Onlangs hier een camionette door zo'n sluipweggetje en ik ga wel goed opzij, maar natuurlijk kan ie niet door (te smal met mij erbij).Daarnet was ik mijn loopje aan het doen. Een stuk daarvan gaat over zo'n eenbaansweg waar veel sluipverkeer doorkomt, en daar ben ik weer twee keer bijna overhoop gereden. Ik loop altijd voldoende zichtbaar (fluo kledij, lichten wanneer noodzakelijk) netjes aan de juiste kant en die baan is eigenlijk kaarsrecht, dus 'ik had hem niet gezien' is ook niet van tel, en toch slagen er elke week wel eikels in om centimeters langs mij heen te zoemen zonder zelfs maar een beetje te vertragen, ook al is er geen andere auto in de buurt en is die baan breed genoeg voor twee middelgrote auto's. Als ik toevallig strompel en 30 centimeter naar rechts uitwijk dan hebben ze mij mee. Soms loop ik zelfs al in de goot omdat ik zulke lullen al van ver zie aankomen en dan nog zijn ze dicht genoeg om het parfum van de zak achter het stuur te ruiken in het voorbijvlammen.
Er wordt vaak gezeikt op wielertoeristen en onnozele gekken op fietsen, en hoewel ik er niet aan twijfel dat er daar tussen zitten is het toch gewoon zo dat je overal eikels kan vinden hoor. Die rotzakken met hun 'koning auto is alles, en fuck die losers met hun fietsen en hun wandelschoenen' attitude zijn minstens even irritant en zeker even gevaarlijk.
Lag ie dus continue te toeteren en van zijn oren te maken.