik kan dus geen pintjes drinken aangezien ik meer dan een uur op een baby moet letten. En tis al nuchter genoeg sinds de geboorte.

Kan ze vandaag echt achter het behang plakken.

Eerst besluit die om om 6 uur de baby terug in de kamer te leggen, terwijl we weten dat die vanaf dat uur niet meer slaapt (en ik dus altijd dan uit de kamer blijf zodat zij kan doorslapen) en die veel geluidjes maakt waardoor ge wakker wordt. Dus ik heb geen baby-dienst maar wordt wel een dik uur voor mijn wekker wakker. Maar "ze had het koud".

Daarna biedt die zelf aan om vervoer te zijn voor onze babysit zodat we voor de eerste keer nog eens samen naar de voetbal konden gaan. En die babysit woont op een heel dik uur heen en terug van ons thuis waardoor ik een uur op een baby moet letten. Eindelijk nog eens samen en met onze beste vrienden naar de voetbal en ik kan dus geen pintjes drinken aangezien ik meer dan een uur op een baby moet letten. En tis al nuchter genoeg sinds de geboorte.

Zo he. Jij hebt wel een pintje verdiend. Schol!

Tandarts bezoekje vandaag: op jaarlijkse controle.

Klein gaatje zegt ze, in uw laatste tand onderaan. Ik val uit de lucht maar ok doe maar.
Boort ze heel die boel open, zegt ze opeens "oei oei maar die zenuw kan ik niet goed behandelen, ik ga er moeten een tijdelijke vulling op doen, en u doorverwijzen naar Endodontoloog (tandarts met microscoop)". Wtf. 200 euro zal ik daar moeten uit eigen zak betalen. en anderhalf uur met open mond liggen.

Jeezes, in het vervolg ga ik enkel nog naar de tandarts als ik pijn begin te voelen hoor.
Voelt zo nutteloos aan allemaal, vandaag dat gedoe al, en nu nog es naar endodontoloog en 200 euro dokken.
Wie weet ging ik nog jaren kunnen rond lopen hebben met dat kleine gaatje waar ik niets van voelde.

Tandarts bezoekje vandaag: op jaarlijkse controle.

Klein gaatje zegt ze, in uw laatste tand onderaan. Ik val uit de lucht maar ok doe maar.
Boort ze heel die boel open, zegt ze opeens "oei oei maar die zenuw kan ik niet goed behandelen, ik ga er moeten een tijdelijke vulling op doen, en u doorverwijzen naar Endodontoloog (tandarts met microscoop)". Wtf. 200 euro zal ik daar moeten uit eigen zak betalen. en anderhalf uur met open mond liggen.

Jeezes, in het vervolg ga ik enkel nog naar de tandarts als ik pijn begin te voelen hoor.
Voelt zo nutteloos aan allemaal, vandaag dat gedoe al, en nu nog es naar endodontoloog en 200 euro dokken.
Wie weet ging ik nog jaren kunnen rond lopen hebben met dat kleine gaatje waar ik niets van voelde.
Misschien, maar kan evengoed zijn dat ge volgend jaar met een ontstoken kaak rondloopt en ge rondkruipt met de pijn en het u een pak meer zal kosten dan nu.

Ik zal het ze eens zeggen 😏😏

Misschien, maar kan evengoed zijn dat ge volgend jaar met een ontstoken kaak rondloopt en ge rondkruipt met de pijn en het u een pak meer zal kosten dan nu.
Van een gaatje in je tand? Zo rap gaat dat toch allemaal niet? eerst moet je pijn beginnen voelen toch. Zoals gezegd, ik heb nog een zenuw in die tand, dus zou eerst wel iets voelen zeker.

Van een gaatje in je tand? Zo rap gaat dat toch allemaal niet? eerst moet je pijn beginnen voelen toch. Zoals gezegd, ik heb nog een zenuw in die tand, dus zou eerst wel iets voelen zeker.
Ik was 10 jaar niet naar de tandarts gegaan omdat ik geen pijn had. Dan op een moment echt pijn gehad dat ik scheel zag en pijnstillers nam als snoepjes. Het ging bij mij niet om eerst een beetje pijn maar echt gisteren niets aan de hand en vandaag dood gaan.

Resultaat was dat men de tand diende te ontzenuwen. Wat ook geen aangename ervaring was.

Ik was 10 jaar niet naar de tandarts gegaan omdat ik geen pijn had. Dan op een moment echt pijn gehad dat ik scheel zag en pijnstillers nam als snoepjes. Het ging bij mij niet om eerst een beetje pijn maar echt gisteren niets aan de hand en vandaag dood gaan.

Resultaat was dat men de tand diende te ontzenuwen. Wat ook geen aangename ervaring was.
Ik ben nu straks 40 jaar.

Mijn vader (ok hij is 60) heeft sinds kort een heel nieuw implantaten gebit
Die heeft al dat gedoe niet meer...

Nu vind ik dat ook wel iets "vreemd uitzien". Zo'n perfect gebit bij een 60 jarige man.

Vraag me af, of dat echt als een eigen gebit aanvoelt. Misschien moet ik daar wat vroeger aan beginnen, dan ziet dat "nieuw gebit" er al wat normaler uit tegen dat ik 60 ben.

Wel geen goedkoop grapje denk ik.
(Valse tanden die je moet in en uithalen, zou ik toch nooit willen hoor)

Kadert in de hele discussie over gezonde voeding zowat overal op het forum: https://www.knack.be/nieuws/milieu/klimaat/leer-de-kunsten-van-het-aardappelmesje/

Ik vind het nogal met de haren getrokken dat dit nu enige eenvloed zou hebben op eetgewoonten eerlijk gezegd. Zo'n origineel model dunschiller, dat amper wat kost, lost dat al allemaal op.
Een aardappelmesje gebruik ik enkel om te snijden; de rest inderdaad gewoon met de dunschiller. Ik vind het vreemd dat er nog zoveel mensen zouden zijn die effectief schillen met een aardappelmesje. Zelfs al ben je daar een pro in, dan nog gaat een dunschiller toch altijd dunner, sneller en consistenter schillen?

Als de schil eetbaar is, probeer ik wel zoveel mogelijk gewoon goed fruit/groenten te wassen en de schil mee op te eten. In het artikel halen ze specifiek aan dat een mesje nodig is om fruit te kunnen schillen, maar dan denk ik dat enkel iets als een ananas niet met een dunschiller gaat en ook niet met de hand gepeld kan worden. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan